Autor Wątek: Dobrze wykonana walka z Bossem  (Przeczytany 3093 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Dobrze wykonana walka z Bossem
« dnia: Czerwiec 14, 2015, 13:13:51 pm »
Witajcie,

otóż chciałbym się Was zapytać, czy znacie jakąś grę, gdzie walka z Bossem (najlepiej końcowym) była wykonana dobrze? Bez zbędnych QTE czy taka sama jak walka z mobkami, tylko z większą ilością życia i obrażeniami.

Cassimir

  • Wiadomości: 53
  • klikajcie moje nagie fotki
Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2015, 13:24:56 pm »
W Diablo 2 walka z tytułowym Diablo była moim zdaniem w dechę, ze wszystkich bossów ten był najbardziej ruchliwy a jego elektro-ogniste pierdyknięcie potrafiło wyrwać z butów nawet najmocniejszych mężów. Nie wspominając już o uprzednim zrywaniu pieczęci. W dodatku fajna była też walka ze starożytnymi na szczycie góry Arreat, skąd nie można się było wycofać przez portal. Jak na taką grę-klikacza rozrywka to była przednia.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2015, 13:32:36 pm wysłana przez Cassimir »
Królestwo - Mistrz Miecza

Seksrator

  • Wiadomości: 187
  • Cham i Prostak
Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2015, 13:46:36 pm »
WoW ma całkiem spoko walki z bossami, szczególnie na podstawce, bez dodatków

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2015, 16:35:11 pm »
Shoot-'em-upy często mają fajne walki z ostatnimi bossami, na ogół odblokowywanymi jako nagroda za przejście reszty gry bez utraty wszystkich żyć.

Większość z nich jest po prostu bardzo trudna, ma własny utwór dźwiękowy, itp., ale w kategorii oryginalnych znajduje się ta z ostatnim bossem Hellsinkera. Jest dezorientująca, ale nie wprowadza żadnych zmian do mechaniki gry czy QTE. Na dodatek, by dodać do konfuzji, otwarcie nowego wątku fabuły odbywa się w trakcie walki, w formie tekstowej, a potem w drugiej części starcia, jako dodatek do ostatniego bossa.

Przed finałową walką znajduje się też długie grywalne wprowadzenie będące bossem samym w sobie. Rezultat na koniec sekcji wprowadzającej determinuje, z którym z trzech różnych ostatnich bossów zawalczymy, w zależności od tego, jak dobrze nam poszło.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2015, 18:30:25 pm »
WoW ma całkiem spoko walki z bossami, szczególnie na podstawce, bez dodatków
Do Wotlk włącznie też były super bossy. W TBC Illidan w sumie chyba wiedzie prym zaraz za nim Kil'Jaeden, ale w Wotlk już chociażby Algalon, Yogg, LK czy nawet mechanika Lootship battle była super jako "boss encounter".

Zapomniałem w sumie dodać z TBC bossów z Karazahn. Opera event czy chess ftw, ze względu na to, że są niestandardowe.

Anyway, od siebie dodam jeszcze tylko Shadow of Colossus, zanim ktoś mnie ubiegnie. Cała gra polega w sumie tylko na zabijaniu bossów, których jest 16, ale są świetne.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2015, 18:33:44 pm wysłana przez Master of Gorzała »
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Seksrator

  • Wiadomości: 187
  • Cham i Prostak
Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 17, 2015, 14:46:05 pm »
No tak, Algalon ownował, pamiętam jak pierwszy raz go pokonałem, nasz hiler grał na czarno-białym monitorze i mu musieliśmy krzyczeć gdzie planety spadają :v

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2015, 20:53:47 pm »
Shoot-'em-upy często mają fajne walki z ostatnimi bossami, na ogół odblokowywanymi jako nagroda za przejście reszty gry bez utraty wszystkich żyć.

Większość z nich jest po prostu bardzo trudna, ma własny utwór dźwiękowy, itp., ale w kategorii oryginalnych znajduje się ta z ostatnim bossem Hellsinkera. Jest dezorientująca, ale nie wprowadza żadnych zmian do mechaniki gry czy QTE. Na dodatek, by dodać do konfuzji, otwarcie nowego wątku fabuły odbywa się w trakcie walki, w formie tekstowej, a potem w drugiej części starcia, jako dodatek do ostatniego bossa.

No i ta muzyka. Te efekty graficzne. I to, jak ze sobą współgrają. Trzy lata siedzę w strzelankach i widziałem ich kopę, ale jeszcze nigdy nie spotkałem się z niczym robiącym podobne wrażenie. Hellsinker to naprawdę gra jedyna w swoim rodzaju.

Sporo osób, które przeszło grę, twierdziło, że ostatni boss był dla nich niezwykłym, prawie transcendenym przeżyciem. W sumie zgadzam się z podejściem jednego anona, który postanowił już nigdy nie wracać do Piekłotopca po doświadczeniu jego końca - nie, wielkiego finału. Shmupy z natury są grami, w które gra się setki, tysiące razy, by osiągnąć w nich dobry wynik. Tak, jak ten koleś, ja też nie byłbym w stanie znieść sprowadzenia finałowej sekcji do rangi nudnej codzienności. Czasami tylko ponownie słucham muzyki z tego momentu w grze, by przywołać przed oczami duszy nostalgiczne widziadła.

(click to show/hide)

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2015, 22:47:11 pm »
Pro schizofrenia.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 07, 2015, 15:06:31 pm »
0/10, nawet nie próbujesz.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')