Autor Wątek: Age of Decadence  (Przeczytany 15242 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5815
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 23, 2015, 18:26:12 pm »
akurat C to raczej fan jeszcze bardziej ultraniszowych tytułów, tylko niekoniecznie RPGowych :P ten LP Skyrima który robi to przypadkiem wyszedł :P Swoją drogą, witamy na forum

A, i pojawiła się druga część poradnika, tym razem poświęcona statystykom - http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-statystyki Póki co jest to bardzo ogólne info o największych podstawach, więcej detali pojawi się gdy dojdziemy do konkretów związanych z walką.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

GuRt

  • Wiadomości: 1661
  • None was given.
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 24, 2015, 14:39:23 pm »
Jestem dłużny napisać w tym temacie jednego posta o MGS, ale to innym razem :}

Przeczytałem recenzję bety.

Zabrakło mi najważniejszej informacji, jaka powinna się znaleźć w takiej właśnie beta-recenzji - jakie są plany twórców odnośnie ostatecznej wersji gry? Mimo wszystko beta-recenzja powinna mieć w sobie trochę z zapowiedzi, taką spełnia rolę. Czy jest szansa, że twórcy naprawią bolączki, z którymi gra boryka się w obecnej wersji oddanej do testów? Czy istnieje ryzyko, że zrezygnują z jakiegoś rozwiązania, które można uznać za dobre? Krótko mówiąc - czy podzielili się jakimikolwiek swoimi zamiarami lub czy w osobistym odczuciu recenzenta są rzeczy, które jego zdaniem na 100% zostaną zmienione? Póki co wywnioskowałem tyle, że najpoważniejszy problem gry - złamany poziom trudności - w opinii twórców pozostanie niezmieniony i obecna trudność jest zgodna z tym, co zamierzali. Co w połączeniu ze stwierdzeniem, że momentami przydałaby się umiejętność jasnowidzenia, nie wróży za dobrze.

A poza tym... gra naprawdę się broni sama jako mocno klasyczny cRPG. Pomijając aspekty, w których się nie broni (oprawa audiowizualna i kryształowa kula w wymaganiach sprzętowych), te elementy które ją wyróżniają stoją na własnych siłach bardzo mocno. Dlaczego więc tyle podśmiechujek z TES, Wiedźmina i DA? Po co? W takim wykonaniu brzmi to niepoważnie i recenzja z miejsca traci w oczach czytelnika obiektywnego, na samym starcie tworzy fronty. Za to dla gracza spolaryzowanego i dyskusji "fanboje kontra antyfanboje" jest w sam raz. Fajnie jest, dowiedziałem się sporo o grze, ale i tak będę chciał przeczytać recenzję od kogoś obiektywnego. Tego powinno się unikać.

A C wyraził właśnie opinię na temat tego dzielenia na siłę, każual kontra niekażual. Do recenzji gry ambitnej nie trzeba od razu brać gier lekkich jako przeciwwagi. Idealne podejście do sprawy to "co kto lubi", prezentacja mocnych stron danej gry i wskazanie, do jakiej grupy może być skierowana. Miejsce na podśmiechujki z Wiedźmina jest w recenzji Wiedźmina, wynoszenie tego poza temat to już silne sprawianie wrażenia kogoś, kto czepił się czegoś i nie może odpuścić. "Wybór tła postaci w AoD jest ważny i niesie konsekwencje, nie to co w każualowym DA" prowokuje do dyskusji bobka broniącego DA i dowolnego jego aspektu, w którym AoD przegrywa, festiwal rzucania błotem gotowy. "Wybór tła postaci w AoD jest ważny i niesie konsekwencje, co z pewnością docenią fani klasycznych RPG" - o, fajnie, gra dla mnie / nie dla mnie. Pamiętacie, jak radziłem wam podczas dyskusji o stronie, żeby o samym RPGC pisać, jakie jest, a nie jakie nie jest? Rada nadal obowiązuje. Już wtedy Ka7 wam napisała, że pierwsze wrażenie po przeczytaniu pierwszego akapitu, "antywstępniaka", to było "banda frustratów, idę stąd". Walczcie z dennym dziennikarstwem branżowym właśnie obiektywizmem, a nie drugą stroną tej samej monety.

A tak nawiasem mówiąc, ciekaw jestem ilu erpegowych hardkorowców na Codexie, takich inkwizytorów świętszych od papieża w tej materii, wylądowało w szpitalu po próbie samobójczej, jak dowiedzieli się, że Michael Kirkbride uważa Skyrim za "really great game". Co kto lubi.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2015, 14:41:48 pm wysłana przez GuRt »
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5815
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 24, 2015, 18:50:11 pm »
Od siebie mogę też dodać że trochę za dużo było o ogólnych wrażeniach a mniej konkretów, ale dopiszę to do listy czego na przyszłość unikać. Na swoją obronę mogę powiedzieć tyle, że to jeden z pierwszych tekstów jakie pisałem plus odnosi się on do buildu z okolic kwietnia.. 2014. Od tego czasu twórcy nieco eksperymentowali z koncepcją, np. jeszcze bardziej obcięli dostępne SkillPointy redukując bonus z inteligencji, ale potem nieco wymiękli i dodali więcej okazji by zgarniać SPki oraz obniżyli koszt wbicia najwyższych poziomów umiejek. Podobnie walka, tu też kilku krotnie zmieniano poszczególne współczynniki, np wydłużając działanie siatki blokującej ruch czy też dodając autosukces do rzutu bombą prochową, nie mówiąc już o dodaniu mechaniki psucia się ekwipunku trzy miesiące temu (choć przez 10 lat mówili, że tego nie wprowadzą bo po co). Ciężko więc było przewidzieć kierunek zmian, poza ogólnym stwierdzeniem, że choć twórcy mają swoje zdanie na pewne tematy to chętnie wysłuchają opinii oraz wprowadzą zmiany jeśli uznają je za dobre dla gry. Generalnie więc zostawiłem ten temat na "popremierze" i wrócę do tych zagadnień we właściwej recenzji

co zaś do podśmiechujek - po pierwsze wszelkie porównania są dlatego, źe AoD nie powstawał w jakiejś próżni, tylko w gatunku w którym ciągle wychodzą jakieś gry. Po drugie porównania są bardziej obrazowe niż pisanie jakby AoD w próżni powstawał. Po trzecie, gdy pisałem ten tekst AoD był jedyną choć trochę gotową "oldschoolową" grą, na przykładzie której można było pokazać, że wbrew temu co się wszem i wobec opowiada (vide czemu W2 oraz DA2 poszedł mocno w stronę slasherów a'la god of war zamiast trzymać się wzorów z pierwszych części), dla starych rozwiązań wciąż jest miejsce i gra potrafi być epicka oraz emocjonująca nawet bez srania na prawo i lewo cutscenkami, ba, może taka być bez voiceactingu. No i wreszcie po czwarte, które wiąże się z trzecim - to właśnie te wiedźminy, DA i inne effecty  pierwsze woziły się jak taczka gówna jakim to "dwa odmienne akty" czy inne "originsy" nie są przełomem w gatunku o czym trąbiono na prawo i lewo (zarówno twórcy, jak i gracze oraz o nieszczęscie dziennikarze), choć tak naprawdę było to tylko PRowe pudrowanie elementów które nic nie wnosiły i istniały niemalże od zawsze. To, że nieznana nikomu gra od czterech nieznanych osób robi to wszystko, a nawet więcej i lepiej bez jakiejkolwiek medialnej sraczki, to tylko taka drobna chwila tryumfu nad tymi lamentami że na starocie patrzy się przez różowe okulary i dzisiaj ich rozwiązania by nie działały.
No i aż tak po nich nie cisnąłem, bez przesady. Nawet nie uważam ich za złe gry, ale jedynie za sporo przereklamowane i to z tego przereklamowania się nabijałem. Podejście "co kto lubi" by tu nie działało, bo nie o nie chodzi - nie bronię nikomu lubić Wiedźmina 2 czy DA:O, ale podkreślanie jki ten drugi był przełomowy bo dodał "różne ścieżki" jest bzdurą, bo oprócz pierwszych 30 min w dalszej grze zmieniało to tylko kilka flavour textów, podczas gdy w AoD to cały skomplikowany symulator intryg. Ale mówię, styl jest do dopracowania, bo to był jeden z pierwszych tekstów (starsza jest chyba tylko recka Inquisitora, którą kiedyś pokazywałem, a której muszę zrobić kompletny remanent przed wrzuceniem)

A co do codexu, zabawna sprawa, ale AoD jest chyba jedyną grą, którą uważa się tam za dość Tr00 by po niej nie jeździć.

ach, i co do MGS - spoko, jeśli tylko będzie to przykład odnośnie jakiegoś zagadnienia, nie widzę problemu by miał się tu pojawić

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

GuRt

  • Wiadomości: 1661
  • None was given.
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 25, 2015, 00:05:01 am »
@pierwsze - no to warto dodać na początku, że recka dotyczy builda z danego czasu + że sporo się jeszcze może zmienić.

@drugie - spoko, jak uważasz.
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5815
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 30, 2015, 18:51:44 pm »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

ligant

  • Wiadomości: 10
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 11, 2015, 15:33:49 pm »
Swoją drogą, witamy na forum

Dzięki  :)

Jeszcze 3 dni i król nadejdzie ;)

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5815
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 11, 2015, 16:05:10 pm »
Tak po prawdzie to papierowa premiera, bo afaik praktycznie wszystko jest już od miesiąca na miejscu, teraz lecą tylko mniejsze poprawki :P

Swoją drogą, dużo grałeś do tej pory?

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

ligant

  • Wiadomości: 10
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 11, 2015, 19:26:49 pm »
Jakieś 10 godzin w 2012 roku jak tylko wyszła beta z teronem.
Potem zdecydowałem do premiery nie ruszać tej gry.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5815
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 11, 2015, 20:18:30 pm »
Damn, liczyłem, że nieco więcej, bo teksty pisałem już jakiś czas temu i teraz tylko przy okazji korekty aktualizowałem je głównie w oparciu o changelogi, w których (jak się okazało podczas jednoczesnej zabawy z treningową walką w celu weryfikacji) nie wszystko było notowane przez Vince'a :P Niemniej jednak nawet jeśli coś mi umknęło to i tak powinny stanowić one pomoc dla nowych graczy, a to właśnie dobrej prasy i zainteresowania irontower potrzebuje teraz najbardziej

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5815
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 14, 2015, 16:37:49 pm »
https://www.gog.com/game/the_age_of_decadence
AoD już jest, wraz z małą zniżką na gogu. Brać póki ciepły :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

ligant

  • Wiadomości: 10
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 14, 2015, 19:33:03 pm »
Cytuj
I never believed in "replayability" in RPGs. It's probably one of the stupidest things there are as far as I'm concerned...

Ciekawe ile jeszcze takich klejnotów przeczytamy na forum gabena.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5815
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 14, 2015, 20:26:32 pm »
Ciekawe ile jeszcze takich klejnotów przeczytamy na forum gabena.
tbh zależy jak to jest zrobione - nie wiem jeszcze jak full, bo dzisiaj ciąłem się nad DC Wastelanda 2, ale zbytnie pocięcie gry by wymusić kilka przejść też jej na dobre nie wychodzi. Najlepszy przykład to Wiedźmin 2, gdzie grając po stronie rochea w zasadzie nie wiadomo co się dzieje, a największe spoile z końcówki już znamy, np. info kim jest smok, bo pojawia się w glosariuszu. Albo gra wojownikiem w Tormencie - po pierwszym przejściu już wiemy kim jest ravela, kto nas ściga i dlaczego, więc drugie podejście magiem tak naprawdę pokazuje nam tylko jak spieprzyliśmy nie grając nim od początku

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

ligant

  • Wiadomości: 10
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 14, 2015, 21:06:53 pm »
Cytuj
The innovation continues. You can target body parts in combat, and choose whether you want fast/heavy/targeted attacks, which use different amount of action points. Action points? Where do people come up with this stuff?

 :D

Ładnie.
Aczkolwiek by być sprawiedliwym, sprzed pół roku.


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5815
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 14, 2015, 21:19:33 pm »
ojtam, już zapłacił, to najważniejsze :P Zależy mi na tej pudełkowej a ta jest zależna od wyników sprzedaży :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

ligant

  • Wiadomości: 10
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 14, 2015, 22:01:53 pm »
Mi najbardziej zależy na 'generation ship' crpg.  :D
No nic, wracam do gry.
Aż się boję jutro wchodzić na forum / recenzje steama.