@CDP RED
Nie bijcie, ale zachwytów nad nimi nie rozumiem. Oni zrobili tylko dwie gry, do tego jedna dobra a druga w najlepszym razie średnia, a wożą się jak taczka gówna.. i co zabawne robią to z wielkim banerem "JESTEŚMY TACY OLDSCHOOLOWI, OSTATNIA NADZIEJA GRANIA" choć ich jedna gra była oldschoolowa tylko dlatego że pracowali na tanim silniku z czasów pierwszego NWN, druga udawała bóg wie co, a trzecia i czwarta to już w ogóle krzyczy "CHCĘ BYĆ SKYRIM/MASSEFFECT, TAK BARDZO".
Żeby nie było, oni nie robią złych gier, ale serio, zrobić grę będącą zlepkiem cytatów z serii książek z fabułą, gdzie zmienia się dla niepoznaki płeć jednego dziecka, to potrafią nawet co wybitniejsze jednostki z tego forum (to jak z KOTOR i rżnięciem do bólu z filmów, nie to że źle, ale jak po przejściu się usiądzie i pomyśli to w sumie nie ma za co twórcom polerować gały). Ale ok, to gra na rozkręcenie, nie osądzajmy, to tak jakby jechać całego LOTRa po zaliczeniu samego Hobbita (see what I did here?). Gorzej, że dwójka nie jest dobrą kontynuacją pod żadnym względem. Mechanika poszła w dobrą stronę, ale ma wiele dziur (szkolić się w czym chcę mogę dopiero po 1/4 gry, miecz zadaje obrażenia więcej niż jednemu przeciwnikowi dopiero tak grubo po połowie, a feeling ze to my jesteśmy rzeźnikiem z blaviken a nie byle parch z lagą to dopiero w 3/4 jak mamy finishery.. no i w ogóle jedna gałąź umiejętności jest do niczego, kto specjalizuje się w pułapkach i tak dalej?), trashmob (kolejna-pierdolona-respawnująca-się-grupa-goblinów), odejście od egzotycznego w RPGach wschodniego klimatu na rzecz takiego-jak-w-każdym-innym, czy absolutnie zmarnowany potencjał fabuły (dwie ścieżki i wynika z tego tyle, że jak nie idziesz z Iorwethem to gówno wiesz i biegasz za cudzymi sprawami, a potem nagle pojawia się zakończenie). O tym, że nie spełniono nawet połowy obietnic a gra działała w dniu premiery jaak gówno, to nawet nie wspominam. Ta, fajnie, dali kilka pierdołowatych questów za darmo, ale szczerze mówiąc nawet nie chciało mi się gry drugi raz przechodzić by je zobaczyć.
@Bethesda
engine limitations to najgłupszy z argumentów, bo nikt im nie każe robić piątej gry na silniku obliviona, który już dwie gry tmu wyglądał jak przestarzałe gówno. Zreszta zastanawiam się czy ktokolwiek od morro jeszcze w beth pracuje, bo ja osobiście bym nie wyrobił.
@cienkie lata
czy ja wiem, zapowiadają się właśnie lepiej niż niemal cała ostatnia dekada. Nowa gra PB która niby ma bardziej do źródeł sięgać, Wasteland 2, Torment, Eternity, wreszcie AoD, Divinity, Southpark i niezapowiedziana gra na next geny, a to tylko KSy i Obsidian. A jeszcze cały szereg blockbusterów idzie.
@Black Isle, Fallouty,
Czy ja wiem czy fall miał w ogole jakiś storytelling.. tzn to były generalnie inne czasy i gry nie osądzam, ale kojarzę ją raczej za świat jako taki niż epickie dialogi czy fabułę. Jest to więc ironia, że Beth specjalizującej się w symulatorach turysty udało się to spieprzyć.
O fargo i Obsidianie to juz next time, bo post za dlugi i mi sie nie chce :x