Autor Wątek: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?  (Przeczytany 14185 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xeroloth

  • Wiadomości: 1297
  • Mistrz
[Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« dnia: Wrzesień 10, 2013, 16:34:28 pm »
Witam serdecznie.

W tym poradniku chciałbym opisać dokładnie jak upiększyć grę The Elder Scrolls III: Morrowind tak, by jej grafika pasowała do realiów roku 2013.

Na zachętę wrzucam kilka screenów jak gra wygląda u mnie. Chcesz osiągnąć taki sam, lub podobny efekt? Doczytaj poradnik do końca :)

Okolice Balmory i widok na upiorną barierę:
(click to show/hide)

Okolice Seyda Neen i widok na Vivek i księżyc:
(click to show/hide)

Zachód słońca nad Seyda Neen:
(click to show/hide)

Woda i odbicia:
(click to show/hide)

Okolice Ald'Ruhn:
(click to show/hide)

Okolice Sadrith Mora z widokami m.in. na Tel Fyr i Pastwiska:
(click to show/hide)

Co będzie nam potrzebne?
  • Gra The Elder Scrolls III: Morrowind Złota Edycja (a więc z dodatkami Trójca i Przepowiednia)
  • Narzędzie TES Construction Set dołączone do oryginalnej wersji gry
  • Konwerter Magnusa, który można pobrać stąd
  • Poradnik do obsługi Konwertera i rekompilacji skryptów autorstwa Magnusa (nie będę powtarzał jego słów, bo opisał to wszystko bardzo prostym i zrozumiałym językiem) (do pobrania stąd)
  • Program Morrowind Graphic Extender XE do pobrania stąd
  • Biblioteki Microsoft .NET Framework w wersjach: 2.0, 3.0, 4 Extended (ja je posiadam)
  • Paczki tekstur:
    - Vurt's Ascadian Isles Mod 24a
    - Vurt's Ashland's Overhaul v11
    - Vurt's Bitter Coast Trees v09
    - Vurt's Grazelands Trees I v13
    - Vurt's Groundcover v23a
    - Vurt's Lava nad Smoke 11a
    - Vurt's Leafy West Gash 20a
    Wszystkie te mody można pobrać ze strony morrowind.nexusmods.com (wersje mogły się nieco zmienić, nie kontrolowałem tego ostatnio, wypisałem nazwy tych, które sam posiadam)
  • Cierpliwość i dobre chęci

Zaczynamy!
1. Instalujemy Morrowinda z dodatkami. Myślę, że to na tyle oczywiste, że każdy sobie z tym poradzi.
2. Do głównego folderu Morrowinda wypakowujemy wszystko co jest związane z MGE XE, który wcześniej pobraliśmy. Jeśli pojawią się jakieś komunikaty o podmianie plików, oczywiście zatwierdzamy.
3. O ile jeszcze nie mamy, instalujemy wymienione przeze mnie biblioteki .NET Framework.
4. Konwerter Magnusa wypakowujemy sobie do jakiegoś folderu, może być przykładowo na pulpicie.
5. Wszystkie paczki tekstur od Vurta wypakowujemy do osobnych folderów, tak by nic nam się nie pomieszało.
6. Zauważmy, że w niektórych folderach z modami mamy dodatkowe foldery jak np 'meshes', 'textures' itp. Mody, w których znajdują się tylko takie foldery (nie ma pliku z rozszerzeniem .esm) możemy od razu przekopiować do folderu 'Data Files' tam, gdzie zainstalowaliśmy Morrowinda. Na pewno pojawią się komunikaty, czy zastąpić jedno drugim, co oczywiście zatwierdzamy.
7. Foldery z modami, w których mamy pliki .esm najlepiej skopiować już po skonwertowaniu plików .esm Konwerterem Magnusa (po wszystkie potrzebne informacje jak to zrobić zapraszam do poradnika PDF autorstwa Magnusa, do którego link podałem wcześniej).
8. Zakładam, że mamy już wszystko jak trzeba, mody wymagające skonwertowania zostały skonwertowane, wszystko zostało wklejone jak trzeba do 'Data Files'. Co dalej? Musimy zrekompilować skrypty, które wcześniej konwertowaliśmy. W tej sprawie również odsyłam do wrzuconego wcześniej poradnika Magnusa, gdzie są nawet dokładne ilustracje jak to zrobić w Construction Secie, aby się nie pogubić. To naprawdę proste!
9. A więc mamy już skonwertowane i zrekompilowane mody. Co dalej? Bierzemy się za MGE XE!

Odpalamy program poprzez ikonkę MGEXEgui.exe w naszym folderze Morrowinda. Otwiera nam się okienko, które teraz pokrótce objaśnię najważniejsze kwestie.

Rozdzielczość - wiadomo, każdy ustawia jaką chce
Wygładzanie krawędzi - wiadomo, im wyższe, tym gra chodzi wolniej
Edytor efektów - możemy w nim włączyć dodatkowe efekty, które chcemy zobaczyć w naszej grze. Wiadomo, że im więcej dodamy, tym wolniej gra będzie chodzić.

Kreator tworzenia odległego terenu - najważniejsza rzecz w całym programie. Dzięki niemu możemy wygenerować odległy teren, dzięki czemu nawet z Vivek można podziwiać przykładowo Czerwoną Górę. Po kolei będziemy tam wybierać opcje, co chcemy zaimplementować i w jakiej skali, nie zapominamy, by w odpowiednim miejscu zaznaczyć też wszystkie pliki z modami, które wrzuciliśmy do gry i główne pliki Morrowinda, Trójcy i Przepowiedni.
Reszta opcji jest raczej prosta w zrozumieniu.

Tu są raczej ogólne opcje.
Szczególnie przydaje się opcja "Tak na wszystkie"

W tym okienku możemy ustawić maksymalne możliwości programu, jak również zresetować dotychczasowe ustawienia, czy sprawdzić raporty z błędami.

Na screenach widnieją wszystkie opcje, które ja mam ustawione u siebie.

Kilka przydatnych wskazówek:
- Podczas włączania Morrowinda przez launcher, pilnujemy by w Plikach Danych były zaznaczone tylko główne pliki Morrowinda, a więc podstawa + oba dodatki. Modów wizualnych nie zaznaczamy na tej liście.
- Podczas gry, program MGE XE musi być wyłączony
- Jeśli dodamy podczas gry jakieś mody na nowe tereny/budynki itp, musimy wygenerować odległy teren od nowa.
- Podczas rekompilacji skryptów w CS'ie może nam wyskakiwać cała masa błędów. Nie przejmujemy się tym, tylko potwierdzamy. To normalne.

Dzięki za wytrwanie do końca, mam nadzieję, że mój poradnik się komuś przyda.

Jeśli nie możesz sobie z czymś poradzić lub wszystko nie działa jak powinno, napisz tutaj, razem coś zdziałamy.
Gdybym sobie coś przypomniał, to na bank dodam to do tego tematu. Sądzę jednak, że wszystko co najważniejsze już zostało tu zawarte.

Proszę o przyklejenie tematu.

Pozdrawiam, xeroloth
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2016, 17:05:38 pm wysłana przez xeroloth »

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2013, 16:43:05 pm »
Na jakim sprzęcie to odpalałeś?

I tak gówno tak swoją drogą. Nie dorasta do pięt Skyrimowi, albo Oblivionowi (gra bez lvl scalingu?! Beznadzieja). No i nie ma smoków, finiszerów, Fus-ro-dah i questowych pomagaczy.

Gra jest za trudna, następnym razem zrób poradnik jak ułatwić sobie grę w Morrowinda, żeby dało się ją przejsć.

Gdzie jest Balmora?

Anyway no i pytanie pierwsze.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

xeroloth

  • Wiadomości: 1297
  • Mistrz
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2013, 16:47:02 pm »
Cytuj
Na jakim sprzęcie to odpalałeś?
Procek C2D 3,2 Ghz
Karta GeForce 9600 GT 1 GB
3 GB RAM

Czyli taki typowy średniak można powiedzieć. A gra chodzi bardzo ładnie, mógłbym uruchomić znacznie więcej opcji, ale po co - i tak jest okej jak na moje wymagania.

PS: reszta twojej wypowiedzi MoG to naprawdę słaba prowokacja :P

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 10, 2013, 16:59:29 pm »
Były jeszcze jakieś mody poprawiające cienie i animacje... Było też chyba coś z lepszymi modelami postaci.

Warto obczaić, niestety tytułów sobie teraz nie przypomnę.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

xeroloth

  • Wiadomości: 1297
  • Mistrz
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2013, 18:02:00 pm »
Cytuj
Były jeszcze jakieś mody poprawiające cienie i animacje... Było też chyba coś z lepszymi modelami postaci.
Oczywiście, że są mody na lepsze modele, jak choćby "Better Bodies" i "Better Clothes", ale to wszystko rzecz gustu. Ja opisałem jak ulepszyć krajobraz w grze.

Co do lepszych cieni, odbić - wszystko to jest zawarte w MGE.

Co do animacji - tego chyba nie zmienia żaden mod. Przynajmniej jeśli chodzi o animacje walki, bo to byłby cały system do przebudowy, co jest raczej niemożliwe.

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

Skellen

  • Wiadomości: 206
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2013, 18:10:19 pm »
Wszystko super, a inicjatywa godna pochwały :D

Gorzej, że sama gra wygląda tak (po stornie grywalności itp), że się od niej odbijam, a na to nie ma prostych tricków ;)

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 10, 2013, 22:00:48 pm »
xero - a co z morrowind overhaul? Bo gdzies ostatnio na to wpadłem i z tego co kojarzę to to taki Bigger Better More Badass MGE.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

xeroloth

  • Wiadomości: 1297
  • Mistrz
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 10, 2013, 23:34:34 pm »
Morrowind Overhaul rozbudowuje też inne sfery gry. Np questy, przedmioty itd. Poza tym, jest tylko i wyłącznie po angielsku.

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 10, 2013, 23:58:41 pm »
ach, no tak, słyna niekompatybilnosc polskiej wersji ze wszystkim, łącznie z dodatkami (polecam odpalić Construction seta i popatrzec jak sypie błędami przy ładowaniu)

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

xeroloth

  • Wiadomości: 1297
  • Mistrz
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2013, 00:05:02 am »
Chyba, że posiadasz angielskiego morrka i perfekto znasz angielski. Wtedy możesz bawić się Overhaulem. Zaś po zabiegach z moim poradnikiem masz grę 100% po polsku.

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

Morean

  • Wiadomości: 273
  • Ocean Soul
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 24, 2016, 12:53:21 pm »
Xero, skoro ten temat nie jesteś jakiś świeży. Czy mógłbyś proszę odświeżyć screenshoty? Bo chętnie bym zobaczył efekt finalny, a może sięgnę po Morka.
Ave Crux, Spes Unica Mea! | Et lux in tenebris lucet, et tenebrae eam non comprehenderunt.
Pracowity Sługa Beliara | Złoty Czempion ŚP | Czempion Podziemia | Tropiciel Turnieju Chowanego | FEiE

Podziemie - Poszukiwacz

xeroloth

  • Wiadomości: 1297
  • Mistrz
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 24, 2016, 17:02:59 pm »
Wedle życzenia, na szybko wszedłem do gry i zrobiłem parę ujęć krajobrazu :)

Okolice Balmory i widok na upiorną barierę:
(click to show/hide)

Okolice Seyda Neen i widok na Vivek i księżyc:
(click to show/hide)

Zachód słońca nad Seyda Neen:
(click to show/hide)

Woda i odbicia:
(click to show/hide)

Okolice Ald'Ruhn:
(click to show/hide)

Okolice Sadrith Mora z widokami m.in. na Tel Fyr i Pastwiska:
(click to show/hide)

Mam nadzieję, że zaspokoiłem twoją ciekawość :P

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

Maniaks

  • Wiadomości: 1208
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 10, 2021, 14:28:25 pm »
Ja tak tylko nieśmiało zalinkuje tymi dwoma filmikami  8)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Yj6jK6TuCCI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Yj6jK6TuCCI</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=k09SAFzIDxM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=k09SAFzIDxM</a>
Podziemie - Akolita

Dobry Mudżyn! Z Afrika!
 

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: [Poradnik] Jak upiększyć swojego Morrowinda?
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 11, 2021, 20:53:05 pm »
trochę mnie rozczarował rozjazd jakości między pierwszym "showcase" trailerem, a tym drugim z faktycznym gameplayem :p Ale trzymam kciuki, bo wygląda naprawdę nieźle. Oby tylko starczyło im zapału, by go dokończyć.

Swoją drogą czy tylko ja czuję tę nostalgię gdy widzę, że lata lecą, gigaherce rosną, a i tak przy zmianie "komórki" mapy gra i tak chrupie niemiłosiernie? Wspomnień czar ;D

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!