Autor Wątek: Age of Decadence  (Przeczytany 21717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Age of Decadence
« dnia: Styczeń 06, 2014, 19:36:07 pm »
"To tutaj normalne. Spiski, zabójstwa i otwarte przepychanki o władzę; uroki dekadencji."
 - Glen Cook, Czarna Kompania.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ELBevGZTsYc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ELBevGZTsYc</a>
Cytuj
Age of Decadence to izometryczna i turowa gra RPG z grafiką 3D. Gracz zostaje przeniesiony w postapokaliptyczny świat fantasy, przy tworzeniu którego główną inspiracją były czasy upadku cesarstwa rzymskiego. Gra charakteryzuje się doszlifowanym systemem tworzenia postaci gracza opartym na wyborze umiejętności, nieliniowością, wieloma możliwościami wykonywania zadań (zależnymi od kierunku rozwoju postaci) i rozbudowanymi drzewkami dialogowymi. Gracz będzie się także musiał borykać z konsekwencjami podejmowanych przez siebie wyborów.
i jeszcze jeden opis, tym razem dłuższy, z GOL'a (choć zawiera kilka błędów, gdyż AFAIK w świecie AoD nie ma żadnej magii ani tym podobnych rzeczy)
(click to show/hide)

Gra wprawdzie powstaje już chyba z 7 czy 8 lat i raczej nie bedzie miała rozmachy skyrima czy nawet NWN2 czy innego Baldura, ale kupiłem early access na steam i zastanawiam się, czy jest to na tyle intrygujący tytuł by o nim napisać coś więcej, tak jak to było w przypadku Tormenta. Bo choć ma swoje wady (grafika tak na poziomie pierwszego NWN, czy momentami absurdalny poziom trudności) i może być grą rozmiarowo krótką, to jednak rozbudowaną, osadzoną w interesującym świecie i zwyczajnie nieznaną, na co nie zasługuje. A może nawet ktoś z was już się kiedyś o nią otarł i chciałby się podzielić wrażeniami. Albo o coś zapytać. Pytania zostawiam otwarte i liczę, że pojawią się odpowiedzi.

a teraz najlepsze:
publiczna beta/demo
staaaaare demo prezentujące walkę, pozwalające toczyć starcia na arenie (uwaga na oczy, bo z tego co wiem pochodzi jeszcze jak był stary silnik graficzny i gra wyglądała gorzej niż pierwszy NWN)

każdy może więc rzucić okiem z czym to się je i czy warto czekać na pełniaka, nie trzeba nic płacić (różnica między publiczną betą a tą ze steam jest taka, że ta na steam daje większy wycinek gry).

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

xilk

  • Wiadomości: 848
  • Deszczowy Sługa Chaosu
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2014, 21:29:41 pm »
Zapowiada się ta gra naprawdę fajnie.

Moje pierwsze pytanie byłoby o wymagania, jakie zapewne będzie miała ta gra i jakie ma wersja demo?

Poza tym, ciekawi mnie to "siedem zakończeń" gry. Mam tylko nadzieję, że nie będzie tak, że każde jest przypisane dla danej klasy i potem zmieniają się detale na zasadzie, że przeżyła ta frakcja, a ta upadła. Liczę jednak, że te wybory w czasie gry będą miały konsekwencję np. po pokojowym rozwiązaniu sporu w jednym zadaniu, potem będziemy mogli się powoływać na swoje wpływy. Chodzi mniej więcej o to, że jak dyplomacją załatwimy, że straż będzie miała mniej roboty, to potem staż wspomoże nas w rozwiązaniu innego konfliktu.

Na pewno mnie zachęca to, że jednak dane zadanie można rozwiązać na różne sposoby, w zależności czym się specjalizuje dana postać. Dlatego łotrzyk ukradnie zawartość skrzyni, rycerz wypełni jakieś dodatkowe zadanie i w nagrodę dostanie zawartość skrzyni, a kupiec zdobędzie przedmiot w drodze handlu. Hm. Chyba właśnie ta klasa kupca mnie najbardziej ciekawi, bo jednak wychodzi to poza schemat postaci: wojownik, mag, kapłan i łotrzyk :)
Deszczowy samotnik ŚP
Anioł Śmierci Podziemia


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2014, 21:44:31 pm »
1. Wymagania - praktycznie nieistniejące ;p pozwolę sobie skopiować ze steam:
Minimum:
OS: Windows XP/Vista/Windows 7/Windows 8
Processor: 1.7 GHz Processor or better
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Nvidia Geforce 8500 GT / ATI Radeon HD 7290 (512 Mb) or better
DirectX: Version 9.0c
Hard Drive: 1500 MB available space

Recommended:
OS: Windows 7/Windows 8
Processor: 2.5 GHz Processor or better
Memory: 4 GB RAM
Graphics: Nvidia Geforce GTS 250 / Radeon HD 4870 (1Gb) or better
DirectX: Version 9.0c
Hard Drive: 1500 MB available space

demo i full pewno takie same będą miały. No, może demo ciut mniejsze.

2. Zakończenia i klasy - nah, wątpię. Klasy definiują tylko jak zaczyna się nasza przygoda, coś jak w pierwszym Dragon Age - cała reszta zależy już tylko od naszych skilli, które możemy rozdzielać dowolnie. Raczej podejrzewałbym, że rdzeń zakończenia zalezy od tego, jaką frakcję wesprzemy, bo dziwnym trafem też jest ich siedem, a gra właśnie o tym opowiada - jak po upadku wszelkiej władzy centralnej dawne, też mocno podupadłe stronnictwa chwytają się za łby i walczą między sobą o resztki tego, co przetrwało, a naszym zadaniem jest "ustawić się" w tym świecie.
Ale generalnie idzie to tak jak mówisz - zaczyna się przybyciem kupca do miasta, i teraz w zależności od naszej klasy albo jesteśmy jego ochroniarzem, albo jako podróżnik mamy pokój obok, albo jako loremaster mamy przeprowadzić dla niego wycenę przedmiotu, albo jesteśmy wynajętym zabójcą który ma go dostać.. trochę tego jest, a to dopiero punkt zawiązania akcji.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2014, 21:46:11 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2014, 13:42:28 pm »
- "Wymagania - praktycznie nieistniejące ;p"
- 2 GB RAM
- nie pójdzie na komputerze sprzed dziesięciu lat

co

I jeszcze jedno: 23 euro za wczesny dostęp? Co jest grane? Czy one zawsze są tak horrendalnie drogie?

Dużo czytania i statystyk, turowa walka, przegadane, za mało wybuchów, cut-scenek i QTE, 0/10, nie grałbym.
...tak naprawdę to zniechęca mnie do spojrzenia na grę osadzenie jej w czasach Cesarstwa Rzymskiego i brak magii. No i walka w turach.

Ale zobaczę stare demo i to, jak działa nawalanie się w turach, czy jest jakiś fun... Chociaż pewnie jeśli szukam gry, w której sama walka jest fajna, to trafiłem pod niewłaściwy adres. Ale to jest bolączka niektórych RPGów: są zbyt czasochłonne w dobie szybkiego dostępu do wszystkiego, trzeba włożyć w nie znacznie za dużo czasu, by opanować podstawy, zanurzyć się w świecie i zacząć czerpać radochę z gry... ale to temat na inny wątek.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2014, 14:09:40 pm »
- "Wymagania - praktycznie nieistniejące ;p"
- 2 GB RAM
- nie pójdzie na komputerze sprzed dziesięciu lat

co
no na siedmioletnim (zanim się spalił ;_; no ale miał tego GFa 8800, 2GB ram i athlona x2 na pokladzie) działałby bez problemu ;p

Cytuj
I jeszcze jedno: 23 euro za wczesny dostęp? Co jest grane? Czy one zawsze są tak horrendalnie drogie?
szczerze mówiąc, wczesne dostępy zwykle są droższe, bo kosztują tyle, co gra w pudełku albo i więcej. Jakby to wyjaśnić.. to tak, jak kupno pre-orderu każdej innej gry, tylko z dodatkowym bonusem, że masz dostęp do baaaardzo wczesnych buildów alphy/bety. Tutaj niby jest już 2/3 gry.

