Autor Wątek: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords  (Przeczytany 50154 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 30, 2014, 18:52:17 pm »
walka dalej choojowa. CIekawe czy pirani kiedys uda sie zrobić w miarę dobry system walki.

No ja bym powiedział, że w R1 walka była najlepsza. Jak na ten silnik i gry PB.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 05, 2014, 10:44:04 am »
http://www.gram.pl/artykul/2014/07/04/risen-3-wladcy-tytanow-juz-gralismy.shtml
jak widać, pierwsze zapowiedzi R3 już się pojawiają. Z zaskoczeń na plus - mimo że znowu wywracają pół gry na lewo, to nie będą udawać, że broni palnej nigdy nie było. Gorzej z resztą, bo nie wiadomo do końca co autor miał na myśli co konkretnie mu się nie podobało, zwłaszcza ten fragment o mechanice (bo jak przeszkadza mu system nauczycieli to sorry :x reszta założeń była zmieniana z gothica na gothica i z risena na risena, tylko pewne podstawy są z grubsza takie same; porównanie do AC, gdzie nie zmienia się niemal nic i jeszcze wychodzi co roku, jest wysoce nie na miejscu)

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 07, 2014, 09:55:23 am »
W porównaniu do AC jest właśnie wymienione to, że brak innowacji sprawia, że gra jest nudna.

Ale tak czy siak Risen 3 będzie bardziej jak Risen 2.5. Przynajmniej tak wygląda.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 07, 2014, 10:59:29 am »
ta, tylko gothice/riseny od PB wychodzą średnio co trzy i pół roku, AC to coroczny festiwal. No i tak jak myszastego traktuję jako ostatnią nadzieję dziennikarstwa growego, tak tutaj akurat pieprzy jak potłuczony - mechanika z G1-NK była skrajnie inna od tej z G3, ta zaś miała niewiele wspólnego z R1, od którego z kolei odwrócił się Risen 2. Walka? Jak mechanika, zmieniała się i to drastycznie (choć nie zawsze na lepsze), R1 miał najlepszy system walki z potworami pozwalający 'kontrolować tłum', R2 najlepsze pojedynki 1 na 1 z ludzkimi przeciwnikami, choć wymagało to inwestycji w różne rzuty kokosem czy inne pistolety by w pełni to docenić. Magia? toż tutaj było najwięcej zmian, z R2 na czele gdzie postawiono na "kapłańskie" zaklecia, teraz tylko wraca się do klasyki bo buffy i debuffy w grze gdzie nie tworzysz i nie kontrolujesz drużyny są bez sensu. Fabuła? Przecież to co wprowadzono w R2 było rewolucją w tej serii, z jednej strony wolność co gdzie jak, z drugiej nic się nie rozjeżdżało na boki (jak to było w G3). Świat? Ile zna gier oprócz arcanum gdzie magia i broń palna się przenikają? Grafika? To nie jest Bioware które na sam silnik dostaje miliony, zresztą PB od zawsze stawiało na pewną dość kreskówkową stylizację (a już pomijam, że podobno nie jest najważniejsza). Zadania? Niech mi pokaże grę, gdzie nie ma schematu "pchniesz wątek dalej, ale najpierw musisz wykonać trzy mniejsze" co tak mu przeszkadza. Crafting? Na razie niewiele o nim wiadomo, ale dodanie systemu ulepszeń to już pewne zmiany (mogliby też przywrócić więcej 'legend' do przekucia wzorem R1, to też był zresztą fajny patent i dowód że PB eksperymentuje). Brak nowości? Sam wymienia choćby ten system duszy (aczkolwiek imho totalnie zbędny bo PB to nie obsidian, a w ME czy innych fable zawsze to było biedne i niewiele wnosiło), a kto wie ile jest jeszcze mniejszych zmian.

porównanie do AC, który w głównych założeniach nie zmienia praktycznie nic, nawet tego, co nie działało od początku (patrz totalnie zjebana walka czy miliony powtarzalnych zadań robiących za zapychacze) i tylko udziwnia formułę wstawionymi na siłę i biednie wykonanymi dodatkami (statki w AC3, które jakimś cudem są prostsze niż Pirates! sida. Ci pierwsi, z 1993), mimo iż budżet tej gry sięga setki milionów a gier PB raptem kilkunastu, jest co najmniej niesmaczne. Owszem, pewien ogólny zamysł zostaje (jak nauczyciele), ale w ramach tej formuły ciągle eksperymentują, i co jeszcze ważniejsze, nie mają w tym żadnych naśladowców, więc każda ich gra jest dość świeża na tym skostniałym rynku.

tl'dr ocenię jak zagram, bo ta zapowiedź jest dość.. dziwna. Jeśli nawet R3 okaże się R2.5, to imho nic się nie stanie, pod warunkiem wszakże, że PB dla odmiany zostawi co było dobre i zmieni co ssało (np znany z R1 odskok będzie w grze od razu a nie w patchu.. nie mówiąc już o cyklu dnia i nocy dla NPCów takiego jaki pamiętam z G1/2/3/R1, a nie tę porażkę z R2 gdzie połowa pracowała nawet w nocy), a nie na odwrót.
//patrzę na ciebie, systemie "karmy", ktory pasujesz mi tu jak pięść do nosa i zamiast którego wolałbym zobaczyć wspomniany cykl dnia i nocy..//
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2014, 11:01:40 am wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 07, 2014, 11:29:45 am »
Trudno się z tym tekstem, który napisałeś nie zgodzić. W R1 system walki był perfekcyjny ze wszystkich gier PB. W R2 pojedynki były miło zrobione, tylko szkoda, że nie oddzielili tego w jakiś sposób od walki z potworkami, bo mocno sztywny się wydawał przez to. R1 miał możliwość ciachania mieczem z wybranej strony zamiast sztywnych ataków.

Co do "karmy", to podejrzewam, że chcą w ten sposób zrobić to, co w G3 było 3 zakończeniami. Tylko zamiast wybrania frakcji po przejściu prawie całej gry i wykonaniu 95% questów niezwiązanych z przynależnością, to chcą aby ten wybór był "długofalowy" i naturalniejszy. Przynajmniej tak mi się wydaje. Zobaczymy co wyjdzie z tego ostatecznie.

Jak komuś nie podoba się system nauczycieli niech se odpali Arcanię :D Fani zjechali ją za to m.in.

Maniaks

  • Wiadomości: 1208
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 07, 2014, 19:34:07 pm »
A jaki był system walki w R1? Bo zabijcie mnie, ale ni cholery nie pamiętam. Przeszedłem grę tylko raz. Moim marzeniem jest, by G3 miał normalny system walki.
Podziemie - Akolita

Dobry Mudżyn! Z Afrika!
 

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 07, 2014, 21:48:47 pm »
toporny?
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 07, 2014, 22:31:10 pm »
Najlepszy ze wszystkich Risenów, pomijając pojedynki z 2. Wciskałeś atak + kierunek i bezi2 robił zamach od tej strony. Przy wysokim skillu mogłeś ładne ataki robić.

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 07, 2014, 22:32:15 pm »
oczywiście mówimy o 1h + tarcza? :3
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 07, 2014, 22:36:31 pm »
Mając 10 lvl walki mieczem mogłeś używać dwuręczniaka tak jak jednoręcznego :P Więc na jedno wychodzi.

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 07, 2014, 23:08:10 pm »
No, a teraz chcąc grać klimatycznie inkwizycją, graj z tymi pikami. :| Koniec przyjemnej gry, zaczyna się pierdzielenie. Nie dość że walka tymi pikami jest trudna, to jeszcze bronie sa słabe. :|
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 08, 2014, 00:02:50 am »
Atrion - to z kierunkami to już w G1 było :P

Blady - olej kije bo są tak nieintuicyjne że daj spokój. Pakuj w kryształ pocisków i siej apokalipsę. Resztę można w manę lub miecze 1h jakby coś jednak do nas podeszło.

@karma
pewno tia, tak samo jak zmiana bohatera na świeżego by nie wyglądało to tak sztucznie jak końcówka g3 gdzie czempion innosa nagle z dupy jest czempionem beliara, ale jakoś nie widzę tego w gothicu/risenie. Nie ten typ gry. Zresztą jak można być złym, wspierac tytanów w zniszczeniu świata? Chyba, że znowu coś nazmieniali, w końcu tytanka wody z R2 była dość.. antropomorficzna w porownaniu do tytana ognia z R1..
No i tbh wolę by znowu była porządna "przynależność", a nie jak w R2, niby jest, ale sprowadza się do tego czy będą ci potem sprzedawać grzmiące kije czy będziesz buffował towarzyszy

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 08, 2014, 08:17:41 am »
Na 100% karma będzie służyła dopasowania zakończenia. Ogólnie jest to sporo naturalniejsze niż ze wszech miar sztuczny koniec z G3.

Cytuj
A jaki był system walki w R1?

Tutaj zgadzam się z Atrionem, był najlepszych ze wszystkich i gierek. Przynajmniej nie ograniczał się do walenia lpm non stop.

Cytuj
No, a teraz chcąc grać klimatycznie inkwizycją, graj z tymi pikami. :| Koniec przyjemnej gry, zaczyna się pierdzielenie. Nie dość że walka tymi pikami jest trudna, to jeszcze bronie sa słabe. :|

:o :o :o

Toż to najbardziej klimatyczna broń w serii. Nie dość, że walczy się zupełnie inaczej, to na dodatek daje cały wachlarz możliwości pokonania wroga, a w połączeniu z magią jest to śmiertelna mieszanka. Jakby jeszcze to dopracowali, to nie grałbym niczym innym.

Cytuj
No i tbh wolę by znowu była porządna "przynależność", a nie jak w R2, niby jest, ale sprowadza się do tego czy będą ci potem sprzedawać grzmiące kije czy będziesz buffował towarzyszy

Zdecydowanie, wtedy lepiej się można wczuć grę, a na dodatek am się motywację do kolejnego przejścia.

Co do grafiki, to na screenach wygląda to strasznie topornie, na poziomie G3, który już jest mocno leciwy. Mimo wszystko jak reszta będzie dobra to można an to przymknąć oko.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 08, 2014, 08:54:30 am »
Mara nie była tytanem tylko władcą tytanów. Trochę to pogmatwane, bo w R1 mało wyjaśnili. Chyba, bo nie pamiętam.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 08, 2014, 10:24:08 am »
przez was mam ochotę przejść jeszcze raz R1 i R2 :|
Co do grafiki, to na screenach wygląda to strasznie topornie, na poziomie G3, który już jest mocno leciwy. Mimo wszystko jak reszta będzie dobra to można an to przymknąć oko.
starczy, że będzie na poziomie R2. Wprawdzie niektóre lokacje były koszmarne i atakowały brzydkimi teksturami (patrzę na ciebie zamku z tutoriala), ale zaraz po nich były naprawdę piękne, jak scena opuszczenia okrętu na tej pierwszej wysepce, dosłownie szczęka mi opadła jak uroczo oddano egzotyczny klimat, te budowle, ta roślinność, ta gra światłem.. widać, że ktoś przysiedział i popracował.

@Atrion
AFAIK ten ognisty tytan z R1 też był władcą. Na ile zrozumiałem każdy żywioł ma swojego oraz służące mu potwory/pomniejsze tytany, jak tych kraboludzi. Dlatego w sumie ciekawa jest kwestia tego kamiennego, którego przyzwał jeden z piratów - czy to był 'pomniejszy' tytan ziemi, czy z pomocą Mary przebudzono władcę ziemi, co nie miałoby z kolei sensu, bo z tytanami jest ten problem, ze generalnie to walczą między sobą i to właśnie ich walka obraca świat w ruinę, a na śmiertelników to nie bardzo zwracają uwagę i ich wyginięcie stanowi tylko efekt uboczny. No ale to było w R1, do R3 scenarzyści mogli zmienić zdanie kilka razy.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!