Autor Wątek: Dead Space 3  (Przeczytany 2803 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Dead Space 3
« dnia: Wrzesień 03, 2013, 17:42:59 pm »
Temat poświęcony trzeciej części gry pt. Dead Space. Zapraszam do dyskusji.

Przed zagraniem spotkałem się z wieloma opiniami, że to już nie survival horror jak dwie poprzednie części, niestety też tak uważam po przejściu połowy gry.

Kilka rzeczy, które wg mnie bardzo wpłynęły na pogorszenie się klimatu gry:
- bardzo mało klaustrofobicznych miejsc, mroku i elementów zaskoczenia, jak coś mi wyskoczy to zazwyczaj w momencie kiedy się tego spodziewam;
- same Nekromorphy wyglądają już mało strasznie, leapery jakieś śmiesznie szare, lurker to rozumiem już, że "zrobione" z psów, bo dziwne by było spotkanie niemowlaków na tej planecie; a regenerator wygląda jakby wyszedł z siłki, w jedynce też był masywny, ale i paskudny;
- wykonując jakieś zadania w przestrzeni kosmicznej mamy zapas tlenu na 300 sekund, no teraz to już w ogóle nie ma stresu w szukaniu zasobników z tlenem, gdzie w międzyczasie atakują się latające przedmioty czy nekrosy.
Jest pewnie jeszcze kilka, ale teraz nie pamiętam.
Największym dla mnie szitem jest brak spolszczenia oficjalnego/nieoficjalnego do gry, to chyba trzeba mieć już w dupie graczy nie wydając jakiejś wersji językowej gry, pozdro ea...
Dialogi jeszcze jakoś zrozumiem piąte przez dziesiąte, ale weź tutaj przy obecnym systemie tworzenia broni zrób coś fajnego.
|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Dead Space 3
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 03, 2013, 18:56:33 pm »
System tworzenia broni jest dość prosty - problem w tym, że po stworzeniu jakiejś giwery nie zmieniasz jej, tylko pakujesz więcej bonusów.

Przechodzisz DS3? A 2 już przeszedłeś? : D

Tłumaczenie dopiero robią (fanowskie). Co do braku wersji PL - tak samo z DS2 było.

Wg mnie gra cierpi na przerost i brak nowości. W 1 fajne było to, że pomieszczenia były łatwo widoczne i człowiek czuł pewien element bezpieczeństwa. Powracanie do znanych pomieszczeń też było dość dobre w tym względzie. W 2 większość było chaotycznym bieganiem. Ale w 3 to już całkiem zgubiłem mój zmysł orientacji i szedłem po sznurki "naprowadzacza".

Ale zgodzę się z tym, że zapas tlenu nie był mały i dawał sporo czasu na zabawę bez stresu. A i necrosy mogą się ciut przejeść jeśli nie ma nowych i FAJNYCH. W DS2 dodali kilka na prawdę fajnych i dzięki temu można było odczuć to napięcie "co mi teraz nowego wyskoczy". W 3 niestety innowacji mało, a ten ganiający nas "pająk" to jakiś drętwy był. Już regeneratory były trudniejsze od niego.

Na pewno najmocniejszym punktem DS3 jest fabuła, bo dlaczego niby mielibyśmy grać po raz kolejny w grę strzelając w te same maszkary? Fajny jest motyw walki z Unitologami, ale trochę za dużo jej, a i sama walka nie jest zbyt wymagająca.

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Odp: Dead Space 3
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 03, 2013, 19:56:56 pm »
System tworzenia broni jest dość prosty - problem w tym, że po stworzeniu jakiejś giwery nie zmieniasz jej, tylko pakujesz więcej bonusów.
Zaczynam powoli ogarniać, te górne i dolne elementy, tylko nie wiem co robią te małe pierdzielniki, jeden montuje się na górze broni (np. celownik) a drugi z boku (coś do kinezy, stazy, ammo ale nie wiem co dają).
Cytuj
Przechodzisz DS3? A 2 już przeszedłeś? : D
No przeszedłem, wcześniej włączyłem sobie DS3 na chwilę, zobaczyć jak wygląda itd.
Cytuj
Tłumaczenie dopiero robią (fanowskie). Co do braku wersji PL - tak samo z DS2 było.
Wiem, ale wnioskując po postach grupy tłumaczącej może być w październiku albo i później... :<
Cytuj
Wg mnie gra cierpi na przerost i brak nowości. W 1 fajne było to, że pomieszczenia były łatwo widoczne i człowiek czuł pewien element bezpieczeństwa. Powracanie do znanych pomieszczeń też było dość dobre w tym względzie. W 2 większość było chaotycznym bieganiem. Ale w 3 to już całkiem zgubiłem mój zmysł orientacji i szedłem po sznurki "naprowadzacza".
(click to show/hide)
Cytuj
W 3 niestety innowacji mało, a ten ganiający nas "pająk" to jakiś drętwy był. Już regeneratory były trudniejsze od niego.
Jak może być trudne skoro nie można go zabić? Walka jest irytująca. A co do tego pająka to co go widziałem, albo uciekał to było: ku... znowu
|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Dead Space 3
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 03, 2013, 20:47:41 pm »
Zaczynam powoli ogarniać, te górne i dolne elementy, tylko nie wiem co robią te małe pierdzielniki, jeden montuje się na górze broni (np. celownik) a drugi z boku (coś do kinezy, stazy, ammo ale nie wiem co dają).

Zazwyczaj dają szybsze przeładowanie/regeneracja itp albo więcej ammo. Ale sie na tym nie skupiałem zbytnio. Niektóre dają bonus tylko dla partnera (np. regenerujesz sie apteczkami to i partner co nieco dostaje)

(click to show/hide)

No właśnie chodziło mi o to poza tymi lokacjami ;p (np. piętra mieszkalne). Alb to było fajnie zrobione, bo graficznie sie pomieszczenia różniły. W 3 te jaskinie są takie zapaćkane, że nie ma między nimi różnicy wielkiej.

A ten pająk to niewypał ;p Co innego ta glizda :D

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Odp: Dead Space 3
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 03, 2013, 23:15:51 pm »
Cytat: Atrion
Zazwyczaj dają szybsze przeładowanie/regeneracja itp albo więcej ammo. Ale sie na tym nie skupiałem zbytnio. Niektóre dają bonus tylko dla partnera (np. regenerujesz sie apteczkami to i partner co nieco dostaje)
Nie grałem w co-op, ale zauważyłem też, że są takie co odnawiają stazę, same leczą, zbierają pobliską amunicję, albo przy strzale używa stazy i spowalnia wroga, to jest fajny bajer.
Swoją drogą ciekawy jest ten system craftingu, fajne bronie można czasem zmajstrować. Miałem plan na Seeker Rifle, zrobiłem jedną jako maszynowy i jedno strzałowy zadający duże obrażenia po zastosowaniu ulepszeń były kozackie.

Tak w ogóle to przeszedłem
(click to show/hide)

Teraz czekam na spolszczenie, coby lepiej wszystko zrozumieć.
|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Odp: Dead Space 3
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 09, 2014, 14:44:48 pm »
Dla wszystkich zainteresowanych, ekipa Graj Po Polsku właśnie dzisiaj wydała spolszczenie do DS3, chwała im za to.
http://grajpopolsku.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=1907
|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Dead Space 3
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 09, 2014, 20:33:23 pm »
SUPER :D

Tylko czemu to jest ver. 0.9? :O