Autor Wątek: Klasy, tworzenie i rozwój postaci  (Przeczytany 2899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5772
  • demigod
Klasy, tworzenie i rozwój postaci
« dnia: Grudzień 01, 2013, 21:42:18 pm »
Cytuj
Poniżej znajdują się wszystkie dostępne informacje na temat klas, tworzenia i rozwoju postaci, uporządkowane chronologicznie według źródeł, od najstarszych do najświeższych. Co jakiś czas radzimy więc zaglądać, czy aby przypadkiem nie pojawiło się coś nowego.
czytaj więcej
Co sądzicie o klasach? Dają duże możliwości, a może sztampa?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2015, 19:45:16 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Klasy, tworzenie i rozwój postaci
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2013, 14:04:04 pm »
Nie powiem, aby rozwój postaci był zbyt złożony. Trzy, oklepane klasy, jedynie ten techno-mag (swoją droga trochę mi się ta nazwa kojarzy z Love Parade :D) zapowiada się jakoś bardziej oryginalnie. Jakoś te "opisowe skille" mnie nie przekonują i brzmią dosyć dziwnie. Po za tym to raczej zwykłe drzewko rozwoju tylko inaczej opisane.

Co do wykorzystania "skilli" to jako fan DnD, bardziej cenię ten system. Dlaczego? A no dlatego, że wszystko zależy od umiejętności postaci i rzutu, a nic od umiejętności gracza i jakiś dodatkowych modyfikatorów, ale to tylko moje osobiste zdanie.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5772
  • demigod
Odp: Klasy, tworzenie i rozwój postaci
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2013, 19:35:23 pm »
bo to raczej podstawowe archetypy, czyli mięśniak, inteligent i uniwersalny koleś. Ważniejsze od podstawy jest to, jak można postać rozwijać i specjalizować, a to już wygląda lepiej, zwłaszcza z effortem. Tu, podobnie jak w opisie świata, przydałby się dłuższy art z podręcznika do numenery (xilk? :D), gdyż twórcy jedynie nakreślili ogólne zasady nie wdając się w szczegóły (bo sami nie wiedzą ile z tego zaimplementują) i więcej tym zagmatwali niż wyjaśnili, może tylko poza tym efortem, który zapowiada się kewl.
Anyway sztampy bym się nie obawiał, co widać po załączonym obrazku - w ilu grach mag wygląda jak szalony naukowiec, wojownik ma wyrastające z ramion ostrza z płynnego metalu zaś łotrzyk.. no ok, płacz częściowej niewidzialności akurat pojawia się zawsze ;d Generalnie z numenerą jest ten problem, że rozmowa o poszczególnych mechanizmach mówi nie wiele, gdyż wszystko się ze sobą mocno zazębia i tak naprawdę by mieć pełen obraz powinienem rzucić tymi 20 stronami worda by każdy miał jako-takie pojęcie gdzie to wszystko zmierza.

a co do skilli - zależy, mnie w dnd odrzucało własnie to, że w pewnym momencie nawet nóż do kurczaka  miał własnego i jeśli nie miałeś tego skilla wyuczonego to kazdy obiad był potencjalnie niebezpieczny. Numenera, przynajmniej papierowa, jest bardziej elastyczna wobec gracza.


Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Klasy, tworzenie i rozwój postaci
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2013, 19:53:06 pm »
Nie mieszałbym tu wyglądu z klasą postaci. Czyli bez różnicy czy warrior nosi miecz w ręce czy ten mu z niej wyrasta, dalej jest to taka sama postać. Porównując to choćby do tworzenia kart w TESach czy nawet NWN widać dosyć spore uproszczenia. Co prawda dochodzą nam kolejne determinanty, które trochę na rozszerzają postać, ale dalej jest to niezwykle wąski zakres.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie