Autor Wątek: Publiczny PBF - Poradnik Rzucania Kością  (Przeczytany 1864 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Publiczny PBF - Poradnik Rzucania Kością
« dnia: Wrzesień 01, 2015, 19:06:42 pm »
Poradnik Rzucania Kością


Niektóre systemy RPG używane do przeprowadzania sesji wymagają używania kości. Wykorzystuje się je, by np. określić, czy naszemu bohaterowi udało się pomyślnie wykonać jakąś czynność wymagającą znacznej siły, zręczności lub inteligencji. Dzięki temu Mistrz Gry nie może zostać posądzony o stronniczość, gdyż o najważniejszych wydarzeniach decyduje ślepy los. Jednakże, w czasie rozgrywania sesji na forum internetowym nie da się rzucać kością tak, jak można to robić gdy z grupą przyjaciół gramy w jednym pokoju. Problem ten można jednak łatwo rozwiązać - dzięki specjalnej komendzie.

"A kto mi zagwarantuje, że inni gracze nie będą edytować postów, by zmieniać wyniki rzutu jeśli nie pójdzie im tak, jak chcieli?" zapytają co niektórzy. I na to znalazł się sposób. Po wpisaniu komendy w treści posta i opublikowaniu go w temacie, w którym trwa sesja, każda próba edytowania tejże wiadomości zaowocuje pojawieniem się czerwonego napisu informującego wszystkich, że miała miejsce próba oszukiwania.

Komenda służąca do rzucania kością ma wiele różnych opcji, pozwalających na realizowanie nawet dość skomplikowanych elementów mechaniki poszczególnych systemów.



- [roll ]1d6[/roll] spowoduje wyrzucenie jednej sześciościennej kości. Możliwy wynik wygląda następująco:
Cytuj
Rolled 1d6 : 2, total 2


- [roll ]2d12+5[/roll] sprawi, że wyrzucone zostaną dwie dwunastościenne kości, a do wyniku zostanie dodane 5. Możliwy wynik wygląda następująco:
Cytuj
Rolled 2d12+5 : 6, 11 + 5, total 22


- [roll ]2d20^10[/[/roll] zaowocuje wyrzuceniem dwóch dwudziestościennych kości, a następnie ponownego rzucania kośćmi tak długo, aż wypadnie liczba oczek większa niż 10. Ostateczny wynik może prezentować się następująco:
Cytuj
Rolled 2d20^10 : 3 8 10 3 17, 2 10 9 10 14, total 31


- [roll ]2d20v10[/roll] to komenda rzutu dwiema kośćmi dwudziestościennymi, a następnie ponowne rzucanie tak długo, aż wypadnie liczba oczek mniejsza niż 10. Wynik może być następujący:
Cytuj
Rolled 2d20v10 : 11 3, 3, total 6


- [roll ]2d20<10[/roll] pozwoli na rzucenie dwiema kośćmi dwudziestościennymi, a następnie odrzuci te wyniki, których liczba oczek była nie mniejsza niż 10. Przykładowy wynik to:
Cytuj
Rolled 2d20<10 : 4, 20 total 4


- [roll ]2d20>10[/roll] doprowadzi do rzutu dwiema kośćmi dwudziestościennymi, a następnie odrzucenia tych wyników, które były nie większe niż 10. Oto, jak może się prezentować ostateczny wynik:
Cytuj
Rolled 2d20>10 : 9, 10



W normalnych warunkach, wynik będzie zaczynał się od słowa "Rolled", jednak można to zmienić. Jeśli np. rzut, który właśnie wykonujemy, ma sprawdzić, jakie obrażenia zostaną zadane po użyciu potężnego zaklęcia, to komenda może wyglądać następująco:
[roll ]{Freezing} 1d10 {Fire} 1d20[/roll]

Przykładowy wynik może wyglądać tak
Cytuj
Freezing 1d10 : 1, total 1
Fire 1d20 : 2, total 2


Można również za pomocą komendy wykonać kilka rzutów kością za jednym zamachem. Powinno to wyglądać następująco
[roll ]2d6x3[/roll] - zaowocuje to trzykrotnym wyrzuceniem dwóch sześciościennych kości, a wyniki zostaną wyświetlona jeden pod drugim:
Cytuj
Rolled 2d6 : 6, 3, total 9
Rolled 2d6 : 1, 4, total 5
Rolled 2d6 : 1, 5, total 6



Na potrzeby poradnika w komendach [roll] została dodana spacja, która uniemożliwia poprawne wykonanie rzutu. Należy o tym pamiętać podczas prób użycia komendy w sesji.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2015, 19:30:52 pm wysłana przez Dollan »