Autor Wątek: Gothic - Uniwersum  (Przeczytany 6244 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Gothic - Uniwersum
« dnia: Wrzesień 05, 2015, 17:25:58 pm »
Gothic - Uniwersum


Królestwo Myrthany zjednoczone pod berłem króla Rhobara II. Podczas długich lat swego panowania, Rhobar zdołał pokonać wszystkich wrogów Królestwa... oprócz jednego. Wojna z Orkami była niezwykle kosztowna, a cenę za nią miała ponieść niewielka grupa skazańców. Król potrzebował mieczy i tarcz dla swego wojska, toteż wkrótce każdy przestępca, niezależnie od występku jaki popełnił, zmuszany był do pracy w kopalniach rudy na wyspie Khorinis.

Aby uniemożliwić im ucieczkę, król wysłał swych najpotężniejszych magów, by ci otoczyli całą dolinę czarodziejską barierą. Niespodziewanie coś zakłóciło delikatną strukturę zaklęcia, i... zostali uwięzieni, przez ich własne dzieło. Więźniowie błyskawicznie wykorzystali moment konsternacji. Górnicza Dolina, wraz ze wszystkimi swymi kopalniami, znajdowała się teraz w rękach skazańców. Król nie miał wyboru - musiał negocjować, potrzebował rudy. Miesiąc po miesiącu król dostarczał więźniom wszystkiego, czego potrzebowali. Miesiąc po miesiącu otrzymywał od nich w zamian nowy ładunek cennej rudy. I tak toczyło się życie w kolonii karnej - ci, którzy byli wystarczająco zdeterminowani i sprytni zostali przywódcami, opływając w luksusy, o których poza doliną mogliby tylko marzyć. Ci, którzy byli zbyt słabi, by coś osiągnąć, na całe lata trafili do kopalni, by co dzień ryzykować życie za żałosne wynagrodzenie. A jaki los czeka Ciebie, więźniu?



Sytuacja w świecie zewnętrznym




Królestwo Myrthany toczy już od wielu lat krwawą wojnę z Orkami, którzy przybyli z dalekiej północy, oraz ich kuzynami mieszkającymi na Khorinis. Choć mieli oni na początku jedynie zamiar znaleźć miejsce, w którym zimy nie będą tak srogie jak w ich ojczyźnie, to ostatecznie doprowadzili do wybuchu konfliktu zbrojnego na niespotykaną dotąd skalę. Armia Ludzi, służąca królowi Rhobarowi II, od początku była na przegranej pozycji. Przeciętny Człowiek jest znacznie słabszy niż przeciętny Ork, tak więc najeźdźcy już w pierwszej fazie wojny odnieśli wiele spektakularnych sukcesów. Gdy wojska królewskie straciły dostęp do bogatych złóż magicznej rudy w leżącej na północ od Myrthany mroźnej krainie Nordmar, jedynym źródłem tego surowca stała się Górnicza Dolina na wyspie Khorinis, leżącej na zachód od kontynentu.


Magiczna ruda to wyjątkowy surowiec. Stworzona z niego broń jest wytrzymalsza i bardziej śmiercionośna od zwykłego ostrza, dlatego właśnie stał się kluczowym elementem w prowadzeniu wojny przez królestwo Myrthany. Uzbrojeni w tak potężny oręż, żołnierze królewscy oraz czcigodni rycerze z Zakonu Paladynów są w stanie skutecznie odpierać ataki Orków. Wsparcie dla nich stanowi Krąg Magów Ognia, czyli czarodziejów służących królowi Rhobarowi II. Magowie swoją moc zawdzięczają z kolei potężnym runom, które pozwalają na rzucanie zabójczych zaklęć i kontrolowanie żywiołów. Podobnych, choć nie aż tak śmiercionośnych run używają Paladyni, ich runy bojowe jednak są przeznaczone głównie do eliminowania takich pomiotów zła jak nieumarli czy demony.


Zarówno Magowie Ognia, Paladyni jak i większość obywateli królestwa to wierni słudzy Innosa, Pana Światła i Sprawiedliwości. Od swoich wyznawców wymaga honorowego postępowania, walki w obronie niewinnych oraz niszczenia pomiotów ciemności gdzie tylko się pojawią. To on obdarowuje swe sługi mocą uzdrawiania i władania ogniem, to on jest źródłem wszelkiego dobra i to on toczy wieczną walkę ze złem, reprezentowanym przez jego brata, Beliara. To mroczne bóstwo jest patronem Zła i Śmierci. Z jednakową bezwzględnością pozbywa się swoich wrogów jak i sług, które zawiodły jego oczekiwania. Swoich wiernych czempionów nagradza olbrzymią potęgą, jednak jest kapryśnym bogiem i nigdy nie wiadomo, kiedy postanowi zmienić swoje zamiary co do człowieka. Beliarowi cześć oddają głównie Orkowie oraz Assasyni, czyli lud zamieszkujący pustynną krainę Varant. Ostatnim z bogów czuwających nad światem jest Adanos, bóg Równowagi. To jest stwórcą znanego nam świata - roślin i zwierząt, Ludzi i Orków, morza i ziemi. To on dba również o utrzymanie balansu między dobrem i złem tak, aby żadna ze stron nigdy nie zatriumfowała. Jego domeną jest magia wody, i to właśnie nad tym żywiołem pozwala panować swoim wiernym sługom. Cześć oddają mu Magowie Wody, czyli bliźniacze bractwo Magów Ognia, a także część obywateli królestwa Myrthany oraz Koczownicy, lud zamieszkujący pustynię Varantu.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2015, 17:33:31 pm wysłana przez Dollan »