Autor Wątek: Miasta  (Przeczytany 5148 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Miasta
« dnia: Marzec 07, 2014, 18:11:00 pm »

Przyznam, pomimo wychowania się na prowincji, uwielbiam miasta. Im głośniejsze, bardziej kolorowe i zatłoczone, tym lepiej. Lubię też miasta w grach. W Saints Row 3 potrafiłem czasem wsiąść na motor, odpalić radio i po prostu jeździć nocą, bez większego celu. To mnie uspokaja.

Dlatego stwierdziłem, że zapytam was, jakie są wasze ulubione osady w grach komputerowych(w RPGach i nie tylko, nie muszą być nawet otwarte).

Ale najpierw zacznę od siebie:

- Sigil - Planescape: Torment. To chyba tłumaczy się samo przez się. Trudno o bardziej nietypowe i interesujące miejsce.
- Hong-Kong - Sleeping Dogs. Nie jest tak duże na standardy sandboxów, ale za to przepychem i wiarygodną iluzją życia przebija chyba wszystko.
- Los Angeles - VtM: Bloodlines. Gdyby gra działa się w innym mieście, to już nie byłoby to samo. Poza tym dobry przykład, jak zrobić miejską atmosferę bez rozległych leveli.
- Połowa miast w TES 3: Morrowind. Po prostu za dużo by wymieniać, każde ma coś w sobie, nawet pieprzony labirynt Vivec.
- Feros - Mass Effect. Trochę oszukane, bo to ruina, ale te wieżowce i podniebne autostrady są genialne. Zresztą jak wszystkie designy związane z proteanami. (oczywiście to też zjebali w ME3)

Honorowe miejsce:
- Silent Hill. Because fuck you.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Miasta
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 07, 2014, 18:42:31 pm »
Balmora w Morrowind, ewidentnie. Moje autystyczne "ja" pewnie nawet myśli, że stamtąd pochodzi i tam mieszka.

No i Hong Kong w Deus Ex, mimo mocnego minimalizmu (przynajmniej względem takiego miasta, jakim jest Hąk Kąg)
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Miasta
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 07, 2014, 19:37:12 pm »
Ashton&hopeville, znane obecnie jako the Divide - czyli miejsce akcji ostatniego DLC do New Vegas. Ok, nie jest to prawdziwe miasto, tylko miastopodobny tunel i do tego graficznie wygląda.. no jak wygląda bo ograniczeń chujowego silnika się nie przeskoczy (thanks Bethesda), ale ten klimat i ten artstyle. Nie mogę znaleźć dobreo screena, to trzeba zobaczyć, w żadnej grze nie czuło się tak tego nuklearnego wiatru na twarzy jak właśnie w the Divide, gdy idzie się samotnie przez wiadukt autostrady, mając po obu stronach martwe i puste szkielety drapaczy chmur, między którymi szaleje wiatr niosący radioaktywny piach.. mistrzostwo. I jak już o New Vegas i nie-do-końca-miastach mówię - kasyno Sierra Madre z przyległościami. Gameplay jest tam ponownie raczej upierdliwy, ale tonący w trujących oparach symbol dawnej dekadencji z gorzką historią w tle jest piękny na swój sposób.

Z innych niewymienionych:
Mora Sul i Bakaresh z Gothica 3 - naprawdę je lubię.. na concept artach, które można znaleźć w albumie z kolekcjonerki. Naprawdę pomysłowo i z klimatem zaprojektowane, ale implementacja grze jest najwyżej średnia. Mora sul jest po prostu małe i ciasne, nawet pałac największego kacyka  ma tylko jedno pomieszczenie, zaś w przypadku Bakareshu niepotrzebnie zmieniono lokalizację budynków w porównaniu z pierwszą wersją, gdyż wyrastający ze skały kompleks świątynny wyglądał znacznie lepiej (na marginesie jakim cudem wybudowano ją raptem w kilka lat, skoro assassyni wcale tak dawno nie zajęli miast i nie wypędzili tych wannabe beduinów, pozostaje kolejną zagadką dziurawego lore). I jak jestem przy arabskich klimatach

Damaszek z pierwszego AC. Gra jako taka jest dla mnie kompletnie niegrywalna gdyż zabija ją obrzydliwa monotonia, ale panorama i możliwość wejścia niemal wszędzie robiły wrażenie

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Miasta
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2014, 14:31:21 pm »
Z wcześniej wymienionych(przynajmniej te co znam):
-Bakaresh... nie. Kompleks świątynny jest kk, ale ta wioska poniżej...
-Mora Sul jest naprawdę świetne (poza "pałacem" Gonzalesa), szczególnie ta uliczka kupiecka
-Damaszek... nawet niezłe, choć nie przepadam ani za pierwszym asasynem, ani za klimatami ziemi świętej. Choć widok ze szczytu wierze katedry w Akce był epicki. Szkoda że skok z niej popisowo skiepścili.
Z innych
-Venecja w AC2 i Rzym w Brotherhoodzie. Karnawał w Wenecji był szczytem epickości. Szkoda że Revelations przenosi się do Turcji, gra wiele na tym traci
-Vergen w W2. Cud miód i ciasteczka, w szczególności karczma. Aż szkoda że nie można na jeszcze dłużej przysiąść i pogadać z nic nie znaczącymi NPC'tami
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Maniaks

  • Wiadomości: 1208
Odp: Miasta
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2014, 19:21:30 pm »
A gdzie Khorinis pytam się ja?! 8)

To miało klimat niezapomniany. Jak pierwszy raz się wchodziło... wrażenie nie do opisania!
Podziemie - Akolita

Dobry Mudżyn! Z Afrika!
 

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Miasta
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2014, 20:44:08 pm »
fakt, khorinis miało cudowny klimat, plus cudowne w nim było zastosawanie starej zasady z G1/G2-z każdym nic nie znaczącym NPC'tem możesz chwilę pogadać, dowiadując się o nastrojach w mieście. no i samo wejście do miasta i rozmowa z lotharem... epik :D
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Miasta
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2014, 21:50:39 pm »
Moje autystyczne "ja" pewnie nawet myśli, że stamtąd pochodzi i tam mieszka.
Twoja "morrsona" powiadasz?
A gdzie Khorinis pytam się ja?! 8)
Fuck, rzeczywiście. Tak myślałem o starym obozie z G1, ale stwierdziłem "meh, jednak dziura", a o Khorinis zapomniałem. Więc tak, w kategorii "średniowieczne grody" Khorinis wymiata.

Drugie miasto, o którym zapomniałem, to Upadły Londyn, z przeglądankowej gry "Fallen London" aka "Echo Bazaar". Niesamowite miejsce, trochę jak Sigil gdyby dotarło do epoki wiktorańskiej.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Miasta
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2014, 22:50:55 pm »
Stary Obóz ftw, robił wrażenie i długo jeszcze później nie było tak żywej lokacji, opuscilem tylko dlatego, ze to nie miasto.

ward - dlatego nieprzypadkiem podkreslam "na concept-artach" bo te prezentowały się zacniej, zwłaszcza bakaresh ;d Mora sul juz im lepiej wyszło, tylko wieksze powinno być, bo uliczka kupiecka była epicka. Zresztą Ishtar również.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Miasta
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2014, 23:25:43 pm »
Gosh.

Sigil - fakt, dobre.
Hub z Fallouta jedynki. Robił wrażenie na sam początek.
Połowa miast z Fallout 2 z New Reno na czele.
Obóz Bractwa z G1. Niby nie miasto, ale podobało mi się.
Hengsha z Deus Ex: Human Revolution. Podobało mi sie strasznie, ma taki fajny cuberpunkowy klimacik. Szkoda tylko, że nie było całego hubu w Upper Hengsha, chociaż podobno to planowali.
Vivek z Morka. Bolało trochę, że nie wykorzystali całego potencjau, jaki w nim tkwił. Szukanie mordercy tam było dobry początkiem. Mogli to dalej kontynować jakoś. Zdobywanie kontaktów, jakieś wojny między rodami w tym mieście byłyby fajne.
Midgar z Final Fantasy VII. Znowuż zrujnowany potencjał, bo właściwie takiego chodzenia po mieście jest mało, raczej sa to sekcje typowo na misje. Co nie zmienia faktu, że było wspaniałe. Zwłaszcza jak sie pojawiło w intro.
Orgrimmar. Pamiętam jak gorączkowo próbowałem się tam dostać na pierwszych levelach. A potem? Eksplorowanie tego. Magia. Stormwind się może schować.
Hillys z Beyond Good and Evil - no piękne. Przypomina steampunkową Wenecje. Świetne.

Pewnie coś bym jeszcze dodał, ale nie wiem co. Może sobie przypomnę.
EDIT:
Tatsumi Port Island z P3 i Inaba z P4. Miodzio. Pierwsze to japońska wizja nowoczesnego miasta, drugie to typowe małe miasteczko kraju kwitnącej wiśni. Świetny klimacik.
EDIT2:
Cytuj
W Saints Row 3 potrafiłem czasem wsiąść na motor
Lubiłeś "braść" motor? Cool.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2014, 23:33:03 pm wysłana przez Master of Gorzała »
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Nederland

  • Wiadomości: 844
Odp: Miasta
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 10, 2014, 08:48:35 am »
Podobało mi się Liberty City z GTA III. Bardzo przyjemne miejsce, choć raczej niewpisujące się w kanony piękna. Lubię jednak takie nieco szare, nieco brudne, nieco nudne miasta. To z GTA IV wizualnie jest jeszcze lepsze, ale nie mogę wybaczyć Rockstarowi tego, że całkowicie zmienił nazwy, topografię i kształt wysp wchodzących w jego skład.

No i jeszcze Bright Falls z "Alana Wake'a" było fajne. Takie nieco żywsze Silent Hill, bo grasujące nieopodal stwory stanowiły jakiekolwiek zagrożenie i nie dawały o sobie znać w odległości przynajmniej kilkunastu metrów od protagonisty. Silent Hill to jednak miejsce-legenda, mające swój niezaprzeczalny urok.

Jeśli zaś chodzi o serię "Gothic", Obóz Bractwa, Khorinis i oblężony Vengard są moimi faworytami.

Cytat: Drag
- Hong-Kong - Sleeping Dogs. Nie jest tak duże na standardy sandboxów, ale za to przepychem i wiarygodną iluzją życia przebija chyba wszystko.
W niektórych miejscach jest za to dziwnie puste. Wolę Nowy Jork z "True Crime: New York City", gry, która poza tym przebija nieco przereklamowane jak dla mnie "Sleeping Dogs" prawie we wszystkim. Dobrze chociaż, że to ta sama seria.

Cytat: MoG
Lubiłeś "braść" motor? Cool.
Chyba się trochę pospieszyłeś. To poprawna forma, niebędąca bynajmniej synonimem niepoprawnego "wziąść".
http://niekalecz.blox.pl/2009/12/Wziac-wziasc-i-wziazc.html
http://pl.wiktionary.org/wiki/wsi%C4%85%C5%9B%C4%87
Every time I rise I see you falling
Can you find me space inside your bleeding heart?

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Miasta
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 10, 2014, 11:11:58 am »
Stary Obóz ftw, robił wrażenie i długo jeszcze później nie było tak żywej lokacji, opuscilem tylko dlatego, ze to nie miasto.
SO miał zajebisty klimat, jak cały G1, ale imho jeśli chodzi o "życie" to Khorinis było dużo lepsze. I w sumie zgodzę z Nedem, Obóz Bractwa też.
Hub z Fallouta jedynki. Robił wrażenie na sam początek.
True.
Cytuj
Połowa miast z Fallout 2 z New Reno na czele.
Nigdy nie lubiłem New Reno... Niby to takie Vegas skrzyżowane z LA, ale nigdy nie udzielił mi się klimat.
Cytuj
Hengsha z Deus Ex: Human Revolution. Podobało mi sie strasznie, ma taki fajny cuberpunkowy klimacik. Szkoda tylko, że nie było całego hubu w Upper Hengsha, chociaż podobno to planowali.
Hengsha jest dla mnie strasznie przereklamowane, pomimo tego, że lubię HR. Już Deotroit miało więcej ciekawych miejsc i postaci.
Cytuj
Hillys z Beyond Good and Evil - no piękne. Przypomina steampunkową Wenecje. Świetne.
Ano, wygląda świetnie, ale znowu - tam praktycznie nic nie ma. :(
Cytuj
Tatsumi Port Island z P3 i Inaba z P4. Miodzio. Pierwsze to japońska wizja nowoczesnego miasta, drugie to typowe małe miasteczko kraju kwitnącej wiśni. Świetny klimacik.
TPI mi nie podeszło. Fajne designy lokacji, ale jest strasznie małe i nie ma tam wiele do roboty. Inaba jest o wiele lepsza.
Cytuj
Lubiłeś "braść" motor? Cool.
Derp.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Miasta
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 10, 2014, 17:14:47 pm »
SO miał zajebisty klimat, jak cały G1, ale imho jeśli chodzi o "życie" to Khorinis było dużo lepsze. I w sumie zgodzę z Nedem, Obóz Bractwa też.
Khorinis może jeszcze (tu nie ukrywam że nie tyle mam coś do miasta jako takiego, co na jego ocenę wpływa generalna zmiana klumatu w stosunku do jedynki) ale obóz bractwa pod względem życia był najmniej ciekawy, pamiętam go jako miejsce gdzie niewiele się dzieje, głównie wpada się na ujaranych sekciarzy, którzy nie robią nic innego

Hub z Fallouta jedynki. Robił wrażenie na sam początek.
czy ja wiem, już większe robił Glow. Albo Mariposa. Albo Katedra. W Hub nic nie ma, architektura też nieciekawa.

Cytuj
Nigdy nie lubiłem New Reno... Niby to takie Vegas skrzyżowane z LA, ale nigdy nie udzielił mi się klimat.
true

a, i a propos, bo chyba nie rzuciłem ani tez nikt inny, dwa klasyki z Arcanum - na wskroś nowoczesny jak na realia gry Tarrant z tym swoim steampunkowym klimatem oraz skontrastowane z nim Dernholm, jako miasto, które nie przystosowało się do zmian cywilizacyjnych i obróciło w ruinę.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

xeroloth

  • Wiadomości: 1297
  • Mistrz
Odp: Miasta
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 10, 2014, 17:34:22 pm »
Do wymienionych tutaj dodałbym jeszcze dwa miasta ze Skyrim:
Winterhold i Markarth

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Miasta
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 10, 2014, 18:31:26 pm »
Fakt, Markarth miał swietny klimat, podobnie jak wszystko inne co dwemerskie. Winterhold... nieee. Niezłe za to było Riften, te wszystkie kanały i mosty...
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Miasta
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 10, 2014, 19:22:26 pm »
Marudzenie Senta na Falloutowe miasta - idź precz.
Hengsha jest dla mnie strasznie przereklamowane, pomimo tego, że lubię HR. Już Deotroit miało więcej ciekawych miejsc i postaci.
Niby racja, ale Hengshe podciągnąłem do tego, bo to jest zmarnowany talent. Wystarczyło naprawdę dorzucić hub w Upper Hengsha i byłoby miodzio. Kontrasty są w cenie.

Derp.
Ta, zmęczony byłem.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta