Przychodzi mi na myśl jeden powód - prostsze tworzenie modów niż na silniku Gothica. Poza tym Unreal Engine 3/4 prawdopodobnie cechuje się lepszą kompatybilnością z bardziej współczesnym sprzętem komputerowym i umożliwiałby, na przykład, wsadzanie do gry jeszcze bardziej wyczesanych bajerów graficznych.
Osobiście "przeróbką" się nie interesuję. Zaraz powiem dlaczego, dodam jeszcze, że memiczny Slowpoke sugeruje, że zaczęto nad nią pracę już strasznie dawno temu, a dopiero teraz o niej usłyszałem. Otóż mam obawy co do wierności odtworzenia gry na zupełnie innym silniku. Dla mnie, osobiście, Gothiczek to w dużej mierze błędy i usterki. Osełka do tworzenia nieskończonych Niewykończonych Mieczy, duplikowanie pieczonego mięska na patelasze, zastępowanie animacji spadania animacją chodzenia na bok, omijanie strażników z wyciągniętą bronią, skakanie w powietrzu by móc latać, wystrzelanie się jak z procy za pomocą menu pauzy... te sprawy. Może nie wszyscy tak to traktują. Ja, w każdym razie, wątpię, by takie smaczki specyficzne właśnie dla użytego silnika gry i sposobu w jaki została ona napisana, udało się trafnie odwzorować. A nawet jeśli, to byłby to wynik działań zamierzonych przez programistów, a nie skutki uboczne.