Autor Wątek: Torment: Tides of Numenera - temat ogólny  (Przeczytany 26483 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: O grze
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 29, 2017, 23:08:50 pm »
Tez chcialem spytac, ale recki ma pochlebne.

Wklepane z przenośnej, komunistycznej radiostacji firmy LG.

Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: O grze
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 29, 2017, 23:59:58 pm »
Nie.
Rozwiń proszę :>

Ale proszę. ;)

Nie wiem.

Zagrałem, pograłem ze 3h, więcej nie dałem rady, nie podeszło, ani klimat, ani mechanika gry czy sama technologia która również była używana w PoE i również mi nie podeszła.
Ale to ja, nie jestem fanem klasycznych rpgów z rzutu izo i trzymam od nich zazwyczaj dystans.
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: O grze
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 30, 2017, 01:09:43 am »
No wlasnie. Czytam, ze Torment z tej nowej ery staroszkolnych RPG (PoE, W2, Tyranny) wypada najlepiej.

Wklepane z przenośnej, komunistycznej radiostacji firmy LG.

Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 01, 2017, 17:39:50 pm »
przypadkiem wpadlem na topic - nie tak dobre jakbym chciał, ale nie tak złe jak się opowiada. Wielu ludziom po prostu przeszkadzało całe to gówno które narosło wokół gry tuż przed premierą, co z kolei odbiło się mocno na ocenach użytkowników (i tbh w ogóle im się nie dziwię, bo sam byłem ostro zniesmaczony). To, że steam wlicza do średniej jedynie te recenzje, ktore pochodzą od osób które grę kupiły u nich (czyli np. skreśla oceny 100 tys backerów) też tej średniej nie pomogło.

Ale jak emocje opadły i oceniło się grę za to, jaka ostatecznie wyszła, a nie za to, jaka miała być, nie jest tak źle. Widac, ze z kasą (czy aczej zarządzaniem budżetem) byly problemy, bo drugi akt jest smutny jak pizda, ale pierwszy i trzeci są naprawdę niezłe. Inna sprawa, że być może był to po prostu problem z pacingiem, ponieważ przejście ze wszystkimi questami zajęło mi "na czysto"36 godzin (licząc przechodzenie od questa do questa bez powtarzania walk czy podpatrywania innych wariantów i rozwiązań, gdyż razem z nimi przechodziłem grę 116 godzin), co niby było o jakieś 10h lepszym wynikiem niż totalnie przereklamowany wiedźmin 2, a jednak specjalnie tego nie odczuwałem. W każdym razie fabuła jest dość przewidywalna, ale stanowi miłą odmianę od typowych rpgowych historii. Każde zadanie mozna zrobić na kilka sposobów, a ponadto wiele możliwości odblokowuje się, gdy wykonamy inne zadanie, tak więc miło  rozgryza się różne opcje. Dużo osób jęczy na walkę, ale znowu, wiele żali jest przesadzonych - praktycznie każde starcie da się zakończyć bez użycia choćby jednego ataku, wykorzystując elementy środowiska lub wręcz zagadując naszych oponentów, więc dla mnie całkiem spoko (co najwyżej przeszkadza mi brak  engejdżowania przeciwnika przez co kazdy bez problemu dobiega do moich magów, oraz niekiedy wolne tempo oraz niski poziom trudnosci). Imho PoE było lepsze "do grania" oraz bardziej zadowoliło backerów, bo nie było tak ewidentnie wykastrowane (więcej lokacji, zadań, wyższy poziom trudności oraz lepiej przemyślana walka), ale Torment ma ciekawszy świat oraz nieco ambitniejszą fabułę. Muzyka oraz grafika w obu tytułach jest świetna, ale to w sumie widac na trailerach, więc nie ma sensu się rozwodzić. Obie gry postawiłbym więc mniej więcej na równi i nie żałuję zainwestowanych w ich powstanie pieniędzy, a to chyba najlepsza rekomendacja. 40 zł jest warta tym bardziej.

A hejterom którzy nawet newsów o tych tytułach nie czytali, a będą próbowali trollować, serdeczny chuj w dupę ;D ew. pytania, skargi, uwagi dot. tormenta -> steam, gdzie bywam zdecydowanie częściej. Ew. PW, bo dostaję powiadomienia na maila.

PS WL2 też wcale nie było takie złe, tylko ludzie oczekiwali czegoś, czym gra nawet nie miała być. Jak nie oczekuje się cudów, to można miło spędzić czas. Dla mnie ta gra ma szczególne znaczenie, bo pomogła mi odzyskać wiarę we współczesne RPGi :p


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2017, 17:47:06 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Torment: Tides of Numenera - temat ogólny
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 11, 2018, 16:49:17 pm »
welp, to już chyba koniec - inxile, podobnie jak obsidian, został wykupiony przez microsoft. To by było chyba na tyle, jeśli chodzi o sarkastyczne filmiki z korpo-dziećmi ze strony fargo.
<idzie po popcorn i czeka na komentarz moga :P>

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Torment: Tides of Numenera - temat ogólny
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 12, 2018, 12:52:31 pm »
Ta. Fargo pokazał już wcześniej (sprawa z RPGCodex), ze uważa się za bóstwo RPG i tak go mamy traktować. Obsidian nie straci na tym moim zdaniem. Po prostu większy budżet i port na Xboxa. InXile natomiast wygląda, jakby im się kasa ma W3 skonczyla.

Wysłane z chińskiego tostera przy użyciu Tapatalka

Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Torment: Tides of Numenera - temat ogólny
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 12, 2018, 13:32:22 pm »
z tym codexem to akurat zawinił techland z tego co pamiętam. Inna sprawa że sami sprowokowali sytuację, więc  można to było wziąć na klatę lub jakoś wyjaśnić, a nie lecieć od razu nakręcać dramę wśród community. Ile jego zdanie znaczy to ostatnio pokazał przykład Patchfindera, który pomimo MCA na pokładzie sprzedał się równie świetnie co ten torment.

Anyway, video gdzie fargo ogłasza tę nowinę jest cudowne :D raz że kontrast z tymi filmikami sprzed raptem 5 lat, dwa, że wzrok co chwila mu ucieka gdzieś w podłogę, nie wiem czy ze wstydu czy w poszukiwaniu kartki z treścią wygłaszanego oświadczenia, jak zakładnik terrorystów :D Fargo miał niestety ten sam problem co Feargus, więcej było w tym chciejstwa by być szefem firmy niż faktycznego skilla do jej prowadzenia. Plan, by zrobić WL2, a następnie regularnie wypuszczać kolejne tytuły z przygotowanej wcześniej listy by firma wyrosła na nowy interplay może i był dobry na papierze, ale w praktyce od razu wyłożył się na ryj. Już Wasteland 2 DC szybko stracił support, bo trzeba robić tormenta, który z kolei stracił kupę czasu i pieniędzy przez złe zarządzanie, a który na koniec i tak został wypchnięty kolanem, bo już za rogiem czekało nadzorowanie drugiego teamu robiącego Barda oraz preprodukcja zapowiedzianego wlasnie WL3... Fargo chciał być znowu szefem i powiększyć niemały majątek, ale coś czuję że pozwolą mu jedynie skończyć tego WL3, po czym nastąpi przymusowa fuzja z Obsidianem i tyle będziemy go widzieć. Poza mitsudą i Zeitsem inxile nie ma specjalnie mocnego core teamu (nawet McComb był raptem na zleceniu), do tego większość z nich tak naprawde lata była poza branżą i dopiero uczyła się wszystkiego na nowo, tak więc nie widzę dla nich specjalnej przyszłości.

Nie wiem tylko co myśleć o tym obsidianie. Boję się trochę, że jeden flop i firma skończy jak ensembled i bungie, które pomimo bycia najmocniejszymi studiami MSu, i tak zostały rozwiązane/wypuszczone gdy tylko komuś z "góry" coś się odwidziało, mimo że były to jedne z najlepszych assetów firmy. Do tego standardowe wpierdalanki o czym ma być gra i czemu nie jest TPSem z trybem sieciowym, do którego możnaby dokleić lootboxy. Inna sprawa, ze czas studiów jak Obsidian chyba już się po prostu ostatecznie skończył - z jednej strony są za małe by mieć budżet i marketing jak giganci, z drugiej z kolei mają zdecydowanie wyższe koszty utrzymania niż małe studia indie z którymi rywalizują na wyjątkowo tłocznym rynku. To że wszystkie duże firmy mają wewnętrzne studia i nie bardzo szukaja takich najemników również nie pomaga. MS też był chyba obecnie najlepszą opcją, bo zdają się obecnie dość zdesperowani i skłonni do ustępstw, byleby przy następnej generacji pokazać się lepiej niż w obecnej. Niestety jednak pierwszą ofiarą może być brak gier obu tych studiów na steam i gog, bo MS namiętnie usiłuje wciskać wszystkim swój cudowny store. Smutne jest tylko, że z tej KSowej fali studiów ostał się obecnie już chyba tylko Larian.
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2018, 13:35:39 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!