Autor Wątek: Wiedźmin: Gra Przygodowa  (Przeczytany 4554 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Wiedźmin: Gra Przygodowa
« dnia: Styczeń 09, 2014, 18:38:00 pm »
Wiedźmin: Gra Przygodowa



Cytuj
The Witcher Adventure Game to planszówka, która powstawała w głowie doświadczonego w tej branży projektanta Ignacego Trzewiczka odpowiedzialnego m.in. za Neuroshimę. RED-om bardzo spodobał się pomysł nowej adaptacji swojego sztandarowego RPG-a, postanowili więc zrealizować projekt zapraszając do współpracy Fantasy Flight Games – studio specjalizujące się właśnie w grach planszowych.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=-Uv1VGfw7U4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=-Uv1VGfw7U4</a>

Cytuj
The Witcher Adventure Game przeznaczone jest dla maksymalnie czterech graczy. Każdy z nich przejmuje kontrolę nad jedną z postaci, a w rozgrywce każda jest równie ważna, co pozostałe. Do wyboru są wiedźmin Geralt, czarodziejka Triss, potrafiący wydostać się z większości groźnych sytuacji Jaskier oraz krasnolud Yarpen Zigrin. Wybór bohatera wiąże się ze stylem rozgrywki i posiadanymi umiejętnościami i ich ulepszeniami, a każdy z nich dysponuje oddzielnymi kostkami. Na przykład Jaskier ma większe szanse na uniknięcie starcia.

Zwycięża osoba, która zbierze najwięcej punktów zwycięstwa. Te zaś otrzymuje się za wykonywane zadania, które są powiązane z konkretnym protagonistą. Geralt zajmie się eksterminacją potworów, a Triss brać będzie zlecenia odnoszące się do magii. Długość zabawy zależeć ma przy tym od liczby questów, które zdecydujemy się przyjąć – możemy skupić się tylko na głównych misjach zmierzając do ostatniej albo zajmując się też pobocznymi. Można też poprosić o pomoc innych graczy – wówczas wszystkie osoby wykonujące konkretne zadanie dostaną bonus do punktów zwycięstwa. Nie należy jednak zapominać, że w rzeczywistości są to rywale.

W trakcie rozgrywki postać gracza będzie mogła zostać ranna lub zatruta, wtedy trzeba umieścić na niej token, który uniemożliwi jej podejmowanie najbardziej podstawowych działań pokroju poruszania się czy badania lokacji.

News pochodzi z cdaction.pl LINK

Cały news nie jest mojego autorstwa, blablabla.
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5964
  • demigod
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 09, 2014, 18:47:52 pm »
w sensie to rpg, czy planszówka? bo z opisu jakoś nie mogę jednoznacznie wywnioskować

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 09, 2014, 19:05:04 pm »
gra planszowa, dlatego w dziale gier bez prundu. :>
Cytuj
The Witcher Adventure Game to planszówka, która powstawała w głowie doświadczonego w tej branży projektanta Ignacego Trzewiczka odpowiedzialnego m.in. za Neuroshimę.
albo planszowy rpg. ;F
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2014, 19:12:50 pm wysłana przez Blady »
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 2936
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2014, 20:18:57 pm »
Huh, Wiedźmin: Gra Wyobraźni się nie sprzedawała, więc teraz na fali gry robią wersję dla jełopów?

Koniecznie z grafikami z gry.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 09, 2014, 22:16:46 pm »
patrze na grafikę [z pudełka?]... Jaskier z lutnią i mieczem... U F*** SERIUS???

MoG, coś w tym jest, choć gra wyobraźni nie była z pod skrzydeł Trzewika. może gdyby to on ją tworzył było by inaczej, co jak co Trzewik wie jak robić gry i podręczniki do nich.
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5964
  • demigod
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 09, 2014, 22:37:58 pm »
ok, bo dopiero obejrzałem vid - matko, ta broda geralta.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

GuRt

  • Wiadomości: 1662
  • None was given.
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 09, 2014, 23:27:05 pm »
Huh, Wiedźmin: Gra Wyobraźni się nie sprzedawała, więc teraz na fali gry robią wersję dla jełopów?

Koniecznie z grafikami z gry.

Nie zapominajmy, że w podręczniku do Wiedźmina:GW były screeny z filmu/serialu. Słabo?
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2014, 00:10:25 am »
Huh, Wiedźmin: Gra Wyobraźni się nie sprzedawała, więc teraz na fali gry robią wersję dla jełopów?
Nawet bez czytania tematu pomyślałem to samo. :O
MoG, coś w tym jest, choć gra wyobraźni nie była z pod skrzydeł Trzewika. może gdyby to on ją tworzył było by inaczej, co jak co Trzewik wie jak robić gry i podręczniki do nich.
Imho robi je dość na jedno kopyto, ale racja, akurat do wieśka jego "brudny" styl może pasować.
Nie zapominajmy, że w podręczniku do Wiedźmina:GW były screeny z filmu/serialu. Słabo?
Tia, aczkolwiek wtedy nikt nie spodziewał się, że największy polski film w historii będzie tak strasznie ssał. Bo przecież wyszły razem.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 2936
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2014, 00:39:47 am »
Nie zapominajmy, że w podręczniku do Wiedźmina:GW były screeny z filmu/serialu. Słabo?
Jasne, że słabo.

Swoją drogą, kiepsko to świadczy o książkach Sapkowskiego tbh. Zawsze sie na nie robi hype, jak robią jakąś adaptacje (najpierw film, teraz gry), ale to sprawa do innego tematu.

Nie sądzę, by to się sprzedało jakoś dobrze, nie wiem jaki to target ma być. Newfagi będą zniesmaczone, że trzeba odejść od kompa, a oldfagi porażeni prostotą i będa pytać "gdzie MG? To monopoly czy RPG?"
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

xilk

  • Wiadomości: 791
  • Deszczowy Sługa Chaosu
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2014, 11:11:39 am »
Szczerze powiedziawszy nie widzę jakoś tej gry. Grałem w różnego rodzaju gry planszowe, także RPG i taka konwencja raczej się nie sprawdzi. Bohaterowie mają być z jednej strony sojusznikami w wykonywaniu zadań, a z drugiej rywalami, bo na końcu i tak tylko jeden z nich wygra? Raczej to bezsens. To już wolę gry w Arkham, gdzie jednak grają gracze o to, by dany demon się nie przebudził.

Deszczowy samotnik ŚP
Anioł Śmierci Podziemia


dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2014, 14:32:25 pm »
Nie sądzę, by to się sprzedało jakoś dobrze, nie wiem jaki to target ma być. Newfagi będą zniesmaczone, że trzeba odejść od kompa, a oldfagi porażeni prostotą i będa pytać "gdzie MG? To monopoly czy RPG?"
I tu się mylisz - rozbudowane gry planszowe w tej chwili mają najlepsze lata od bardzo długiego czasu. Żeby daleko nie szukać, poboczny projekt MOracza - Neurshima HEX, już dawno przyćmił sprzedażą główną linię wydawniczą.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5964
  • demigod
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2014, 15:42:04 pm »
tu podbijam, renesans trwa, potwierdzają znajomi co zajmowali się sprzedażą tego typu rzeczy. Wiedźminowi też się może udać, ale tu sama koncepcja jest zła - tzn rozumiem, że nie może być jak w epku regular show gdzie walczyli z zasadami by można było do niej usiąść po wytłumaczeniu zasad w pięciu krokach, ale.. nie. To nie gra dla dzieci, samo uniwersum nie jest dla dzieci i juz na pewno nie jest nią gra, a mamy klasyczny przykład tego chujowego podejścia korpomarketingu cechującego głównie gry komputerowe - oficjalnie umywamy rączki dając znaczek 18+ na gierce, ale jak przychodzi do "produktów towarzyszących" typu planszówki, to się okazuje ze robi się je dla jak najszerszego targetu, podejrzewam że znajdziemy nawet śliniaczki i lalkę Triss dla małych dziewczynek, z "dodatkowymi opcjami" ukrytymi pod jej ubrankiem dla dużych chłopców na samotne noce..

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 344
  • Blizzard fangirl
Odp: Wiedźmin: Gra Przygodowa
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 30, 2015, 11:24:25 am »
W wersję planszową miałam okazję zagrać dwukrotnie u znajomych - nie była zła, ale urzekająca też nie. Kilka wrażeń z ogrania:

- Za mało wiedźmina w "Wiedźminie", nie udało się tu uchwycić klimatu adaptowanego uniwersum (planszówka Battlestar: Galactica nadal świeci przykładem, jak to należy robić). Gdyby nie imiona bohaterów - Geralt, Triss, Jaskier i Yarpen - oraz klimatyczne dopiski na kartach, można by to podpiąć dowolny inny świat fantasy. Na prezentacji gry przed premierą Trzewiczek wspominał, że początkowo miała to być gra kooperacyjna, ale zmienił założenia po sugestii od CDP Red (szkoda, bo ni to koop, ni rywalizacja z konkretną interakcją).

- Gra jest bardzo długa jak na swoją prostą i mało emocjonująca mechanikę. Nie mam nic przeciwko prostym grom, ale tutaj naprawdę przydałoby się więcej emocji. Biegamy od miasta do miasta, zbieramy lupki wymienialne na większe trofea, zabijamy potwory, czasem przeprowadzamy śledztwo (karty eventów). Rozgrywka podobna do Talizmana, ale mamy większą kontrolę nad swoimi ruchami. Każda postać ma własną talię umiejętności i inny styl gry, ale chętnie zamieniłabym zróżnicowanie postaci na zróżnicowanie ogólnych eventów w grze. Taki trochę z tego pick-up-and-deliver, ale jest dużo innych gier robiących to lepiej (np. Firefly).

- Mało tu interakcji między graczami. Jest system lider-bashingu, który umożliwia graczom z szarego końca dogonienie lidera w punktacji, ale nie korzystaliśmy z tego, bo wszyscy rozbiegali się po świecie. Mój facet grał dwukrotnie Jaskrem - zignorował zupełnie innych bohaterów i możliwość rozwoju postaci, zbierał jak najszybciej lupki i dwukrotnie wygrał, zostawiając innych hen daleko w tyle.

- Wielki plus za oprawę graficzną, bo planszówka jest naprawdę ładnie wydana (choć prosi się trochę o większą przejrzystość kart zadań ^^). Duży plus za wydanie dwóch rulebooków - pełny oraz skrócony, który umożliwia szybkie rozpoczęcie gry z doczytywaniem w międzyczasie.

- Jak znam politykę Fantasy Flight Games, podstawki ich planszówek są na ogół takie se, a potem wychodzą (drogie) dodatki, przez które gra nagle nabiera tempa, drugiego dna i w ogóle wow... więc może będzie jeszcze jakaś szansa dla Wieśka ;)