Autor Wątek: Numenera - Brama Boregala  (Przeczytany 38536 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 03, 2015, 20:47:45 pm »
Aesterian zerwał się z miejsca i popędził co tchu w kierunku dziewczyny. Miał zamiar złapać ją zanim spadnie ze scutimorfa, miał też nadzieję, że bestia nie wpadnie w szał na widok biegnącego w jej stronę człowieka.

Rolled 1d20 : 19, total 19

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 03, 2015, 22:30:33 pm »
Devrim uskoczył z drogi pędzącemu Aesterianowi, niezbyt przejmując się losem dziewczyny.
This dice roll has been tampered with!
Rolled 1d20 : 13, total 13
A kiedy mu się to udało, strzepnął niewidzialny pyłek ze swojego szarego kaftana i odchrząknął. - Możecie na mnie liczyć w ratowaniu wioski. Może na to nie wygląda, ale potrafię się przydać w walce.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2015, 22:34:32 pm wysłana przez dziki »
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 03, 2015, 23:18:13 pm »
ok, jedna rzecz o której nie wspomniałem - wyrzucenie 19 lub 20 oznacza krytyczny sukces z dodatkowym (pozytywnym) efektem

Aesterian wykazuje się refleksem, o który nikt nie podejrzewałby nano - zręcznie omija Devarina, a następnie dopada do dziewczyny. Dzięki jego interwencji bez problemu utrzymuje się ona na grzbiecie stworzenia. Gdy jednak dotyka jej ramienia, dzieje się coś dziwnego..
Intruzja GM: Aesterian - Słyszysz jakby jakiś gardłowy i jednocześnie liryczny dźwięk, ale dopiero po chwili zdajesz sobie sprawę, że słyszysz go tylko w swojej głowie. Masz wrażenie, że ma to związek z twoimi wyjątkowymi zdolnościami mentalnymi.

słowo wyjaśnienia - Intruzja GMa  to kolejny z elementów mechaniki numenery. W skrócie, są to dodatkowe komplikacje pojawiające się podczas wykonywanych przez was czynności lub (najczęsciej walki). Na intruzję można się zgodzić lub nie. Jeśli gracz się zgodzi i uda się mu rozwiązać problem mimo intruzji, otrzymuje 2 XP. Jeśli się nie zgodzi na dodatkowe komplikacje, musi oddać 1 XP. Dla przykładu, podczas walki z potworem pierzecie go równo zaklęciami ognia na które jest wrażliwy. GM może w tym momencie ogłosić intruzję, że zaczyna on nagle mutować, stając się niewrażliwym na ogień, za to zyskując nową, nieznaną wam podatność na żywioł. Jeśli się zgodzicie, musicie oddać XP, ale możecie go dalej jechać bezkarnie (dam uzasadnienei, że szczególnie mocny cios rozproszył go i przerwał mutowanie). Jeśli się zgodzicie, musicie znaleźć nową taktykę, ale też nagroda będzie większa.
Obecnie tylko Drag dysponuje XPkiem którego mógłby oddać, toteż Dollana postawiłem przed faktem dokonanym ;p Pytania jak zwykle tutaj kolorem czerwonym lub w temacie organizacyjnym

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 03, 2015, 23:46:42 pm »
Nano zamknął oczy. Dźwięk, który słyszał najwyraźniej tylko on, przyprawiał go o dreszcze. Zacisnął zęby, a po czole zaczęły mu spływać krople potu. Starał się skoncentrować, by zagłuszyć tajemnicze odgłosy. Nie wiedział, co je wywołało, ale był przekonany, że powinien się ich jak najszybciej pozbyć ze swojej głowy. Po co ryzykować nawiązanie jakiegoś kontaktu telepatycznego, który mógłby rozsadzić mu głowę?

Rolled 1d20 : 13, total 13


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 05, 2015, 11:04:12 am »
@Aesterian
Dźwięk niknie niemal tak samo szybko, jak się pojawił - sam nie jesteś pewien, czy dzięki twoim wysiłkom, czy też ucichł sam z siebie. Czujesz jednak, że kontakt ten nie urwał się całkowicie, lecz pozostaje uśpiony.

@wszyscy
-dzięki wam panie za pomoc -mówi Patel- Sami widzicie, że bestia nie jest zbyt bezpieczna. Myślę, że najlepiej będzie, jeśli zostawimy ją od razu.
Chłopak podchodzi ostrożnie do dziewczyny i jej wierzchowca, a następnie pomaga jej zejść. Gdy jest już na ziemi, Patel odciąga ją szybko na bezpieczną odległość. Scutimorf patrzy w ich stronę, szczękając groźnie żuwaczkami. Bestia szybko jednak odwraca się, po czym pełnym pędem rusza w stronę, z której niedawno przybyła.
-jeśli chcecie pomóc naszej wiosce, powinniście ruszyć w tę samą stronę co on. Fałszywy Las znajduje się niecałe 30 mil stąd i wbrew temu co można by sądzic po nazwie nie jest zbyt rozległy, bez problemu przed wieczorem do niej traficie. My chyba również powinniśmy już ruszać, jeśli chcemy dotrzeć możliwie szybko do Basenu Cylion. Jeszcze raz dziękujemy wam z całego serca za okazaną pomoc

[chwila na oddech i interakcję między wami, bo chyba nawet się sobie nie przedstawiliście :P Jeśli jednak mam pchać akcję dalej, dajcie znać tutaj lub w komentarzach]


Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 05, 2015, 18:29:06 pm »
Cała wasza trójka patrzy po sobie, po czym w milczeniu zbiera swoje rzeczy i wyrusza w stronę, w którą udał się niedawno scutimorf. Choć droga zabiera niemal cały dzień,nie zamieniacie między sobą wielu słów. Jest już późne popołudnie, gdy w oddali dostrzegacie coś, co przypomina olbrzymią, starannie pielęgnowaną szkółkę leśną - wszystkie bowiem drzewa mają identyczną wysokość oraz średnicę. Nie ma wątpliwości, że oto dotarliście na skraj Fałszywego Lasu.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 05, 2015, 19:44:22 pm »
Devrim wytężył wzrok, starając się dostrzec coś godnego uwagi w gasnącym świetle dnia. Szczególną uwagę zwrócił na drzewa w oddali.
Rolled 1d20 : 8, total 8
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 05, 2015, 21:25:02 pm »
mogłeś poczekać aż dam lvl tasku, ale w/e :P

@Devrim
Z odległości w której się znajdujecie nie widać jeszcze wszystkiego zbyt dobrze, ale jeden szczegół przykuwa twoją uwagę - są wręcz nienaturalnie jednakowe oraz... unoszą się nieco nad ziemią

@Aesterian
w miarę jak zbliżasz się do lasu czujesz narastający niepokuj oraz ściskanie w żoładku, jakby owa dziwna obecność znowu chciała nawiązać kontakt. Po chwili jednak wszystkie objawy ustępują

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 05, 2015, 22:29:15 pm »
- Panowie, nie chciałbym wyciągać zbyt pochopnych wniosków, ale chyba mamy przed sobą jakąś numenerę, rozmiar plus-minus dwa akry - stwierdził sarkastycznie Devrim.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 05, 2015, 23:38:19 pm »
Aesterian nerwowo przełknął ślinę. Walka z Całunami to jedno, ale jak można się bronić przed czymś, czego się nie widzi i nie rozumie? Szybko jednak przez jego głowę przemknęła bardziej pozytywna myśl. Jeśli faktycznie coś tam było - coś, co mogło podejmować próby kontaktu, z pewnością byłoby fascynującym obiektem badań. Ile mógłby się dowiedzieć, jaką mógłby zdobyć potęgę... oczywiście, nie dla swojej korzyści, tylko dla dobra ogółu. Oczywiście. No, zawsze pozostawała opcja, że to jakaś niespotkana do tej pory anomalia, przypadkiem znajdująca się w pobliżu oddziałuje na jego młody jeszcze przecież umysł. Wtedy, Aesteriana prawdopodobnie czekała prędzej czy później dość bolesna śmierć w wyniku otrzymania zbyt potężnego impulsu energii psychicznej. Lepiej było o tym nie myśleć, jeszcze by człowiek popadł w depresję. Z zadumy wyrwał go Devrim.
- Hm, co? - nie zrozumiał w pierwszej chwili nano. - Ach, tak, masz waść rację. Niechybnie.
Aesterian otrząsnął się z zamyślenia i doszedł do wniosku, że póki co powinien się skupić na ratowaniu tej całej wioski. O potędze zdolnej naprawić cały świat można pogadać później.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 06, 2015, 17:18:31 pm »
W miarę jak zbliżacie się do  celu uświadamiacie sobie, iż nazwa Fałszywy Las jest bardziej niż odpowiednia - to, co z odległości wydawało wam się drzewami, okazuje się być wznoszącymi się pół metra nad ziemią brązowoszarymi walcami z syntu, wysokimi na jakieś sześć metrów. Każdy z nich pokryty jest czymś, co przypomina wam zieloną sieć o drobniutkich oczkach, ewidentnie sprawiającą wrażenie żywej. U podstawy każdego z nich dostrzegacie również zawiniętego wokół scutimorfa, którego brązowy pancerz do złudzenia przypominał z daleka zwykły pień. Według waszej oceny bok całego kompleksu ciągnie się na jakieś dziesięć kilometrów i prawdopodobnie również tyle liczy sobie jego głębia.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 06, 2015, 21:34:43 pm »
Aesterian przyglądał się uważnie wszystkim elementom tego nietypowego miejsca. Z jednej strony był zafascynowany - nie uważał się za człowieka o ograniczonych horyzontach myślowych, ale gdyby był stwórcą to zapytany o swój program kreacji wszechświata zaproponowałby coś bardziej banalnego, jak normalne drzewa. Z strony jednak, był zniesmaczony. Właśnie to najbardziej irytowało go w całej konstrukcji tego świata - że tutaj właściwie nic nie mogło być po prostu zwyczajne. Zwykły las stał się najwyraźniej taką rzadkością, że aż przestał być zwykły. Zastanawiał się czasami, jak to było setki tysięcy lat temu, kiedy nie wszystko miało nadnaturalne zdolności. Ktoś mógłby powiedzieć, że taki stan rzeczy wprowadza zdrową dawkę urozmaicenia. Oczywiście, możnaby było się z tą tezą zgodzić, gdyby nie fakt, że te urozmaicenia często przy bliższym poznaniu wykazywały wielce nieeleganckie zachowanie względem ludzi. Inaczej rzecz ujmując, lubiły doprowadzać śmiertelników do całkiem brutalnych i często powolnych zgonów. A to już nie było zdrowe. I właśnie dlatego postęp cywilizacyjny nigdy nie wyszedł poza pewne określone ramy, w których to liczba niezrozumiałych anomalii, zabójczych bestii i band stukniętych rzezimieszków mieściła się w granicach powszechnie dopuszczanej normy. To, że Aesterian wychował się na wsi wcale nie oznaczało, że nie rozumiał, jakie zasady rządzą światem. Cywilizacja musiała iść do przodu, bo stagnacja oznacza regres. A jak iść do przodu w takich warunkach? W świecie, którego lwia część jego mieszkańców nawet nie jest w stanie pojąć?

Młody Nano już rozpędzał się, by kontynuować w myślach swój wywód, jednak coś go powstrzymało. To dziwne uczucie, które dopadało go zawsze, gdy zaczynał snuć zbyt rozwlekłe dywagacje. Ta myśl, znikająca z umysłu równie szybko, jak się w nim pojawiła. Myśl dająca do zrozumienia, że zbyt długie rozmyślania mogłyby zniechęcić potencjalnego czytelnika. Nie precyzowała co prawda, kto do cholery miały czytać jego myśli i słowa, ale zawsze wolał jednak dmuchać na zimne. Na wypadek, gdyby faktycznie ktoś teraz mógł sobie przeczytać jego myśli. Po co kusić los?
- Nie marudźmy zbyt długo, panowie kamraci. Im szybciej rozwiążemy problem tych nieszczęśników, tym lepiej.

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 07, 2015, 21:58:12 pm »
Chciałbym wzrokowo ocenić czy Numenera jest aktywna (poza oczywistą lewitacją) i jaką może spełniać funkcję. Jaki to będzie poziom trudności?
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 07, 2015, 21:59:58 pm »
podejrzewam, że pełne zrozumienie zasady działania to coś koło 10, ale takim bazowym oględzinom wystarczy 2 poziom :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 07, 2015, 22:08:57 pm »
A czy podstawowe oględziny wystarczą, żeby ocenić chociaż naturę urządzenia? Np. czy to urządzenie bazujące na elektryczności, mechanice, bioinżynierii, jakiejś zupełnie obcej technologii itd? (Jeśli nie, to jaki to były rzut?)
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz