Autor Wątek: Gothic - Temat Organizacyjny  (Przeczytany 23006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lowcap

  • Kapituła Dominium
  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 03, 2015, 22:06:32 pm »
Masz moje sidła.
Łowca gotów do boju.

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 05, 2015, 15:50:27 pm »
Tak tylko przypomnę wszystkim, którzy się zgłosili, że stoi już temat na karty postaci. Sesja nie ruszy, póki nie będzie kart wszystkich graczy.

A tak na wypadek, jakby się komuś już trochę Gothica zapomniało, to na dniach wrzucę Uniwersum z przypomnieniem każdego obozu i jego mieszkańców. A jak nikomu się nie zapomniało, to będzie dla potomnych :D

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 05, 2015, 15:58:02 pm »
raczej wrzuć info o świecie zewnętrznym, bogach itp itd. obozów nie znamy (w sensie, nasze postacie nie znają, przeca właśnie tu wpadły) więc...
KP pojawi się na dniach
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 05, 2015, 16:07:39 pm »
No o tym też mogę wrzucić.

A co do obozów, to wasze postaci faktycznie nic o nich nie wiedzą, ale gracze muszą wiedzieć, żeby nie błądzili po omacku :D

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 05, 2015, 16:34:38 pm »
Zaczynam już trzeci raz pisać karte. :V
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 05, 2015, 16:56:07 pm »
dollan - czy ja wiem? Niech poznają je jak w G1, przez rozmowy z NPCami :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 05, 2015, 17:16:38 pm »
Hmmm... no dobra, to zrobimy tak - na razie wrzucę tylko opis sytuacji w świecie zewnętrznym i coś tam o bogach, a ogólnikowe opisy obozów (w stylu tego, co opowiadał Diego o SO "to największy i najpotężniejszy z trzech obozów [...]") wrzucę, jak któryś z bohaterów te informacje zdobędzie w sesji.

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 05, 2015, 17:40:03 pm »
ale gracze muszą wiedzieć, żeby nie błądzili po omacku :D
uwierz, nie muszą. grałem na obozie sesję dokładnie taką jak ten PBF, pod hasłem "witajcie w koloni". jako jedyny spośród 5 graczy znałem świat. powiedziałbym wręcz, że pozostała czwórka bawiła się lepiej ode mnie

opisy obozów dajesz fabularnie. przychodzimy gdzieś i opisujesz co widzimy, gadamy z kimś i opowiada nam co i jak

i zaklinam cię, gdy będziemy np przychodzić (pierwszy raz) do SO, nie waż się rzucić po prostu "widzicie SO". opis, co gdzie, jak
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 05, 2015, 17:46:42 pm »
Cytuj
uwierz, nie muszą
No dobra, skoro tak mówisz. To tak jak wspomniałem, ogólnikowe (czyli nie uwzględniające np. opisów poszczególnych kast w danym obozie ani ważnych osób) opisy obozów pojawią się jak bohaterowie zdobędą o nich wiedzę podczas sesji.

Cytuj
i zaklinam cię, gdy będziemy np przychodzić (pierwszy raz) do SO, nie waż się rzucić po prostu "widzicie SO". opis, co gdzie, jak
Serio? Serio uznałeś, że rzuciłbym taki opis lokacji? Trochę smutłem, że ktoś mnie tu posądza o takie rzeczy, nie będę ukrywał :(

Jeszcze jedna taka uwaga i w czasie przechadzania się po lesie twoja postać może przypadkiem trafić na zagubiony batalion Orków ;D

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 05, 2015, 18:09:57 pm »
wiesz, dollan, jestny kontakt z tobą jako mistrzem gry to był krótki, urwany PBF z disciplesa, więc nie miałeś zbytnio kiedy wyrobić se marki. a w ostatnich dniach jestem tak załamany poziomem naszego świata i zamieszkującego go motłochu, że z zasady "traktuj ludzi jak inteligentnych, chyba że pokażą że są idiotami" przeszedłem na "traktuj ludzi jak idiotów, dopóki nie udowodnią że są inteligentni"
tak czy siak, jeśli poczułeś się dotknięty, to wybacz, nie to miałem na celu
nawiasem dodam, że leże cieniostwora bądź trola (gothic space program) było by o wiele ciekawszą cegłą niż orkowe legiony
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 05, 2015, 18:33:19 pm »
Nie no, rozumiem, teraz to sobie tak bardziej śmieszkowałem :D Mam nadzieję, że w dłuższej perspektywie nie zawiodę jako GM ;)

