Autor Wątek: TES III: Morrowind  (Przeczytany 46781 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PredAlien

  • Wiadomości: 111
  • Ten mrok wokol mnie to taki chwyt na laski.
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 22, 2013, 15:22:08 pm »
Ja niestety swa przygode z TES zaczalem od Obliviona. Zanim jednak doszedlem do TESIV wygladalo to tak, ze kolega podrzucil mi kilka gier. (daaawno temu) W jednej z nich byl TES3 Morrowind. Zainstalowalem go pewnego letniego poranka. Pierwsze wrazenie? ...muzyka... w menu naprawde klimatyczna. Pozniej tworzenie postaci. Nieco mniej ciekawe. Nie bardzo wiedzialem co sie w ogole dzialo...
Wspomnienia jak przez mgle:
-Pamietam jak wyszedlem z miasta i nagle z nieba spadl jakis mag trupem na ziemie i obwalowalem go z przedmiotow. Uzylem zaklecia tego co on (mial na zwoju przy sobie), po czym sam spadlem z nieba ginac : )
-Pamietam jak walowalem rzeczy, gdy nikt nie patrzyl. Probowalem sie wzbogacic by kupic sobie lepszy sprzet, w ktorym i tak zbieralem wciry za miastem.
-Strasznie odpychalo mnie to nietrafianie przeciwnika gdy ten stal na odleglosc przytulenia sie a wizualnie moj miecz przechodzil przez jego cialo.
-Czytanie i brak dubbingu w wielu miejscach rowniez odpychalo, poniewaz bolaly mnie oczy i po pewnym czasie odechcialo mi sie tego wszystkiego. Glownym powodem byl Gothic 2, ktory wpadl w moje rece i sprawil, ze zapomnialem o TESie na dlugie lata. Dzieki czemu rowniez dolaczylem do Forum Gothic w okresie swej kwitnacej swietnosci...
Podczas gdy Gothic 3 okazal sie dla mnie kompletnym niewypalem i klapa na skale wyjazdu Hitlera do Argentyny zaglebilem sie wtedy w Oblivionie (z dodatkami), ktory porwal mnie na dluugie godziny zwiedzania swiata (na swoj nOObkowaty sposob).

Morrowinda nie przeszedlem i chyba raczej juz nie przejde ; (. Dekade temu wybralem Gothica gdy TES3 miala na to czas by mnie do siebie przekonac... Dzisiaj najlepsze mody, patche i latki nie zmienia juz mego podejscia bo swiat ruszyl do przodu a i czas nie stoi w miejscu...("-To juz nie te lata babulenko")
Ze wspomnien zostal mi jedynie OST Jeremy Soula Trylogia, ktorej nieraz slucham i relaksuje sie po pracy gdy zalatwie prysznic z ustepem i czeka na mnie lozko. W sumie to mam dziewczyne i troche siara taka muze puszczac, no ale na szczescie sa sluchawki, mp3 i wyrozumiala tolerancja, dzieki ktorej Europa wymiera. 
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2013, 15:27:59 pm wysłana przez PredAlien »
Krolestwo - Nowicjusz Ognia (Kingdom - The nOOb of fire)

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 23, 2013, 02:54:38 am »
Dobra, ściągam Overhaul, MPP mam, MCP sobie odpuszczę (chyba, że ktoś mnie przekona, że warto).

Coś jeszcze?
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

xeroloth

  • Wiadomości: 1297
  • Mistrz
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 23, 2013, 03:45:25 am »
Cytuj
Coś jeszcze?
Zależy czego oczekujesz.

Ja od siebie polecę jeszcze trzy modziki, które znacząco uzupełniają ekwipunek o brakujące w podstawowej grze eglemplarze:
- Ira's patchoplugin - dam cytat z readme, bo naprawdę dużo zmienia:
Cytuj
1. Jako patch poprawia błędy - niewłaściwie wgrane ikony, modele i inne fragmenty uzbrojenia i zbroi w grze. Dotyczy to zarówno gry, jak i obu oficjalnych dodatków: Trójcy i Przepowiedni.
Pełna lista poprawek znajduje się na końcu tego spisu.

2. Jako plugin dodaje większość kobiecych wersji do istniejących kirysów, kilkadziesiąt nowych broni oraz podmienia część istniejących broni i zbroi na modele wyższej jakości, lub bardziej uzasadnione np. nazwą broni.

3. Również BALANSUJE, czyli dostosowuje wzajemnie do siebie statystyki wszystkich broni i zbroi według systemu stosowanego przez Bethesdę, (więc jest to coś dla purystów, nie lubiących sztucznych ingerencji w świat gry). System balansowania objął przede wszystkich bronie i zbroje z dodatków, choć dostosowane zostały też niewłaściwie skalkulowane statystyki broni i zbroi z podstawki gry.

4. System balansowania policzył na nowo statystyki zbroi ciężkich, średnich i lekkich, w celu większego realizmu.

----------------------------------------------------------------

Lista nowości v. 1.1:

1. Bronie

-adamantium battleaxe (obecny z 1.0 stał się heavy battle axe)
-adamantium broadsword
-adamantium club
-adamantium crossbow
-adamantium dagger
-adamantium dai-katana
-adamantium halberd
-adamantium heavy battle axe (model battle axe'a z 1.0)
-adamantium katana
-adamantium longsword
-adamantium saber
-adamantium scimitar
-adamantium shortbow
-adamantium stuff
-adamantium tanto
-adamantium wakizashi
-adamantium waraxe (obecny z triba stał się axem)
-adamantium warhammer

- chitin longsword

- daedric broadsword (model longsworda, ten otrzymał nowy model)
- daedric saber
- daedric scimitar

- dwarven broadsword
- dwarven dagger
- dwarven longsword

- ebony dagger
- ebony dai-katana
- ebony katana
- ebony tanto
- ebony wakizashi

- glass battleaxe
- glass spear

- imperial dagger

- nordic dagger
- nordic heavy battleaxe
- nordic longsword
- nordic shortsword

- orcish claymore
- orcish dagger
- orcish halberd
- orcish longsword
- orcish mace
- orcish scimitar
- orcish spear
- orcish waraxe

- silver saber
- silver scimitar

- templar broadsword

2. Zbroje

- nowe tekstury dla zbroi ebonowej
- nowy kirys dla zbroi cesarskiej
- możliwość otrzymania hełmu Morag Tong podczas przystępowania do tej organizacji.

----------------------------------------------------------------

Lista nowości v. 1.0:

1. Bronie

-adamantowy topór bojowy
-topór bojowy ze Stahlrimu
-krótki miecz ze Stahlrimu
-włócznia ze Stahlrimu
-daedryczna długa włócznia
-dwemerowa długa włócznia
-ebonowy claymore
-szklana daikatana
-szklana katana
-szklana podwójna katana
-szklane wakizashi
-stalowa podwójna katana
-srebrny topór bojowy
-drewniana kusza
-łuk wojenny

2. Zbroje

-żeńskie wersje kirysów adamantowego, z wilczego i niedźwiedziego futra, daedrycznego, dreughowego, żelaznego, obu indoriliańskich, z wyprawionej skóry netcha, futrzanej i niedźwiedziego futra (fur_bearskin), szklanego, Obrońcy Świątyni, cesarskiej skórzanej, srebrnej, Książęcej Straży, ze smoczej łuski, z łuski trytona, z kości trolla, ebony mail, lord's mail, dragonbone cuirass

-tarcza Obrońcy Świątyni

-hełm kapitana cesarskiej straży

-kolana dla daedrycznych nagolenników

-przedramiona dla daedrycznych rękawic

-żeński hełm indoriliański
- Weapons of Tamriel - dodaje set broni do kupienia, nabyć można w Suran, dość wysokie ceny, broń w porównaniu z daedrykami i ebonitami wypada raczej blado, ale wszystko posiada genialne tekstury, więc gorąco polecam
- DragonScale Armor - mod dodaje pięknie wykonaną zbroję ze Smoczej łuski o wiele mocniejszą niż w podstawowym morrku (jest też odpowiednio droższa, koszt całej to jakieś 180k złota, więc jest na co odkładać) + dwie świetnie wykonane smocze katany - jednoręczną i dwuręczną


Fajnych modów znam dużo, mów raczej czego poszukujesz. Coś takiego jak podałem?

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 23, 2013, 04:40:19 am »
Raczej usprawniających rozrywkę.

Okej, jestem po instalacji Overhaula (MCP był w środku). Trochę mnie martwi fakt, że mam Slow PC wg. Overhaula, ale potem zobaczę jak mi to będzie śmigać.

W ogóle idź spac. D:
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2013, 04:45:10 am wysłana przez Master of Gorzała »
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 23, 2013, 14:46:55 pm »
Ze wspomnien zostal mi jedynie OST Jeremy Soula Trylogia, ktorej nieraz slucham i relaksuje sie po pracy gdy zalatwie prysznic z ustepem i czeka na mnie lozko. W sumie to mam dziewczyne i troche siara taka muze puszczac(...)
...
Siara? Serio? Wow. Prędzej bym się spodziewał "ładna muzyczka, z jakiego to filmu hihi :3". Wow. Ciężko.

@mody - usprawniające i poprawiające błędy = jak najbardziej spoko (a MPP + ew. MCP to chyba wszystko, co potrzeba w tej kwestii). Poprawiające grafikę = też cool, o ile tyczą się całości, ogółu - a nie podmieniania/dodawania konkretnych elementów. Z tym drugim już można sobie spieprzyć trochę klimatu - bardzo niewiele modów w tej kwestii stara się zachować oryginalny klimat, a w zasadzie do głowy przychodzi mi tylko pakiet Better Bodies + Better Clothes który sprawia, że postacie nie wyglądają jak zbudowane z bochenków chleba i bagietek, bez dodawania sterty KAWAII wdzianek i operując na oryginalnych ubraniach. Niektóre "ulepszacze" nie zdają egzaminu - podmienione elementy mogą się prezentować fajnie same z siebie, ale bardzo często kompletnie nie pasują do reszty gry i robią się ewidentnie out of place.

@SuperDuperArmor jakiegokolwiek rodzaju = <prrrrrrrrrrrt>

No i zostają jeszcze domki i waifu :3, ale to już rak każdego modding community.

PS. Jest nawet mod "urozmaicający" noszone przez NPCów ubrania - bo ktoś uznał, że w danych okolicach są ubrani zbyt monotonnie i po prostu wymiksował noszone przez nich ubrania (z puli tych oryginalnych). TEŻ pieprzy sprawę, bo np. błękitna szata ze złotymi ornamentami jest ubraniem stricte powiązanym ze Świątynią (polecam przetłumaczenie sobie run na tych złotych pasach, stricte powiązane) i nie powinna się pojawiać u byle kogo. Podobnie z szatą Morag Tong (a że tak się nie nazywa w grze/pliku, to autor uznał ją za jedną z wielu, hurr) czy łachami Popielnych, które można spotkać u kogokolwiek w dużym mieście. Nawet członkowie wielkich rodów nie bez powodu noszą takie, a nie inne ciuchy. Innymi słowy: Morrowind to niezwykle misterne gówno, łatwo coś popsuć.
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2013, 14:49:07 pm wysłana przez GuRt »
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 23, 2013, 15:08:11 pm »
PS. Jest nawet mod "urozmaicający" noszone przez NPCów ubrania - bo ktoś uznał, że w danych okolicach są ubrani zbyt monotonnie i po prostu wymiksował noszone przez nich ubrania (z puli tych oryginalnych). TEŻ pieprzy sprawę, bo np. błękitna szata ze złotymi ornamentami jest ubraniem stricte powiązanym ze Świątynią (polecam przetłumaczenie sobie run na tych złotych pasach, stricte powiązane) i nie powinna się pojawiać u byle kogo. Podobnie z szatą Morag Tong (a że tak się nie nazywa w grze/pliku, to autor uznał ją za jedną z wielu, hurr) czy łachami Popielnych, które można spotkać u kogokolwiek w dużym mieście. Nawet członkowie wielkich rodów nie bez powodu noszą takie, a nie inne ciuchy. Innymi słowy: Morrowind to niezwykle misterne gówno, łatwo coś popsuć.
może artykuł?

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 23, 2013, 15:15:56 pm »
PS. Jest nawet mod "urozmaicający" noszone przez NPCów ubrania - bo ktoś uznał, że w danych okolicach są ubrani zbyt monotonnie i po prostu wymiksował noszone przez nich ubrania (z puli tych oryginalnych). TEŻ pieprzy sprawę, bo np. błękitna szata ze złotymi ornamentami jest ubraniem stricte powiązanym ze Świątynią (polecam przetłumaczenie sobie run na tych złotych pasach, stricte powiązane) i nie powinna się pojawiać u byle kogo. Podobnie z szatą Morag Tong (a że tak się nie nazywa w grze/pliku, to autor uznał ją za jedną z wielu, hurr) czy łachami Popielnych, które można spotkać u kogokolwiek w dużym mieście. Nawet członkowie wielkich rodów nie bez powodu noszą takie, a nie inne ciuchy. Innymi słowy: Morrowind to niezwykle misterne gówno, łatwo coś popsuć.
może artykuł?
Chętnie, musiałbym tylko zebrać więcej tego typu przypadków - bo powyższe akurat jest tylko zrelacjonowaniem cudzego spostrzeżenia zamieszczonego w zagranicznych internetach (więc byłby to plagiat mocno, a tego nie chcemy - ja jedynie stwierdziłem "no kuhwa faktycznie" + streściłem to tutaj i tyle mojej roboty). Albo sobie ich przypomnieć. Albo uświadomić. Jak macie pomysły sugestie, to dawajta.

BTW: jak już jesteśmy przy cudzych spostrzeżeniach - ktoś kiedyś stwierdził, że dum-dum na początku motywu głównego Morrowind to być może... bicie pikawy Lorkhana. KLAWO, CO. Takie rzeczy się ostro wkręcają w umysł :Q
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 23, 2013, 15:38:28 pm »
...
Siara? Serio? Wow. Prędzej bym się spodziewał "ładna muzyczka, z jakiego to filmu hihi :3". Wow. Ciężko.
Podbijam. Jak ja swojej puściłem konkursowe z Icewind Dale II, to mówiła, że fajne.
@mody - usprawniające i poprawiające błędy = jak najbardziej spoko (a MPP + ew. MCP to chyba wszystko, co potrzeba w tej kwestii). Poprawiające grafikę = też cool, o ile tyczą się całości, ogółu - a nie podmieniania/dodawania konkretnych elementów. Z tym drugim już można sobie spieprzyć trochę klimatu - bardzo niewiele modów w tej kwestii stara się zachować oryginalny klimat, a w zasadzie do głowy przychodzi mi tylko pakiet Better Bodies + Better Clothes który sprawia, że postacie nie wyglądają jak zbudowane z bochenków chleba i bagietek, bez dodawania sterty KAWAII wdzianek i operując na oryginalnych ubraniach. Niektóre "ulepszacze" nie zdają egzaminu - podmienione elementy mogą się prezentować fajnie same z siebie, ale bardzo często kompletnie nie pasują do reszty gry i robią się ewidentnie out of place.
Wiesz, ogarniałem sobie właśnie Overhaula i tam są opcje do wyboru, m.in. Vanilla alike albo lore friendly. Także puszczy sobie nie robię w Morrku, tam gdzie nie trzeba.

No i zostają jeszcze domki i waifu :3, ale to już rak każdego modding community.
O, muszę jakąś waifu sobie skołować. :3
PS. Jest nawet mod "urozmaicający" noszone przez NPCów ubrania - bo ktoś uznał, że w danych okolicach są ubrani zbyt monotonnie i po prostu wymiksował noszone przez nich ubrania (z puli tych oryginalnych). TEŻ pieprzy sprawę, bo np. błękitna szata ze złotymi ornamentami jest ubraniem stricte powiązanym ze Świątynią (polecam przetłumaczenie sobie run na tych złotych pasach, stricte powiązane) i nie powinna się pojawiać u byle kogo. Podobnie z szatą Morag Tong (a że tak się nie nazywa w grze/pliku, to autor uznał ją za jedną z wielu, hurr) czy łachami Popielnych, które można spotkać u kogokolwiek w dużym mieście. Nawet członkowie wielkich rodów nie bez powodu noszą takie, a nie inne ciuchy. Innymi słowy: Morrowind to niezwykle misterne gówno, łatwo coś popsuć.
Jak się dopatrujesz takich rzeczy. Nie no, propsy, ale to już straszne czepialstwo, bo nikt nie będzie run na bieliźnie czytał. :|

Naked bodies pr0.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 24, 2013, 05:50:40 am »
Nie dajemy tematowi umrzeć.

