Autor Wątek: Gothic - Temat Organizacyjny  (Przeczytany 15166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Gothic - Temat Organizacyjny
« dnia: Sierpień 30, 2015, 15:00:47 pm »
Witamy w Kolonii!


Świeżak, co? Dopiero cię tu zrzucili? Nie, nie obchodzi mnie, co tam nawywijałeś. Teraz to już nie ma znaczenia.

Sprawa wygląda tak - jesteś w Górniczej Dolinie. Lepiej, żeby ci się tu spodobało, bo zostaniesz tutaj już na zawsze. Nawet nie próbuj przechodzić z powrotem przez Magiczną Barierę. Znaczy się, jak chcesz to próbuj, nie będę ci bronił. Ostrzegam tylko, że dużo z Ciebie nie zostanie. W Kolonii są trzy obozy, i w końcu będziesz musiał do któregoś dołączyć. Jestem tu, by wytłumaczyć wszystkim nowym, że najlepsze miejsce dla nich to Stary Obóz. Masz dwa wyjścia - albo idziesz ze mną do obozu, a potem najwyżej nasze drogi się rozchodzą, albo idziesz sam i dajesz się po drodze pożreć całej masie tałatajstwa, jaka się tu kręci.

To jak będzie?


Oto lista skazańców, którzy wraz z najbliższym transportem trafią do Górniczej Doliny :
- Fenrir
- wardasz
- Legion
- Lowcap
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2015, 15:52:11 pm wysłana przez Dollan »

Fenrir

  • Wiadomości: 869
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2015, 15:27:28 pm »
No to prowadź.
Poszukiwacz Podziemia
               
Treser Podziemnych Bestii

wardasz

  • Wiadomości: 922
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2015, 16:18:29 pm »
wchodzę w to.
szczegóły odnośnie postaci?
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Fenrir

  • Wiadomości: 869
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 30, 2015, 16:52:23 pm »
No właśnie, jak uniwersum nie trzeba nikomu przedstawiać to postacie będą miały jakieś umiejętności czy wszystko umownie jak w PBFy ŚP?
Poszukiwacz Podziemia
               
Treser Podziemnych Bestii

wardasz

  • Wiadomości: 922
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 30, 2015, 19:22:41 pm »
nie no, jakąś kartę postaci trza zrobić
chodziło mi jednak raczej o to, czy mamy być ludźmi pokroju thorlofa/hereka czy też beziego, zawodowymi mordercami/bandytami czy innymi takimi, czy też może raczej bardziej w kierunku pocka-ludźmi co miecz to jedynie na wystawie u kowala widzieli, nikogo nie skrzywdzili, a jedyna ich wina polega na biedzie z pochodnymi (czy to zaległości podatkowe, czy to drobne kradzieże, łotewa)
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 30, 2015, 19:40:48 pm »
Możecie dowolnie określać, za co trafiliście do kolonii. Możecie być mordercami, złodziejami, drobnymi oszustami i cwaniaczkami, albo ważnymi osobistościami, które nadepnęły komuś na odcisk. Niezależnie od tego co przeskrobaliście, w Górniczej Dolinie wszyscy zaczynacie od zera, i wasze dawne życie i zdobyte wtedy umiejętności mogą co najwyżej ułatwić wstąpienie do któregoś z obozów.

A co do kart postaci, to myślę, że kilka podstawowych umiejętności bohaterowie będą mieli od początku (np. facet, który trafił do kolonii za kradzieże, powinien jednak coś wiedzieć o otwieraniu zamków and shit). Tylko żeby nie wyszło, że wasze postaci były wcześniej "niekwestionowanymi mistrzami miecza", albo "prawdziwymi wirtuozami zbrodni" które od początku będą wszystko umiały. Wielu rzeczy trzeba się będzie nauczyć od ludzi w obozach.

wardasz

  • Wiadomości: 922
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 30, 2015, 20:02:24 pm »
chcesz do jednego wora wrzucić zawodowych rekieterów i baranki? pachnie jatką...
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 30, 2015, 20:15:52 pm »
Czyli pachnie właśnie tak, jak powinna pachnąć kolonia karna :D

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1668
  • make war, not love
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 30, 2015, 20:23:59 pm »
Masz mój kilof!
(zawsze chciałem zapierdalać na przodku w SK)

btw, czy, jeżeli wbijemy do SO, to co, wysilą nas do ciężkich robót w kopalni? Jakby nie patrzeć, wszyscy jesteśmy kopaczami na stracie. :V
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 30, 2015, 20:36:18 pm »
Na to pytanie odpowiem innym pytaniem - dlaczego Bezimiennego nikt nie wysłał do kopalni, żeby wydobywał rudę?

