Autor Wątek: Numenera - Brama Boregala  (Przeczytany 23890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5888
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 29, 2015, 19:12:26 pm »
[Dla porządku - dollan posiada skilla trained w gadaniu, więc obniżyła mu się trudność testu, zamiast 6 starczyło mu wyrzucenie 3; ponieważ wypadło 9, test jest oczywiście zdany. Nie da się tego powiedzieć o dragu, któremu nawet jeśli uwzględnić skilla w numenerach wypadło jedynie 2, więc test niezaliczony]

@Aesterian
-Słyszałeś co mówił, przynieś tę torbę! -zbeształa syna wyposażona w mechaniczne oczy matka, choć osobiście uważała, że sprejmięso sprawiłoby się pewnie lepiej, niż ta tajemnicza numenera nazywana przez Asetriana "miodem".  Dzieciak posłuchał głosu rodzicielki i pognał w stronę zagłębienia. Tymczasem głos zabrał przybysz:
-Dziękuję panie. Nazywam się Patel, a to moja siostra Seria. Nie musisz się obawiać, nie należymy do żadnej z band skradaczy. Moje rany biorą się z tego, iż nasza wioska padła atakiem Całunów. Błagam was panie o pomoc!

@Devrim
Przypatrujesz się intensywnie dziewczynie, jednak ta nie robi nic poza siedzeniem z wyjątkowo nieszczęśliwą miną. Wydaje ci się, że już prawie wiesz co nie pasuje ci w tej scenie, ale wracając z torbą z lekarstwami młodzieniec przypadkiem potrąca cię ramieniem, co na chwilę cię dekoncentruje. Gdy wracasz do równowagi nie pamiętasz już jakiego odkrycia niemal dokonałeś.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 29, 2015, 21:04:04 pm »
[pas]
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 29, 2015, 21:30:23 pm »
Aesterian chwycił za przyniesioną mu torbę, po czym wyciągnął z niej dwa pojemniki, szczelnie zamknięte przy pomocy elastycznych, gumowych pokrywek, oraz mały półmisek i niewielki kawałek metalu kształtem przypominający kolumnę. Wlał do półmiska nieco złotej cieczy, która to najwyraźniej była wspomnianym przez niego wcześniej miodem, a następnie dodał doń pajęczyny i zaczął oba składniki ubijać. Gdy po chwili zamieniły się już w jednolitą masę, podszedł do rannego mężczyzny i zaczął nakładać stworzony przez siebie specyfik na jego rany.
- Teraz starajcie się przez chwilę nie ruszać, panie Patel. To wam ranę zagoi i nim się obejrzycie nie będzie po niej śladu. Ale krwii nieco straciliście, odpocząć będziecie musieli, siły zebrać.
Gdy już skończył wcierać maść, wytarł od niechcenia dłoń w spodnie i jeszcze raz dokładnie przyjrzał się przybyszowi.
- Mówiłeś, że na waszą wioskę napadły Całuny. Nie wiecie, gdzie teraz mogą zmierzać? Czy aby nie ruszyły za wami w pościg?

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5888
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 29, 2015, 22:09:13 pm »
-Dzięki Panie, ale niestety nie będę mógł sobie pozwolić na luksus odpoczynku -odparł chłopak- Wątpię, by Całuny ruszyły za nami w pościg. Mieszkańcom prawdopodobnie udało się odeprzeć atak, tak jak udało nam się w przypadku poprzednich. Opuściłem ich jednak w połowie walki, gdyż musiałem chronić moją siostrę. Dlatego właśnie potrzebuję czyjejś pomocy

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 30, 2015, 00:07:48 am »
Devrim, korzystając z faktu, że uwaga jeźdźców wydawała się być odwrócona, schował miecz i podszedł bliżej do ich rumaków. Postanowił przyjrzeć się bliżej stworzeniom, zachowując jednak bezpieczną odległość. Szukał śladów wszczepów, inhibitorów, czy innych modyfikacji, które mogłyby doprowadzić scutimorfa do tak nietypowego zachowania. (Skill: Biomechanika)

Rolled 1d20 : 13, total 13
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 30, 2015, 00:33:31 am »
- I z czymże konkretnie chciałbyś waść, żebyśmy pomogli? Mielibyśmy rozwiązać wasz problem z Całunami?

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5888
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 30, 2015, 11:02:30 am »
[dla porządku - jest tylko jeden scutimorf, oboje na nim jechali :P]

@Devrim
Powoli podchodzisz do scutimorfa i wciąż siedzącej na nim dziewczyny. Gdy jesteś w odległości niecałych dwóch metrów, robi się on lekko nerwowy objawiając to  cichym szczękiem żuwaczek, co odbierasz jako sygnał, by bliżej już nie podchodzić. Dziewczyna nie zwraca jednak uwagi na jego lekkie poruszenie. Szczerze mówiąc, zdaje się nie zwracać uwagi na nic, choć troska nie opuszcza jej twarzy. Przyglądasz się scutimorfowi z bezpiecznej odległości, ale nie dostrzegasz żadnych numener lub chociażby blizn mogących świadczyć o wszczepach bądź innych modyfikacjach. Zupełnie jakby...

@Aesterian
-Źle mnie zrozumiałeś Panie. Całuny, choć zrobiły się ostatnio nadzwyczaj agresywne, nie są mi straszne. Chodzi o bezpieczeństwo mojej siostry. Błagam was Panie, poczas gdy ja wrócę bronić naszej wioski, wy odprowadźcie ją bezpiecznie do Basenu Cejlon..
-Nie! -po raz pierwszy odezwała się dziewczyna, zaś scutimorf poruszył się niespokojnie- weź.. weź ich do pomocy.. ja sama... do Basenu.. razem ocalicie wioskę..

@Devrim
..nagłe wierzgnięcie scutimorfa uświadamia ci w czym rzecz, a co wcześniej nie dawało ci spokoju - to dziewczyna w jakiś sposób zaklina scutimorfa! Ponieważ wszyscy byli jednak skupieni na rozmowie Patela z Aesterianem, nie wydaje się, by zauważył to ktoś poza tobą.

@Aesterian
-Nie wygłupiaj się! -odpowiedział siostrze Patel- W tym stanie nie puszczę cię nigdzie samej! W Basenie na pewno ci pomogą, ale potrzebujesz ochrony!


Drag otrzymuje 1 XP za swoje odkrycie  - ja zapisałem je u siebie na karcie, ty też to zrób.

Tymczasem przydałoby się słowo komentarza czym są i jak wydaje się XPki.  Odpowiedź na pierwsze pytanie jest banalna, bowiem są to punkty doświadczenia. W numenerze otrzymuje się je w pierwszej kolejności za odkrycia, poradzenie sobie z intruzją (to przy innej okazji), czy rozwiązywanie większych zadań. XPków nie otrzymuje się za zabijanie pojedynczych potworów, by przeciwdziałać grindowi (wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, gdy zabicie bestii było elementem zadania, ale nagroda jest wtedy "za rozwiązanie problemu", nie za wybicie ich jako takie; jeśli pozbylibyscie się bestii inaczej, np przemawiając im do rozsądku, dostalibyście tyle samo XP).

Podobnie jak cyphery, XPy są po to, by je wydawać, nie zbierać. W związku z powyższym, jednocześnie nie można mieć ich więcej, niż 10. XPki można wydawać zarówno na krótko-, jak i średnio-, długofalowe oraz permanentne korzyści.

Korzyści krótkofalowe kosztują 1 XP. Należą do nich odmówienie intruzji oraz możliwość ponownego rzutu kością. W tym drugim wypadku możemy przerzucać tak długo jak starczy nam na to XPków, ale nie jest to najmądrzejsze wyjście. W przypadku ponownego rzutu wybieramy wynik, który bardziej nam odpowiada.

Korzyści średniofalowe kosztują 2 XP. W tym wypadku możemy do nich zaliczyć półskille i stworzenie półartefaktu. Te pierwsze są podobne do zwykłych umiejętności, ale mają ograniczony zasięg działania - dla przykładu, próbując otworzyć zamek w Cytadeli możemu zunać, że jest on bardzo podobny do zamków jakie rozbrajaliśmy w dzieciństwie, dzięki czemu wszystkie zamki w tej lokacji mają obniżoną trudność przy próbie manipulacji nimi; zamki w innych lokacjach pozostaną jednak dla nas jednakowo trudne. Podobnie ma się sprawa z półartefaktami - biorąc dwie numenery i wydając 2 XP możemy stworzyć z nich artefakt który będzie działał kilka godzin, ale po tym czasie stanie się bezużyteczny (np łącząc szklany hełm ze specjalnym filtrem stworzyć urzadzenie do oddychania pod wodą, jednak tylko przez godzinę, gdyż filtr szybko się zużywa).

Korzyści długofalowe kosztują 3XP i są podobne do średniofalowych, ale mają szerszy zasięg i dłuższy czas działania, najczęsciej do końca danego scenariusza. Należą do nich: trwający do końca sesji bonus +1 do wyniku rzutów w jednym rodzaju czynności (np. perswazji czy tworzeniu przedmiotów); zdobycie kontaktu z jakimś NPCem, który może pomóc drużynie (zapewnia informacje, ekwipunek czy schronienie); dom zapewniający bezpieczne schronienie (drużyna może się na niego złożyć swoimi XPkami); tytuł lub praca, zapewniające dodatkowe opcje w rozmowie (np. bycie detektywem zapewnia kontakty w policji) lub po prostu okresowe honorarium; pieniądze - gracz dostaje spadek, dar lub cokolwiek w tym guście, najczęsciej wysokości 500 błysków lub ekwiwalencie tej kwoty w sprzęcie.

Najciekawsze są jednak korzyści permanentne, kosztujące 4XP. Ich efekt jest stały i nigdy nie mija, nawet w następnej sesji (o ile użyje się tej samej postaci ofc). Należą do nich:
zwiększenie stat pols - otrzymujecie 4 punkty do wydania na zwiększenie statystyk (dowolne kombinacje)
zwiększenie edge - zwiększacie swój edge w dowolnie wybranej statystyce, co z kolei zmniejsza ilość punktów które musicie wydać
zwiększenie limitu effortu - możecie użyć więcej effortu (przy czym pamiętajcie, że pierwszy poziom effortu kosztuje 3 pkt z danej statystyki, zaś kolejne już tylko 2)
skille - możecie nauczyć się nowego dowolnie wybranego skilla, lub też awansować w już posiadanym z trained na specialised (większa redukcja trudności)
inne - do wyboru są tutaj zmniejszenie kary za używanie pancerza (w naszym przypadku tylko kary do uników), zwiększenie bonusu do odzyskiwanych stat pools przy odpoczynku lub nowy styl walki/ezoteria/trik dla waszej klasy, byście nie musieli czekać z wyborem do następnego tieru.

Korzyści permanentne są o tyle ważne, że tylko za ich pomocą można awansować na wyższy tier. Jeśli wykupicie cztery z nich, awans otrzymujecie automatycznie, co odblokowuje wam nowe skille oraz zdolności wynikające z focusu. Zasada jest tylko jedna - na danym tierze dany bonus permanentny można wykupić tylko raz. Oznacza to, że będąc na pierwszym tierze nie możecie wziąc dwa razy zwiększenia stat pools, musicie wybrac inny bonus. Zwiększenie stat pools będziecie mogli wybrać ponownie dopiero, gdy awansujecie na drugi tier.

Ponieważ to taka sesja wprowadzająca, postaram się w miarę często dawac dużo XPków bysmy mogli przetestowac jak najwięcej elementów mechaniki, mimo że jest to nieco wbrew duchowi podręcznika.


Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 30, 2015, 18:01:58 pm »
Aesterian zamyślił się. Całuny faktycznie, były niebezpieczne, ale nie miały w zwyczaju atakować ludzkich osad. Musiało się za tym kryć coś więcej. Może jakaś wyższa siła? Nie mógł przepuścić takiej szansy, by odkryć nową tajemnicę. Z drugiej jednak strony, puścić tą dziewczynę samą przez pustynię...
- Niechaj będzie. Zaprowadzę twą siostrę w bezpieczne miejsce, a potem wrócę do waszej wioski. Chyba przyda się wam dodatkowa para rąk w boju.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5888
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 30, 2015, 19:29:49 pm »
-a jeśli.. jeśli wszyscy zginą? Jestem.. jestem już dorosła. Panie.. -skierowała swoje pełne rozpaczy spojrzenie na Aesteriana- mój brat jest odważny.. -jej twarz wykrzywił grymas bólu, ale po chwili wydaje się nieco spokojniejsza, gdyż kontynuuje- jest odważny, ale w tym stanie i tak nikomu nie pomoże. Błagam.. wioska... -siły ponownie zdają się ją  opuszczać, gdyż wygląda, jakby miała upaść ze scutimorfa, na co ten poruszył się gniewnie

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 31, 2015, 09:46:18 am »
- Słusznie prawisz, waćpanna... - Aesterian podrapał się po szyi, po czym spojrzał na Patela. Chłopak po odniesieniu takich ran powinien odpoczywać. Nawet, gdyby miał teraz siłę unieść miecz, to silniejsze klepnięcie w plecy by mu go wytrąciło z dłoni. - Nie porywaj się, waść, z igłą na Słońce. Zginąłbyś pewnikiem i co, twoja siostra by została na łasce losu? Powiem waści, jak zrobimy. My możemy pójść do wioski, a wy dalej pojedziecie do Basenu. A z tą bestią, wielką jak stodoła, chyba nie musicie się niczego po drodze obawiać.

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 31, 2015, 21:57:37 pm »
- Ciekawe. Cie-ka-we... - mamrotał Devrim odwracając się od scutimorfa. Przez chwilę jakby się wahał, a potem stanął twarzą w twarz z Patelem, zdecydowanie bliżej niż normy społeczne i koncepcja przestrzeni osobistej nakazują. - Powiedz mi chłopcze, czy wasza wioska jest w posiadaniu jakichś wyjątkowych Numener, które mogłyby zainteresować badacza takiego jak ja?
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5888
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 31, 2015, 22:10:30 pm »
Patel nie wydaje się być jeszcze do końca przekonany  co do tego pomysłu*, zaś podejście Devrima niespecjalnie go zachęca. Niemniej jednak chłopak po chwili odpowiada spokojnie samozwańczemu badaczowi - sami jednak nie wiecie kogo i do czego chce przekonać.
- Nie wiem panie ile wiecie o Fałszywym Lesie, ale on sam w sobie jest wyjątkową numenerą. Jeśli jednak zależy ci na czymś bardziej wymiernym, choć nie posiadamy własnego kapłana eonów, starszy naszej wioski również powinien być w posiadaniu czegoś interesującego


*task 2 lvlu jakby komuś zalezało na szybkim rozwiązaniu
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2015, 22:13:17 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dassanar

  • Wiadomości: 513
  • Swordmaster
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 31, 2015, 22:29:35 pm »
Ichtios nie reagował przez większość czasu. Dopadł go jeden z tych melancholijnych nastrojów. Nie chciał z nikim gadać. Chciał siedzieć gdzieś daleko i rozmyślać. Pisać. Słuchał, co prawda, wszystko co najmniej jednym uchem, aczkolwiek te sprawy wydały mu się odległe.

- Chłopcze - rzekł wreszcie od niechcenia do Patela. - Czy naprawdę nie uważasz, że już prędzej przeszkodzisz swoim, niż im jakkolwiek pomożesz, a twój nieszczęśliwy i pewny zgon postawi krzyżyk także na siostrze...? Zabieraj się stąd czym prędzej, póki masz szansę - wyostrzył słuch, gdy usłyszał pytanie o Numenerę, które zadał jego towarzysz od snów.

[wybaczcie rzadkie odpisywanie, ale magisterka mnie złapała za ryj kilka dni wcześniej niż się spodziewałem. Postaram się nieco zintensyfikować pisanie, chociaż na tyle, by nie blokować]
P.A. 69%


-NAJLEPSZY LITERAT ŚWIĘTEGO PRZYMIERZA-


Dollan

  • Wiadomości: 1041
  • El Magnifico
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 31, 2015, 23:20:43 pm »
- Lepiej go waść posłuchaj, bo mądrze prawi. - poparł Ichtiosa Aesterian. - Wiem, żeście odważni, lecz między odwagą a głupotą jest bardzo cienka linia.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5888
  • demigod
Odp: Numenera - Brama Boregala
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 03, 2015, 07:18:15 am »
-Może i racja - odpowiada niechętnie chłopak- Niestety jednak dalszą część drogi będziemy musieli przebyć na piechotę. Jak zapewne sami panowie zauważyliście, scutimorf wzbudza niezdrową sensację.

Niemal w tym samym momencie Asterian dostrzega kątem oka, jak twarz milczącej dziewczyny ponownie wykrzywia grymas, po czym chwieje się jakby miała zaraz zemdleć i upaść..

powiedzmy, że dla uproszczenia mechaniki - cokolwiek spróbujesz/cie zrobić jest taskiem o trudności 2, więc trzeba wyrzucić co najmniej 6 oczek (chyba, że macie przydatnego skilla lub użyjecie effortu - z której puli, zależy od rodzaju czynności, np. złapanie jej to might lub ew. speed, bo wymaga szybkości)

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!