Autor Wątek: Wyprawy - regulamin  (Przeczytany 4476 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Wyprawy - regulamin
« dnia: Sierpień 30, 2013, 22:25:01 pm »
    Wyprawy  - regulamin
     
    Historia zatacza koło, (z tego co mi wiadomo) to ja odpaliłem pierwszą ogólnośpową, teraz piszę regulamin dla innych. Let’s rock:
    • „wyprawy” to swego rodzaju sesje RPG prowadzone na Terytorium Neutralnym i przeznaczone dla członków świętego przymierza
    • Wyprawy muszą toczyć się w realiach świętego przymierza. Ścisłe stosowanie się do lore zawartego w subforum „biblioteka świętego przymierza” nie jest obowiązkowe, chyba że organizator postanowi inaczej.
    • Jedna wyprawa=jeden temat. Ponadto, w pierwszym poście powinien znajdować się jakiś króciutki regulamin (wzór poniżej), cel wyprawy, a także aktualizowany na bieżąco przez organizatora skrót wydarzeń, by pozostali łatwo mogli zorientować się co się dzieje
    • Zanim umieścicie temat z wyprawą, należy wysłać jej cel i regulamin swojej kapitule do oficjalnej aprobaty, nie musicie do wszystkich.
    • Po założeniu tematu organizator ma tydzień czasu na znalezienie ustalonej wcześniej liczby graczy [chyba że to wyprawa otwarta, o czym dalej]. Gdy się zbiorą, wyprawa startuje. Po jej zakończeniu organizator wysyła pw do kapituły celem zamknięcia wątku. Lista  trwających i zakończonych sesji znajduje się w drugim poście tego tematu.
    Wzór regulaminu wyprawy:
     
    Cytuj
    • Cel wyprawy: wiadomo, w skrócie gdzie i po co się udajecie
    • Mistrz gry: albo zostaje nim organizator (decyduje co spotyka graczy), albo wyprawa toczy się bez niego (gracze sami piszą na co natrafiają). Wolimy jednak by jakiś był, łatwiej zapanować
    • Gracze: tu piszecie, czy robicie zapisy (wtedy udział biorą jedynie ci, co się zgłoszą) czy każdy w dowolnym momencie może się dołączyć i machnąć posta
    • Kolejność wypowiedzi: tu określacie, czy jest jakaś kolejność pisania (np. mistrz gry, gracz 1, gracz 2, gracz 3, mistrz gry, gracz 1, etc), czy obowiązują rezerwacje (jeśli ktoś chce napisac posta pisze "rezerwacja", a potem edytuje swojego posta, żeby napisać post właściwy. No chyba, że ktoś wcześniej sobie zarezerwował kolejkę - wtedy musi czekać; w regulaminie dajecie także informację ile taka rezerwacja obowiązuje), czy każdy pisze kiedy i jak chce (osobiście, najmniej polecam – robi się bałagan)
    • Realia: określacie, czy obowiązują realia ścisłe (biblioteka świetego przymierza) czy ogólne
    • Dodatkowe kwestie są dla chętnych, np: długość postów (można określić jak długie powinny być. Tak w razie gdyby ktoś chciał się bawić w „małe wojny bogów” miast sesji), kary za przegapienie kolejki pisania, etc.

     
     
    Klika oczywistości dla graczy:
    • Rację ma zawsze organizator/mistrz gry. Za rozpieprzanie komuś sesji swoim zachowaniem są przewidziane nagrody w postaci ostów. W wyjątkowych sytuacjach do wyprawy może wtrącać się kapituła.
    • Staramy się nie przeginać – jeden królewski przybysz choćby się zesrał, to nie pokona w uczciwej walce pana smoków.
    • Nie trzeba się ograniczyć do pisania o swoim zakonie. Można opisywać pozostałe, a także kłócić się lub bić się z nimi, ale na poziomie. Żenujące żarty o wsadzaniu komuś czegoś w dupę będą z marszu karane ostami zakonnymi.
    « Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2013, 14:16:23 pm wysłana przez Sentenza »

    Wielki Czarny Mistrz Podziemia
    Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
    Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

    Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!