Autor Wątek: Numenera - Brama Boregala  (Przeczytany 38748 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 07, 2015, 22:15:25 pm »
parę tego typu informacji jest możliwych do uzyskania, ale może to wymagać np próby wdrapania się na walec lub wejścia pod niego. Dla uproszczenia jednak mozemy przyjąć tę samą trudność 2 (czyli wynik 6 lub więcej) dla wszystkich propozycji jego zbadania

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 07, 2015, 22:27:23 pm »
Devrim nie dał po sobie znać czy Aesteriana w ogóle do niego dotarły. Mamrocząc niezrozumiale pod nosem dreptał na krawędzi "lasu", studiując wzrokiem syntowe filary i starając się ocenić, czy wciąż działają oraz jaka może być ich ogólna natura. (skill: znajomość numener)
Rolled 1d20 : 9, total 9
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 07, 2015, 22:46:35 pm »
@Devrim
Choć powiadają, że ">na oko< to jeden umarł", tobie jednak udaje się wyłapać parę szczegółów. Przede wszystkim stwierdzasz, że filary muszą oferować jakieś substancje odżywcze, jeśli scutimorfy się wokół nich okręcają (względnie stanowią dla nich idealne środowisko "naturalne"). Napędzająca je energia musi również wciąż funkcjonowac, skoro jest w stanie  utrzymać filar wraz z bestią, jednak nie jesteś w stanie ocenić czy jest to antygrawitacja czy inna, podobna metoda. Raczej na pewno nie jest to jednak elektryczność, gdyż nie dostrzegasz żadnych wyładowań ani zjawisk magnetycznych. Udaje ci się również dostrzec, że syntowe filary zdają się być puste w środku.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 07, 2015, 23:20:38 pm »
Devrim westchnął. Na pierwszy rzut oka filary nie sprawiały wrażenia szczególnie interesujących pod kątem jego poszukiwań. Nie zamierzał jednak porzucać nadziei zbyt szybko. Być może mieszkańcy wioski dysponowali jakimiś użytecznymi informacjami lub artefaktami. Podniesiony na duchu tą myślą bez słowa udał się w kierunku w którym miała znajdować się osada.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 08, 2015, 13:40:51 pm »
Od dobrych kilkunastu minut zagłębiacie się w las. Krajobraz nie zmienił się tutaj szczególnie, jedynie scutimorfów jest jakby mniej, gdyż widać je już tylko na niektórych drzewach. Długie rzędy pokrytych zieloną siatką syntowych kolumn ciągną się w nieskończoność, niczym zmurszałe nagrobki na zapomnianym cmentarzu... Jak się nad tym zastanowić, porównanie to było nadzwyczaj trafne, bowiem w istocie był to zmurszały cmentarz dawno zapomnianej cywilizacji, której osiągnięcia bezpowrotnie przeminęły, uświadamiając wszystkim zwiedzającym jak bezsilni są wobec uciekającego czasu.
Z monotonii marszu i własnych przemyśleń wyrwało was dopiero niecodzienne zjawisko, które ujrzeliście przed sobą. Oto przed wami znalazł się bowiem samotny scutimorf, co być może nie byłoby w tym miejscu takie niezwykłe, gdyby nie fakt, że w przeciwieństwie do reszty nie jest on owinięty wokół jednej z kolumn, ale krąży nerwowo wokół niej, jakby próbował ugryźć się we własny odwłok, szczękając przy tym groźnie żuwaczkami

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 08, 2015, 16:40:42 pm »
- A ten co, szaleju się najadł? - mruknął Aesterian pod nosem. Postanowił podejść nieco bliżej scutimorfa, by zbadać, co mogło go tak zdenerwować. Miał nadzieję, że przy okazji bestia nie rzuci się na niego gdy tylko naruszy niepisaną strefę jej komfortu osobistego.

Rolled 1d20 : 5, total 5

Dassanar

  • Wiadomości: 514
  • Swordmaster
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 08, 2015, 17:34:04 pm »
Swojego rodzaju chorobą zawodową Ichtiosa było to, że w niemal każdej anomalii dopatrywał się iluzji. Nieraz dziwnie wyglądający ludzie czy przedmioty uznawał z początku za wytwory czyjejś magii bądź własnej wyobraźni - przez ten drugi przypadek nierzadko był niesłusznie uznawany za solipsystę. W tym przypadku także postanowił sprawdzić, czy to niezwykłe zjawisko nie jest jakimś rodzajem iluzji.

Rolled 1d20 : 9, total 9
P.A. 69%


-NAJLEPSZY LITERAT ŚWIĘTEGO PRZYMIERZA-


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 08, 2015, 18:47:02 pm »
akurat w przypadku scutimorfa nie jest to aż taki problem, bo już wcześniej podawałem jego lvl, ale na przyszłośc najpierw pytajcie o trudnośc a dopiero potem rzucajcie, bo inaczej ciężko wprowadzić do gry effort, który za chwilę będzie kluczowy byście w ogóle dożyli wizyty w wiosce :X

@Ichtios
Bestia jest jak najbardziej prawdziwa.

