Autor Wątek: Torment: Tides of Numenera - temat ogólny  (Przeczytany 18016 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Torment: Tides of Numenera - temat ogólny
« dnia: Grudzień 01, 2013, 21:39:58 pm »
Cytuj
Torment: Tides of Numenera to powstająca w studiu InXile gra cRPG przeznaczona dla pojedynczego gracza, będąca duchowym następcą kultowego Planescape: Torment. Choć świat oraz bohaterowie są zupełnie nowi, pracują nad nim kluczowi twórcy pierwowzoru, m.in. Colin McComb, Chris Avellone, Monte Cook oraz Brian Fargo. Gra będzie czerpała z dorobku najlepszych klasyków gatunku – możemy się spodziewać m.in. "ręcznie rysowanych" lokacji obserwowanych w rzucie izometrycznym, rozbudowanych i długich dialogów oraz dużej ilości wyborów i ich konsekwencji. 
czytaj więcej
I co o tym myślicie? Czy duchowy następca was zadowala, czy wolelibyście prawdziwy sequel? A może lepiej nie ruszać trupa w ogóle? A może was nie interesuje zupełnie? piszcie!
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2018, 15:47:17 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: O grze
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2013, 13:11:44 pm »
Zapowiada się ciekawie, coś w stylu starych, dobrych RPGów w rodzaju Baldura, ciekawe co z tych zapowiedzi wyjdzie. Dla niektórych pewnie wadą będzie rzut izomeryczny, ale mi to zupełnie nie przeszkadza, a wręcz jest zaletą. Dla mnie najważniejsza w RPGach jest opowiedziana historia, jej głębia i złożoność, a w tej produkcji fabuła ma odgrywać główną rolą czyli na plus.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2013, 19:51:29 pm »
Pod warunki, że wątek główny będzie wystarczająco długi, to sceny z Tormenta mogą być i zerżnięte, jak pisałem nie dokończyłem nigdy tej gry, a więc nie stanowi to dla mnie problemu. Najważniejszy problem, to ile uda im się z tych zapowiedzi zrealizować bo poziom skomplikowania jest dosyć wysoki.
akurat o poziom skomplikowania bym się nie martwił, bo to pokazuje już Age of Decadence że jak się chce to można (najpewniej również trafi na stronę btw). Bardziej martwić się można o długość takiej gry, bo jak dodatkowo chcą uniknąć zasypywania nas mobami i wstawiać walkę tylko tam gdzie jest ona niezbędna, to może się okazać, że dostaniemy grę na 10 godzin, a to już byłoby przykre. Zwłaszcza że umówmy się, 4mln w tym biznesie to gówno nie pieniądze.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2013, 10:31:51 am wysłana przez dziki »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: O grze
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2013, 19:58:36 pm »
Cytuj
Bardziej martwić się można o długość takiej gry, bo jak dodatkowo chcą uniknąć zasypywania nas mobami i wstawiać walkę tylko tam gdzie jest ona niezbędna, to może się okazać, że dostaniemy grę na 10 godzin, a to już byłoby przykre.

10h to trochę mało, ale drugiej strony siłowe wydłużanie gry poprzez zapętlone lokacje, w których siekamy setki mobków, też wyjściem nie jest. Ogólnie tutaj wszystko rozbija się o wielkość świata, czyli im będzie większy, tym gra dłuższa.

Cytuj
Zwłaszcza że umówmy się, 4mln w tym biznesie to gówno nie pieniądze.

Niestety, nasz Wiesiek chyba miał z 6-7. Co prawda o ile sie orientuje największe koszty generuje marketing i grafika, tak więc jest to do przejscia.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2013, 20:17:56 pm »
wiesiek? z tegoco pamiętam 20 mln, ale to też była gra robiona w 3d i powstawała z dekadę, doppiero ostatnie 4 lata produkcji to był CDP, który zaorał i zaczął od zera. No i nie wiem czy liczyli w to marketing, czy z marketingiem wyszło 30 mln.

a co do świata, na pewno mają być dwa duże miasta a'la wrota baldura z pierwszego BG, więc może tylko niepotrzebnie się przejmuję. Gorzej jak nastąpił feature creep :d

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: O grze
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2013, 20:23:47 pm »
Cytuj
wiesiek? z tegoco pamiętam 20 mln

Ale to chyba w złociszach było podane, ale mogę się mylić.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 02, 2013, 20:28:04 pm »
no tak, my bad, mózg mi już dzisiaj nie pracuje ;_; tak to faktycznie  te 6-7 mln (bo i kurs był wtedy inny), kwestia jak to się miało do ówczesnej wartości nabywczej dolara, kosztów technologii i od którego miliona zaczyna się prawdziwe tworzenie. Taki shadowrun, zarobił milion na zbiórce i była to jedna z najwyższych kwot, ale starczyło ledwo na zbudowanie technologii i taką-sobie kampanię, ponieważ taka z prawdziwego zdarzenia powstanie dopiero w ramach dodatku, gdy pieniądze (głównie z zysku z podstawki) mogą pójść już bezpośrednio na sam 'proces twórczy' a nie pierdoły jak budowanie i kodowanie mechaniki czy grafiki.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: O grze
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 03, 2013, 12:29:17 pm »
Dobrze o tyle, że skoro turn-based wygrało w ankiecie, to chociaż system walki szybciej pójdzie, bo po prostu dostosują ten z Wastelanda 2.

I w sumie z zapowiedzi gra brzmi jakby była naprawdę długa(miliard poziomów Cast-off Labrinth, dwa duże miasta, wizyty w innych wymiarach..) - miejmy nadzieję, że tak będzie. Chyba, że mają wydłużać dungeon crawlem jak w jedynce - wtedy niech sobie darują. Wolę trochę krótszą, ale bez fillerów. Wspominany SR to w sumie dobry przykład takiej filozofii.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2013, 20:51:07 pm »
m'kay, wszystkie artykuły odnośnie tormenta w zasadzie zostały zwodowane. Potrzeba jeszcze kilku poprawek (grafiki, uzupełnienie linków w multimediach o dwie-trzy pozycje, jakieś zapodziane literówki) oraz doszedł jeden update który mówi o umiejętnościach (i dużo o procesie produkcji a mało o grze jako takiej - interesuje was taki rodzaj informacji, czy jednak raczej samo mięso?), ale to się ogarnie na dniach. Jak wrażenia?

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 03, 2015, 17:13:12 pm »
https://www.kickstarter.com/projects/numenerastrand/numenera-strand tak nieco w kontekście dyskusji o crowdfoundingu latającej po foro

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2015, 21:20:29 pm »
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-megaaktualizacja-16
wrzuciłem na stronę pierwszą część zbiorczego update, enjoy. Kolejna już jutro

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 29, 2015, 23:41:43 pm »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 01, 2015, 13:58:06 pm »
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-megaaktualizacja-36
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-megaaktualizacja-46
zapomnialem napisac - update 3 i 4 również wiszą na stronie. Ale z drugiej, pomału czas wyrobić sobie nawyk zaglądania na nią :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 05, 2015, 14:29:54 pm »
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-megaaktualizacja-56
z małym poślizgiem, ale oto piąta część aktualizacji

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 06, 2015, 19:35:51 pm »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!