Cytuj
Dużo czytania i statystyk, turowa walka, przegadane, za mało wybuchów, cut-scenek i QTE, 0/10, nie grałbym.
...tak naprawdę to zniechęca mnie do spojrzenia na grę osadzenie jej w czasach Cesarstwa Rzymskiego i brak magii. No i walka w turach.
no fakt, fanów skyrima nie przyciągnie ;p I nie tyle cesarstwo, co fikcyjny świat w 95%  podobny do cesarstwa, różnice są marginalne, ale imho to dobrze, otoczka jest dzięki temu ciekawa. To samo brak innych ras niż ludzie i brak magii.
A co do walki.. ona sama w sobie jest ok, taki fallout na sterydach, tylko ma jedną wadę - stara się naśladować pewien realizm, przez co jest wymagająca, nie ma dobrego samouczka i nie ma skalowanego poziomu trudności. Metodą prób i błędów na arenie, co zajęło mi cały dzień, doszedłem do dwóch wniosków. Po pierwsze, trzeba sobie wziąć do serca radę z instrukcji, forum i gdzie jeszcze tylko się pojawia: unikaj walki jesli nie musisz jej toczyć. A jeśli musisz, to najlepiej z jednym przeciwnikiem, wtedy szanse są równe lub nieco na twoją korzyść. Przy dwóch na jednego masz już przesrane ale idzie sobie dać radę jeśli będziesz miał szczęście, trzech i więcej to niemal pewna śmierć. Dlatego gra gościem nastawionym na walkę to ból w dupie, gadający mają ciut łatwiej, ale to też najpierów musisz rozgryźć które umiejętności najczęsciej się przydają by móc przegadać oponenta. drugi wniosek dotyczy już samego systemu - trzeba się specjalizować, i to naprawdę wąsko. Szkolenie się np. w mieczu daje kary do wszystkich innych broni białych, nauka bloków wyklucza uniki, łuki wykluczają kusze i tak dalej. Teoretycznie można się zastanawiać czy nie iść w miecz i łuk, ale szkoda punktów, bo tych i tak zawsze będzie za mało, lepiej chomikować na podbicie uniku i głównej broni. No i myśleć przy rozdawaniu statystyk, bo  przeciwieństwie do innych gier, tutaj nie ma magicznych przedmiotów które nam je zwiększą.
Gra jest generalnie dość hardkorowa, co samo w sobie nie jest złe bo przez te kilka godzin zdążyłem ją polubić, ale wszystkie zasady nią rządzące są bardzo słabo tłumaczone

Cytuj
Ale zobaczę stare demo i to, jak działa nawalanie się w turach, czy jest jakiś fun... Chociaż pewnie jeśli szukam gry, w której sama walka jest fajna, to trafiłem pod niewłaściwy adres. Ale to jest bolączka niektórych RPGów: są zbyt czasochłonne w dobie szybkiego dostępu do wszystkiego, trzeba włożyć w nie znacznie za dużo czasu, by opanować podstawy, zanurzyć się w świecie i zacząć czerpać radochę z gry... ale to temat na inny wątek.
demo walki polecam tylko o tyle, że jest tam zapewne tylko walka (tylko wygląda jak gówno, co biorąc pod uwagę, że nawet najnowsza wersja wygląda jak gry sprzed czasów NWN2, jest sporym osiągnięciem). No chyba, że publiczna beta również ma wbudowaną arenę, ale tego nie wiem. A bez ogrania areny nie ma sensu siadać, bo bedziesz czytał te tony tekstu tylko po to, by trafić na walkę którą i tak przegrasz. I to nie raz. Trza najpierw poznać ten system, bo inaczej można się tylko szybko zniechęcić

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

xilk

  • Wiadomości: 848
  • Deszczowy Sługa Chaosu
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2014, 20:31:26 pm »
No cóż, zatem wymagania faktycznie nie są zbyt wyśrubowane. Nie wiem, czy kupię od razu po premierze, ale ta gra na pewno będzie pierwszym tytułem, w którą zagram na steamie. Dotąd jednak ograniczałem się do gier na płytach ;)

Co do zakończeń, to mnie uspokoiłeś. Skoro będzie to uzależnienie od wyboru frakcji, którą jednak będziemy wspierać, a nie od klasy jaką wybierzemy na początku, to świetnie :) Pomysł z tym, żeby już w pierwszym zadaniu odczuć, czy gramy kupcem, łotrzykiem, czy też rycerzem jest świetny. Oby w pozostałych zadaniach było coś podobnego.

Zatem ja na pewno będę czekał na ten tytuł.
Deszczowy samotnik ŚP
Anioł Śmierci Podziemia


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2014, 20:42:46 pm »
No cóż, zatem wymagania faktycznie nie są zbyt wyśrubowane. Nie wiem, czy kupię od razu po premierze, ale ta gra na pewno będzie pierwszym tytułem, w którą zagram na steamie. Dotąd jednak ograniczałem się do gier na płytach ;)
wersja bez steama też istnieje, ale bardziej dowierzam że steam przetrwa dłużej niż własny kanał dystrybucji małego developera ;p

Cytuj
Co do zakończeń, to mnie uspokoiłeś. Skoro będzie to uzależnienie od wyboru frakcji, którą jednak będziemy wspierać, a nie od klasy jaką wybierzemy na początku, to świetnie :) Pomysł z tym, żeby już w pierwszym zadaniu odczuć, czy gramy kupcem, łotrzykiem, czy też rycerzem jest świetny. Oby w pozostałych zadaniach było coś podobnego.

Zatem ja na pewno będę czekał na ten tytuł.
wiesz, jak mowilem, pierwsze lokacje możesz przetestować już teraz, pierwszy link z pierwszego posta :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2014, 22:36:26 pm »
Taka ciekawostka, grając gwardzistą lepiej prowokowac konflikty niż próbowac rozwiązać je dyplomacją, bo dzięki temu robimy epicki 'last stand' przeciw hordom ordu o którym wszyscy słyszą i mówią, dzięki czemu gwardia odzyskuje prestiż oraz chce do niej dołączyć wielu rekrutów. Jeśli rozwiązemy sprawę gładką gadką ordu nie tylko mogą stać się zagrożeniem w przyszłości, ale także sam nieddoszły konflikt przemija niezauważony przez co gwardia dalej 'jest bo jest'.
A tak generalnie to te zapowiadane 40h na przejście to przy dobrych wiatrach i częstym wczytywaniu gdy zginiemy chyba, bo robiąc speedrun (tylko questy dla wybraniej frakcji, z olaniem pozostałych) to w obecnej becie jest to jakieś 9 zadań w przypadku gwardii, do tego opierających się raczej na mordowaniu kolejnych grup przeciwników, więc przejść to można w dwie godziny z zegarkiem w ręku.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2014, 00:16:19 am »
ok, mam 20h za sobą, ta gra jest epicka. Zapomnijcie o gównianych początkach z DA:Origins, czy żałosnych "różnych aktach" w drugim wiedźminie. Tutaj każda klasa zaczyna niemal zupełnie inaczej, ma własny zestaw questów i choć oś wydarzeń w pierwszym mieście jest w gruncie rzeczy ta sama i specjalnie długa nie jest, to każdy ma inne zadania które też można zazwyczaj rozwiązać na kilka sposobów.. i co zabawne rowniez posiada rozgałęzienia. daleko nie szukając, pretor ma do zalatwienia porblem z kopalnia innego rodu oraz z porwaniem syna szlachcica przez bandytow. Można albo na pałę, albo przebrać sie za loremastera gadając z pierwszymi, albo uzyc  'klasy' (pretor robi za cos  rodzaju dyplomaty rodu i ma immunitet, tzn nie zaczna strzelac od razu), albo  zaatakowac pierwszego straznika krytycznym uderzeniem i reszte wykonczyc tradycyjnie, albo tez podpuscic bandytow, by odwalili robotę za nas, klamiąc im ze w kopalni bylo zloto albo obiecując pieniądze, a gdy juz sie z tym uporamy mozemy albo na polecenie naszego pana zlikwidowac lokalnego komendanta gwardii (co najmniej trzy soposoby wywabienia go z kwatery) albo zmienic front i stanąć na czele jego oddziału, by pozbyć się naszego wczesniejszego chlebodawcy.. albo na czele owego oddzialu wynegocjowac pokoj miedzy oboma, ktory ma byc potwierdzony pismem ktore przyniesiemy od komendanta jesli sie zgodzi.. ktorego to pisma nie musimy odniesc, ale mozemy z nim uciec, by wkupic sie w laski innego rodu z innego miasta, ktore to pismo wprawdzie wiele nam nie da bo wiesci o sojuszu wyprzedzą nasze nogi, ale za to od poczatku bedziemy mieli dostep do palacu, ktory w innym wypadku dlugo (lub permanentnie) pozostalby dla nas zamkniety... te 40 godzin na przejscie to zapewne bzdura ktora trzeba podzielic przez dwa albo nawet i cztery (wymigiwanie się od walk gładką gadką wszystko znacznie przyspiesza, choć niekiedy nie oznacza automatycznego sukcesu.. grając takim gwardzistą często lepiej prowokować konflikty, gdyż dzięki temu gwardia może wykazać się męstwem, co przekłada się na większą liczbę rekrutów i rozszerzenie wpływów wśród społeczeństwa), ale i tak gra po prostu miażdży oferowanymi możliwościami lawirowania między stronami i zachęca do przejścia gry co najmniej 7 razy, tyle ile jest klas i frakcji. W końcu jak mówią słowa z końcówki trailera, "uczyń ten zniszczony świat lepszym miejscem.. dla ciebie". Po prostu mistrzostwo, mimo pewnych niedomagań mechaniki
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2014, 00:18:40 am wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 13, 2014, 12:02:36 pm »
tl;dr: Sentenza Przebiegły cieszy się ogromnymi możliwościami bycia przebiegłym + akapity muszą umrzeć

Brzmi... fajnie?

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2014, 13:05:28 pm »
to przez czytanie maniaks story :< no i post miał być na kilka zdań, a wyszła tapeta znowu :< postaram się w najbliższych dniach ogarnąć jakąś czytelniejszą wersję oraz może materiały wannabe na stronę.

A jak brzmi fajnie.. pamiętaj C, darmowe demo jest ciągle dostępne i pozwala pobawić się w pierwszym mieście :> (obecny build dla tych co zakupili preorder  dodaje jeszcze drugie miasto, aczkolwiek gra dalej cierpi na znikomą ilość zadań pobocznych.. twórcy obiecują dołożyć kolejne plus poprawić część niedoróbek w styczniowym update, ale niestety upierają się że walka z mechaniką i przewidywanie w ciemno co się może przydać to dobra ścieżka :s)

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 15, 2014, 20:21:27 pm »
Z innej beczki, co by inni się mogli wykazać i przerwali mój monolog - będę tłumaczył opisy frakcji i zastanawiam się nad polskimi odpowiednikami. Kilka jest łatwych, nad kilkoma nie mogę się zdecydować co lepiej brzmi i trafniej oddaje sens, jest też jedna zagwozdka językowa. Anyway, oryginalne nazwy:
Noble House Daratan (jeden z dawnych wielkich rodów)
Noble House Aurelian (jw)
Noble House Crassus (jw)
Imperial Guards (resztki armii dawnego cesarstwa/imperium)
Forty Thieves (gildia złodziei)
Commercium (gildia kupców)
Boatmen of Styx (gildia zabójców)

..i propozycje tłumaczenia:
Szacowny/Szlachetny/Znamienity/Wielki   Dom/Ród Daratan (rly, nie wiem jak najtrafniej oddać Noble, szlachecki nie pasuje, bo to epoka w stylu Rzymu; jestem za to by zostawić oryginalne Dom zamiast tłumaczyć to na ród, bo o ród ofc chodzi)
jw. Aurelian (Aureliuszy? Byłoby to bardziej po polsku bo tak się tłumaczy, ale od biedy możnaby zachować oryginalną pisownię i tłumaczyć się, że zostawiamy "rzymską" - choćby dlatego, że poniższy dom Crassus brzmi beznadziejnie gdy napisze się "Dom Krassusów")
jw. Crassus (jw.)

Gwardia/Straż Cesarska/Imperialna (Gwardia imperialna brzmi zbyt warhammerowo jak dla mnie, byłbym za Gwardią Cesarską)

Czterdziestu Złodziei (tu przykład łopatologicznego)

Commercium/Komercjum (jak z aureliuszami, nie wiem czy to polonizować, czy zostawić pseudołacinę)

Przewoźnicy przez Styks (tu moja inwencja, jak ktoś ma lepszy pomysł pisać)

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 15, 2014, 20:39:04 pm »
Noble House - Daj może Wielki Ród. Tak, wiem, zżynka z Morro, ale działa. Czyly Wieli Ród Daratan, Wielki Ród Aurelian, Wielki Ród Crassus.
Imperial Guards - Gwardia Cesarska brzmi dobrze.
Forty Thieves - zgadza się, Czterdziestu złodziei.
Commecrium - zmieniłbym na Komercjum.
Boatmen of Styx - Wywaliłbym to "przez" i dał "Przewoźnicy Styksu".
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

xilk

  • Wiadomości: 848
  • Deszczowy Sługa Chaosu
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2014, 20:45:21 pm »
Z innej beczki
No to moje propozycje:
1) Wielki Dom Daratan, Aurelian i Crasssus. Jednak odmiana nazwisk, to zły pomysł.
2) Gwardia Cesarska wydaje się być najlepszym rozwiązaniem, gdyż jak sam zauważyłeś "gwardia imperialna" to bardziej do Warhammera.
3) Z kolejnymi właśnie jest najgorzej, bo "dosłowne" tłumaczenia jakoś dziwnie brzmią i najchętniej nazwałbym to Gildią Złodziei, Gildią Kupców i Gildią Zabójców. Ja bym jednak był za tym, żeby w tych przypadkach dać jakieś nowe nazwy. Czterdziestu Złodziei przypomina mi czterdziestu rozbójników Alibaby... Propozycje: Nocne Oko (złodzieje), Szczęśliwa Moneta (kupcy) i Strażnicy Styksu lub Szum Styksu (zabójcy).
Deszczowy samotnik ŚP
Anioł Śmierci Podziemia


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 15, 2014, 20:45:47 pm »
Rody - wiem, też o tym myślałem, ale korci mnie poetyka "Domu"..  a jak zapatrujesz się na to Aurelian/Crassus, zostawić latinglish?

reszta ok, tylko ci Boatmeni - "przewoźnicy styksu" tak średnio, bo brzmi jakby przewożono styks, a tu o chodzi o nawiązanie do Charona, który przewoził dusze umarłych przez rzekę styks. Jak ktoś nie zna mitologii to mu to lotto, ale mnie osobiście rani :P

EDIT:
xilk - aż tak z inwencją bym nie przesadzał. Czterdziestu faktycznie może celowo nawiązywać do alibaby, z komercjum dunno. Z tym szumem ew bym się zastanawiał
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2014, 20:48:15 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!