Odpowiedź brzmi - bo od początku pokazywał swoją wartość, chęć działania. Ludzie, którzy zapieprzają w kopalniach zwykle nie mają ani ambicji, ani charakteru, ani żadnych specjalnych zdolności, które pozwoliłyby im awansować. Zgadzają się być robolami, bo i tak nic lepszego na nich w kolonii nie czeka, a tak przynajmniej mają dach nad głową i coś do jedzenia. Jeśli wasi bohaterowie również byliby w stanie w jakiś sposób zaimponować ważnym osobom, pokazać, że mogą być przydatni to pewnie nikt nie marnowałby tego potencjału na wysyłanie was do kopalni. W innym wypadku, zapewne stalibyście się popychadłami i albo musielibyście się na to godzić, oczekując na lepsze czasy, albo zwiać np. na bagna i zacząć od początku.

wardasz

  • Wiadomości: 922
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 30, 2015, 20:50:24 pm »
dollan, nie to miałem na myśli... choć w sumie coś w tym jest... a mimo to nie jestem do końca przekonany
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 30, 2015, 20:56:34 pm »
Wiem, że nie to miałeś na myśli, ale tutaj wszystko zależy wyłącznie od was. Może poznaliście się przed zrzuceniem do kolonii i nie macie ochoty się mordować? Może, jeśli któryś z was był mordercą, to zrozumie, że nie warto rzucać się sobie do gardeł skoro i tak nic na tym nie zyska? Albo uzna, że czas skończyć ze starymi nawykami i jedyne, co pozostanie po starych czasach to para w łapie, dzięki której wykaże się już na początku powalając bez trudu dużego ścierwojada? A może będziesz na tyle sprytny, by nie dać się podejść mordercy wystarczająco długo, by dał sobie spokój?

Jedyne, co was ogranicza, to wasza wyobraźnia. No i jakiś podstawowy zdrowy rozsądek, bo nie dajmy się zwariować ;)

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1668
  • make war, not love
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2015, 19:23:14 pm »
Cytuj
skazańcy mogą pochodzić tylko z miasta Khorinis lub ze wschodniej części kontynentu - z takich miast jak Faring, Vengard, Montera, Gotha.
No ale wojna trwała lata przecież, równie dobrze moją postać mogła urodzić się i w Nordmarze czy Sliden lub Geldern lecz podczas wojny wyemigrować, tułać się po świecie jako uchodźca. ;)
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 02, 2015, 19:55:37 pm »
Nooo... w sumie to masz rację :D Nie pomyślałem troszeczkę. Zaraz zmienię.

Btw, chyba nigdzie nie jest konkretnie wspomniane, ile trwała wojna? Tylko tyle, że Nordmar został szybko zdobyty, a "wojna była niezwykle kosztowna" czyli pewnie wojska królewskie dostawały niezły łomot, z rudą czy bez.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2015, 19:57:12 pm wysłana przez Dollan »

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1668
  • make war, not love
Odp: Gothic - Temat Organizacyjny
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 02, 2015, 20:03:45 pm »
Nie było czasem tak, że gdy bezimienny trafia do GD, bariera istniała już 10 lat, a została stworzona grubo podczas trwania wojny?

Na pewno kopalnie Nordmaru były już zdobyte gdy powstała bariera.
Cytuj
w Gothic II bohater dowiaduje się w podziemnej bibliotece klasztoru, że bariera w Górniczej Dolinie powstała, by armia Beliara nie przejęła kopalń rudy tak jak w Nordmarze (spowodowałoby to całkowite odcięcie królestwa od potrzebnego surowca), a zapobieganie przed ucieczką więźniów było tylko przykrywką;
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2015, 20:09:43 pm wysłana przez Legion »
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.