Autor Wątek: Tides  (Przeczytany 3650 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Tides
« dnia: Grudzień 01, 2013, 21:43:29 pm »
Cytuj
Poniżej znajdują się wszystkie dostępne informacje na temat tzw. Tides, uporządkowane chronologicznie według źródeł, od najstarszych do najświeższych. Co jakiś czas radzimy więc zaglądać, czy aby przypadkiem nie pojawiło się coś nowego.
czytaj więcej
Co sądzicie o Tides? Czy da się to sensownie przetłumaczyć na polski? Czy pływy nie będą jednak zbyt wpływały na rozwój postaci, zmuszając nas znowu do wybierania co musimy, a nie co chcemy?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2015, 15:43:07 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Tides
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2013, 14:09:27 pm »
Pisałem o tym już w innym temacie, ale jak dla mnie Tides dosyć mocno ograniczy nam pole manewru i od tego jak będziemy chcieli walczyć będą zależały nasze wybory w grze, no chyba że te bonusy nie będą zbyt duże.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Tides
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2013, 14:28:06 pm »
Odnośnie tides pojawi się jeszcze dziś/jutro spory update (był spory news o tym, tylko nie zdążyliśmy go przetrawić przed wrzuceniem materiałów), który być może nieco rozjaśni tę kwestię, gdyż osobiście mam podobne do twoich obawy (co zresztą widać w moich dopiskach). Z tego co jednak piszą twórcy, założenie Tides jest raczej odwrotne - to nie my mamy podejmować decyzje by 'nabić' odpowiedni kolor, ale odwrotnie, to kolor dostosowuje się do naszych decyzji, tzn jeśli bedziemy grać gościem, który łatwo ulega emocjom i często sięga po topór, to gra dostosuje się do tego stylu gry (aka "dziedzictwa") i zostaniemy "czerwonym berserkerem" z bonusami do łatwiejszego sięgania po broń, bo i tak "graliśmy" w tę stronę. Tym bardziej, że o perkach decydują dwa główne tide, a nie jeden. Więcej szczegółów jak miałoby to działać powinno się pojawić w tym dzisiejszym/jutrzejszym update artykułu, gdy się pojawi zrobię stosownego newsa.
No i ostatecznie, walka też jest opcją, większości starć niby da się unikać.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2013, 14:30:34 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Tides
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2013, 14:40:37 pm »
Podoba mi się to. Dzięki temu postać nie będzie taka sztywno schematyczna, planowana od samego początku z wyliczeniem jakie skille na jakim poziomie wybierać. Będzie ciekawie. :D

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Tides
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2013, 14:43:43 pm »
Mimo wszystko dalej uważam, że będzie to ograniczenie. Dla przykładu mamy prostą sytuację, zabić - puścić wolno, uznajemy, że warto typa oszczędzić, ale z tyłu głowy odzywa sie głosik "frajerze masz walczyć mieczem, a aby to było łatwe, musisz go zabic" i po wyborze.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Tides
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2013, 14:55:24 pm »
Arim - z jednej owszem, z drugiej to nie ma być skyrim gdzie jesteś genialny we wszystkim, jak chcesz być uniwersalny to ma to swoją cenę. To akurat wynika bardziej z update'u który dopiero będzie, ale tides należy postrzegać przez pryzmat charakteru, nie klas. Nie spoilerując za bardzo, niebieski tide odpowiada za wiedzę i mistycyzm, wydawałoby się więc, że za maga. Twórcy jednak jako przykład "niebieskiej" postaci nie podają Ignusa z planescape, a.. Dak'kona, który był najlepszym wojownikiem, a do tego filozofem zgłębiającym nauki Zerth oraz "poznającym *siebie*".
No i pamiętaj, że jest jeszcze coś takiego jak effort, nad którym więcej się spuszczałem w rozwoju postaci - każdy będzie mógł przynajmniej spróbować danej czynności, tylko niektórzy będą musieli wydać na to mniej punktów z danej puli. Jeśli walka będzie turowa (a zanosi się, że będzie, ale o tym znowu w kolejnym update do update) to effort będzie również i tu porządnie zaimplementowany, więc będzie się dało kombinować.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Tides
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 02, 2013, 15:06:58 pm »
Dobra ogarniam o co ci chodzi. Trochę ta walka turowa mnie martwi, ale to nie w tym temacie.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Tides
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 02, 2013, 18:42:58 pm »
ok, update zwodowany, wyjaśnił twoje wątpliwości arim czy nowe nasunął? :p

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Tides
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 02, 2013, 19:01:40 pm »
Sam system jest jest fajnie pomyślany i jeżeli określone Tides nie będzie determinować naszych skilli, a będzie tylko świadectwem naszych czynów to mi się to podoba :D

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie