Łał, ta emotka :podjarka: na Kodeksie... Rozumiem, dlaczego Fremen postanowił nas pozostawić na poczet tamtej strony. Bardzo fajna. O dużej fanbazie i prawdziwych, poważnych, burzliwych deweloperach RPG kroczących pośród mniej ciekawych użytkowników forum nie wspominając.
Czy 30,000 kopii to dużo jak na niezależną grę? Wiem, że Undertale (też niezależny RPG) sprzedała się w ponad 100 tysiącach kopii na samej Parze i niektórzy w internecie ogłaszali to jako sukces. Inni twierdzili, że to klapa, ale zdawali się celowo przyrównywać grę do AAA celem nakręcania kłótni. Przy cenie 10€ i 30% udziału platformy Gabena to chyba jakieś 700,000USD przychodów przy prawdopodobnie mało istotnym finansowym nakładzie własnym jedynego programisty/pomysłodawcy/kompozytora muzyki w wieku 24 lat, który zebrał za pomocą Kickstartera 50 tysięcy dolarów i przeznaczył na prace nad grą jakieś trzy lata, studiując w międzyczasie. Myślę, że można to uznać za sukces.
Natomiast Studia Żelazna Wieża przeznaczyły na prace nad grą... DZIESIĘĆ LAT???!
Chyba sobie ze mnie kpicie. Wikipedia kłamie w tej kwestii, prawda? Dziesięć lat? Na jedną grę? Oooch, mam nadzieję, że to był tylko hobbystyczny projekt grupy zapaleńców.
Jak wyglądają prognozy? Jeśli AoD innych też tak mało ciekawi, jak mnie... Eeech, nie mierzyć innych własną miarą... Dużo jest takich jak wy, Sentenzo i Ligancie? Zapaleńców prawdziwych, poważnych, burzliwych cRPGów? Przewidujecie, że sprzeda się w takiej ilości kopii? Czy ta liczba ma jakieś znaczenie, czy jest tylko symboliczna, bo nie zależy od tego np. to, czy deweloperzy ITS będą mieli co umieścić na talerzu?
EDIT: ligant, bierzesz te teksty ze steamowych ocen gry? One nie są na ogół warte funta kłaków. Taka Hyperdimension Neptunia, co najwyżej mierny od strony rozgrywki jRPG sprzedający się głównie dzięki uroczym, roznegliżowanym anime dziewczynkom, ma "przytłaczająco pozytywne" oceny.
EDIT 2: 14,000 kopii wg. Steamspy... jeśli popularność AoDa będzie w połowie taka, jak Podpowieści w okresie powiedzmy pierwszych dwóch tygodni po premierze, to gra powinna bez problemu przebić te trzydzieści tysięcy.