Autor Wątek: Indivisible  (Przeczytany 19105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Indivisible
« dnia: Październik 07, 2015, 19:49:20 pm »

Kilka dni temu ruszyła kampania crowdfundingowa Indivisble - action RPG twórców Skullgirls (jeśli nie wiecie co to Skullgirls, to no cóż, jesteście lepszymi ludźmi ode mnie). Jeśli lubicie wasze Grandie, czy inne Ysy, może być warte obczajenia. Twórcy udostępnili też grywalny prototyp, ale nie miałem jeszcze okazji w niego zagrać.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 07, 2015, 19:54:46 pm »
jak na coś, co wygląda jak platformówka z turową (?) walką, strasznie się cenią.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 07, 2015, 19:59:11 pm »
Jeśli naprawdę myślisz, że Pillarsy kosztowały tylko 4mln $ to się grubo mylisz. :P

EDIT: A czego mnie nauczyły ostatnie miesiące w pracy, to że rysowana ręcznie grafika jest szczególnie droga. ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2015, 20:05:43 pm wysłana przez dziki »
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 07, 2015, 20:08:23 pm »
podejrzewam że jeszcze milion-dwa mieli z innych źródeł. To już jest doable, Pierwszy wiedźmin kosztował plus minus ówczesne 7-8 milionów $.

A co do grafiki - tbh rysowane są chyba tylko postacie, tła są 3d tylko stylizowane na rysunek. Jak Pillarsy zresztą.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 11, 2015, 21:01:05 pm »
podejrzewam że jeszcze milion-dwa mieli z innych źródeł. To już jest doable, Pierwszy wiedźmin kosztował plus minus ówczesne 7-8 milionów $.
Ta, ale Polska to Indie gamedevu - ludzie pracują za jedzenie i dlatego koszta produkcji są mniej-więcej o połowę niższe. Zobaczymy jak dużą zrobią ta grę, ale generalnie 4,5mln za action RPGa na jakieś 10-15 godzin rozgrywki to jest rozsądna cena.
Cytuj
A co do grafiki - tbh rysowane są chyba tylko postacie, tła są 3d tylko stylizowane na rysunek. Jak Pillarsy zresztą.
Ano, źle spojrzałem za pierwszym razem. Aczkolwiek w Pillarsach postaci nie były rysowane. :P Nie są nawet prerenderowane.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 12, 2015, 11:17:08 am »
wiem, po prostu uważam że 1,5M goal dla tak małego studia znanego z bodaj jednej tylko gry to wyzwanie ponad siły. HBS dopiero za czwartą zbiórką przekroczył ten próg, inxile z bardem przekroczylo go na styk, Garriot z nową ultimą zatrzymał się raptem na milionie podobnie jak nie mniej utytułowane Looking glass z Ascendantem, Descent ledwie uzbierał swoje pół miliona mimo znanych nazwisk, a tutaj grupka randomowych anonimów celuje w trzy razy tyle z grą, która na pierwszy rzut oka wygląda jak kolejna n-ta platformówka.
Zresztą starczy spojrzeć na samą zbiórkę, minął tydzień a oni mają raptem 200 tys.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

mnikjom

  • Wiadomości: 330
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 12, 2015, 20:31:23 pm »
Według mnie nie ma szans na uzbieranie kasy jakiej chcą twórcy. Już o wiele lepsze projekty padały a chciały max. 50 tysięcy. A ci jakąś sumę z kosmosu i w dodatku nic aż tak porywającego nie zaprezentowali.

Biere się za prototyp :P

Edit: Prototyp ograny. Gra nie jest zła, ale tyle piniondza chcą za to? Przecież w tym nie ma nic co by urywało dupę. Dosyć, że przy ustawianiu powaliłem przyciski i później nie wiedziałem co czym się robiło to i tak wygrywałem walki za walką (nawet tą z bossem). A jak chcę sobie poskakać, pobiegać czy co tam porobić to uruchomię Trine 2 bądź Raymana. Co ci ludzie w tym widzą, że już tyle wpłacili...
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2015, 23:53:01 pm wysłana przez mnikjom »

Dominium Teunotter - Obywatel
Zabójca Potworów

Księstwo Linz


dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 15, 2015, 23:00:19 pm »
Po głębszym zastanowieniu macie racje. :-\

Patrzyłem na to z perspektywy game devu, wiedząc ile coś takiego kosztuje, ale to ma mało wspólnego z tym, jak się robi kampanię crowdfundingową. Niższy goal i dodanie stretchów prawdopodobnie dałoby lepszy efekt, bo stwarzałoby wrażenie, że coś się dzieje, a nie tylko powooooli rośnie suma do półtora miliona. Myślę też, że IndieGoGo nie jest dobrym wyborem dla tak dużych projektów, przynajmniej jeśli chodzi o gry. Nie wiem czemu nie poszli w KSa.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 15, 2015, 23:21:34 pm »
może kwestia dostępnych opcji płatności i haraczu dla właściciela platformy. Anyway z ich ambicjami najlepszy byłby ten nowy fig.

i ta, wielu się dorzuca dopiero jak widzą, że projekt  dojdzie do skutku i zaczynają się ekscytujące goale (i odwrotnie, dwa tygodnie i 20% celu nikogo nie zachęca do dorzucenia "bo i tak się nie uda"). Jeśli chcieli zrobić wszystko z crowdu bez pożyczek czy inwestora za plecami to raczej czarno to widzę.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 18, 2015, 18:08:13 pm »
W końcu kupiłem sobie nowego pada, więc postanowiłem obczaić ten prototyp. Jak się okazało, nie musiałem nawet czekać na tego pada, bo gra ma raczej oldschoolowe sterowanie i w przeciwieństwie do Skullgirls analogi nie są szczególnie potrzebne. To co za to go łączy ze Skullgirls, to ZAJEBISTA animacja. Niestety nie pokazali tego zbyt dobrze na trailerze (znowu słaby marketing...), ale "feel" przy samym poruszaniu się jest świetny - takie małe detale jak powiewające przy ruchu włosy, czy fakt, że postać nie wraca od razu do neutralnej pozy przy lądowaniu razem tworzą bardzo fajny efekt. Animacje walki też trzymają wysoki poziom, aczkolwiek interfejs potrzebuje jeszcze sporo pracy, bo na przykład skapniecie się, którą z twoich postaci zaatakuje przeciwnik jest dość trudne.

Jeśli ktoś z jakiegoś powodu nie chce może zagrać, ale wciąż chce obczaić jak wygląda prototyp, to Jesse Cox nagrał krótkie playthrough:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=iAFhFXSRnDs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=iAFhFXSRnDs</a>

Generalnie mam nadzieję, że uda im się zdobyć rzutem na matę to 1,5mln, bo bez wątpienia jest to coś innego i fajnie by było gdyby koniec końców wyszło.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

mnikjom

  • Wiadomości: 330
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 18, 2015, 18:16:51 pm »
No niby te małe detale są całkiem okej, ale jako całość nadal nie kupuję tej produkcji. Widziałem o wiele lepsze rzeczy, za które twórcy chcieli mniej hajsu. A tutaj ani się nie wciągnąłem w rozgrywkę ani poziom trudności nie był jakiś przekozacki. W zasadzie cała rozgrywka wyglądała tak, że skakałem do miejsca w którym trzeba było walczyć, a podczas walki dusiłem wszystko co popadnie (no i wygrywałem).
Niby to prototyp, ale nie mam pojęcia co musieli by wsadzić do pełnej wersji aby do się jakoś bardziej wybijało i zapadało w pamięć.

Dominium Teunotter - Obywatel
Zabójca Potworów

Księstwo Linz


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2015, 18:48:33 pm »
oglądałem tylko vid, ale też kompletnie nie czaję systemu. Owszem, animacja spoko, ale jak mówi mnikjom większe tytuły chciały mniej i też failowały, więc nie widzę perspektyw jeśli nie będzie inwestora

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 18, 2015, 20:38:55 pm »
Niby to prototyp, ale nie mam pojęcia co musieli by wsadzić do pełnej wersji aby do się jakoś bardziej wybijało i zapadało w pamięć.
Jak sam zauważyłeś, to jest prototyp, który prezentuje podstawowe funkcjonalności - większość dobrych platformówek (np. wszystkie Mario) zaczyna w ten sposób. Na początku masz tylko prosty level z kilkoma platformami i szlifujesz ruch postaci aż będziesz z niego zadowolony. Dopiero potem wchodzą takie rzeczy jak oprawa wizualna, level design, dodatkowe ficzery itd. Pomiędzy tym protypem a finalną wersją mogą (i powinni) dodać dosłownie wszystko. :)
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

mnikjom

  • Wiadomości: 330
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 18, 2015, 20:46:35 pm »
Ale skoro dają prototyp (dzięki, któremu mają przekonać ludzi by dali im kasę!) to jednak trzeba się trochę postarać by to się spodobało i chciano wyłozyć pieniądze. Tutaj nie ma co porównywać do mario, ponieważ mario nie jest fundowane dzięki kampanii crowdfundingowej. Tam nie muszą ciebie przekonywać do czegoś, co wiesz, że będzie dobre. Bo to w końcu mario. A tutaj? Tutaj mamy całkiem ładnie wykonane skakanie po ścianach + strasznie słabe walki. Owszem, pewnie jeszcze sporo się zmieni, ale czy wtedy będzie to jakoś o niebo lepsze niż to co mamy teraz? Wątpię.

Dominium Teunotter - Obywatel
Zabójca Potworów

Księstwo Linz


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Indivisible
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 18, 2015, 21:37:11 pm »
też myślę że lepiej by zrobili jakby przynajmniej przycięli początkową wizję do krótkiego  techdema (bo ja wiem, nazwać to chapter 1), może wtedy udałoby im się zejść o kilkaset tysięcy w dół i ze sprzedaży pierwszego finansować kolejne chaptery, a nie dawać surowy prototyp i liczyć ze będą drugim tormentem. Wbrew temu co może się powszechnie wydawać milion dolców przekraczało raptem kilkanaście tytułów

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!