Autor Wątek: Śródziemie - Cień Mordoru  (Przeczytany 11246 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Fenrir

  • Wiadomości: 890
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 09, 2017, 20:57:34 pm »
Nie chce offtopować, ale Paradox to najwięksi wyciągacze hajsu zaraz po EA. Płacenie za portrety? PORTRETY??
Poszukiwacz Podziemia
               
Treser Podziemnych Bestii

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 09, 2017, 22:45:47 pm »
dlatego podkreślam "complete packi". Też nie widzę sensu rozbijania każdego dodatku na content, nowe portrety i sprite'y, ale zawsze jest jednocześnie opcja kupienia dodatku jako complete pack gdzie masz wszystko w jednej paczce za raptem euro czy dwa więcej, niż jakbyś kupował sam content.
Zresztą, chwaląc paradox mam na myśli głównie te DLC z contentem, bo każdy z nich znacząco modyfikuje grę, dodając nowe mechaniki, daty startowe, ludy czy obszary mapy, a najczęsciej kilka z tych elementów jednocześnie - wiecie, tak jak stare, dobre dodatki do gier, tyle że zamiast jednego czy dwóch "addonów" otrzymujemy ich naprawdę sporo, regularnierozwijając grę. Gorszymi naciągaczami są dla mnie EA, Ubi, Acti, nintendo, sony czy Warner, którzy za dużą kasę oferują niewiele zawartości, typu zestaw czterech map czy jeden nowy quest.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2017, 22:47:43 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 10, 2017, 11:52:19 am »
Dlatego nie zgadzam się do końca z Ka, bo dla mnie najlepszym systemem jest brak mikropłatności :p
Też nie jestem zwolennikiem mikropłatności w grach premium :P Właściwie Overwatch jest jedynym tolerowanym przeze mnie rozwiązaniem, bo nowy content do gry jest wydawany regularnie i dostępny dla wszystkich za darmo (np. postać Any i Doomfista), a za mikropłatnościami kryje się tylko kosmetyka do tych postaci. W takim Heroes of The Storm muszę nie tylko zapłacić za kosmetyki ale i za samą postać (albo cierpliwie czekać na obecność ulubionego bohatera w darmowej rotacji). Poza tym w grach sieciowych dochodzi jeszcze koszt utrzymania serwerów i moderacja (w przeciwieństwie do singleplayer, gdzie wypchnęliśmy grę na sklep i teraz mamy tylko małą grupę supportową).

Fenrir, polecam przeczytać: https://www.rockpapershotgun.com/2017/08/07/middle-earth-shadow-of-war-details-microtransactions/

W ogóle w mobilnych F2P stosuje się dużo bardzo, bardzo creepnych chwytów psychologicznych, których BARDZO nie chciałabym zobaczyć w grach premium (ale to już osobny temat).


https://youtu.be/4duJdeKTwHY xD
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2017, 11:55:37 am wysłana przez Kaseven »

mnikjom

  • Wiadomości: 330
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 10, 2017, 15:17:54 pm »
Pod względem mikropłatności to o dziwo polecam Bubisoft. Ale tylko w jednym przypadku - Rainbow 6 Siege. Można kupić sobie przepustkę sezonową by od razu po wyjściu dostać nowe postacie ale i bez tego po tygodniowym "embargo", każdy może sobie je kupić za walutę wewnątrzgrową. Ostatnio dodano alfa packi (skrzynki w zasadzie) i co dobre, co mecz jest szansa na to by taka paczuszka wypadła. Jak ktoś nie chce czekać to może sobie je po prostu kupić (znów za walutę wenątrzgrową, nie za prawdziwy hajs). Więc w zasadzie ojrosy i złotasy wydaje się tylko na skiny do postaci/ broni, ale to jest już ostro opcjonalne. Na dodatek gra jest cały czas rozwijana i poprawiana. Brawo bubisoft.

Btw. Overwatch to gunwo. Pozdrawiam.

Dominium Teunotter - Obywatel
Zabójca Potworów

Księstwo Linz


Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 10, 2017, 16:30:28 pm »
Ka, tak, ale HoTS jest za darmo, a nie kosztuje 200 zł (retailowa cena), więc de facto za swoje postacie płacisz. Tyle, że w innej formie. No i porównując chociażby fakt, że w HOTSie w czasie wypuszczenia dwóch Overwatchowych postaci, wyszło 10 nowych lekko. Ponadto droprate ze skrzynek w OW w porównaniu do HOTSa jest żartem. Otworzyłem podczas darmowego weekendu w OW 10 skrzynek z wyzwania Nexusa i wyszła JEDNA skórka. W HOTSie dzięki rerollowaniu mam z 10 skrzynek 10+ skórek. 
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 10, 2017, 17:15:44 pm »
Ka, tak, ale HoTS jest za darmo, a nie kosztuje 200 zł (retailowa cena), więc de facto za swoje postacie płacisz. Tyle, że w innej formie.
No ba, zapłaciłam na początku i mam tego pełną świadomość ;) Ale przynajmniej nie próbują upchnąć mi nowości jako płatnych DLC. W idealnym świecie OW powinien być darmowy, ale pewnie chcieli sobie odbić kasę przewaloną na Titans...
Btw stosunek czasu i kasy potrzebnych na zrobienie postaci low-poly do MOBA i high-poly do strzelanki jest trochę inny, choć fakt - mogliby je dorzucać częściej.

Co do skrzynek: chyba miałeś wyjątkowego pecha. Kilka razy zmieniali już drop rate, ostatnio zmniejszając szanse na duble (choć spraye nadal wkurzają). Brak rerolla ssie, ale w czasach robienia OW Blizzard chyba jeszcze się nie połapał, że dobry F2P musi mieć softcurrency i hardcurrency (dopiero HoTS 2.0 jakoś tam nadrabia trendy).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2017, 17:25:04 pm wysłana przez Kaseven »

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 10, 2017, 19:34:39 pm »
Właściwie Overwatch jest jedynym tolerowanym przeze mnie rozwiązaniem, bo nowy content do gry jest wydawany regularnie i dostępny dla wszystkich za darmo (np. postać Any i Doomfista), a za mikropłatnościami kryje się tylko kosmetyka do tych postaci.
pytanie, czy ta zwiększona tolerancja nie wynika po prostu z większej sympatii do samej gry :P (vide moje przejscie do porządku dziennego nad zestawami portretów od paradoxu)
Bo z kosmetyką niestety przynajmniej ja mam tak, że niby mi nie przeszkadza, póki nie trafię na coś co chciałbym mieć, a odrzuci mnie cena (vide alternatywne skiny dla commanderów w Planetary Anihilation za 5$ sztuka - nic nie dają, zmieniają tylko wygląd)

Cytuj
Poza tym w grach sieciowych dochodzi jeszcze koszt utrzymania serwerów i moderacja (w przeciwieństwie do singleplayer, gdzie wypchnęliśmy grę na sklep i teraz mamy tylko małą grupę supportową).
niby tak, ale z drugiej multiplayera nie wymyślono przecież wczoraj, daleko nie szukając pierwszy starcraft radził sobie ponad dekadę bez konieczności sprzedawania kosmetyki (podobnie jak multi na konsolach zawsze było darmowe, poki MS nie udowodnil, ze mozna brac za to kasę i jeszcze ludzie będą go bronić)

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 11, 2017, 09:57:21 am »
pytanie, czy ta zwiększona tolerancja nie wynika po prostu z większej sympatii do samej gry :P
Absolutnie nie wykluczam :P

pierwszy starcraft radził sobie ponad dekadę bez konieczności sprzedawania kosmetyki
Oj, to nie ma porównania. 10 lat temu co innego się opłacało i rynek gier działał zupełnie inaczej, nie borykał się z takimi problemami co dziś. Między innymi dlatego osoby jak Amy Hennig (moja idolka), pomimo swojej ogromnej pasji do pracy przy grach, odsunęła się od robienia AAA.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 12, 2017, 20:28:32 pm »
Wiesz, chodzi mi o to, że przecież wtedy też serwery nie były za darmo i ktoś musiał je moderować czy walczyć z cheaterami, więc to nie jest tak, że nagle coś się zmieniło. Ofc nie jestem programistą, więc może coś mi umyka i faktycznie teraz muszą wyciągać z nas kasę bo istnieją ku temu obiektywne powody (np może serwery muszą być potężniejsze niż wtedy i może właśnie to zwiększa koszty i zmusza do szukania źródła ich finansowania, ale z drugiej, same serwery przecież nie stoją w miejscu i też są potężniejsze niż wówczas, isnt it?), ale mam wrażenie że to całe "rynek działa dziś inaczej niż wtedy" oznacza tylko i wyłącznie, że dziś wydawcy szukają każdego możliwego sposobu by wyciągnąć jak największą kasę od gracza :P vide capcom, gdzie nie starczy, ze gra z nawiązką na siebie zarobi, jeśli nie będzie 4 mln egzemplarzy, to jest to porażka (jak to było z RE7)

