Autor Wątek: Age of Decadence  (Przeczytany 21713 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ligant

  • Wiadomości: 10
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 22, 2015, 16:13:37 pm »
Cytuj
Ściągnąłem demo i jakoś nie podoba mi się. Interfejs nie wyglądał zbyt przejrzyście Nawet nie potrafiłem walczyć. Może jak będę miał trochę czasu to jeszcze raz spróbuję, ale pierwsze wrażenie na minus.

 z forum pisma z sidi 8)

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 22, 2015, 23:04:21 pm »
Cytuj
Ściągnąłem demo i jakoś nie podoba mi się. Interfejs nie wyglądał zbyt przejrzyście Nawet nie potrafiłem walczyć. Może jak będę miał trochę czasu to jeszcze raz spróbuję, ale pierwsze wrażenie na minus.

 z forum pisma z sidi 8)
Możecie śmiać się z nieporadności graczy, ale ściągnęłam demo i miałam ten sam problem. Tutorial niestety leży i kwiczy - jakby twórcy uznali, że ostrzeżenie "walka jest trudna, więc jej unikaj, lepiej gadaj" załatwia sprawę. Nie mam nic przeciwko trudnym grom pod warunkiem, że zawiłości mechaniki zostaną mi wyjaśnione w przystępnej formie, a tutaj tego nie dostałam. Interface też nie ułatwia życia - brak jakiegokolwiek color code na buttony, dużo szumu na teksturach utrudnia czytelność (w sumie już czytelność miniaturki logo gry pozostawia trochę do życzenia) czy ciemne elementy ekwipunku na ciemnym tle.
Szkoda, że interakcja ze światem jest tak mocno ograniczona. Może gra ma świetną fabułę i dialogi, ale pod kątem mechanicznym przypomina miesięczny, góra 3-miesięczny prototyp. Szacunek dla twórców, że po tylu latach nie poddali się i wreszcie udało im się wydać tą grę, z drugiej strony sama jej nabywcą nie zostanę. Nie za taką cenę.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 22, 2015, 23:36:05 pm »
@Ka
nie zamierzam ich jakoś specjalnie bronić, bo gdyby było wszystko jasne i przejrzyste to nie pisałbym tych poradników, ale trochę przesadzasz w drugą stronę. W porównaniu do tego co było rok temu masz teraz tonę tooltipów - w oknie postaci masz dokładne formuły jaka bron wiąze sie z jakim orężem i jakimi statystykami by zmaksymalizować rating i bazowe THC, do tego tooltipy pod rodzajami ataków, dokładne formuły THC gdy najedziesz na przeciwnika, et cetera. Wręcz powiedziałbym że niewiele gier odsłania tak jasno najmniejsze detale swojej mechaniki, choć ma to tę wadę, że jak się nie wie czego szukać to całość przytłacza.
Zresztą, "tutorial" tak naprawdę nie jest tutorialem, tylko "treningiem" służącym eksperymentowaniu z buildami przed właściwą grą. Ot, taka arena a'la wiedźmin do szlifowania umiejętności, funkcje tutorialowe pełni tylko przy okazji i to jeszcze w wiekszości pod F1.

Zresztą, walka to problem dość akademicki bo jako loremaster nie musiałem walczyć ani razu, starczy inwestować w streetwise

I mówiąc "kątem mechanicznym" masz na myśli...? To że w beczkach nie ma co chwila złota i pierścieni to akurat celowa decyzja, by urealnić świat

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 26, 2015, 21:57:21 pm »
http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-podsumowanie-mechaniki-walki-czyli-jak-stworzyc-dobrego-wojownika
jakby ktoś miał problem ogarnąć mechanikę lub był po prostu leniwy, krotkie podsumowanie.


Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 08, 2015, 11:28:14 am »
Uznałem, że warto przejść demo przed zdecydowaniem się na ostateczny zakup. Wrażenia poniżej:
Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne, bo wiąże się z muzyką i interfejsem, które są ładne i klimatyczne. Niestety, potem było gorzej. Wszystko co dzieje się pomiędzy kliknięciem "New Game" a wylądowaniem w startowym mieście krzyczy "Amatorszczyzna!". Przede wszystkim tutorial jest chujowy. Serio, często narzekam na niski poziom przeciętnego designera w branży, ale gdybyś zaproponował coś takiego w 2015 roku na jakimkolwiek spotkaniu, to wszyscy wyśmialiby cię. Nie dość, że łatwo go przegrać robiąc dokładnie co ci kazano, to jeszcze zasypuje cię milionem możliwości, których nawet nie tłumaczy - "radź sobie" i tyle.
Podobnie jest z kreacją postaci - niby masz opisane co robi która statystyka, ale na przykład zależności między umiejętnościami a atrybutami już nie są wytłumaczone, tak samo jak chociażby w ile umiejętności powinieneś zainwestować żeby twoja postać miała sens. Nie byłby to problem, gdyby gra robiła coś w stylu Fallouta czy TES, gdzie masz ograniczoną ilość umiejętności w które inwestujesz na starcie. Ale tutaj można stworzyć praktycznie każdą konfigurację atrybutów i umiejętności, co dla przeciętnego gracza jest kompletnie nieprzystępne, a u RPGowego wyjadacza wywołuje westchnienie, bo musi się uczyć n-tego systemu który jest słabo wytłumaczony. Poza tym wysypało mi się oświetlenie na sylwetce postaci podczas jej tworzenia, ale już nie będę się czepiał takich drobnych glitchy.
W każdym razie, zrobiłem Praetora, rozdałem punkty, modląc się, że niczego nie zwaliłem i zacząłem rozgrywkę. Pierwszy dialog jest trochę drętwy, ale następne są dużo lepsze. Początkowe questy są bardzo krótkie, ale całkiem przekonująco osadzają gracza w roli początkującego, rzymskiego dyplomaty. Przy okazji pierwszych questów sam dość szybko załapałem rzeczy, których nie był w stanie nauczyć mnie tutorial. Po co w takim razie ten zniechęcający chłam na początku? Nie wiem.
Kiedy już zrozumiałem o co w tej grze biega, okazała się całkiem przyjemna. Jak już pisałem, start praetora jest zrobiony dość przekonująco, więc wciągnąłem się dość szybko. Bycie dyplomatą na usługach lorda z przerostem ambicji jest ciekawe i podobały mi się zadania, które wymagały coraz większej przebiegłości do osiągnięcia najlepszego efektu. Prawdopodobnie ta ciekawość kolejnych wyzwań sprawiła, że koniec końców przeszedłem dwugodzinne demo na raz (nie licząc jednego crasha :F). Dlatego pomimo kiepskich początków, mam ochotę na więcej i liczę, że AoD mnie nie zawiedzie.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 08, 2015, 11:45:34 am »
Uznałem, że warto przejść demo przed zdecydowaniem się na ostateczny zakup. Wrażenia poniżej:
Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne, bo wiąże się z muzyką i interfejsem, które są ładne i klimatyczne. Niestety, potem było gorzej. Wszystko co dzieje się pomiędzy kliknięciem "New Game" a wylądowaniem w startowym mieście krzyczy "Amatorszczyzna!". Przede wszystkim tutorial jest chujowy. Serio, często narzekam na niski poziom przeciętnego designera w branży, ale gdybyś zaproponował coś takiego w 2015 roku na jakimkolwiek spotkaniu, to wszyscy wyśmialiby cię. Nie dość, że łatwo go przegrać robiąc dokładnie co ci kazano, to jeszcze zasypuje cię milionem możliwości, których nawet nie tłumaczy - "radź sobie" i tyle.
Well, tak i nie. Problem polega na tym, że to NIE JEST tutorial per se, tylko gra i stare nawyki sugerują coś innego. "Training" to po prostu taka testowa arena, by móc pobawić się buildami bojowymi, znaleźc broń która najbardziej ci pasuje, zobaczyć do czego służą siatki i i bola, et cetera. "Prawdziwy" tutorial jest pod F1 w formie tekstowej i to tam trzeba szukać odpowiedzi na pytania dot. mechaniki.
Czy to dobre rozwiązanie? Imho można było to lepiej pomyśleć i przede wszystkim zakomunikować graczowi, ale w moim wypadku się sprawdzało. To bodaj jedyna gra gdzie tak dobrze znam mechanikę, w czym pomaga system tooltipów...

Cytuj
Podobnie jest z kreacją postaci - niby masz opisane co robi która statystyka, ale na przykład zależności między umiejętnościami a atrybutami już nie są wytłumaczone, tak samo jak chociażby w ile umiejętności powinieneś zainwestować żeby twoja postać miała sens. Nie byłby to problem, gdyby gra robiła coś w stylu Fallouta czy TES, gdzie masz ograniczoną ilość umiejętności w które inwestujesz na starcie. Ale tutaj można stworzyć praktycznie każdą konfigurację atrybutów i umiejętności, co dla przeciętnego gracza jest kompletnie nieprzystępne, a u RPGowego wyjadacza wywołuje westchnienie, bo musi się uczyć n-tego systemu który jest słabo wytłumaczony. Poza tym wysypało mi się oświetlenie na sylwetce postaci podczas jej tworzenia, ale już nie będę się czepiał takich drobnych glitchy.
...które masz w oknie postaci, poniżej umiejętności. Najeżdżasz na statystykę, na dole wyświetla się jej opis i kótkie info na co wpływa; najedziesz na umiejętność, masz dokładne formuły jak oblicza się wysokość skilla. Et cetera et cetera, aczkolwiek znowu zgadzam się, że nie jest to tak dobrze wytłumaczone (oraz pokazane) jak powinno

Swoją drogą gra dla każdego backgrounda sugeruje w miarę poprawny rozkład statsów, moze poza tym pretorem (hybrydy są trudne)

Cytuj
W każdym razie, zrobiłem Praetora, rozdałem punkty, modląc się, że niczego nie zwaliłem i zacząłem rozgrywkę. Pierwszy dialog jest trochę drętwy, ale następne są dużo lepsze. Początkowe questy są bardzo krótkie, ale całkiem przekonująco osadzają gracza w roli początkującego, rzymskiego dyplomaty. Przy okazji pierwszych questów sam dość szybko załapałem rzeczy, których nie był w stanie nauczyć mnie tutorial. Po co w takim razie ten zniechęcający chłam na początku? Nie wiem.
zabawne o tyle, że wziąłeś najtrudniejszą klasę, bo w teorii hybrydową :P Daj punkt w etykietę przy tworzeniu, masz szansę naciągnąć antidasa na darmową loricę musculatę, tarczę oraz broń btw :P

a chłam jak mówiłem, służy tylko do otrzaskania się z walką.

Cytuj
Kiedy już zrozumiałem o co w tej grze biega, okazała się całkiem przyjemna. Jak już pisałem, start praetora jest zrobiony dość przekonująco, więc wciągnąłem się dość szybko. Bycie dyplomatą na usługach lorda z przerostem ambicji jest ciekawe i podobały mi się zadania, które wymagały coraz większej przebiegłości do osiągnięcia najlepszego efektu. Prawdopodobnie ta ciekawość kolejnych wyzwań sprawiła, że koniec końców przeszedłem dwugodzinne demo na raz (nie licząc jednego crasha :F). Dlatego pomimo kiepskich początków, mam ochotę na więcej i liczę, że AoD mnie nie zawiedzie.
to w sumie AoD w pigułce :P Na drugie przejście demka polecałbym skrytobójcę albo złodzieja, zabawne klasy bo choć kręcą się wokół podobnych plotpointów, to ukazują je z innej perspektywy. Ew można spróbować kupca, choć może być podobny nieco do pretora.
Na samym końcu ogrywałbym loremastera, bo w demku nie ma niestety zbyt wielu okazji by zabłysnąć.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 10, 2015, 00:05:09 am »
meanwhile in AoD...
http://rpg-center.pl/age-decadence/zadania-poboczne-teron-spoiler-free - jakby kogoś interesowała lista zadan pobocznych w pierwszym akcie

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 10, 2015, 11:17:29 am »
Czy to dobre rozwiązanie? Imho można było to lepiej pomyśleć i przede wszystkim zakomunikować graczowi, ale w moim wypadku się sprawdzało.
Podpowiem ci: Nie. :P

Działa w sprzeczności ze schematami jakie istnieją w głowie większości graczy - w tym przypadku, że na początku jest tutorial, który pozwoli im zapoznać się z mechaniką w bezpiecznym środowisku. Przez to mamy "efekt cmentarza z dank Souls", gdzie ludzie myślą, że to gra nie dla nich, bo nie potrafią przejść nawet początkowej sekwencji, podczas kiedy to w ogóle nie jest początkowa sekwencja i powinni robić co innego.
Cytuj
Swoją drogą gra dla każdego backgrounda sugeruje w miarę poprawny rozkład statsów, moze poza tym pretorem (hybrydy są trudne)
"Poprawny" to dobre słowo. :P O wiele lepiej mi się grało Praetorem kiedy zmin-maxowałem stastyki, olewając kompletnie te bojowe.
Cytuj
to w sumie AoD w pigułce :P Na drugie przejście demka polecałbym skrytobójcę albo złodzieja, zabawne klasy bo choć kręcą się wokół podobnych plotpointów, to ukazują je z innej perspektywy. Ew można spróbować kupca, choć może być podobny nieco do pretora.
Zostałem przy Praetorze, podoba mi się jego storyline. Ale przy następnym podejściu pewnie pójdę właśnie w stealth, bo jest to jedyna rzecz w której moja obecna postać kompletnie ssie.

Pomimo narzekań, gra mi się podoba - przede wszystkim ze względu na zajebisty worldbuilding. Badanie ruin upadłego imperium ma w sobie coś z szukania odpowiedzi na zagadkę zniknięcia Dwemerów w Morrowindzie, ale pod wieloma względami jest nawet lepsze, bo jest to jedna z głównych osi fabuły.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 10, 2015, 16:25:33 pm »
Podpowiem ci: Nie. :P

Działa w sprzeczności ze schematami jakie istnieją w głowie większości graczy - w tym przypadku, że na początku jest tutorial, który pozwoli im zapoznać się z mechaniką w bezpiecznym środowisku. Przez to mamy "efekt cmentarza z dank Souls", gdzie ludzie myślą, że to gra nie dla nich, bo nie potrafią przejść nawet początkowej sekwencji, podczas kiedy to w ogóle nie jest początkowa sekwencja i powinni robić co innego.
to było pytanie retoryczne :P
aczkolwiek nie do końca zgadzam się z argumentem o "przyzwyczajeniach" - jakbyśmy mieli się nimi kierować by kogoś nie konfudować to musielibyśmy grać w same mass effecty :P Ale jak mówiłem, można to było lepiej przemyśleć. No i nie wiem czy demo nie działa na starej mechanice gdzie walka była masochizmem (2x wyższy koszt umiejętności)

Cytuj
"Poprawny" to dobre słowo. :P O wiele lepiej mi się grało Praetorem kiedy zmin-maxowałem stastyki, olewając kompletnie te bojowe.
ojtam, pretor to wyjątek, bo chce być czymś, do czego ta gra nie jest stworzona, przynajmniej nie dla nowicjuszy :P takim loremasterem, choć nadal nie jest idealny, da się przynajmniej ukończyć grę.

