Autor Wątek: Seria "Metal Gear Solid"  (Przeczytany 15671 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 17, 2014, 15:14:01 pm »
Swoją drogą:


> to uczucie, gdy Jezus oddał życie, nie dla honoru, ale za nasze grzechy
(click to show/hide)
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Wixu

  • Wiadomości: 142
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 18, 2014, 17:11:29 pm »
Kiedyś grałem w którąś z tych starych części MGS, możliwe że dwójkę (Snake wynurzał się z wody na początku, klimatyczne napisy itp.). Byłem zdecydowanie za małym szczawiem, by ogarnąć tę grę. Natomiast teraz patrzę sobie teksty w CDA o serii, zawiłości fabuły, akcjach kwitowanych wielkim "WTF?" i mam wielką ochotę zagrać. Myślicie, że taki casual ogarnie MGS?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2014, 17:21:36 pm wysłana przez Wixu »

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 18, 2014, 19:29:04 pm »
Bezproblemowo. Zacznij od MGS 1 (w sensie zagraj jeszcze raz, ale z ogarnięciem), a potem najlepiej wg kolejności wydawania kolejnych części. O ile MGS 1 ci się spodoba.
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 18, 2014, 22:39:41 pm »
Nie ogarniesz, zwłaszcza MGS1. Potrzebowałem troche wiki stuffu, zeby ogarnąć ocb z Cyber Ninja.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 18, 2014, 23:28:33 pm »
Nie ogarniesz
Bez przesady.
zwłaszcza MGS1
BEZ PRZESADY.

Akurat w MGS1 jest całkiem prosto i klarownie, zwłaszcza w porównaniu do późniejszych odsłon serii. A kim jest Cyber-Ninja można luźno się dowiedzieć z rozmowy przez codec, z backstory włącznie (dla tych, którzy nie grali w antyczne Metal Gear 1 i 2). Don't panic.
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 19, 2014, 12:51:24 pm »
Generalnie grałem w jedynkę, dwójkę i czwórkę. W jedynkę jeszcze za kompletnego gówniarza, nie tak długo po premierze. Wtedy rzeczywiście robiła wrażenie, chociaż fabułę rozumiałem tak piąte przez dziesiąte. Dwójka z kolei wydawała mi się nudnawym bełkotem z koszmarnie długimi cutscenkami. Podobnie czwórka, z tym, że trochę zabawniejsza w swojej głupocie.

Jednakże, to było kilka długich lat temu i mocno się zmieniłem w tym czasie, więc myślę, że dam im jeszcze jedną szansę - głównie przez filmiki tego kolesia. Także możliwe, że kiedyś gdzieś wrzucę swoje wrażenia z maratonu pierwszych czterech MGSów (bo spin-offów raczej nie będzie mi się chciało ogarniać).
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Seria "Metal Gear Solid" - NUCLEAR EDITION
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 11, 2014, 22:50:41 pm »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=-pPXuFNGEr8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=-pPXuFNGEr8</a>

Kojima zrobił z nowym trailerem Phantom Pain to, co zawsze: zagrał na feelach fanów serii jak na pieprzonych skrzypkach. Dobierając (po raz kolejny*) utwór muzyczny - o którym mało kto by sam z siebie usłyszał - do ujęć świetnie oddających gęsty klimat nadchodzącej gry, stworzył kolejny trailerowy dupourywacz. Zapowiada się porządny powrót Ocelota (kurwa, nareszcie - przy okazji potwierdza się reguła, że nie obejdzie się bez niego żadna numerowana główna część serii MGS), bazy coraz bardziej przypominającej Big Shell z MGS2 i w końcu (a obiecane było to już dwa razy wcześniej) domknięcie historii i dobrnięcie do utworzenia Outer Heaven. W międzyczasie oczywiście główną atrakcją ma być przemiana bohatera. Jeśli chodzi o podmianę aktora głosowego, to Haytera już tak strasznie nie żal, Kiefer mógłby tylko przestać tak kurewsko mamrotać. Ja rozumiem, że zmęczony i po przejściach, ale momentami ciężko zrozumieć, mimo że teoretycznie ma coś ważnego do powiedzenia (i kwestia aspiruje do miana pamiętliwej).

Jest to rzecz jasna cinematic trailer, na smaczki z gameplaya pozostaje zapewne poczekać do następnej edycji Kojima Studio - póki co obejrzeć mechanikę gry mieli okazję dziennikarze, którzy odwiedzili stoisko Konami na targach E3. Od tej strony gra zapowiada się równie zajebiście, włącznie z odsyłaniem za pomocą balonu Fulton do bazy-matki schwytanej w terenie kozy górskiej. Nie ma jeszcze informacji dotyczących pieczenia chleba, więc fani roleplayowej immersji mogą być mimo wszystko zawiedzeni.

(click to show/hide)
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 21, 2014, 13:46:54 pm »
Podbijam, bo mogę.

Wszystko wskazuje na to, że obietnica składana od lat - że powstanie wreszcie część MGS robiąca za pomost między timeline'm Big Bossa i Solida (czyli pierwszego Metal Gear w Outer Heaven) - zostanie spełniona. Jeśli fabularny trailer pokazał z tego za mało, to z pewnością jeśli chodzi o design BB, to już zdecydowanie nie ma odwrotu i jest na prostej drodze do starego i gorzkiego typa, którego znali wszyscy przed MGS3.

also obrazek mnie rozbawił
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 31, 2015, 09:06:47 am »
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 12, 2015, 22:56:21 pm »
Dzisiaj z ciekawości obejrzałem amatorskiego speedruna Ground Zeroes i wow, ja rozumiem, że to płatne demo (technologii użytej w) Phantom Pain, ale osoba grająca popełniała błędy, raz umarła, nie wykorzystywała chyba żadnych błędów w grze i skończyła całość w poniżej piętnastu minut.

Wyglądało to tak: Snaek pełza -> Snaek biegnie -> powala tuzin żołnierzy na ziemię jakąś Krwią Maga czy inną sztuką walki -> wyciąga z klatki dzieciaka -> Sneak zapierdala pod ostrzałem -> dociera do LZ i zwiewa na helikopterze -> spłucz i powtórz drugi raz.

"Co ludzie widzą w tej grze? To jakiś obłęd, że tyle osób uznaje ją za dzieło sztuki. Pewnikiem spisek. Kojima World Order."

Tak, wiem, że w tych grach diabeł tkwi w szczegółach.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 13, 2015, 16:33:36 pm »
Nie bądź z dziczy, po prostu zagraj.

Wczoraj na zlocie po raz pierwszy zagrałem na padzie w Ground Zeroes - nie mogłem się kompletnie przyzwyczaić do sterowania i ginąłem jak szmata. Inna rzecz, że to był speedrun właśnie, zrobiliśmy sobie czelendża - miałem około 16 minut :I
Za to koleś, który przyniósł konsolę uwinął się w niecałe 7 minut. Ale strasznie nieprzyjemnie się grało na spidzie - mimo wszystko idea speedruna nie pasuje do MGS, mimo że za szybki czas ukończenia misji otrzymujemy bardzo wysokie noty. To jest skradanka, w której jednak trzeba poświęcić miejscami trochę czasu na to, żeby zrobić perfect run, na pałę robi się z tego płytka zręcznościówka. Chyba, że ktoś robi wszystko perfekcyjnie w mega krótkim czasie - ale to też oznacza, że spędził nad grą wiele długich godzin, żeby git gudnąć. Wszystko jest skonstruowane tak, abyś nie mógł lekką ręką nigdy zdobyć rangi S przy pierwszym podejściu. W Phantom Pain co prawda mi się to zdarzało, ale to też zasługa np. wybadania terenu przed misją (bo można szlajać się prawie wszędzie) i odpowiedniego ekwipunku czy wypracowanych wcześniej taktyk.

Największą wadą GZ była i nadal jest cena. 10 USD/EUR i byłoby cacy.

PS. Nie skończył całości, skończył główną misję fabularną :I Gra jest krótka z perspektywy tych, którzy grają w kolejne tytuły jeden za drugim - i ja im się nie dziwię. Z takiego punktu widzenia "gra" się kończy zanim się zacznie, a normalny gracz dostał wszystko, czego oczekuje od swoich różnych gier w parędziesiąt minut (powiedzmy). Ale to nie jest gra dla nich ._. Z cytryny, jaką jest Ground Zeroes, można wycisnąć dwie krople albo dwie szklanki, ciężar kreatywności jest zrzucony w dużej mierze na gracza.

W Phantom Pain też często można wykonywać poboczne misje, które w założeniach polegają na tym samym. Ale ani nie dzieje się to samo, bo przeciwnicy ewoluują z nami, ani już tym bardziej nie masz przymusu robienia wszystkiego tak samo. Dotyczy to tylko tych, którzy nie potrafią dywersyfikować swoich taktyk (już na początku można wszystko podejść na kilka sposobów), korzystać z nowego ekwipunku (a tego z czasem staje się bardzo dużo, więc multum opcji się mnoży), szukać nowych rozwiązań. Dla nich "to samo" jest w każdym kontekście tożsame, znudzą się i pójdą pierdzieć na PS Site, jacy są rozczarowani. Życie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2015, 16:35:36 pm wysłana przez GuRt »
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 13, 2015, 19:16:14 pm »
Protip- demo AoDa też możesz przejść na siedem podstawowych sposobów zabierających godzinę do dwóch plus kombinowanie ze zdradami dające kilkadziesiąt możliwych kombinacji, a do tego jest za darmo. Ba, nawet nie trzeba być fanem MGSa/kojimy by się podobało!

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Maniaks

  • Wiadomości: 1208
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 13, 2015, 23:10:23 pm »
"Co ludzie widzą w tej grze? To jakiś obłęd, że tyle osób uznaje ją za dzieło sztuki. Pewnikiem spisek. Kojima World Order."

Też się zastanawiam, dlatego po dodatku do Wiedźmina spróbuję się za to zabrać, chociaż miałem ogarnąć Far Cry 3 i 4 ;p
Podziemie - Akolita

Dobry Mudżyn! Z Afrika!
 

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 14, 2015, 11:08:41 am »
Maniaks - a od czego zamierzasz zacząć? Skoro już jest po premierze MGS V, to mimo wszystko polecałbym zacząć właśnie od niego. Zwłaszcza, że jak rozumiem, będziesz grał na PC. Jakbyś miał sobie organizować konsolę, to inna historia. Po premierze Phantom Pain nie polecam zbytnio GZ, bo to krótki prolog, a nie podejrzewam żebyś czerpał przyjemność z autystycznego robienia wszystkiego na 100%. W Phantom Pain jest i tak wystarczająco dużo do roboty. Jak się zdecydujesz na TPP bez GZ, to sobie obejrzyj fabularne filmiki na YT, mimo wszystko umieszczają Phantom Pain w kontekst.

Full opcja (zawiera przejście misji fabularnej): https://www.youtube.com/watch?v=s4UxP_8eFU8
Krótsza opcja (samo intro + outro i dwie cutscenki z środka, bez grania w misję): https://www.youtube.com/watch?v=w_j8XG0tNA8

PS. Tak, prolog. Nie demo, nie publiczna beta, tylko prolog. Jakby ktoś do tej pory nie zakumał.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2015, 11:14:51 am wysłana przez GuRt »
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Maniaks

  • Wiadomości: 1208
Odp: Seria "Metal Gear Solid"
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 14, 2015, 12:33:10 pm »
Na pewno zacznę od piątki, bo nie będę miał czasu na przechodzenie pozostałych :)
Podziemie - Akolita

Dobry Mudżyn! Z Afrika!