Giercuje sobie właśnie w Morrowinda. Na początek robię sobie potężny gamebreaker - Daedryczna Dai-Katana na pierwszym levelu. Ach, tak prosto jest zdobyć tą broń, że aż szkoda gadać.

<lore discussion>

Co tak naprawdę spowodwało śmierć Nerevara? Rany odniesione w bitwie, czy jednak Almsivi? I jak zapatrujecie się na czyny Trójcy? Zrobili dobrze odcinając się od Daedr, czy jednak byli przepełnieni pychą?

A może Dagoth Ur jest tutaj bohaterem pozytywnym?


Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 24, 2013, 09:41:28 am »
Chętnie, musiałbym tylko zebrać więcej tego typu przypadków - bo powyższe akurat jest tylko zrelacjonowaniem cudzego spostrzeżenia zamieszczonego w zagranicznych internetach (więc byłby to plagiat mocno, a tego nie chcemy - ja jedynie stwierdziłem "no kuhwa faktycznie" + streściłem to tutaj i tyle mojej roboty). Albo sobie ich przypomnieć. Albo uświadomić. Jak macie pomysły sugestie, to dawajta.

BTW: jak już jesteśmy przy cudzych spostrzeżeniach - ktoś kiedyś stwierdził, że dum-dum na początku motywu głównego Morrowind to być może... bicie pikawy Lorkhana. KLAWO, CO. Takie rzeczy się ostro wkręcają w umysł :Q
W najgorszym razie zawsze można zrobić coś w stylu "zbiór najciekawszych teorii z zachodnich internetów". Albo wręcz zapytać coś twórców oryginalnych rozkmin, czy mieliby coś przeciw temu byśmy je przetłumaczyli i przybliżyli polskiemu community. W końcu to takie wannabe referaty jak te z gothica.

mog - prosto jak sie wie gdzie szukac. Ale to jak z każdą grą. F:NV to też speedrun do encountera z Gaussem a F2 speedrun do bazy enklawy po pancerz.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 24, 2013, 15:09:48 pm »
(...) F2 speedrun do bazy enklawy po pancerz.
Chyba do Bozara w RNK.
 /off

Miałem jeszcze zapytać, jaki Wielki Ród wybieracie? Ja mam zamiar wziąć Redordan, ze względu na preferowane umiejętności. Ale może misje innych są ciekawsze?

No i jeszcze jedno: Percius Mercius vs. Sjoring Hard-Heart.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

xeroloth

  • Wiadomości: 1297
  • Mistrz
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 24, 2013, 15:43:35 pm »
Cytuj
Miałem jeszcze zapytać, jaki Wielki Ród wybieracie? Ja mam zamiar wziąć Redordan, ze względu na preferowane umiejętności. Ale może misje innych są ciekawsze?
Wszystkie mają swoje wady i zalety. Ja uwielbiam magować w Morrowindzie, także zazwyczaj należę do Telvanni.
Cytuj
No i jeszcze jedno: Percius Mercius vs. Sjoring Hard-Heart.
Percius. Gildia wojowników powinna być honorowa, a nie bratać się z przestępcami z Commona Tong.

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 24, 2013, 20:36:13 pm »
Swoją drogą, może zrobimy temacik o ciekawych miejscach/przedmiotach, które można sobie skołować w Morrowindzie? Macie takie miejsca/rzeczy, które dostać łatwo, albo warto się pofatygować po coś gdzieś? Np. wspomniana przeze mnie Daedryczna Dai-Katana w Kopalni Maesa-Shammus (na północny wschód od Molag Mar, zaraz koło Góry Assarnibibi). Albo Laska Czarodzieja w Sud (Sheogorad, na zachód od Dagon Fel, niedaleko Vas, gdzie musimy zabić Nekromantę dla Perciusa Merciusa).

Pewnie, że można to ogarnąć na UESP wiki, czy coś, ale dla nieangielskojęzycznych ludzisk można napisać.

Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 24, 2013, 20:47:46 pm »
Swoją drogą, może zrobimy temacik o ciekawych miejscach/przedmiotach, które można sobie skołować w Morrowindzie?
feel free, po to ta seria ma całe subforum dla siebie

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

TheFlood

  • Wiadomości: 439
Odp: TES III: Morrowind
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 24, 2013, 21:46:04 pm »
Telvanni rulez. "Skoro zabiłeś swego przeciwnika w dyskusji, to znaczy że miałeś rację" : )