Katechizm Wiedzy:
Najwyższa chwała stwórcom prawdy i zrozumienia.
Sława wynalazcom stali i syntu.
Sława kształcicielom ciała, kości i umysłu.
Chwała tym, którzy ponownie wyrzeźbili karmiącą Ziemię i życiodajne Słońce.
Sława nadawcom sygnałów, którzy nawet w tej chwili szepczą do uszu maszyn i ożywiają nieożywione.
Sława tym, którzy podróżowali ku gwiazdom, a także światom poza gwiazdami.
Najwyższa chwała stwórcom prawdy i zrozumienia.
O Numenerze pewno wielu słyszało, ale jeśli kogoś ona ominęła, śpieszę z wyjaśnieniem, iż jest to najnowszy system RPG autorstwa Montego Cooka, na którym opiera się nadciągający wielkimi krokami nowy Torment. Setting jest o tyle ciekawy i unikalny, że łączy w sobie typowe średniowieczne fantasy ze sporą ilością motywów science-fiction, do których należą chociażby tytułowe numenery - pozostałości po dawno zapomnianych, zaawansowanych technologicznie cywilizacjach, które w ciągu ostatniego miliarda lat władały planetą tylko po to, by w pewnym momencie zniknąć w mrokach dziejów.
Nim jednak postawię tematy przeznaczone na karty postaci i tym podobne organizacyjne sprawy, chciałbym najpierw wybadać dwie rzeczy:
Po pierwsze, czy w ogóle znaleźliby się chętni na taką sesję, bo potrzeba tak ze trzech osób. Nieznajomośc świata nie jest problemem, bowiem odkrywanie jego tajemnic to jedno z głównych założeń gry.
Po drugie, jak ci chętni chcieliby zagrać. Czy pełny storytelling z okazjonalnym podpieraniem się kostkami, czy z pełna mechaniką, czy coś znajdującego się po środku. Osobiście jestem za opcją drugą lub trzecią, ponieważ system jest z jednej strony dośc unikalny pod względem mechaniki, zaś z drugiej stosunkowo prosty i podatny na modyfikacje. Players guide, bedacy czymś w rodzaju wyciągu z podręcznika i służący do ogarnięcia podstaw, liczy sobie raptem 60 stron, z czego co najmniej połowa to listy umiejętności dla wszystkich poziomów oraz typów postaci - przy odrobinie dobrej woli da się to ogarnąć w jedno popołudnie, a jeśli z czegoś zrezygnujemy (np. descriptorów) to tgo tekstu robi się jeszcze mniej. No i nie wszystkim trzeba się kłopotać od razu, jak w praktyce działa effort będziemy tłumaczyć dopiero w samej sesji, przy tworzeniu postaci starczy wiedzieć że coś takiego jest i że ciągnie punkty ze stat pools. Wszelkie podręczniki nie będą problemem, ponieważ dysponuję własnymi kopiami.
Startowalibysmy około drugiej połowy sierpnia, jak wszystko ustalimy i podreperuję nieco zdrowie, bowiem męcząca drugi tydzien migrena nie sprzyja twórczej pracy. Tymczasem, zapraszam do zapisów oraz dyskusji.