W tym temacie zbierane będą karty postaci dla graczy chcących wziąć udział w sesjach Disciples.
Imię - można z nazwiskiem jak ktoś chce. Dla ludzi mogą to być imiona angielskie i niemieckie, dla nieumarłych podobnie ale można dorzucić wszelkie wariacje imion rosyjskich, dla krasnoludów imiona zaczynające się najlepiej od "g", "z" i "d", a dla demonów imiona w stylu "Khabaal" albo "Asharton", czyli typowo demoniczne.
Rasa - człowiek, krasnolud, demon, nieumarły albo elf (postacie elfów póki co nie są potrzebne)
Klasa - spis klas macie w "Disciples - Uniwersum", postacie zaczynają od podstawowych (czyli wojownik Imperium od Giermka itd.), w zależności od zaangażowania i pomysłowości danego gracza GM fabularnie zapewnia mu szybsze awanse. W miejscach, gdzie klasa może "wyewoluować" w różne odmiany (czyli np. Giermek w Rycerza albo Łowcę Czarownic) gracz może oczywiście zadecydować, jaką ścieżkę kariery sobie wybrał.
Charakter - najważniejsze cechy charakteru waszej postaci.
Wygląd - czyli jak wygląda wasza postać z zewnątrz.
Broń i styl walki - spis broni "klasowych" (to znaczy takich, którymi dana klasa radzi sobie najlepiej) macie w Uniwersum, ale oczywiście można używać innych. W granicach rozsądku, ma się rozumieć, Giermek z dwuręcznym młotem na demony nie przejdzie.
Opancerzenie i ubiór - czyli jak się ubieracie do szabli, a jak do szklanki.
Okoliczności wstąpienia do służby - krótki opis życiowych zawijasów, które sprawiły, że wstąpiliście do służby (w wypadku nieumarłych są to okoliczności śmierci, a w wypadku demonów okoliczności potępienia).
Sprawa z kartami postaci prezentuje się tak - historia w Disciples opowiadana jest z różnych perspektyw. Dlatego też powinna być opowiedziana oczami różnych ras. W związku z tym, każdy gracz może mieć cztery (a wraz z rozwojem fabuły pięć) postaci - człowieka, krasnoluda, demona i nieumarłego (a później też elfa). Swoją fabułę będą przedstawiać po kolei wszystkie nacje. Gracze nie będą jednak brali udziału w głównych wydarzeniach fabularnych, a raczej działali z boku, jedynie słysząc o najważniejszych rzeczach. Jeśli któraś z ras nie zdobędzie sobie wystarczająco wielu zwolenników to jej historia zostanie opowiedziana w formie streszczenia, aby gracze mogli wiedzieć, jak to wygląda z perspektywy nieogranej frakcji.