ale back on topic - https://www.youtube.com/watch?v=FSSNkexZ-C4&t=336s tutaj Fenrir całkiem ładnie wyjaśniono czemu oferowanie kasyw grze za prawdziwą kasę jest kiepskim pomysłem nawet wówczas, jeśli nie zamierzasz jej kupować
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2017, 20:30:38 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 14, 2017, 11:13:24 am »
ale mam wrażenie że to całe "rynek działa dziś inaczej niż wtedy" oznacza tylko i wyłącznie, że dziś wydawcy szukają każdego możliwego sposobu by wyciągnąć jak największą kasę od gracza :P
Ja, mhm... Polecam przeczytać wywiad ze wspomnianą wyżej panią ;)

Najlepszym przykładem serwerowego faila jest 'For Honor', który sięgnął po tańsze rozwiązania z przeszłości, nie wymagające ponoszenia dużych comiesięcznych kosztów. I tak pomimo ogromnego hype'u przy premierze gra jest już praktycznie martwa. Po tej klapie Bungie dogadało się z Blizzardem i Destiny 2 będzie korzystać z ich infrastruktury.

Nie wiem dokładnie, ile kosztuje utrzymanie serwerów do multi, ale przypomina mi się stara rozmowa z pewnym adminem, który bardzo nie chciał dodać nam dodatkowej przestrzeni na serwerze ("posprzątajcie sobie burdel na assetach, to się miejsce znajdzie"). Po argumentach, że przecież 500 GB dysku kosztuje grosze, wyliczył nam dokładnie, że ów dysk nie ma nic wspólnego cenowo z tym serwerowym, robiącym backup całości co 15 minut i przetrzymującym kopie w dwóch miejscach przez 90 dni + kosmiczny koszt abonamentu do softu robiącego ten backup, rosnącego per ilość transferu. Jak się okazało, poszerzenie całej infrastruktury o te 500 GB będzie "tylko" 450 razy droższe, niż zakładaliśmy. Posprzątaliśmy.
Kiedyś można było kupić sobie ten 500 GB dysk i polegać tylko na nim. Nadal można tak zrobić, tylko jak coś gdzieś łupnie to do widzenia ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2017, 12:25:20 pm wysłana przez Kaseven »

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 14, 2017, 13:16:00 pm »
Ja, mhm... Polecam przeczytać wywiad ze wspomnianą wyżej panią ;)
tzn wiesz, nie neguję tego, że w przypadku gier AAA budżety są dziś stukrotnie większe niż te 25 lat temu i to z oczywistych względów wpływa na decyzje biznesowe, ale nie rozpatrywałbym tych zagrywek jedynie w kategoriach "czynników obiektywnych". Daleko nie szukając, akurat wczoraj trafiłem na ciekawe video poświęcone  finansom activision-blizzard właśnie: https://www.youtube.com/watch?v=SFKnv1YzI3k& tl;dr firma zalicza obecnie największe przychody i zyski ever, jednocześnie inwestując coraz mniej w produkcję samych gier, przy okazji nie płacąc ŻADNYCH podatków gdyż wykorzystuje luki w prawie (do których powstania się zresztą przyczyniła), a i tak nie przepuści okazji, by wyciągnąć kasę od graczy w jakiś nowy, kreatywny sposób (vide remaster CoD4 jedynie dla preorderowców kolekcjonerki najnowszego coDa).
Oni nie robią tego bo muszą i inaczej wylecą z biznesu, tylko dlatego, że chcą jak najwięcej pieniędzy i moralność mają gdzieś. Nie czekuję od firm altruizmu, ale sa pewne granice.
A że da się robić biznes inaczej i na mniejszych projektach, to najlepiej pokazuje przykład devolvera :P Albo jeszcze lepiej, Nordica, który był w stanie uprzątnąć stajnię augiasza jaką był JoWood w swoich ostatnich latach. Jeśli tylko nie wyłożą się ostro na jakimś projekcie (ekhm Elex ekhm danksiders 3  ekhu) mają szansę zostać drugim, lepszym paradoxem.


Co zaś do problemów for honor -  to akurat był typowy medialny balonik, technikalia zaszkodziły mu jedynie przy okazji :P Zresztą tbh porażki na froncie technicznym w tym wypadku upatrywałbym nie tyle w samych rozwiązaniach, co raczej w ich implementacji, bo np.  Mount & blade: warband to też technologiczny skansen, ale na jego potrzeby wystarczający. Po chivalary też nie spodziewam się kosmicznego techu na backendzie, a jednak gra radzi sobie od lat (tu są już wprawdzie mikrotransakcje, ale sama gra kosztowała połowę tego, co for honor w dniu premiery). Nawet War of the Roses dawał radę przez jakiś czas, mimo że zawsze żył w cieniu wspomnianego chivalary.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2017, 13:24:08 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 14, 2017, 13:34:39 pm »
ale nie rozpatrywałbym tych zagrywek jedynie w kategoriach "czynników obiektywnych"
"(...)ale mam wrażenie że to całe "rynek działa dziś inaczej niż wtedy" oznacza tylko i wyłącznie(...)"

Chodziło mi o to, by nie szufladkować wszystkiego. Mam pełną świadomość zagrywek wielkich wydawców jak Activision, Ubi czy EA i ich nacisków na devów ;) (skutecznie odstraszającą od brania udziału w jakichkolwiek produkcjach AAA, choć fajnie wyglądają w portfolio).

Mimo to nadal nie wyobrażam sobie takiego OW czy FH działającego na techu z M&B, nie ta skala i nie ten gameplay (precyzyjny timing, gdzie milisekunda oznacza życie lub śmierć: https://youtu.be/CLdefe3VXDo). Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że FH było tylko balonikiem - wszyscy znajomi, którzy kupili, byli zachwyceni grą. Ostatecznie jednak połączenie ich wykończyło.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2017, 15:05:19 pm wysłana przez Kaseven »

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 14, 2017, 17:04:32 pm »
Ok, może się wtedy zagalopowałem z konkluzją :P Generalnie nie polecam przerabiać pięć razy jednego zdania :P

tech - jest jeszcze quake, unreal czy CS,  w temacie sieciowych shooterów szybkiego gameplayu nie wymyślono przecież wczoraj :P Bo w przypadku FH to już chyba sama idea połączenia w sieciowym środowisku megaprecyzji a'la dank Souls ze skalą a'la Dynasty Warriors była proszeniem się o kłopoty, niezależnie od użytego techu. Z tego co słyszałem pojedynki 1 na 1 działały ok, cuda zaczynały się dopiero w większych potyczkach.
Anyway te połączenia chyba za którymś patchem chyba w końcu połatali nie? Niby ma się tylko jedną szansę na dobre pierwsze wrażenie, ale jeśli gra potrafi się czymś obronić, to się mimo wszystko stara do niej powrócić, a nie rzuca w kąt i zapomina o jej istnieniu (a tak zrobiło podobno 90% posiadaczy FH, jeśli wierzyć Sterlingowi). Mój Love-hate z grami z serii World of ciągnie się w ten sposób juz kilka lat lol

W każdym razie, co by wrócić do tematu Mordoru - wydawca odniósł się jakoś do tego zamieszania, czy znowu wzięto graczy na przeczekanie i wszystko zostaje po staremu?

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 14, 2017, 18:27:32 pm »
DELL
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2017, 18:36:09 pm wysłana przez Kaseven »

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 14, 2017, 22:08:03 pm »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=2TXWdyrqFP8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=2TXWdyrqFP8</a>
tak jeszcze raz jakby ktos nie wiedział co złego jest w mikropłatnościach w tego typu grach :P W sumie trafne stwierdzenie z tym "jeśli oferujesz coś by przspieszyć przechodzenie gry, sugerujesz, że jest ona nudna" :p

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!