Autor Wątek: Propozycja reformy działów na forum  (Przeczytany 9791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Klimek

  • Wiadomości: 275
Propozycja reformy działów na forum
« dnia: Październik 29, 2013, 22:22:29 pm »
Z tej skromny skromny sługa Innosa, Królewski Strażnik Miejski Klimek.

W związku z tym, że jesteśmy fanklubem RPG, chciałbym zaproponować nowe działy tematyczne do najpopularniejszych gier z tego gatunku.

Przy okazji chciałbym napomknąć o reformie działu TES. Z nazwy wrzucić słowo "seria" (bo moim zdaniem jakoś nieschludnie to wyglada) i do każdej części zrobić odpowiednie subforum, tj. "TES III: Morrowind", "TES IV Oblivion" i tak dalej. Wrzucając wszystkie części serii do jednego wora ograniczamy pole do dyskusji.

Propozycja nowych działów:
Dział: Wiedźmin
Podkategorie: Wiedźmin 1, Wiedźmin 2, Wiedźmin 3

Dział: Gothic
Podkategorie: Gothic 1, Gothic 2, Gothic 2: Noc Kruka, Gothic 3, Gothic 3:Zmierzch Bogów, Gothic 4, Modyfikacje

Dział: Dragon Age
Podkategorie: Dragon Age 1, Dragon Age 2, Dragon Age 3

Dział: Fallout
Podkategorie: Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas

Dział: Mass Effect
Podkategorie: Mass Effect 1, 2, 3

Dział: Risen
Podkategorie: Risen, Risen 2

Dział: Planescape: Torment

Dział: Baldurs Gate
Podkategorie: BG 1, BG2 itp


Moim zdaniem powinniśmy mieć działy dla tak popularnych rpgów wśród graczy. Dział "retro RPG" czy też "cRPG" nic nie mówi gościowi, który wbił na forum aby obczaić, o co tu kaman. Sam pokazałem już forum 5 swoim znajomym, którzy są fanatykami tego gatunku, z czego tylko jeden się zarejestrował ale nic nie napisał, a reszta tylko popatrzyła, powąchała i poszła dalej. Nie ma po prostu nic ciekawego. Tylko jeden dział popularnej gry, jaką jest TES, a ten dział również jest zbyt ogólny, powinien zawierać bardziej wyspecjalizowane subkategorie do każdej części gry, plus subkategorię o modyfikacjach.

Podane przeze mnie gry powyżej to tylko przykłady w celu rozruszania tematu.

Wielką wagę przywiązuję do serii Gothic, dzięki której się tu zebraliśmy, więc naprawdę powinien być oddany jakiś szacun tej serii.

Liczę na żywą dyskusję na ten temat, z cennymi argumentami i jak najmniejszym bólem czterech liter. ;]
Czy nie odczuwasz pragnienia wolności każdego dnia? Nie czujesz, jak z każdą godziną pragnienie to staje się silniejsze? Pozwól mu pokierować twoim duchem! Czy wiesz, co robisz, próbując zagłuszyć w sobie ten głos? Wyrzekasz się swojej duszy, wyrzekasz się samego siebie! Nie pozwól, by strach tobą kierował. Uwolnij się! Przejrzyj na oczy! Śniący zbudzi się pewnego dnia, wyzwoli swoich poddanych i strąci niewiernych w najczarniejsze czeluści piekieł! Znikną z tego świata jak nieczystości spłukane przez deszcz. Będą błagać o litość, ale wtedy będzie już dla nich za późno. Wtedy zapłacą cenę. Zapłacą ją własną krwią... i własnym życiem!

Endaron

  • Wiadomości: 321
  • I tyle
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2013, 22:34:07 pm »
Przeczytałem kategorie na szybko, bo grałem tylko w Gothica i pierwszego Wieśka i to co mi się od razu rzuciło w oczy to:
Kategoria: Zmierzch Bogów. Bez przesady.

Klimek

  • Wiadomości: 275
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 29, 2013, 22:40:22 pm »
Kategorie mają być dla wszystkich, a nie tylko wybranych. Jeśli myślimy o tym, że to forum ma odwiedzać kiedyś ileś tam osób, to powinny być wszystkie działy jakie powinny być, a nie tylko takie, które lubimy my/lubi administracja.
Czy nie odczuwasz pragnienia wolności każdego dnia? Nie czujesz, jak z każdą godziną pragnienie to staje się silniejsze? Pozwól mu pokierować twoim duchem! Czy wiesz, co robisz, próbując zagłuszyć w sobie ten głos? Wyrzekasz się swojej duszy, wyrzekasz się samego siebie! Nie pozwól, by strach tobą kierował. Uwolnij się! Przejrzyj na oczy! Śniący zbudzi się pewnego dnia, wyzwoli swoich poddanych i strąci niewiernych w najczarniejsze czeluści piekieł! Znikną z tego świata jak nieczystości spłukane przez deszcz. Będą błagać o litość, ale wtedy będzie już dla nich za późno. Wtedy zapłacą cenę. Zapłacą ją własną krwią... i własnym życiem!

Dassanar

  • Wiadomości: 514
  • Swordmaster
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 29, 2013, 23:32:22 pm »
Jak dla mnie, niestety, pomysł bez sensu. Wiele by mówić, ale przede wszystkim już na starcie przewidziane były działy gier, które mają potencjalnie największą popularność. Gry starszej daty, które powstały x lat temu (vide Gothic) wrzucane są raczej dla nostalgii. I właśnie, zahaczając o dział im przeznaczony:

Cytuj
Dział "retro RPG" czy też "cRPG" nic nie mówi gościowi, który wbił na forum aby obczaić, o co tu kaman.
Mylisz się. Ten dział dokładnie mówi, do czego jest stworzony i co tam się znajduję. Właściwie nie rozumiem, skąd ten absurdalny pomysł, że nie można z samej nazwy połapać się, o co chodzi.

Cytuj
Sam pokazałem już forum 5 swoim znajomym, którzy są fanatykami tego gatunku, z czego tylko jeden się zarejestrował ale nic nie napisał, a reszta tylko popatrzyła, powąchała i poszła dalej. Nie ma po prostu nic ciekawego.
Sonda na podstawie 5 osób z jednego środowiska. Urocze 8)

Cytuj
Kategorie mają być dla wszystkich, a nie tylko wybranych.

Jak jest w zamyśle dla wszystkich, to zazwyczaj kończy się na tym, że jest dla nikogo. Już choćby ten burdel, jaki wyniknie, z wyciągania z szafy kultowych gier i rozdrabniania działu Retro na atomy (bo mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że jeżeli iść polityką najpopularniejszych gier w tak szerokim spektrum, jakie podałeś, tych działów będzie nawet z dwa razy tyle?).
P.A. 69%


-NAJLEPSZY LITERAT ŚWIĘTEGO PRZYMIERZA-


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 30, 2013, 00:32:58 am »
dzialy i poddzialy sa robione wedlug potrzeb - nie ma sensu robic subforum dla dwoch tematow o morrowindzie (a juz tym bardziej dla gothica z jednym zdechłym tematem, a co dopiero dla kazdej czesci osobno), dzialy dostaja gry/serie o których bedzie pisane na portalu, a o czym bedzie pisane na portalu deklarujecie wy zglaszajac sie do tmatu z naborem na redaktorow (wasteland, torment i inqui teksty juz maja, przy cyzm ten ostatni i tak bedzie na razie usuniety bo za male community by byl sens go trzymać). Opis retro rpg "dyskutujemy tu o grach crpg sprzed 2003 roku" rowniez wydaje mi się oczywisty do bólu i nie wiem jak go jeszcze bardziej uprościć by był bardziej zrozumiały. Kolegow rozumiem, bo tutaj nic nie ma, ale to nie wina braku dzialu gothic ktory stalby pusty, ale zwyczajnie strony, ktora co chwila jebie sie w innym miejscu i trza czekac na odpowiedzi supportu bo polowa problemow to wina hostingu (tyle tylko ze placimy na tyle duzo, ze nam praktycznie od reki naprawiaja problem jesli faktycznie lezy po ich stronie zamiast olac)

tl;dr - chcecie dział DA czy ME, to znajdzcie redaktora (ofc za plusa czy inne uznanie referatu) co pozbiera dostepne info na ich tmat i podzieli je jakos sensownie na takie arty jak fabula, mechanika itd, bo gothica niby wszyscy chcą, a potem nawet w jednym głupim zbiorczym temacie nie ma komu dyskutować, o pisaniu czegoś poważniejszego.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Tidas

  • Wiadomości: 33
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 30, 2013, 06:30:16 am »
O Efekcie Masy pisać moge zawsze. Będzie powód aby w niego pograć

Seksrator

  • Wiadomości: 187
  • Cham i Prostak
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 30, 2013, 08:05:47 am »
Co do Gothic się nie zgodzę, do gry ciągle powstają nowe modyfikacje, gdybyśmy zrobili dobre arty do starych części i podzielili na ew. podkategorie dla każdej części i jedną dla modyfikacji(subfora dla każdej do za dużo, ew. jedno osobne dla modów), wtedy dział nie stałby pusty, jeśli dobrze rozumuję, to co my napisaliśmy na gsu, możemy sobie i tu zabrać, więc trochę roboty z głowy, wiem że znaleźliby się ludzie do zrobienia tego. A jeśli dalej macie zamiar kłaść na to lagę, to chciałbym się zabrać za Dragon Age.

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 30, 2013, 08:26:04 am »
Zdajecie sobie sprawę, że problemem nie jest samo zawartość forum, tylko brak jego reklamy? Nikt nowy nie doszedł, wszystko to niedobitki z GSu, którzy na dodatek powoli się wykruszają. Tak, wiem czekacie, aż będzie portal itd. no dobrze wszystko fajnie, ale póki co można zadbać, aby ktokolwiek nowym miał szansę tu zawitać.

Portal powstanie ch wie kiedy, a za ten czas samo foro mogłoby mieć już jaką taką społeczność. Wystarczy porozrzucać linki po necie i może ktoś wejdzie i zostanie an dłużej. Liczba naszych użytkowników jest dramatycznie mała i co gorsza cały czas się zmniejsza, tak wypadałoby zadbać, aby zmienić ten stan rzeczy.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Damiano_gt

  • Wiadomości: 1858
  • Xqwzts
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 30, 2013, 08:35:58 am »
Osobiście gdy widzę forum z dużą ilością działów, a w każdym albo pusto albo kilka tematów, to długo tam nie siedzę.

Wielką wagę przywiązuję do serii Gothic, dzięki której się tu zebraliśmy, więc naprawdę powinien być oddany jakiś szacun tej serii.
No właśnie. Najlepszy szacunek oddamy wtedy, gdy zrobimy tylko jeden dział. To będzie taki symboliczny znicz na grobie tej gry.

Jeśli ktoś chce iść do przodu, to nie może ze sobą targać zbyt dużej ilości rzeczy z przeszłości.

Szef fabryki samochodów nie powie "panowie, musimy wypuścić jedną serię samochodów bez klimatyzacji, bo kiedyś robiliśmy samochody bez niej i należy się temu szacunek".
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2013, 08:37:29 am wysłana przez Damiano_gt »
Klasztor - Fechtmistrz

Seksrator

  • Wiadomości: 187
  • Cham i Prostak
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 30, 2013, 09:21:28 am »
Cytat: Damiano
Szef fabryki samochodów nie powie "panowie, musimy wypuścić jedną serię samochodów bez klimatyzacji, bo kiedyś robiliśmy samochody bez niej i należy się temu szacunek".

Do dziś można kupić furę bez klimy więc co Ty za głupoty pieprzysz.

Damiano_gt

  • Wiadomości: 1858
  • Xqwzts
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 30, 2013, 09:53:04 am »
Nie kupuję w salonach, więc nie wiem. :D Myślałem, że klimę dają w standardzie.
Klasztor - Fechtmistrz

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 30, 2013, 09:53:35 am »
Czekajcie, zaraz ja wrzucę listę ze swoimi ulubionymi grami.
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

xilk

  • Wiadomości: 848
  • Deszczowy Sługa Chaosu
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 30, 2013, 11:24:30 am »
Klimek chyba jest niezadowolony, że ani mu na GS nie wychodzi, ani tutaj...

Bez przesady, mamy wstawić n działów, tylko po to, by one były i świeciły pustkami? Klimek i pozostali. Jeśli chcecie wnieść coś naprawdę do forum i brak Wam jakiejś gry, to stwórzcie chociaż 2-3 porządne artykuły o danej grze. Wtedy można pogadać, że wstawiamy oddzielny dział dla danej gry.

Podczas planów stworzenia tego forum, w grupie doszliśmy do wniosków, że wstawianie n pustych działów o starych grach nie ma sensu. Jeśli natomiast będą chętni na pisanie artykułów (liczba mnoga) o danym tytule, to taki dział można dodać. Dlatego, jeśli ktoś chce np. zobaczyć tutaj dział o modzie Returning do Gothica, to niech sam lub z innymi osobami o takich samych pasjach, napisze kilka artykułów na początek, by dany dział nie był pusty i tyko odstraszał.
Deszczowy samotnik ŚP
Anioł Śmierci Podziemia


Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 30, 2013, 11:26:48 am »
Streszczając dyskusję, potrzeba nie nowych działów, a ludzi i materiałów.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Propozycja reformy działów na forum
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 30, 2013, 13:18:09 pm »
Co do nowych działów - jak już wspomniano wcześniej, nie było sensu rozstawiać rusztowania na WSZYSTKO i liczyć, że się samo zbuduje. Powstawanie nowych subforów, działów/poddziałów ma być bardziej organiczne. Był nawet koncept takiego "organicznego zestawu reguł", czegoś na kształt "temat(y) poświęcony(e) razem danej serii osiąga(ją) ponad X postów - seria dostaje dział, dana gra z serii osiąga Y/Z postów/tematów, można myśleć o wyodrębnianiu poddziałów", ale póki co nie ma potrzeby go angażować. Bo nie ma tego strumienia postów i tematów, który należałoby segregować i dzielić. Wiele tematów i działów, przynajmniej na początek, za to jak najbardziej potrzebuje "naganiaczy" kierujących dyskusję. Albo, mówiąc bardziej formalnie, przewodniczących debaty. Bo jeśli dyskusja się skończy po paru "ehe fajnie, no ja też tak mam, heh", to nie ma mowy o żadnym poziomie merytorycznym. Stymulowanie bardziej górnolotnych wymian opinii i zdań powinno być zatem największym priorytetem community, a nie próba stworzenia tysiąca małych podwóreczek, gdzie każdy wpadnie tylko popierdzieć "no fajna giera pograłem se i było spoko + ehehehe jak mu przyjebałem z tej lagi/karabinu to beka była" +/-  kilka "mam problem z rozdzielczością ratunku + game.exe się nie odpala pomocy" +/- trochę "hurr, nie mogę się doczekać tej kolejnej części durr" i do widzenia. Więc każdy powinien sobie raczej brać na celownik dany temat i próbować coś z niego wykrzesać, a nie domagać się większej liczby miejsc, w których można tylko postawić mentalnego bobka i sobie pójść dalej, do kolejnego miejsca. Jak skończy się umysłowe zaparcie, to będzie można swobodnie mówić o rozwoju (tym prawdziwym) i przy okazji poszerzyć obszary do dyskusji tam, gdzie może to się okazać przydatne.

To jest to, co można zdziałać na forum. Jak koledzy wpadli i stwierdzili, że nie ma gdzie popierdzieć albo pojarać się nadchodzącą częścią ulubionej hehegierki, to nic dziwnego - ale to nie jest sygnał do otwierania X działów. Za to jak stwierdzili, że nie ma gdzie się dołączyć do ciekawej dyskusji (a bardzo chcieli, no muszę założyć taką ewentualność), to też nic dziwnego - ale to już problem tego, że mogli ominąć te kilka tematów, gdzie takie dysputy (czy ich zalążki) się toczą - co z kolei może wiązać się z poprzednim (bo nie ta gierka, hurr). W każdym razie oba warianty mają wspólną cechę - przyszli na gotowe i nie zastali tego. Akurat z tym (mentalnością) sobie nie poradzimy, bo to nie leży w naszej gestii. Większość się nastawia (robiąc praktycznie cokolwiek w życiu) na instant-frajdę, przejażdżkę z pojedynczymi porcjami wszystkiego i wysiadkę. A my się nastawiamy na tą mniejszość, co myśli/robi inaczej.

A to, co wspomnieli przedmówcy, to oczywiście jeszcze sprawa wortalu - tutaj jest prościej, wystarczy parę artykułów i już coś się kręci. Unikalny materiał, pole do dyskusji, grę/serię prostu widać od razu - wtedy można oceniać (po reakcji, bo postawienie 3 artów to jeszcze nie ostateczny sukces), czy gra faktycznie jest popularna i da się z niej coś wycisnąć. Ale na pewno nie ma możliwości zaszkodzić całości, wysiłek zawsze jest na plus. Jak wortal stanie na nogi, rzecz jasna - ale dlaczego jest obsunięcie, to też już zostało wyjaśnione przy paru okazjach.

Na koniec kwestia działu TES (jako przykład, tak w zasadzie) - nie wiem, jakim cudem trzymanie paru tematów na krzyż w jednym subforum ogranicza pole do dyskusji. Pole do dyskusji ogranicza ciasna głowa, a nie rozmieszczenie tematów. Póki nie ma nawału threadów dotyczących różnych części serii, nie ma potrzeby ich rozdzielać. Co więcej, TES jest tym mniej odpowiedni do dzielenia, jako że ma naprawdę spójne lore na przestrzeni serii (to się może co prawda wkrótce zmienić drastycznie + ogólna tendencja spadkowa już trwa od jakiegoś czasu, ale nadal nie ma tragedii) - i prędzej czy później powstanie potrzeba stworzenia niejednego tematu inter...częściowego, dotyczącego lore właśnie.
(powstanie, prawda?)
(click to show/hide)

A na koniec po końcu - za jakiś czas można pomyśleć o bardziej klimatycznych* nazwach działów, coby wypracować jakiś charakterystyczny "feel" całości. Póki co rozumiem, że część i tak jest robocza (połowa jest z wielkich, połowa z małych liter) i nie było na to czasu, ale to na pewno przyciąga gały oczne i będzie można co nieco nawymyślać. Doszedłem do takiego wniosku, patrząc na "Retro RPG" (ale to akurat z innego powodu - po prostu jest niecelne, "retro" to jednak trochę starsza epoka**) i zacząłem kombinować z różnymi "Ye Olde RPG" czy innymi spojrzeniami w przeszłość. Mite b cool, tak myślę.

* - albo humorystycznych, to też dużo pomaga
** - póki nie idziemy w totalne, "książkowe" retro z lat 80-90, to większość gier w dziale tak naprawdę łapie się na sparafrazowanie Britney Spears (zamieńcie "a girl" na "new" i "a woman" na "retro" w jednym z tytułów jej piosenek) i nie wiadomo, czego ta nazwa działu dotyczy
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.