@Aesterian
Ledwo zrobiłeś krok do przodu, bestia cię spostrzegła. Ku waszemu zdumienia Scutimorf rozpędza się do ataku..

ok, czas powiedzieć parę słów o walce:
Po pierwsze, walka dzieli się na tury. Jedna tura to mniej więcej kilka sekund, dlatego też jedna tura=jedna akcja. Akcją jest zaatakowanie, akcją jest podbiegnięcie do oddalonego przeciwnika, akcją jest rzucenie mikstury koledze z drużyny, akcją jest poświęcenie swojej tury na przygotowanie się do obrony i tak dalej.

Po drugie, w walce obowiązuje coś takiego jak podział na trzy kategorie odległości od przeciwnika/ów:
1) odległośc bezpośrednia - przeciwnik znajduje się w odległości do 3 metrów. Znajduje się on wtedy w zasięgu każdej broni białej, można też wtedy do niego podbiec i zaatakowac w jednej turze
2) bliska odległość - przeciwnik znajduje się między 3 a 15 metrów od was. Samo dobiegnięcie do niego by zaatakowac go bronią białą taką jak miecz liczy się jako akcja. Niektóre jednak z broni oraz wiele ezoterii działa "normalnie"  w zasięgu bliskiej odległości, tj nie trzeba poświęcać akcji na dobiegnięcie, tylko można atakowac od razu.
3) duża odległość - od 15 do 30 metrów. Na tym dystansie można atakowac tylko specjalnymi broniami dystanowymi, jak np łuki. Dystant taki można pokonać w dwie tury bez rzucania kostką, lub też zaryzykowac i rzucić sie biegiem przed siebie (trudnośc sprintu okresla GM, w zależności od podłoża i tak dalej). Porażka oznacza np potknięcie się i przewrócenie.

Po trzecie, wszystkie rzuty wykonuje cie wy. Jeśli atakujecie, rzucacie po to by dowiedzieć się czy trafiliście, zaś jeśli potwór atakuje was, rzucacie by dowiedzieć się, czy udało wam się obronić przed jego atakiem. Poziom potwora determinuje trudnośc testu  - scutimorf to potwór poziomu 2, więc zgodnie z tabelką tasków musicie wyrzucić co najmniej 6 by trafić. Podobnie jak w przypadku innych tasków, tak i przy rzutach w walce można używać skilli, assetów (np. tarcza obniża rzuty na obronę o 1) oraz effortu (dlatego nie moge rzucać za potwora - to wy musicie wpierw zdecydować, czy "wkladacie wysiłek" w unik).

Po czwarte, w przypadku walki występują dodatkowe wyniki specjalne przy wyjątkowo dobrych i wyjątowo słabych rzutach:
1 - "darmowa intruzja" od GMa. Nie dostaje się za nią żadnych XP, nie można jej też odmówić.
17 - bonus do obrażeń, atak zadaje +1 dmg
18 - większy bonus do obrażeń, atak zadaje +2 dmg
19 - większy bonus do obrażeń oraz pomniejszy efekt dodatkowy, np. wasz atak wytrąca przeciwnika z rytmu i w następnej turze wszystkie ataki w jegostronę mają obniżoną trudność o 1
20 - większy bonus do obrażeń oraz większy efekt dodatkowy, np. udaje wam się znokautować przeciwnika

Po piąte, bronie oraz inne ataki mają z góry przypisane obrażenia. małe bronie zawsze zadają 2 dmg (za to mają obniżoną trudnośc ataku o 1), średnie 4 dmg, duże zaś 6 dmg (ale wymagają za to dwóch rąk). Jeśli cel ma pancerz, należy odjąć jego wysokość od dmg zadawanego przez broń. Niektóre ataki, takie jak ezoterie nano, mogą jednak całkowicie ignorować pancerz.

Po szóste każdy rodzaj broni opiera się na innej statystyce, co ma znaczenie jeśli chcecie użyć effortu. Ataki bronią białą można wykonywac zużywając pulę Might lub Speed, ataki dystansowe tylko za pomocą Speed, zaś ezoterie najczęsciej zużywają pulę Intelect. Zwykłe ataki bronią najczęsciej są darmowe (chyba, że używacie jakiejś specjalnej zdolności), ataki ezoterią mają podany koszt w waszych kartach postaci. Edge działa tak jak zwykle, więc jesli dollan posiadający 1 pkt edge w intelekcie chce zaatakować potwora mind blastem kosztującym 1 punkt Int, to może zaatakowac go za darmo (wadą jest tylko to, że nie bedzie mógł użyć tego punktu edge by zmniejszyć koszt effortu).
Uniki, jeśli chcecie użyć effortu by zmniejszyć szansę na oberwanie, zawsze opierają się o pulę Speed. Jeśli więc piszę, że potwór dobiegł do Dollana i go atakuje, to dollan pisze jak zamierza uniknąc ataku, informuje nas na czerwono czy użył effortu oraz rzuca kostką.

Po siódme, effort można wykorzystywać podczas walki na więcej sposobów niż przy zwykłych taskach. Możecie używać go "normalnie", by obniżyć poziom trudności ataku lub uniku, ale też możecie użyć go by zwiększyć zadawane obrażenia. W tym drugim przypadku, jeden użyty poziom effortu zwiększa obrażenia o 3 punkty. Edge, jak już wspomniałem przed chwilą, działa normalnie.

Po ósme,  potwór ma ustaloną z góry liczbę HP i wszelkie wasze ataki zabierają mu punkty z tej jednej puli. Jeśli to wy oberwiecie, sprawa jest bardziej skomplikowana - w zależności od rodzaju ataku, możecie tracić punkty albo z puli Might (wszelkie ataki fizyczne), albo z puli speed (wszelkie trucizny i tym podobne) lub Inteligence (wszelkie ataki mentalne). Jeśli któraś z spadnie do zera, jesteście traktowani jak ranni - dalej możecie biegać i walczyć, ale wszystkie taski są dla was trudniejsze o 1, a w dodatku nie możecie używać effortu do czynności  związanych z "wyzerowaną" pulą. Jeśli dalej będziecie obrywać, ataki odciągane są z kolejnej puli. Jeśli i ona spadnie do zera, jesteście ciężko ranni i możecie się tylko czołgać. Jeśli jednak dalej będziecie obrywać i stracicie szystkie punkty również w ostatniej puli.. cóż, jesteście martwi.
Zazwyczaj obrażenia odciąga się najpierw z puli might, następnie ze speed, a na końcu z int (głownie dlatego, że większośc potworów używa normalnych "siłowych" ataków).

Uff, to chyba tyle. Scutimorf jest w średnim dystansie od was, tzn. musi poświęcić następną turę bydo was dotrzeć, za to niektórzy z was mogą go już dosięgnąć swoimi atakami. Pamiętajcie by na bieżąco odciągać punkty z odpowiednich pul na swoich kartach postaci. Pytania jak zwykle tutaj lub w organizacyjnym

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 08, 2015, 22:32:18 pm »
Devrim powoli dobył pałasza, nie wykonując żadnych gwałtownych ruchów. Stał w dziwnej, jakby lekceważącej postawie, a broń trzymał w lewej ręce, pomimo, że jego towarzysze byli niemalże pewni, że dotychczas wydawał się praworęczny.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Dassanar

  • Wiadomości: 514
  • Swordmaster
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 08, 2015, 22:39:17 pm »
Ichtios przygotował się w razie czego do rzucania swoimi pociskami. Wysunął lewą nogę do przodu i w konsekwencji opierając się na prawej, by mieć pozycję do natychmiastowego ataku.
P.A. 69%


-NAJLEPSZY LITERAT ŚWIĘTEGO PRZYMIERZA-


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 08, 2015, 22:50:34 pm »
właśnie, zapomniałbym - Scutimorf ma 3 lvl, więc potrzeba wyrzucić co najmniej 9, by go trafić. Zeby było jeszcze zabawniej, ma Armor równy 6, więc chyba żaden z was nie ma takiej broni która byłaby go w stanie zranić bez używania effortu :P W zamian za to jak już go traficie ma tylko 12 HP oraz pokonuje w jednej turze najwyżej bliskie odległości

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dollan

  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 08, 2015, 22:56:13 pm »
Łokiej, niech się coś zadzieje - używam efforta, coby zwiększyć dmg

Aesterian dość szybko otrząsnął się z szoku, jakiego dożył po niezbyt udanej prezentacji swojej zdolności podkradania się. Gdy scutimorf zaczął szarżę, młody Nano zmrużył oczy i skoncentrował się na nadciągającym przeciwniku. Po chwili wyciągnął przed siebie prawą dłoń i wykonał pchnięcie ramieniem, jak gdyby chciał uderzyć powietrze przed nim. Zamiast tego jednak, chciał użyć mocy swego umysłu, by odrzucić bestię do tyłu.

Rolled 1d20 : 9, total 9

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 08, 2015, 23:09:19 pm »
Push nie zadaje dmg Dollan :P  nie będę ci więc odciągał effortu, zwłaszcza jak i tak zdałeś test

Scutimorf szarżuje prosto na młodego nano. Nagle jednak przestaje, gdyż zderza się z niewidzialną ścianą jego ataku - gdyby był mniejszy, siła uderzenia zapewne odrzuciłaby go do tyłu. Oszołomiony potwór klekocze groźnie żuwaczkami i zmienia cel - tym razem szarżuje na Devarina..

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 08, 2015, 23:15:20 pm »
Devrim spróbował uskoczyć z drogi szarżującego cielska i...
Rolled 1d20 : 11, total 11
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 08, 2015, 23:19:17 pm »
Odpowiedział potężnym pchnięciem, celując w miejsce gdzie korpus bestii łączył się z głową.

Umiejętność thrust (+1 dmg, koszt 1 might, ale mam edge) a do tego używam effortu żeby podbić obrażenia, więc jeśli trafię to zadaje 8 obrażeń, a sam tracę 3 might.
This dice roll has been tampered with!
Rolled 1d20 : 20, total 20

EDIT: Efekt dodatkowy - Devrim starał się przy tym przybić scutimorfa do jednego z pobliskich filarów.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2015, 23:21:27 pm wysłana przez dziki »
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz