Autor Wątek: Skullstone - polski dungeon crawler  (Przeczytany 3866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Anna Bury

  • Wiadomości: 4
Skullstone - polski dungeon crawler
« dnia: Październik 02, 2015, 09:54:59 am »
Cześć :)

Należę do niewielkiego zespołu pracującego nad Skullstone - grą RPG typu dungeon crawler, podstawowymi założeniami mechaniki nawiązującą do klasyki gatunku (ruch po siatce, walka w czasie rzeczywistym itd.).

Oto jak gra prezentuje się na chwilę obecną:
https://www.youtube.com/watch?v=hGEHc3p4Fjw

Części z Was Skullstone zapewne skojarzy się z wydanym parę lat temu Legend of Grimrock. Nie mamy jednak zamiaru tworzyć bezczelnego klona tej skądinąd świetnej gry. Oto kilka z istotniejszych różnic:

- Nie tylko lochy: nasza drużyna będzie miała możliwość odwiedzenia pobliskiego miasta, gdzie będzie mogła uzupełnić zapasy, wskrzesić zabitych towarzyszy, rozmawiać z mieszkańcami itd.
- Wybór członków drużyny jedynie spośród gotowych postaci: niczym w starych, dobrych Isharach, naszą drużynę stworzy czworo z dużej (ok. 20-30) grupy unikalnych poszukiwaczy przygód, z których każdy posiada inny zestaw mocnych i słabych stron.
- Zadania poboczne: w końcu czym byłby cRPG bez side-questów?
- Bardziej rozbudowana mechanika walki: starcia będą bardziej wymagające, nie wszystko będzie się dało załatwić taktyką "cios, ucieczka".

Wszelkie komentarze i krytyczne uwagi będą mile widziane :)
Zachęcam też do polubienia naszej strony na fejsie: https://www.facebook.com/SkullstoneGame?fref=ts oraz obserwowania nas na twitterze: @SkullstoneGame :)

MuadDib

  • Wiadomości: 1128
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2015, 10:26:52 am »
Wygląda obiecująco :)

Lochy mocno przypominają Grimrocka, no ale jak niby miałyby wyglądać lochy :D

Chodzenie do miast mocno mi przypomina Ishara (zwłaszcza kupowanie i zakładanie ciuchów ;d). No i towarzysze :)

Ciekaw jestem jak połączycie side-questy z fabułą, bo w tym największy problem dzisiejszych gier jest. Grimrock chyba nie miał jako takich pobocznych, tylko zagadki rozwiązywane "po drodze" do celu. Dałem lajka ;)

I powodzenia :)

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 03, 2015, 14:53:38 pm »
- Nie tylko lochy: nasza drużyna będzie miała możliwość odwiedzenia pobliskiego miasta, gdzie będzie mogła uzupełnić zapasy, wskrzesić zabitych towarzyszy, rozmawiać z mieszkańcami itd.
Będzie można pochodzić po tym mieście, czy po prostu taki "ekran miasta"?

Ogólnie wygląda ciekawie, te side-questy, wybór gotowych postaci itd. mogą dać grze to, czego brakowało mi w Grimrocku - charakter. Ciekaw jestem, tylko na ile rzeczywiście odejdziecie od wspomnianego Grimrocka, bo póki co wygląda, ekhm, na granicy plagiatu.

PS: No i najważniejsze.
(click to show/hide)
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Anna Bury

  • Wiadomości: 4
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 03, 2015, 23:44:02 pm »
O plagiat się nie obawiam, zdaję sobie jednak sprawę, że porównań nie unikniemy, choćby dlatego, że trudno zrobić klasycznego dungeon crawlera w 3d, który nie budziłby skojarzeń z Grimrockiem.
Nawiasem mówiąc, sam Grimrock nie jest najoryginalniejszą grą w swoim gatunku. Przeciwnie, jest dość wierną kopią Dungeon Mastera z 1987 r. :P

Po mieście niestety nie pochodzimy, będzie to jednie ekran. Po prostu rola tego obszaru w grze jest stosunkowo niewielka w porównaniu do wysiłku, jaki musielibyśmy włożyć w jego stworzenie. Ale spokojna głowa, postaramy się, żeby w naszej osadzie było co robić ;)

Serdeczne dzięki za lajki na fejsie, niebawem wrzucimy tam coś więcej na temat tego, czym Skullstone różni się od Grimrocka :)

PS: No i najważniejsze.
(click to show/hide)

Nie mówię nie, jakkolwiek by to nie brzmiało :P

MuadDib

  • Wiadomości: 1128
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 04, 2015, 09:01:41 am »
No porównań się nie uniknie, co jest logiczne patrząc na pierwsze gry z konkretnego gatunku (Dungeon Master, Doom, Dune 2, Diablo), ale ważne by czerpać plusy i unikać minusów :)

A chodzenie po mieście a'la Ishar byłoby na prawdę świetnym dodatkiem. Wiem, że to w cholerę roboty, ale byłoby dzięki temu coś więcej niż Lochy. Pamiętam reakcję na las w chyba Eye of the Beholder 2, który tak na prawdę był tylko dungeonem z innymi "ścianami", ale wrażenie robił spore. Wystarczy kilka "ścian" miasta i jakiś rysunek po wejściu do karczmy czy sklepu.

Tak czy siak - good luck :D

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5625
  • demigod
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 04, 2015, 09:39:11 am »
cóż, imho powinniście zrobić z tego priorytet i mocno podkreślić w kolejnym trailerze czym się różnicie, bo jako osoba która oba tytuły zna tylko z youtube'a, póki co wyglądają one niemal identycznie - nawet przeciwnicy ruszają się dokładnie tak samo. Już nawet nie chodzi o to czy faktycznie te gry są takie same czy nie, tylko żeby ludziom się one nie myliły, bo to osłabia siłę przebicia. Ale jak mówi atrion, good luck,dobrych gier nigdy za mało

A jak mowa o lajkach - https://www.facebook.com/serwisrpgcenterpl sami będziemy wdzięczni za podbicie :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Anna Bury

  • Wiadomości: 4
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2015, 19:12:14 pm »
Wystarczy kilka "ścian" miasta i jakiś rysunek po wejściu do karczmy czy sklepu.
Rozważaliśmy taką opcję, ale doszliśmy do wniosku, że w dzisiejszych czasach takie rozwiązanie mogłoby nie zdać egzaminu ;)

imho powinniście zrobić z tego priorytet i mocno podkreślić w kolejnym trailerze czym się różnicie, bo jako osoba która oba tytuły zna tylko z youtube'a, póki co wyglądają one niemal identycznie - nawet przeciwnicy ruszają się dokładnie tak samo.

Dokładnie taką strategię teraz obieramy :) Na pierwszy rzut poleciał wpis devblogowy traktujący o postaciach, ich umiejętnościach i zdolnościach specjalnych (te ostatnie polecam szczególnej uwadze, o ile się orientuję, takiego rozwiązania jeszcze nie było w żadnej grze z gatunku): http://www.indiedb.com/games/untitled-dungeon-game/news/on-characters-their-skills-and-abilities

Dzięki wszystkim za dobre słowo, oczywiście lajki poleciały ;)

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2015, 19:32:32 pm »
Dokładnie taką strategię teraz obieramy :) Na pierwszy rzut poleciał wpis devblogowy traktujący o postaciach, ich umiejętnościach i zdolnościach specjalnych (te ostatnie polecam szczególnej uwadze, o ile się orientuję, takiego rozwiązania jeszcze nie było w żadnej grze z gatunku): http://www.indiedb.com/games/untitled-dungeon-game/news/on-characters-their-skills-and-abilities
Podobają mi się zmiany w UI.

Tak z ciekawości - doświadczony macie team? To wasza pierwsza gra razem?
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5625
  • demigod
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2015, 20:58:43 pm »
w sumi przypomina to nieco jagged alliance lub valkyria chronicles. Planujecie jakieś interakcje w drużynie? Np bonusy/kary jeśli w teamie znajdą się dwie postacie które się lubią/nienawidzą? Wiece, by te postacie miały jakąś osobowość, a nie były zbiorem losowo rozdanych statystyk.
Będą się pojawiały nowe skille lub takie które zastąpią stare (jak ataki w pokemonach), czy tylko liniowy rozwój tych z którymi zaczynają grę?

Podbijam też okejkę dla zmian w interfejsie.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Anna Bury

  • Wiadomości: 4
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 06, 2015, 23:05:06 pm »
doświadczony macie team? To wasza pierwsza gra razem?

Tak, to pierwsza gra, którą robimy wspólnie. Część z nas wcześniej coś tam dłubała przy innych produkcjach, aczkolwiek można powiedzieć, że jesteśmy świeżakami ;)

Planujecie jakieś interakcje w drużynie? Np bonusy/kary jeśli w teamie znajdą się dwie postacie które się lubią/nienawidzą? Wiece, by te postacie miały jakąś osobowość, a nie były zbiorem losowo rozdanych statystyk.
Będą się pojawiały nowe skille lub takie które zastąpią stare (jak ataki w pokemonach), czy tylko liniowy rozwój tych z którymi zaczynają grę?
Rozważaliśmy kwestię interakcji. Sam pomysł jest fajny, ale koniec końców uznaliśmy, że podobnie jak w Isharach, przyniesie więcej szkody niż pożytku. Sporą inspiracją są dla nas klasyczne, papierowe RPG-i fantasy (osobiście bardzo lubię D&D :) ). Tam praktycznie zawsze drużyna jest malowniczą zbieraniną oberwańców rozmaitego sortu, dlatego też nie chcieliśmy wprowadzać sztucznych ograniczeń w wyborze postaci.
Nad możliwością otrzymania nowych skilli jeszcze się zastanawiamy, niewykluczone, że takowe będzie można zdobyć np. w charakterze nagrody za wykonanie questa.

MuadDib

  • Wiadomości: 1128
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2016, 12:55:16 pm »
I cisza w temacie?  :D

GuRt

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1655
  • None was given.
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 22, 2016, 13:01:55 pm »
Masz w pierwszym poście link do strony na fb, sprawdź sobie jeżeli się naprawdę interesujesz.
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

frozenshade

  • Wiadomości: 1
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 05, 2016, 10:25:21 am »
Mała aktualizacja tematu...

Zrobiliśmy video pokazujące kawałek gry. Na początku jest prezentacja skilli, potem trochę siekania potworów. Potwory są łatwe, brak na razie balansu, do celów testowych mają szybko padać. Docelowo będzie z nimi trochę więcej zabawy.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=f-0Pv57vP7U" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=f-0Pv57vP7U</a>

Trwają prace nad drugim stylem podziemi. Oto szybkie porównanie pierwszego i drugiego stylu:


Powstają też coraz to nowe potwory, niektóre stare są 'upiększane':


A tak (mniej więcej) będzie wyglądać ekran wyboru drużyny:



Zapraszam na nasz profil na FB: https://www.facebook.com/SkullstoneGame/
Tam na pewno będzie pojawiać się więcej informacji.

stoneguy

  • Wiadomości: 3
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 11, 2016, 18:23:02 pm »
Kolejna aktualizacja postępów nad grą :)

W ciągu ostatnich dni dodaliśmy trochę nowych rzeczy do gry. Skullstone nabiera kształtów! Oto screenshoty uwieczniające prace nad projektem.






Zapraszam was do odwiedzin na stronie FB naszej gry. Co myślicie o naszych postępach nad projektem? :)

MuadDib

  • Wiadomości: 1128
Odp: Skullstone - polski dungeon crawler
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2016, 18:50:52 pm »
Wygląda ciekawie. Im więcej dungeon crawlerów dobrej jakości tym lepiej :D