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 05, 2015, 19:14:33 pm »
btw, gdy nasze postacie już się podkokszą, będziemy mieli jakiś wiekszy wpływ na świat, np. założy obóz, obalić gomeza, etc?
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 05, 2015, 19:22:55 pm »
Jakiś wpływ będziecie oczywiście mogli wywrzeć na kolonii, czy aż tak znaczący jak obalenie Gomeza - zobaczymy. Po pewnym czasie od waszego przybycia (prawdopodobnie w momencie, gdy będziecie już nieźle ustawieni) do Górniczej Doliny trafi Bezimienny, więc trzeba wziąć poprawkę na to, że on też będzie ten wpływ wywierał.

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 05, 2015, 19:41:52 pm »
Podbijam sam siebie, bo mogę. Taki sobie ułożyłem już zamysł, jak będzie funkcjonowała mechanika rozgrywki w sesji, więc zaprezentuję tutaj a potem ew. przerzucę do Uniwersum.

Wzorem ostatnich kasowych hitów wyprawowych na naszym forum, będziemy używać kostki. Dwudziestościennej. A konkretnie używać jej będziemy do wszystkich istotnych czynności - do walki, do otwierania zamków, do prób przekonania NPCtów itd. Sukces i porażka zależeć będą od wyniku (duh!), im większy tym weselej. Wynik od 1 do 10 to porażka, przy czym 1 i 2 to kompletna katastrofa (w stylu zamachnąłeś się na ścierwojada ale się potknąłeś i wylądowałeś na tyłku, a twoja broń metr dalej) a 9 i 10 to umiarkowane niepowodzenie (czyli, jadąc dalej przykładem ze ścierwojada, trafiłeś wroga ale cios nie był tak dobry, jak sobie wymarzyłeś). Natomiast wynik od 11 do 20 to sukces, przy czym 19 i 20 to niesamowity pokaz umiejętności (tak przygrzmociłeś ścierwojadowi, że w dwie minuty było po walce) a 11 i 12 to "nieźle" (taki normalny, dobry cios).

Przy czym, jeśli postać wykonująca tą czynność ma w swojej karcie postaci pasującą umiejętność, to dostaje bonus. Za podstawowe umiejętności + 1, za wysokie umiejętności + 2. (tak, rozróżniamy dwa poziomy bycia naumianym, oprócz walki mieczem gdzie jest jeszcze poziom mistrzowski na +3) Fajnie by było, żeby postaci na początku mieli 3, maksymalnie 4 umiejętności tego typu, czyli nie licząc takich rzeczy jak pisanie i czytanie. Nie będziemy robić testów, czy udało wam się napisać poprawnie słowo :D

Ponadto, kwestia rozwoju postaci - jak wiadomo, w każdym obozie będziecie mogli awansować dwa razy (na Cienia/Szkodnika/Nowicjusza, a potem na Strażnika/Najemnika/Strażnika Świątynnego, ew. na Maga Ognia/Maga Wody/Guru). Przy każdym awansie będziecie mogli rozwinąć o jeden poziom którąś z posiadanych już zdolności, albo naumieć się nowej. Dlatego nie będzie można sobie wykoksić wszystkiego jak Bezimienny i trzeba będzie się skusić na jakąś kooperację.

PS. Zanim ktoś zapyta - raczej nie będzie można sobie awansować na Magnata, wydają się być grupą szczelnie zamkniętą. No chyba, że zrobicie ten przewrót, ale Strażnicy to raczej lojalne typy, tak łatwo się nie zbuntują.

PS. 2 - propos lojalności strażników i wykonywania testów na powodzenie operacji. Przy rozmowie z każdą istotniejszą postacią będzie wspomniana jakaś cecha jego charakteru, która utrudni/ułatwi wykonanie na nim jakiejś czynności, np. Diego i Lares to takie liski chytruski, więc przy próbie oszukania ich wpadnie ujemny modyfikator do rzutu kością.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2015, 19:50:42 pm wysłana przez Dollan »

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 05, 2015, 21:19:42 pm »
dwa rozwoje na całą fabułę? ciut mało. wszelakie okołociotowate koncepty odpadają, trzeba na wstępie być zawodowym rębaiłom, bo kolonia wcale tak mocno nie hartuje jak można by przypuszczać
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć