Autor Wątek: O grze  (Przeczytany 30232 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 15, 2014, 17:52:02 pm »
Lowca, wbrew pozorom ma to sens - jak chyba wspomniałem, "jak gubisz" części to drastycznie zmniejsza się masa twojego pojazdu, a mniejsza masa przy zachowaniu mocy przez powerplant i główny thruster oznacza, że statek będzie szybszy, najwyżej tylko mniej zwrotny jeśli większość thrusterów manewrowych odpadła wraz z tym co odstrzeliliśmy (aczkolwiek AFAIK są one raczej montowane możliwe blisko "kręgosłupa" kadłuba więc trudno je utracić). Ot, działa fizyka, nawet jeśli od strony gameplayu ma to średni sens :P Ale przynajmniej jak scythe dostanie w powerplant to jest one hit KO.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: O grze
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 22, 2014, 23:30:36 pm »
Tony Zurovec dołącza do ekipy SC. Zurovec maczał palce w takim klasyku jak Crusader: No Remorse :)

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 22, 2014, 23:49:49 pm »
tia, słyszałem, ale nie wrzucałem tutaj, bo to nius-pierdoła, facet który ostatni hit miał 20 lat temu zajmie się czymś, czego nigdy wcześniej nie robił (bo crusader przecież space simem nie był, nawet nie był grą multi, a Tony ma przecież nadzorować rozwój SC zamiast  Chrisa, by miał on więcej czasu na dziwki i koks), ot taki growy reality show w stylu gwiazdy tańczą na lodzie :P
Ciekawszy to jest nius o tym, że Crytek jest na krawędzi bankructwa, a przecież SC jedzie na Cryengine.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: O grze
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 23, 2014, 00:53:16 am »
Jak Crytek padnie, to Cryengine bedzie darmowy? ; p (jeśli już nie jest w pewnym stopniu). A zapewne zostaną wykupieni i tyle.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 23, 2014, 08:05:52 am »
No właśnie to nie takie proste Atrion, bo branżowe sępy podobno wyczuły krew i zamiast wykupywać chca poczekać aż Crytek padnie sam, a następnie wykupić za bezcen jego poszczególne marki.
I wątpię by był darmowy (to co jest teraz to SDK na użytek niekomercyjny), ale nawet jeśli, to i tak oznacza to śmierć silnika, bo zabraknie osób które by go rozwijały oraz całego supportu i backendu, CIG musiałby teraz w praktyce rozwijać silnik za Crytek, a to oznacza kolejne gigantyczne koszta.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: O grze
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 23, 2014, 10:22:53 am »
SC tyle kasy zebrał, że może zainwestować w jego rozwój :D

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 23, 2014, 10:29:38 am »
ciężko powiedzieć, utrzymanie cryteku to podobno 3-5 milionów miesięcznie, a cholera wie ile z tego to goła ekipa od silnika. No i nie byłbym pewien czy te niecałe 50 milionów to dużo. Tzn na normalną grę owszem, ale to MMO o obłędnej grafice, do tego robiona przez szereg studiów rozsianych po globie (więc w koszta trzeba wliczać loty samolotem i tak dalej, co nie jest wcale tanie i co sam jeden CR robi dość często).
W każdym razie, sytuacja mało ciekawa.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: O grze
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 23, 2014, 11:22:14 am »
Jakby nie patrzeć, to i bez tego problemu wygląda to średnio pod względem finansowym, bo nawet jak skończą grę to co z opłatami za serwery? Wszak jak mówisz, MMO rządzi się innymi prawami. Ktoś kiedyś na YT powiedział, że ma nadzieję, że SC nie będzie flopem. Ja też, bo to by się chyba odbiło najmocniej na idei kickstartera.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 23, 2014, 16:19:41 pm »
wtedy w najgorszym razie są jeszcze prywatne serwery, które będą działać jak te z freelancera afaik. Ale tia, przetrwanie zależy w dużej mierze od tego, czy będą ludzie skłonni płacić za statki w dolarach zamiast w walucie gry. Choć po prawdzie, wiele też zależy od tego jak będzie działać sama gra, bo z tego co mówią twórcy dość blisko jej do.. guild wars. Tylko instancje będą bardziej dynamiczne, a nie  tak ustawione na sztywno.

I jak mówimy o obawach, ja mam trochę inne, znacznie gorsze i kickstarterobójcze, co zresztą już chyba tutaj pisałem - patrząc po dramie, jaka odbyła się na oficjalnym forum wokół sterowania, Star Citizen stał się ofiarą własnego sukcesu. Gra powstała z myślą o hardkorowcach, hardkorowcy dali te pierwsze 10 milionów dzięki którym gra w ogóle powstała, a teraz nagle ekipa im serdecznie dziękuje, ponieważ pozostałe 40 milionów dali casuale i nie można ich przecież zawieść czyniąc grę nieprzystępną, co doprowadziło do "syndromu warthundera": na joyu tak średnio da się latać w porównaniu z myszą, bo casualowa mysz jako jedyna jednocześnie lata, strzela i mniej nią "rzuca" gdy do głosu dochodzi inercja. Ofc mówimy o wczesnej wersji alfa i wiele się zmieni, ale sam trend i tłumaczenia ekipy są dość.. niepokojące.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: O grze
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 23, 2014, 16:46:23 pm »
W Warthundera grałem myszką, ale ponoć padem jest całkiem przyjemnie. Ale WT to czysty symulator latania, a w SC mają być jeszcze chyba interakcje czysto postaciowe, a to może być lepsze myszką (jeśli będzie np. możliwość wpadnięcia komuś na statek i wystrzelania załogi - wtedy z graczami myszkowymi szans nie będzie). Poczekamy zobaczymy.

Ale fakt faktem, gra może nie udźwignąć ciężaru oczekiwań...

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 23, 2014, 17:43:16 pm »
właśnie nie, WT jest tak tragiczny do latania joyem, że w grze musiał znaleźć się specjalny tryb "bitwy symulacyjne" gdzie używanie myszki jest zabronione.
A co do SC - no wiadomix że nikt nie będzie strzelał padem podczas abordażu (chyba że jakiś kompletny masochista), to jak BF czy inna ARMA - biegasz klawą i myszą, gdy wsiadasz do pojazdu chwytasz za joya i siejesz zniszczenie. Tzn pod warunkiem, że sterowanie joyem nie bedzie tak niedoruchane w porównaniu do myszy

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: O grze
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 23, 2014, 18:04:48 pm »
specjalny tryb "bitwy symulacyjne" gdzie używanie myszki jest zabronione.

Beznadzieja. Poza tym jak to sprawdzają?

Lowcap

  • Kapituła Dominium
  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: O grze
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 23, 2014, 18:20:15 pm »
Mysz ci nie odpowiada jak próbujesz jej użyć. Próbowałem grać w WT dżojem, masakra, może jakbym miał pedały to fajnie by się latało, może.

Myślę że statki w SC na tyle mocno podlegają fizyce, że hardkorowcy będą w stanie wyłączyć "wspomaganie" i cieszyć się z topornego stylu, który po opanowaniu pewnie da im jakieś sztuczki, tylko na ogół casuale tacy jak ja będą mieli łatwiej.
Steruj 8 silnikami manewrowymi w aurorze - ręcznie! xD

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 23, 2014, 20:29:49 pm »
pedały nic ci nie dadzą w WT. Wiem, bo mam "skręcający się" joy.
Tzn manewry się robi cool, myszą takiego poziomu nie osiągniesz, ale co z tego jak joyem nie jesteś w stanie wycelować. Wspomagań za bardzo nie wyłączysz, przynajmniej nie na tyle by sterować manewrowymi. Te co można wyłączyć to szczerze mówiąc nie widzę żadnej różnicy.

A co do "jak sprawdzają" - no zwyczajnie, mysz jest po prostu wyłączona, nie da się nią kierować, musisz mieć joya :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: O grze
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 29, 2014, 13:58:44 pm »
hmpf, szybkie pytanie - to tylko u mnie coś nie tak, że ekran PWR w HUD okrętu za cholerę nie działa? broń mogę grupować,  mogę przekierowywać moc między tarczami (ale tylko trochę, nie wiem czy to bug czy tak ma być), ale za cholerę nie działa mi ten trójkąt gdzie rozdzielamy zasilanie między tarcze, silnik a uzbrojenie, duszę enter, strzałki, robię jak każą w video i manualach, ale nic nie działa.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!