Cytuj
Zostałem przy Praetorze, podoba mi się jego storyline. Ale przy następnym podejściu pewnie pójdę właśnie w stealth, bo jest to jedyna rzecz w której moja obecna postać kompletnie ssie.
ja nadal polecam loremastera, bo raz, robi kompletnie inne questy, dwa, dowiaduje się najwięcej o przeszłości i trzy, ma epickie ukryte zakończenie

Cytuj
Pomimo narzekań, gra mi się podoba - przede wszystkim ze względu na zajebisty worldbuilding. Badanie ruin upadłego imperium ma w sobie coś z szukania odpowiedzi na zagadkę zniknięcia Dwemerów w Morrowindzie, ale pod wieloma względami jest nawet lepsze, bo jest to jedna z głównych osi fabuły.
yep, aczkolwiek imho dwemerownie nie mają startu do AoDa.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 27, 2015, 20:32:17 pm »
Cytuj

Ciężka praca Senta w końcu się opłaciła – kilka tygodni temu, dzięki dużej ilości materiałów związanych z Age of Decadence udało nam się nawiązać kontakt z twórcami gry. Niedługo po tym, dogadałem i przeprowadziłem wywiad z tajemniczym Vince'em, lead designerem i scenarzystą AoDa. Oto pierwsza z dwóch części: [więcej]
A tu wersja oryginalna, jeśli macie ochotę popatrzeć jak kaleczę język Szekspira. :P
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 27, 2015, 21:03:32 pm »
W sumie to tostowałbyś te artykuły w całości, zamiast odsyłać na wortal.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 27, 2015, 21:08:30 pm »
W sumie to tostowałbyś te artykuły w całości, zamiast odsyłać na wortal.
I stracić dodatkowego klika na stronie? W życiu. :P
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 28, 2015, 14:38:07 pm »
W sumie to tostowałbyś te artykuły w całości, zamiast odsyłać na wortal.
I stracić dodatkowego klika na stronie? W życiu. :P

Czyli jednak można być judaistą pomimo tatarskiego pochodzenia :^)

Wywiadzik spoko, chociaż faktycznie niepotrzebnie podzielony na pół, bardzo szybko się czytało tą część. Propsy za dopadnięcie zioma do zrobienia wywiadu.
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 28, 2015, 16:43:52 pm »
Czyli jednak można być judaistą pomimo tatarskiego pochodzenia :^)
o Chazarach nie słyszał? :>

a co do dzielenia - cóż, problem który nie raz już się przewijał: jak jest podzielone to wydaje się krótkie, jak są razem, to wydaje się za długie. Na razie metodą prób i błędów próbujemy wariantu z podziałem (co ma również tę zaletę, że jeden art pojawia się na szczycie głównej dwa razy, a umówmy się, większość sprawdza foro, główną i nasze fb raz na kilka dni/tygodni, nie zaś codziennie), następnym razem może spróbujemy inaczej.

Postaramy się również pozostać ze studiem w jakimś kontakcie, tak więc jeśli jest coś co was interesuje nt ich projektów lub działalności ogólnie, nie wahajcie się zostawiać pytań w tym topicu, spróbujemy je zadać gdy będzie okazja (jedno pytanie C zresztą już przeszmuglowaliśmy, to na temat "czemu powinniśmy się interesować AoDem" :P)

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 28, 2015, 16:49:03 pm »
Czyli jednak można być judaistą pomimo tatarskiego pochodzenia :^)
Plan był, żeby połączyć przyjemne z pożytecznym - tak "na oko" wydawał mi się długawy na jednego posta, poza tym jest mniej-więcej podzielony na dwie części: o AoDzie i ogólnie o RPGach. Ale w sumie macie racje z długością, następnym razem inaczej to rozwiążę.
Cytuj
Propsy za dopadnięcie zioma do zrobienia wywiadu.
Thx.
Postaramy się również pozostać ze studiem w jakimś kontakcie, tak więc jeśli jest coś co was interesuje nt ich projektów lub działalności ogólnie, nie wahajcie się zostawiać pytań w tym topicu, spróbujemy je zadać gdy będzie okazja (jedno pytanie C zresztą już przeszmuglowaliśmy, to na temat "czemu powinniśmy się interesować AoDem" :P)
Podbijam.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz