Autor Wątek: Neuroshima Hex  (Przeczytany 13236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wixu

  • Wiadomości: 142
Neuroshima Hex
« dnia: Styczeń 14, 2014, 19:38:05 pm »

Pod koniec zeszłego roku miała miejsce premiera wersji 3.0 gry planszowej Neuroshima Hex. Z recenzji, jakie czytałem wychodzi, że mamy do czynienia ze świetnym wydaniem.

Mój kolega zapoznał mnie ostatnio z wersją 2.5 i muszę powiedzieć, że wkręciłem się na maksa. Wszystkie planszówki mają to do siebie, że początkowo wydają się trudne, ale w przypadku Neuroshimy po jednej partyjce bez problemu łapie się o co chodzi. Mam nadzieję, że niedługo zakupię swoją wersję 3.0, a cena jest całkiem całkiem - 120 zł. Na tle innych planszówek bardzo niska.

Dodam tylko, że do pobrania mamy również wersję gry na androida i iphone (szkoda, że nie ma na windows phone - piszę to ja, biedny posiadacz Lumii).
Ostatnio znalazłem również wersję na pc, wersja java. Chociaż jaki jest sens grania w tę grę na komputerze?

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2014, 19:42:18 pm »
a tak dla nooba ktory raz czytałpodręcznik do neuro, z czym się je wersję hex? bo wiem tyle, ze cos taakiego jest

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2014, 19:51:29 pm »
Może ten Hex podobny do taktyka jak te mniejsze bitewniaki Warhammera (typu Hive).
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Wixu

  • Wiadomości: 142
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2014, 20:49:02 pm »
a tak dla nooba ktory raz czytałpodręcznik do neuro, z czym się je wersję hex? bo wiem tyle, ze cos taakiego jest

Miałem troszku do czynienia z podręcznikami do Neuroshimy i w wersji Hex pozostał głównie ogólny klimat, uniwersum i część jednostek.

A więc tak. Gramy od 2 do 4 osób. Każdy z graczy losuje swoją armię. Armia składa się z wielu szcześciobocznych (tak, wiem, jestem Captain Obvious) żetonów. Owe żetony kładziemy tak, abyśmy nie widzieli jakie to jednostki. W każdej turze dobieramy sobie trzy żetony, obowiązkowo odrzucamy jeden, a pozostałe dwa albo trzymamy na ręce, albo wykładamy na planszę. Plansza wygląda tak:


Każdy z graczy ma swój przyczułek, który musi bronić i atakować bazy przeciwnika. Stopniowo zapełniamy planszę i jeśli któremuś z graczy wypadnie odpowiedni żeton, dochodzi do walki (lub też w przypadku, gdy plansza się zapełni). Bitwę "rozliczamy" poczynając, zależnie, od pewnych skilli jednostek, boostów i innych pułapek, następnie poprzez jednostki z najwyższą inicjatywą, schodząc liczbowo w dół. Nasza baza zaczyna od 20 poziomu i schodzi w dół, jeśli dostanie podczas bitwy. Analogicznie, dostają w czapę jednostki, pozostają tylko te silniejsze.
Nie brzmi zachęcająco, ale trzeba zagrać by przekonać się o tym jak bardzo wciąga. Cieszy mnóstwo fajnych bonusów jakie się trafiają, osłabianie przeciwnika, odepchnięcie, mina, która pochłania itp. Fajnie zróżnicowane są armie, na przykład Vegas, która nie ma wiele jednostek, ale posiada sporo żetonów agitatora - przejmujemy wrogą jednostkę i używamy jej jako swojej.

Niestety nie jestem w stanie klarownie wytłumaczyć rozgrywki, ale od tego są podręczniki.

TheFlood

  • Wiadomości: 439
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2014, 08:12:24 am »
Grałem w to na praktykach i potwierdzam, że reguły są proste i intuicyjne, a gra zajebista. Grając pierwszy raz wygrałem 2 partie :P

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2014, 13:11:02 pm »
Oh wow, byłem teraz w PCC i z ciekawości zajrzałem do sklepu z grami planszowymi, bitewniakami itepe. Spytał się o Neuroshime, była, za 139 zł -10% od tego (czyli troche wiecej niz 120 zł). Podobno mieli kilkanaście kopii, ale ostała się jedna. Jestem naprawdę zdumiony.

Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Wixu

  • Wiadomości: 142
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2014, 14:54:54 pm »
Podobnież nakład przeznaczony na grudzień sprzedał im się w dzień.

Lowcap

  • Kapituła Dominium
  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 16, 2014, 01:59:01 am »
Swojego czasu wersja na androida kosztowała w promocji około 2 zł ( normalnie 10 zł). Zakupiłem i nie żałuję, grywam jadąc tramwajem. Poza brakiem możliwości gry w kilku doskwierają też bardzo częste crashe no i niektórym może przeszkadzać brak polskiej wersji językowej.

Z racji że uwielbiam klimat Neuro może za jakiś czas zaopatrzę się w wersję planszową.

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2014, 10:52:05 am »
Byłam wczoraj na Portalkonie i z nowości wydawniczych poza trzema armiami-minidodatkami do Hex 3.0 są jeszcze plany wydania Neuroshimy w formie gry paragrafowej (~jesień 2014).
Poza tym miałam okazję ograć Tezeusza - najnowszą grę twórcy Neuroshimy, tym razem osadzoną w uniwersum Aliena. Graliśmy dwiema podstawowymi armiami (ja - alienki, mój facet - marines) i początkowa rozgrywka szła nam dość ślamazarnie, sprowadzając się głównie do biegania po stacji, instalowania kart gdzie się da i zadawania sobie po 1-3 pkt obrażeń na turę (podobno typowe dla nowych). Jednakże pod koniec dołączył do nas jeden gracz (jak się później dowiedzieliśmy - autor tej gry xD) i wyjaśnił, jak tworzyć kombosy zadające po 15 i więcej pkt obrażeń na turę. Budowana tam strategia bitewna jest na ogół długoterminowa i w przeciwieństwie do Hexa nie widać tak od razu jej efektów. Tezeusz wymaga obycia, ale muszę przyznać, że jest naprawdę fajną grą z ciekawą mechaniką oraz sporym potencjałem do zróżnicowanej rozgrywki i obmyślania nowych taktyk. Jeśli ktoś lubi Neuroshimę Hex, polecam spróbować :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2014, 11:32:16 am wysłana przez Kaseven »

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 27, 2014, 22:07:01 pm »
tak bez pytania mogl sobie aliena wziąć? Tak pytam bo mnie to dziwi, biorac pod uwage co sie dookola tej marki dzieje

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 28, 2014, 04:15:26 am »
Nie wyobrażam sobie tego bez licencji, skoro Portal chwalił się dużym kontraktem na dystrybucję, żetony używają oficjalnego wizerunku obcego, a sama planszówka jest reklamowana na plakatach hasłem "Alien without Predator" ;)

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 28, 2014, 21:06:45 pm »
coz, w takim razie gratulacje i nuta podziwu za wyszarpnięcie praw do licencji i całkiem sprytnej kampanii reklamowej :P Szczerze obstawiałem scenariusz z lat 90, czyli piractwo pełną gębą :d

ale co by nie było offtopu zbytniego - wix, dziwisz się wersji mobilnej. Planszówki planszówkami, ale obecnie telefony, komputery i niedoruchane laptopytablety to największy rynek, więc takiej wersji nie ma się co dziwić.. ba, powstają coraz dziwniejsze twory w stylu e-kostki łączące tradycyjne granie z mobilnym, dzięki czemu masz planszę na tablecie i tylko jednym ruchem ręki zmieniasz gry, bo inteligentna kostka  nawet pionka przesunie za ciebie.
Z jednej strony, jaki ma sens takie granie, ale z drugiej to jak książki w pdfie - glupie i niewygodne, ale jak są 100 razy taniej, to wiadomo co kto wybierze.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 28, 2014, 21:44:03 pm »
Rzeczywiście fajna gra - po zagraniu w demo kupiłem pełną wersję na Androida i nie żałuję - pozwoliła mi przetrwać w wielu długich kolejkach. Ale że ma klimat wersji RPG to bym raczej nie mówił. Nazewnictwo co prawda to samo, ale same konflikty nie mają za bardzo sensu w kontekście storyline(czemu Posterunek miałby walczyć z Hegemonią albo NY?), a nawet sam art style jest zupełnie inny niż to co widzimy w podręczniku. Gdybym nie wiedział, że Neuroshima to post-apo, to nawet bym się nie skapnął grając w tą grę.

No i trochę mam jej za złe, że była jednym z czynników który zamienił Gwiezdnego Pirata w pismo o planszówkach, ale no cóż  - prawa rynku.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 28, 2014, 22:07:11 pm »
uważaj, bo przy obecnych trendach i prawach rynku to papierowy pierwowzór dostosują do realiów hexa, a nie hexa naprostują do pierowzoru :D

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Lowcap

  • Kapituła Dominium
  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Neuroshima Hex
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 16, 2014, 23:27:25 pm »
Miałem okazję nagrać się w Hexa na "Gry bez prądu II" w Zakopanem. Najpierw z kumplem a później w niewielkim turnieju (6 graczy się zgłosiło) ostatecznie po 4 pojedynkach zająłem 3 miejsce ( nagrody były za 1 i 2). Później jeszcze testowaliśmy armie z dodatków.
Teraz to już naprawdę muszę kupić set...