Karty postaci do sesji w uniwersum Mass Effect tworzymy wg. następującego wzoru
[Imię] Jako, że każda rasa ma dość specyficzne nazwiska i imiona, można się sugerować
tym generatorem. A jakby ktoś chciał pokombinować samemu/przerobić wylosowane nazwisko, oto kilka tipsów.
Quarianie mają czteroczłonowe miana, prócz imienia przedstawiające także nazwisko rodowe, statek z jakiego osoba się wywodzi lub też jaki obecnie zamieszkuje, a także status Pielgrzymki, czyli podróży, którą każdy młody quarianin musi odbyć i jakoś się na niej wykazać by dowieść, że jest przydatny dla Wędrownej Floty (określający czy quarianin jest przed lub po niej).
Przykład:
Pełne imię: Tali’Zorah nar/vas Rayya/Neema
Imię - Tali, nazwisko - Zorah. Nazwisko musi być koniecznie oddzielone apostrofem. Nar/vas – właściwie to oba określenia oznaczają „z”; dokładniej przetłumaczone „nar” znaczy „dziecko” i odnosi się do miejsca urodzenia i zamieszkania przed Pielgrzymką, a „Vas” natomiast znaczy „członek” i jest używane w stosunku do tych quarian, którzy ukończyli swoją Pielgrzymkę. Rayya i Neema to oczywiście nazwy statków.
Salarianie mają sześcioczłonowe miana, które prezentują imię, klan a także ogólny adres ich posiadaczy, sami jednak używają ich całych tylko w przypadkach naprawdę tego wymagających (np. oficjalnie) – większość zwraca się do nich po prostu po imieniu lub nazwie klanowej.
Przykład:
Pełne imię: Gorot II Heranon Mal Dinest Got Inoste Ledra
Gorot II to nazwa planety, z której salarianin się wywodzi (jakakolwiek). Heranon to państwo (jakiekolwiek) do którego przynależy. Mal Dinest to miasto rodowe. Got to ojczysta dzielnica. Inoste to klan, czyli odpowiednik nazwiska a Ledra to imię.
Nazwiska u
krogan rozbijają się w przypadku przynależności do klanu bądź jej braku. Bezklanowcy posiadają wyłącznie imię (np. Grunt), a dopiero po przejściu inicjacji związanej z wkraczaniem w dorosłość i wstąpieniu do wybranego klanu mogą przyjmować także nazwę klanową (np. Urdnot Grunt). Kroganin przy przedstawianiu się zawsze najpierw mówi nazwę klanu, dopiero potem imię. Imiona krogan są krótkie, często jednosylabowe, o szorstkim brzmieniu i obfitym wykorzystaniu twardych głosek takich jak W, R, G, D.
Najbardziej znane krogańskie klany: Urdnot, Weyrloc, Gatatog, Nakmor, Ganar, Forsan, Quash, Khel, Jurdon, Jorgal, Hailot, Drau i Raik.
Asari często mają nazwiska z przedrostkiem „T”, ale nie jest to wymagane. Spowodowane jest to faktem, że podobnie jak ludzie, mają one nazwiska zależne od pochodzenia – w tym wypadku przykładowe T’Soni można porównać do ludzkiego O’Hara. Niewykluczone są także prefiksy składające się z innych liter. Asari wkraczające w etap matrony często porzucają dawne imiona (np. Matka Benezja).
Imiona asari zaczerpywane były czasem od imion greckich, jak np. Aethyta
Gethy nie mają imion jako takich, nie widzą potrzeby nadawania sobie takowych. Dlatego imię dla getha muszą mu nadać towarzysze, ewentualnie można go nazywać numerem seryjnym platformy, na której jest zamontowany. Geth sam o sobie mówi w liczbie mnogiej, czyli np. "nie jesteśmy wrogo nastawieni".
Elkorskie imiona powinny brzmieć dojrzale i spokojnie, bez żadnych przesadnych stwardnień, np. Calyn, Harrot, Temal. Można się pokusić o pewne wariacje imion angielskich i niemieckich. W obecności innych ras przedstawiają się tylko imieniem.
Drelle mają imiona i nazwiska z dużą ilością T, H, K i R. Są raczej krótkie i twarde w wymowie, np. Thane Krios.
Co do l
udzi to wszystkie chwyty dozwolone. Mogą być niemieckie, angielskie, rosyjskie, arabskie, chińskie imiona i nazwiska - do wyboru do koloru.
[Rasa] [Klasa] Adept/Żołnierz/Strażnik/Inżynier/Szturmowiec/Szpieg
[Wiek] Ludzie żyją maksymalnie 150 lat, podobnie jak Turianie i Elkorowie. Quarianie to najwyżej 120 lat, Salarianie 40 lat, Asari i Kroganie 1000 lat (w dorosłość wchodzą ok. 100 lat), Drelle 90 lat, zaś Gethy są właściwie nieśmiertelne (w końcu to SI).
[Stopień wojskowy] - każdy gracz zaczyna na najniższym stopniu, czyli Szeregowego. Postać może awansować w uznaniu swoich zasług.
POBOROWI - Żołnierz II klasy / Szeregowy
- Żołnierz II klasy / Starszy szeregowy
- Żołnierz I klasy / Kapral
PODOFICEROWIE - Sierżant
- Starszy sierżant
- Chorąży
OFICEROWIE - Podporucznik
- Porucznik
- Porucznik sztabowy
- Komandor porucznik
- Komandor sztabowy
- Kapitan / Major
- Kontradmirał / Generał
- Admirał
- Admirał floty
[Zdolności] Oprócz tych przydatnych w walce mogą (a nawet powinny) się tu znaleźć zdolności użyteczne w codziennym życiu.
[Charakter] [Wygląd zewnętrzny] [Wady] [Ekwipunek] W skład ekwipunku wchodzi pancerz i broń.
[Życiorys] Nie musi być długo, chodzi tylko o jakiś ogólny zarys pozwalający zrozumieć motywacje i historię waszej postaci.