Autor Wątek: Seria Fallout (1-4, 76, New Vegas)  (Przeczytany 33877 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #150 dnia: Listopad 21, 2015, 12:35:32 pm »
Cytuj
Anyway, tak naprawdę jaki power ma PA poznajesz dopiero gdy sam staniesz bez niego naprzeciwko kogoś w to odzianego. Serio, czujesz się wtedy nagi. I oj, trzeba się nakombinować.
Na tę chwile walczyłem z 3 bandytami w PA. Snajperka i do przodu.

Co do core'ów, mam ich w zapasie może z 7 i jakoś nie mogę trafić na nowe. :D

Co do BoS,
(click to show/hide)

Co do wspólnoty,
(click to show/hide)

Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

TheFlood

  • Wiadomości: 439
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #151 dnia: Listopad 21, 2015, 20:39:17 pm »
Cytuj
Na tę chwile walczyłem z 3 bandytami w PA. Snajperka i do przodu. 
Można, owszem... Tylko wsysają kilka-naście magazynków zanim zdechną ^ ^ Ja obrzucam ich granatami. Ew. W tym momencie to już gauss rifle, stworzona specjalnie na takie okazje broń.

No i nie zapominajmy, że raiderska wersja PA to najgorsza w grze. Gorsza od tej pierwszej.

Cytuj
Co do core'ów, mam ich w zapasie może z 7 i jakoś nie mogę trafić na nowe. :D
 
Połaź po ruinach, walają się gdzie popadnie i to często 3+ naraz. Obecnie mam już 54 xd

Co do radiant questów
(click to show/hide)

« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2015, 09:15:09 am wysłana przez TheFlood »

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #152 dnia: Listopad 22, 2015, 15:34:25 pm »
http://9gag.com/gag/aXX6MvD

"he probably has all the sneak and unarmed and damage perks and possibly some armor to boost his unarmed or damage against animals. It's not too unbalanced, it's just being specced very very specifically."

Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #153 dnia: Listopad 22, 2015, 19:43:07 pm »
@Flood
Cytuj
Bo własnie takie było założenie developera - że gdy sobie o coś połamiesz zęby, to wracasz się po PA i wpadasz guns blazin' przy dźwiękach hymnu US i czujesz się bogiem.
Wiem, o tym mówię i mówię że to założenie mi się nie podoba, bo to takie klepanie casuali po pupce - zamiast powiedzieć "wróć gdy nabierzesz więcej doświadczenia" masz "nie radzisz sobie? Damy ci od razu PA bys się pobawił". Normalny gracz przez to klepanie obrywa rykoszetem, bo nie masz osobnej fabuły dla ambitnych gdzie PA dostajesz po 30 godzinach gry a nie po 30 minutach. Sztuczne podnoszenie poziomu trudności w opcjach by przeciwnik był odporniejszy i zadawał większy dmg lub celowe nieużywanie PA nic nie zmienia, bo w pierwszym wypadku PA będzie robił się chujowy i bez powera, a w drugim sztucznie ograniczasz sobie content.

sorry, ale jakbyś tego nie tłumaczył dawanie graczowi PA w pierwszych 30 minutach gry jest dla mnie poronionym pomysłem obliczonym na poklask gimbusów które i tak znudzą się grą po 10 godzinach, więc trzeba rzucić wszystko od razu pod twarz by nakręcali hype i sprzedaż. To że masz jakieś baterie, pancerz się notorycznie psuje i trzeba szukać składników do jego naprawy i tym podobne wymysły to dla mnie tylko średnio udane próby naprawienia problemu, który samemu się stworzyło dając tak wczesnie taki godmode.

Podoba ci się, ok, ale mnie takie pomysły do zagrania  skutecznie zniechęcają, a nawet nie doszliśmy do istnienia powojennych linii montazowych PA (mimo że nikt nie umie budowac domów z niedziurawymi ścianami i wiszącymi kablami) czy wspomnianych przez was riderów biegających w grupach w PA. Tak, wiem, że zardzewiały, najsłabszy i tak dalej, ale wtf? I co z potrzebą treningu by go obsłużyć? I milion podobnych nieścisłości będących efektem motyla decyzji o uczynieniu PA czymś łatwo dostępnym. Bleh.

Cytuj
Ale z drugiej strony... Wolałbyś, żeby Deathclaw, który w końcu jest tylko przerośniętym zwierzęciem, ogarniał czym jest mina i je omijał? ;p
well, znam co najmniej jednego co umie nawet płynnie mówić... :P Clawy nie są takimi zwykłymi zwierzętami.

ale abstrahując od tego, chodzi mi głównie o to, że jak już przerabia się RPGa na shootera to wypadałoby zadbać o tak podstawowe dla shootera kwestie jak AI, a z tym to wiadomo jak jest u beth.

Cytuj
Taa... Tylko to już nie bardzo byłby Fallout, tylko raczej Rebuildout.
w fallout 2 jakoś nikt nie narzekał :P Bractwa już nawet nie będe komentował, bo wysyłanie kolejnego sterowca (bo przecież fani tak kochali ten koncept) i tworzenie kolejnej frakcji w ramach BoSu jest tak głupie, że... ech. Swoją drogą dobrze czaję z trailera, że BoS walczy z syntami? I mean, why, skoro oni powinni czcić wszelką przedwojenną technologię? Coś a'a guardians of the old order z wastelanda którzy skumali się z AI chcącym wyciąć ludzkość, którzy zresztą byli wastelandowym protoplastą BoSu.

a co do reszty, już mówiłem, cały problem z beth - mają dobre pomysły jak vertibird, ale cała reszta mnie skutecznie odrzuca od samego czytania, i to na tyle, że nawet kordelasa nie chce mi się wyciągać.


@Ka
Cytuj
To prawda, ale 1) promowanie nowej marki jest nieopłacalne, 2) od czasu pierwszych Falloutów minęło wiele lat - nowi gracze słabo kojarzą tamte frakcje i mało ich dalsze losy obchodzą (trzeba by dużo backstory przekazać).
to po co się podpinać w takim razie pod znaną markę, skoro się nie chciało i losy nie obchodzą?
Pytanie było retoryczne jbc i jest to główny powód czemu czepiam się wielu głupot F3&4.

A co do balansu już pisałem floodowi, idea przerabiania klasyka na przystępnego FPSa z łatwo dostępnym godmode w ogóle do mnie nie przemawia. Bardziej chodziło mi o podkreślenie "Gdyby im się chciało", ale wiadomo że się nie chce bo wiadomo jaki jest ich główny target.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

TheFlood

  • Wiadomości: 439
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #154 dnia: Listopad 22, 2015, 22:24:07 pm »
Sent. Zagraj. Bo wyobrażasz sobie to trochę dziwnie.

po kolei:

PA to nie godmode. To Twój personalny czołg. I o ile daje Ci duże bonusy, to nie jest ani niezniszczalny, ani sam z siebie nie daje Ci żadnych premii do zabijania. Można w nim nawet całkiem łatwo zginąć - ha, gracze narzekają na bloodbugi - przerośnięte komary. Atakują Cię trucizną i ciężko je trafić - legendarny bloodbug potrafi zabić postać w PA dwoma atakami... Zdarzyło mi się tak zginąć ;p Przy tych stworach Cazadory z FNV to śmiech.

Opisywana przeze mnie wcześniej królowa mirelurków też potrafi kogoś w PA zmieść niemalże samym spojrzeniem ; ) I nie tylko ona. Wierz mi, że nawet raiderzy potrafią Ci napsuć sporo krwi. Zresztą pisałem o tym.

Wiesz jakie jest PA w F4? Dużo bliższe tego, jakie było w logach bractwa stali w F1. Tych, które znajdowałeś w The Glow. Zagraj, wierz mi, że koncept jest oddany świetnie i jeśli zagrasz to sam zrozumiesz błędy w rozumowaniu które teraz popełniasz.

I nie, nie jestem fanem dostawania PA na początku. Ale skoro już jest - nic na to nie poradzę. Idea się mimo wszystko sprawdza, chociaż na papierze brzmi dziwnie - ale brzmi tak właśnie dlatego, że myślisz cały czas kategoriami poprzednich falloutów - że PA to po prostu najlepsza zbroja. A tu jest czymś zupełnie innym. Mechem. Pojazdem.

Przy tym jak skonstruowano tę grę nawet wmodzenie PA żeby było dostępne po 30 godzinach byłoby po prostu bez sensu. PA jest nieusuwalnym, integralnym elementem rozgrywki i nic tego już nie zmieni.
I o dziwo implementacja jest na tyle udana, że jestem pełen podziwu dla Bethesdy. Mimo wszystko.

I bronię tej gry nie dlatego że uważam że wszystkie rozwiązania są genialne czy coś - bronię po prostu prawdy.

Cytuj
  a nawet nie doszliśmy do istnienia powojennych linii montazowych PA
Tylko Bractwo Stali, zdaje mi się.

Cytuj
  czy wspomnianych przez was riderów biegających w grupach w PA. Tak, wiem, że zardzewiały, najsłabszy i tak dalej, ale wtf? I co z potrzebą treningu by go obsłużyć? I milion podobnych nieścisłości będących efektem motyla decyzji o uczynieniu PA czymś łatwo dostępnym. Bleh. 
W grupach? No one said that. Wśród Raiderów zwykle jeden na "plemię" ma PA. Czasem nawet nie.

Co z potrzebą treningu - no niestety z żalem muszę poinformować że retconned. Nie ma o tym w grze ani słowa. Ani słóweńka.

Chociaż nasz główny bohater ma niby jakąś tam wojskową przeszłość jeśli dobrze pamiętam, to jednak to nie tłumaczy raiderów w PA - więc, po prostu - retconned.

I czy PA jest łatwo dostępny? Nie. Jest bardzo rzadki. I porozrzucany w świecie gry dosyć logicznie - w starych instalacjach wojskowych, przy, unieruchomionych przez atomówki konwojach itp. I ZAWSZE jest chroniony przez naprawdę twardych oponentów.

Co z tego, skoro na starcie masz już własny PA, zapytasz. Otóż to, że PA to tylko szkielet. Siłowniki. Jedyne co Ci dają to zwiększoną siłę. Dopiero na to zakładasz elementy pancerza. I ten pierwszy który dostajesz jest stosunkowo cienki - wierz mi, że będziesz chciał zdobyć lepszy sprzęt jak najszybciej.

Cytuj
w fallout 2 jakoś nikt nie narzekał :P Bractwa już nawet nie będe komentował, bo wysyłanie kolejnego sterowca (bo przecież fani tak kochali ten koncept) i tworzenie kolejnej frakcji w ramach BoSu jest tak głupie, że... ech. Swoją drogą dobrze czaję z trailera, że BoS walczy z syntami? I mean, why, skoro oni powinni czcić wszelką przedwojenną technologię? Coś a'a guardians of the old order z wastelanda którzy skumali się z AI chcącym wyciąć ludzkość, którzy zresztą byli wastelandowym protoplastą BoSu.

Jakiej frakcji? W F4 nie ma żadnych frakcji BoSu. Ci obecni to ekspedycja wysłana z Capital Wasteland.

 BoS walczy z instytutem bo uznaje że tworzenie synthów - synthy to nie przedwojenna technologia, tylko powojenna - to zagrożenie dla ludzkości porównywalne z bronią atomową - wiesz, jak się narobi dużo syntów, to uznają że ludzie są im zbędni i ich wyrżną. Innymi słowy, chcą zapobiec rebelii AI. Plus... Instytut to zagrożenie dla BoSu. Dysponuje bardziej zaawansowaną technologią niż BoS. A BoS uznaje, że tylko oni mają wyłączne prawa do gromadzenia technologii. I po zachowaniu tych Panów widać, że ten drugi powód jest dla nich ważniejszy, a ten pierwszy to bardziej ideologiczna wymówka... Zupełnie jak... W F1 i F2, nie sądzisz?

Po za tym BoS walczy z każdym kto mu się nie podoba, a reszcie - w tym cywilom - okazuje co najwyżej wyniosłą pogardę. Ich główna misja to zabezpieczanie technologii, a reszta jest im zbędna i podejście mają pragmatyczne tak jak w F2 i F1. Np. stwierdzają, że pomogą czasem localsom, ale nie bo ich obchodzi życie ludzkie, tylko po to, żeby byli chętni do współpracy i znosili technologię.

Anyway, man. Wiesz. Tak sobie gram wczoraj - idę w ramach questa do małego miasteczka na półwyspie. W pewnym momencie nad głową przelatują mi dwa vertibirdy... I w rzeczonym miasteczku wyrzucają na centralnym placu czterech BoS Knightów w PA, uzbrojonych w karabiny laserowe, po czym startują i krążą nad miejscówką, smażąc z miniganów... A knajci w pięknym stylu mordują stada zamieszkujących okolicę supermutków. Powiedz mi. Czy nie chciałeś nigdy zobaczyć czegoś takiego? :D I to żaden scripted event. Po prostu powszechny random, vertibirdy też nie są elementem scenerii jak w F3 tylko pełnoprawnym "mobem". To co się dzieje jak przylatuje sterowiec (II akt fabuły) przypomina wojnę na pełną skalę, vertibirdy i członkowie Bractwa Stali są wszędzie i mieszają się w każdą zadymę.

Hah, nawet wbiłem ostatnio do jakiegoś laboratorium, ot, znalazłem główny terminal, shackowałem, cieszę michę że coś poczytam, klikam w link "Research Weaponization" a tam... "Data seized and secured by the Brotherhood of Steel for your own safety, local. Ad Victoriam"

Cytuj
well, znam co najmniej jednego co umie nawet płynnie mówić... :P Clawy nie są takimi zwykłymi zwierzętami.
Zwykłe deathclawy to po prostu zmutowane zwierzęta. Inteligentne to efekty eksperymentów enklawy, głównie, i drobny motyw na dreszczyk przewijający się gdzieś tam w lore mocno z boku. Mit tak jakby.

Powiem Ci jedno. Jeśli pamiętasz - zanim zagrałem byłem do tej gry nastawiony BARDZO negatywnie. To chyba o czymś świadczy, nie?

Idealna żadną miarą nie jest. Ale jest dobrym fpsem z drobnymi elementami rpg. I będąc hardkorowym fanem Falloutów - a za takiego się uważam - krzywić się można na wiele rzeczy. I ja się też krzywię. 

Ale pod względem rozgrywki - to jest DOBRA gra. Nic więcej, nic mniej. Zdecydowanie polecam zagrać. Jest na pewno lepsza od F3... I to o całe mile. Powtórzę to co powiedziałem wcześniej - jeśli się dobrze bawiłeś z New Vegas - tutaj też będziesz miał tony miodnej zabawy.

Aczkolwiek smutno mi patrzeć jak skanibalizowano SPECIAL (brak skilli, brak capa na 10 punktach - w tym momencie w PA mam 17 punktów siły) i żal mi wielu kwestii, nie podoba mi się też konstrukcja dialogów (cztery opcje, cztery strzałki - well, coś jak w Mass Effect) to jednak nie przeszkadza mi to w dobrej zabawie.

To tylko gra, man, nie religia.

I jedna rzecz mi się strasznie podoba - gazetki. Standardowo, możesz zbierać periodyki typu Guns&Bullets itp. Jako że nie ma skilli już - dają Ci unikatowe perki. Bajerem jest to, że podnosząc gazetkę możesz obejrzeć jej okładkę - a ta za KAŻDYM razem jest świetnym majstersztykiem grafiki art deco. Damn!

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=bxSw6iDSujg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=bxSw6iDSujg</a>
Wiedziałem że do tego dojdzie ^ ^
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2015, 09:44:25 am wysłana przez TheFlood »

Nederland

  • Wiadomości: 844
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #155 dnia: Listopad 23, 2015, 19:00:37 pm »
Ktoś wyjaśni mi sens poświęcania tyle czasu i energii na ocenianie i krytykowanie gry, w którą się nawet nie grało?
Every time I rise I see you falling
Can you find me space inside your bleeding heart?

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #156 dnia: Listopad 23, 2015, 19:30:27 pm »
Ktoś wyjaśni mi sens poświęcania tyle czasu i energii na ocenianie i krytykowanie gry, w którą się nawet nie grało?
Just sent things.
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #157 dnia: Listopad 23, 2015, 19:50:40 pm »
Floodowi odpiszę póxniej, bo teraz robię co innego, ale ten post ubawił mnie szczególnie:

Ktoś wyjaśni mi sens poświęcania tyle czasu i energii na ocenianie i krytykowanie gry, w którą się nawet nie grało?
...powiedział zapalony fan Hard Westa, doprawdy koszerne ;D

Jakby nie dotarło - mnie ta gra nie jara i nie interesuje, co najwyżej im więcej ciekawostek o niej słyszę tym mniej chce mi się po nią sięgać. Tyle. Naprawdę, starczy się z tym pogodzić, nie musicie mnie usilnie przekonywać, a potem jeszcze mieć ból dupy i srać żarem że po waszym przekonywaniu nadal się nie jaram i nie chcę po nią sięgnąć. Zwłaszcza jak samemu marudzi się temat obok że gra jest na pewno słaba bo ma tury, albo mieć ból dupy że AC będzie ssał po obejrzeniu gameplayu ::)

Z ostatniej uwagi wyłączam flooda, bo z nim to przynajmniej toczy się ona na argumenty, nawet jeśli krążą one wokół odczuć

« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2015, 19:52:23 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Nederland

  • Wiadomości: 844
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #158 dnia: Listopad 23, 2015, 21:58:48 pm »
Powiedział ktoś, komu w "Hard Weście" nie pasuje tylko turowy system (i bynajmniej nie pisze, że z tego powodu gra jest na pewno słaba, tylko że taki system nie pasuje do takiej gry) i kto napisał na jego temat jeden krótki post, a nie kilkanaście textwalli, ale jakoś mnie nie dziwi, że nie widzisz różnicy.

No i kto cię tu niby próbuje nawrócić na F4? Ja sam pewnie nieprędko w niego zagram, po prostu nie zamierzam tu pisać na jego temat niemalże recenzji ani udawać, że znam grę lepiej niż ktoś, kto w nią gra, dopóki tego nie zrobię. Szkoda mi i czasu, i wstydu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2015, 22:07:37 pm wysłana przez Nederland »
Every time I rise I see you falling
Can you find me space inside your bleeding heart?

TheFlood

  • Wiadomości: 439
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #159 dnia: Listopad 24, 2015, 00:33:05 am »
Nederland, daj spokój.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=aorKjw71ckQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=aorKjw71ckQ</a>
Zgadzam się z recką Wściekłego Joe w stu procentach.

Zwłaszcza z fragmentem jak to cool jest że Codsworth wymawia Twoje imię.
Moja postać nazywa się FuckFace.

"Mr. Fuckface" ze stuprocentową angielską flegmą brzmi po prostu bosko.

Nederland

  • Wiadomości: 844
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #160 dnia: Listopad 24, 2015, 01:58:04 am »
O dogranie kwestii dialogowych dla głównego bohatera się z kolei znowu nie postarali, nie? To mnie zawsze irytowało w grach Bethesdy (nie żebym uważał to za jakiś ogromny błąd, ale dziwnie brzmi, jak jakiś NPC gada właściwie sam ze sobą), a nawet w tak niezobowiązującym sandboksie jak "Saints Row" jest kilka głosów do wyboru.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2015, 02:00:47 am wysłana przez Nederland »
Every time I rise I see you falling
Can you find me space inside your bleeding heart?

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #161 dnia: Listopad 24, 2015, 07:16:41 am »
Wiesz. Fallout 4 to chyba pierwszą gra made by betha w której bohater jest dubbingowny.
No i w świętych ma zedecydowanie mniej kwestii dialogowych. :3
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Lowcap

  • Kapituła Dominium
  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #162 dnia: Listopad 24, 2015, 11:53:03 am »
Ciężko nie zgodzić się z recenzją Joe. Gra zdecydowanie jest wciągająca.

Legion, MoG, podeślijcie ankiety :)

No i w świętych ma zedecydowanie mniej kwestii dialogowych. :3
"Hey Kinzie, wanna fuck?"



Nederland

  • Wiadomości: 844
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #163 dnia: Listopad 24, 2015, 11:56:03 am »
To dobrze, brak tego w poprzednich częściach był lekką plamą na wizerunku marki (tak jakby ich tych plam brakowało).
"Saints Row" ma też, podejrzewam, zdecydowanie mniejszy budżet. W ME Shepard też nie milczy.
Every time I rise I see you falling
Can you find me space inside your bleeding heart?

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Fallout 4
« Odpowiedź #164 dnia: Listopad 24, 2015, 11:58:08 am »
Lowca, ja tylko trolluje. Nie grałem. ;P

Milczący protagonista to moim zdaniem plus. Na cholere mam słuchać jak mówi słowo w słowo, co właśnie kliknąłem?

Chyba, że jest w sumie jak w F4, gdzie klikasz "Yes", "No", "Why", "Double no" i z tego wychodzi pełnoprawne zdanie złożone z dwoma podmiotami i orzeczeniami.

Ba, ja jestem "z takich", dla których dialogi wyglądały tak:

(click to show/hide)

« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2015, 11:59:54 am wysłana przez Master of Gorzała »
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta