Autor Wątek: Śródziemie - Cień Mordoru  (Przeczytany 11244 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xeroloth

  • Wiadomości: 1297
  • Mistrz
Śródziemie - Cień Mordoru
« dnia: Wrzesień 30, 2014, 20:19:32 pm »
Witam, w tym wątku chciałbym poruszyć dyskusję na temat gry osadzonej w realiach Władcy Pierścieni....

Cytuj
Middle-earth: Shadow of Mordor to gra akcji osadzona w świecie Władcy Pierścieni. Produkcję opracowało doświadczone studio Monolith Productions, czyli zespół mający na koncie m.in. serię No One Lives Forever oraz dwie pierwsze odsłony cyklu F.E.A.R.

Wcielamy się w Taliona – doświadczonego zwiadowcę, którego rodzina zostaje zamordowana przez popleczników Saurona. Chwilę potem również on sam żegna się z życiem, nie jest to jednak koniec tej historii. Zamiast tego prastary Duch Zemsty wskrzesza go i obdarza mocami Upiora. Talion postanawia udać się do Mordoru i wyeliminować wszystkich, którzy przyczynili się do jego tragedii. W trakcie kampanii możemy odkryć także prawdę o istocie stojącej za jego powrotem do świata żywych oraz poznać historię powstania Pierścieni Władzy. Gra kładzie duży nacisk na fabułę, a podejmowane przez graczy decyzje skutkują poważnymi konsekwencjami w dalszych fragmentach opowieści.

Middle-earth: Shadow of Mordor to gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z kamery umieszczonej za plecami postaci. Zabawa polega głównie na toczeniu bitew z licznymi przeciwnikami za pomocą rozbudowanej mechaniki walk, opartej na systemie z serii Arkham. Mocną stroną projektu jest sztuczna inteligencja. Każdy przeciwnik jest tutaj oddzielną postacią, posiadającą własną osobowość, rangę oraz mocne i słabe strony. Specjalny system śledzi wszystkie decyzje oraz potyczki, a następnie na ich podstawie kształtuje stosunek nieprzyjaciół do gracza. Wraz z rozwojem kampanii wrogowie uczą się naszych taktyk, a niektórzy z nich potrafią wręcz zapałać do bohatera czystą nienawiścią i spróbują zemścić się na nim.

Dla fanów marki dodatkową zaletą jest fakt, że podczas produkcji autorzy współpracowali z ludźmi z firmy Middle-earth Enterprises oraz studiem efektów specjalnych Weta Workshop. Dzięki temu gra idealnie wpasowuje się w świat stworzony przez J.R.R. Tolkiena i jednocześnie pozostaje wierna stylowi wizualnemu kinowej sagi.

Przykładowe obrazy:
(click to show/hide)


Na moje oko to taki trochę Assasin's Creed w uniwersum Władcy Pierścieni, nieco podobny do WP:Powrót Króla, bo jest tu mnóstwo walki kombinacyjnej (w końcu gra akcji), lecz jest tu także znacznie bardziej rozbudowany poziom rozwoju postaci.


W grę jeszcze nie grałem, premierę miała dzisiaj, lecz może wy macie już z nią jakąś styczność? Oglądałem kilka filmików z gry i zapowiada się naprawdę obiecująco :)


Zapraszam do dyskusji

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 23, 2014, 10:59:00 am »
W WP: Powrót Króla zagrywałem się swojego czasu i powiem, że bardzo przyjemnie wspominam tamtą grę. Kiedy po raz pierwszy miałem styczność z Cieniem Mordoru, jakiś artykuł widziałem czy trailer obejrzałem, byłem pod wrażeniem i powiem, że gdyby sprzęt mi pozwalał i fundusze by się zgadzały chętnie poznał bym bliżej tą grę, graficznie bardzo ładnie się prezentuje, walka wygląda dość widowiskowo, jeżeli fabuła też jest na przyzwoitym poziomie to nic więcej nie trzeba by mi było.
|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|

Lowcap

  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2014, 11:57:09 am »
Nie grałem, ale znajomy mi opowiedział swoje spostrzeżenia:
Fabuła jest bardzo krótka, raptem kilka-kilkanaście zadań. W grze tłuczesz tylko orków, nie zmieniasz ekwipunku, po paru godzinach gra staje się nudna.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 23, 2014, 15:10:09 pm »
w sumie ciekawa opinia łowca, bo do tej pory to słyszałem raczej samo spuszczanie się nad nią przez branżę.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

mnikjom

  • Wiadomości: 330
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 23, 2014, 17:59:27 pm »
No dobra...
Miałem okazję pograć dłużej w Shadow of Mordor i muszę powiedzieć, że zaskoczyło mnie i pozytywnie i negatywnie.
Gdy przed premierą oglądałem filmik jak to fabuła ma być dobra mimo nieco słabego początku. Grając właściwie nie zauważałem tej fabuły. Tu zgodzę się z Łowcą, że jest cholernie mało zadań. Przez większość czasu tłucze się zielonoskórych, ghule i inne karagory. Sam system walki to ostra zrzynka z Asasyna pomieszanego z Batmanem. Mimo tak widoczniej zrzynki walczyło mi się miodnie. Baaaardzo wkurzającą rzecz stanowiły animacje dobijania przeciwnika. Mimo wbicia orkowi sztyletu w oko musiałem czekać aż animacja się zakończy, ponieważ w innym przypadku wróg wstawał i walczył jak gdyby nigdy nic (a zdarzało się tak bardzo często). Najbardziej podobał mi się zaś system nemesis, który sprawował się wyśmienicie (no może było kilka małych wpadek). Czasami samemu dawałem się zabijać jakiemuś bezimiennemu orkowi aby ten mógł awansować na jakiegoś kapitana. No właśnie.. kapitanowie tylko w niektórych przypadkach byli zagrożeniem. Czasami zdarzało się, że więcej namęczyłem się z jakimś pomniejszym żołdakiem niż jego szefem. Sporym minusem wg. mnie jest ogromna głupota AI. Ci tępi orkowie nie widzieli mnie gdy skradałem się wraz z kolesiem środkiem ich obozu. W dodatku nie zwracają większej uwagi na porozrzucane ciała swoich braci.
Jednym z najmilszych zaskoczeń było pojawienie się Golluma. Gdy zobaczyłem jego gębę, na mojej od razu zagościł uśmiech (ten jego głos :)).
W zasadzie gra jest bardzo dobra lecz raczej nie będzie miała z czym startować do tytułu gry roku. W tym wszystkim było trochę za mało czegoś co by mogło trzymać człowieka trochę dłużej przy sobie (po pewnym czasie zaczyna się mocno nudzić samym zabijaniem orków; tu właśnie powinna pomóc dobra fabuła, której niestety za bardzo nie ma. Jak dla mnie gra gdzieś tak na 7,5/10, max. 8.

Dominium Teunotter - Obywatel
Zabójca Potworów

Księstwo Linz


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 23, 2014, 20:44:01 pm »
jeśli walka jest jak w AC/batmanie to winna jest przede wszystkim sama mechanika, że nudzi. Ile można wciskać jeden przycisk*.
Best combat system, PoP:WW combat system.

*tak, wiem, są specjalni przeciwnicy, ale oni tylko irytują, że trzeba na nich stosowac jedną, konkretną sztuczkę zamiast jakiejś wolności.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dassanar

  • Wiadomości: 514
  • Swordmaster
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2014, 23:40:15 pm »
Best combat system, PoP:WW combat system.
Otóż to. A przynajmniej ani wcześniej, ani później nie spotkałem się z tak zbliżonym do ideału systemem walki.

A Shadow of Mordor obczaiłem trochę oglądając gameplaye na YT. Wnioski: wolę przejść jeszcze raz Arkham Asylum.
P.A. 69%


-NAJLEPSZY LITERAT ŚWIĘTEGO PRZYMIERZA-


Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 24, 2014, 19:18:04 pm »
Best combat system, PoP:WW combat system.
Otóż to. A przynajmniej ani wcześniej, ani później nie spotkałem się z tak zbliżonym do ideału systemem walki.
Ktoś tu chyba w GoWa nie grał, albo DMC...
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 24, 2014, 19:31:04 pm »
grałem w demo czwórki DMC, pod względem systemu walki było mi kompletnie obojętne tbh.

System z PoP ma tę zaletę, że jest i relatywnie prosty i jednocześnie bardzo rozbudowany, bo kontekstowy - czy stoisz przy kolumnie, czy biegniesz przy czy prosto na ścianę, czy masz jedną czy dwie bronie, jeśli dwie to jakie, czy przeciwnik jest ustawiony przodem, bokiem czy tyłem do ciebie, jaki to przeciwnik.. można więc było kombinować do woli, bez tych durnych ograniczeń a'la batman, że rzucano cię na grupy przeciwników na których działał tylko jeden-dwa konkretne ciosy. O ile jeszcze Asylum mi się w miarę podobało bo było dość liniowe a "specjalnych przeciwników" nie aż tak wielu, to przy City gdzie co chwila trafiało się na respawnujących się co skrzyżowanie przestępców zgrzytałem już zębami i ledwo go skończyłem, robiąc de facto tylko główny wątek.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2015, 21:26:39 pm »
Boooring. Kolejna gra z wielkim potencjałem, a kiszka wyszła. Nie jestem wielkim fanem tego uniwersum, ale jak usłyszałem o tej grze byłem jej bardzo ciekawy jaka jest rozgrywka i zawiodłem się. Czułem się jakbym grał w Batman Creeda, walka nudna jak w Batmanie (ładnie wygląda, latające głowy uruków, krew, finiszery wyglądają zajebiście, ale no lpm, ppm, f i e to kiepski system walki jak na taką grę) a Creed bo misje poboczne są tak nudne jak w AC 1. Eksterminacja orków (czasami nawet zabijanie tego samego kapitana 3 razy WTF?!) Ładna oprawa graficzna, ścieżka dźwiękowa nie powala. Walka z niektórymi rodzajami przeciwników jeszcze bardziej irytująca niż w Batmanie.

Spodziewałem się czegoś więcej. :D
|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 08, 2017, 13:32:47 pm »
I mamy kolejną grę AAA z mikropłatnościami - ciekawe, czy przez wkurw ludzi powtórzy się historia jak z Deus Ex: MD.
https://youtu.be/FSSNkexZ-C4

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 08, 2017, 18:05:30 pm »
jeśli mimo wszystko nadal z tym kombinują (nieśmiało przypominam, że pierwszy był Dead Space 3), to nie liczyłbym na to. W końcu to *tylko opcja*

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:52:39 am »
Dużo zależy od kontekstu tych mikropłatności:
Wersja OKish, czyli Overwatch - tylko kosmetyki + obietnica regularnych updatów gry o nowy content (póki co się z tego wywiązują)
Wersja MEH czyli For Honor - kosmetyki + gear, który dawał przewagę nad innymi graczami w niektórych trybach PvP + poskąpili grosza na zrobienie dobrych serwerów i ich utrzymanie...
Wersja WTF czyli Deus Ex: MD - punkty praxis ułatwiające grę (dodane chyba trochę z dupy i na ostatnią chwilę, bo gra ma poziomy trudności i na normalu miałam więcej praxisów, niż chciałam wykorzystać)
Wersja NOŻESZKUR... czyli Shadow of War - boxy z XP, itemami, jednostkami.

Btw nie słyszałam jeszcze o singleplayer AAA, w którym mikropłatności dobrze by zaprocentowały (albo nikt się do tego otwarcie nie przyznał), więc mam wrażenie, że twórcy nadal obwąchują się z tematem.
Kasa trzepana przez F2P nęci - taki Clash Royale zarabia DZIENNIE 1,5 mln $
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2017, 11:00:17 am wysłana przez Kaseven »

Fenrir

  • Wiadomości: 890
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 09, 2017, 19:14:27 pm »
W zasadzie to w czym przeszkadzają mikropłatności w grach single player? Też odczuwam do nich niechęć, ale nie zmienia to przecież samej rozgrywki, bo nie ma przecież interakcji z innymi graczami. Jeżeli natomiast ktoś nie umie grać i jest na tyle głupi, żeby zapłacić za jakieś bonusy to jego strata. Chyba, że niektórym przeszkadza to, że w ten sposób można szybciej odblokować osiągnięcia, ale mnie osobiście odblokowywanie ikonek na steamie nigdy nie jarało i nigdy tego nie rozumiałem.
Poszukiwacz Podziemia
               
Treser Podziemnych Bestii

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Śródziemie - Cień Mordoru
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 09, 2017, 19:58:03 pm »
Fenrir - bo najprawdopodobniej JESZCZE nie zmienia. Wydawcy nadal sprawdzają jak daleko można się posunąć by wyjść na swoje, a jednocześnie nie wywołać gównoburzy. Oczywiście moga opoowiadać, że to tylko opcja, ale umówmy się, nikt nie płaci programistom za implementację systemu mikropłatności dla jaj, tylko po to, by to się zwróciło z nawiązką.
Poza tym wiesz, problem polega na tym, że teraz jest to niby nieszkodliwe, ale nigdy nie wiesz czy za pół roku nie zaczną balansować gier w taki sposób, że niby można farmić expa/waluty podczas normalnej gry, ale wymaga to tylu godzin grindu, że może się skusisz na jakiś mikropłatnościowy booster, bo to przecież "tylko 3 zł" a ile czasu oszczędzisz. Z jednej niby powiesz, że to absurdalna wizja, ale z drugiej jeszcze parę lat temu absurdem okreslonoby sam pomysł implementacji mikropłatności w płatnej grze, a wcześniej jeszcze za absurd uchodziło sprzedawanie zbroi dla konia za 20 zł.

Dlatego nie zgadzam się do końca z Ka, bo dla mnie najlepszym systemem jest brak mikropłatności :p Toleruję jedynie DLCki do gier paradoxu, ale to dlatego, że im bliżej do normalnych addonów (no, przynajmniej complete packom) niż chamskiego wyciągania kasy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2017, 19:59:57 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!