Autor Wątek: Shadowrun Returns  (Przeczytany 12021 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Shadowrun Returns
« dnia: Marzec 05, 2014, 21:42:25 pm »
Moim zdaniem bardzo niedocenione dziecko kickstartera. Dead Man's Switch(kampania z podstawki) miało swoje niedociągnięcia i lekko frustrowało małym światem, ale mimo wszystko było w nim więcej serca i charakteru niż w RPGach dużych studiów jakie ukazały się ostatnimi laty.

Teraz wyszedł Dragonfall - większy, lepszy i pozbawiony wielu problemów podstawki. Kupiłem przy premierze(najtańszą steamową wersję znalazłem na Humble Store) i nie żałuję.

Jedyne co mi nie do końca leżało, to, że to naprawdę jest po prostu więcej tego samego w lekko poprawionej formie. Historia jest dobra, ale w tym samym stylu co podstawka, a Berlin różni się od Seattle głównie pogodą i niewieloma innymi rzeczami.

Ktoś oprócz mnie grał w podstawkę albo rozszerzenie?
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 05, 2014, 22:20:05 pm »
nope, ale ciagle za mną zakup chodzi. Jakieś argumenty "za" czemu powinienem się jednak skusić?

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 06, 2014, 13:27:43 pm »
Kilka powodów, które przychodzą mi do głowy tak na szybko:
1. Taktyczny system walki - rzadkość dzisiaj, a szczególnie dobrze zrobiony, jak ten w SR.
2. Sześć mocno różniących się klas postaci(czy może raczej stylów gry), których skille na dodatek mogą być mieszane bez żadnych kar. Np. szaman jest zauważalnie inny od maga, ale przy odrobinie kombinowania, da się połączyć ich zdolności tak, by się uzupełniały.
3. Dzięki temu, że gra jest w rzucie izo i nie ma voice actingu, to nie musieli oszczędzać na dialogach - zagęszczenie tekstu niewiele ustępuje Tormentowi(chociaż oczywiście ogólnie jest go mniej, bo gra krótsza). Do tego poza obowiązkową charyzmą i inteligencją, wiele innych skilli ma wykorzystanie w dialogach.
4. Świetny art style, szczególnie mapy - smętne i deszczowe Seattle zdecydowanie ma swój klimat.
5. Dobra fabuła - chociaż zdecydowanie ponura i cyberpunkowa, to nie wstydzi się też sięgać do klasyki RPGów.
6. Cherry Bomb:
(click to show/hide)
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 06, 2014, 14:53:08 pm »
Byłem pewien, że SR to jakiś sequel, rozumiem, że się mylę?

I z tego co widzę/czytam, mogę się spodziewać mish-masha Falloutów 1 i 2 + Tactics i Cyberpunku, tak?
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 06, 2014, 21:27:42 pm »
Byłem pewien, że SR to jakiś sequel, rozumiem, że się mylę?
Nah, trochę duchowy następca Shadowruna na SNESa, ale też nie do końca.

Bardziej prequel. Piątej edycji papierowego RPGa.
Cytuj
I z tego co widzę/czytam, mogę się spodziewać mish-masha Falloutów 1 i 2 + Tactics i Cyberpunku, tak?
W sumie "semi-liniowy Fallout w cyberpunku" to dobre określenie, coś jak Tactics tylko więcej RPGa w RPGu.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 06, 2014, 21:39:15 pm »
a właśnie, jak to jest z tym settingiem? Bo ja go luźno kojarzę, a gry w nim to już w ogóle nie umiem umiejscowić i jak się ma ta gra do poprzedniej która nie mam pojecia o czym była

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 07, 2014, 13:24:00 pm »
Setting to niedaleka przyszłość - ~2055 rok. Tylko w tym świecie magia cyklicznie pojawia się i znika. Poprzedni "magiczny" okres był w czasach świetności Atlantydy, a kolejny przypada właśnie na XXI wiek. Także w telegraficznym skrócie: niedaleki cyberpunk po magicznym kataklizmie, który przywrócił magię do świata.

A gry się dzieją w trakcie wydarzeń, które mają miejsce pomiędzy oldschoolową czwartą edycją i współczesną piątą(coś jak Time of Judgment w oWoDzie). Ale tego nie trzeba wiedzieć by zagrać, bo ja sam wyczytałem to w wiki po przejściu podstawki.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2014, 17:59:09 pm »
Dragonfall ma Director's Cut.

Yay!

Oczywiście darmocha dla posiadaczy oryginalnego Dragonfalla.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2015, 20:52:40 pm »
well, co tu dużo mówić, nadchodzi trzecia część, tym razem o hong kongu. Premiera w połowie roku, jest już od jakiegoś czasu w produkcji, ale twórcy odpalili KSa by dodać do niego jeszcze więcej ficzerów - więcej tutaj https://www.kickstarter.com/projects/webeharebrained/shadowrun-hong-kong?ref=nav_search

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2015, 11:26:38 am »
Już prawie ostatni goal dorwali, więc na propsie. Pewnie do 700k dobiją, pytanie co dalej.

Anyway szkoda, że nie ma jakiegoś boxa z kilkoma kopiami, coby się można było złożyć i dostać powiedzmy za 10 baksów.

Chociaż w sumie poczekam na promocje najpierw Dragonfalla i przejde pierwszego SR, lawl.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2015, 11:29:03 am wysłana przez Master of Gorzała »
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2015, 15:06:21 pm »
Już prawie ostatni goal dorwali, więc na propsie. Pewnie do 700k dobiją, pytanie co dalej.
prawdopodobnie rozbudowa personal questów Wu i Racjakmutama

Cytuj
Anyway szkoda, że nie ma jakiegoś boxa z kilkoma kopiami, coby się można było złożyć i dostać powiedzmy za 10 baksów.
może odpalą paypala jak robiły to inne studia i dadzą dodatkowe kopie jako dodatek. Mnie bardziej boli brak jakiejkolwiek wersji box :<

Cytuj
Chociaż w sumie poczekam na promocje najpierw Dragonfalla i przejde pierwszego SR, lawl.
True :D

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2015, 20:12:43 pm »
A teraz kwestia natury technicznej do Draga (bo grał chyba jako jedyny). Rozumiem, że mamy team, który jest już ustawiony, ale wcześniej tworzymy postać? Jak to wygląda? Bo przyznam, że system, Shadowruna jest dla mnie czarną magią.



Dobra. Pizgam, w Shadowruna od kilku godzin, pewnie jestem gdzieś w połowie. Zrobiłem nudnego, charyzmatycznego człowieka deckera, który napieprza z pistoletów (liczyłem na dual wield QQ). \

Cherry Bomb nie jest taka oh i ah.

Anyway, Sent - graj, bo trzeba z kimś dyskutować.

EDIT: Dodali dosyć sowity (zarówno kosztowo, jak i gameplaye'owo) goal na kickstarterze. Co o tym myślicie? Ja się wstrzymam.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2015, 20:31:05 pm wysłana przez Testoviron »
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 24, 2015, 20:49:12 pm »
jutro ogarnę, bo na razie bawiłem się gogowym battlegroundsem i rebellionem.

A co do goala.. well, liczyłem na coś rozbudowującego samą grę, minikampanie mają to do siebie, że zwykle ocierają się o dungeon crawl.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 25, 2015, 12:40:09 pm »
No i właściwie są mini. Chociaż jeżeli ma mieć 4-5 godzin, to jakby nie patrzeć 1/3 podstawki zapewne, bo na tyle te Shadowruny są robione.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Shadowrun Returns
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 25, 2015, 16:56:36 pm »
no niby, ale tbh wolę jakby rozbudowali podstawową grę, a nie rozmieniali się na takie pierdoły.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!