Autor Wątek: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords  (Przeczytany 32121 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 2873
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 22, 2014, 14:50:03 pm »
Takie Elder Scrolls - każde o kim innym :D
Abstrahując - ale dzięki lore wiesz, że np. ten hero z Areny i Daggerfalla żyli gdzieś tam, czytając o nich w Morrowindzie. Czytasz np. o Barenziah, a potem w Tribunalu ją spotykasz itd. Niby jest z dupy wszystko o innym, ale przynajmniej te pierwsze trzy części są całością.

Anyway, średniowiecze... Again. Mogliby zrobić jednak coś na modłe renesansu właśnie.

Albo pójść w steampunk, fuckye.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 22, 2014, 15:15:30 pm »
steampunk to byłby jednak za wcześnie, chyba że taki delikatny, arcanumowy (bo tutaj wiktoriańska anglia była tylk w Tarrancie, reszta to jeszcze dzicz) czy trigunowy.

a co do arta, jednak będę miał więcej obaw niż nadziei chyba :/ po kolei:
premiera w sierpniu - lol, szybko, biorąc pod uwagę, że nic o grze nie wiemy. niby grzebią przy niej od R2, ale nie wiem czy to nie za szybko.
platformy - great, konsole, bez urazy, ale mam nadzieję, że znowu PB będzie robiło grę po swojemu, a xkloc dostanie port robiony przez jakiś przydupasów, nie chcę powtórki z W2 gdzie cały interfejs był robiony z myślą o padzie :s
DLC - yay, kolejna zmora branży, ciekawe czy tym razem też je sobie odblokujemy w konsoli :s

prolog - hm, moze bc ciekawe, mialem nadzieje na amnezje czy cos, ale widze ze jednak nowy bohater a w prologu pewno na 10 min dadzą nam starego jak w arcanii.. nie jestem pewnien czy to dobry pomysł, po arcanii źle mi się to kojarzy i trochę psuje obraz tego, że Risen to po prostu trylogia nowego bohatera
bloki, teleporty - zobaczymy jak to zadziała
miecze i magia - ok, spoko, tylko mogliby powiedzieć jak to będzie uzasadnione fabularnie by nie wyszły znowu kompletne bzdury. Zwłaszcza że nie widzę nic o broni palnej, co by sugerowało, że bzdury będą i to sporo :/ Ciekawe tylko co ostanie się z kopniaków, piasków i kokosów z R2, bo to były fajne urozmaicenia jak się wlaczyło 1 vs 1
voodoo - pół roku do premiery i nie wiedzą czy będzie w grze? Bez jaj, takie rzeczy to się na początku ustala, teraz to powinni w zasadzie już tylko bugi usuwać, bo inaczej znowu będzie jak z G3 gdzie zostały testowe tekstury a dialogi pisano i wrzucano do gry na 4 tygodnie przed deadline..

pływanie - jak będzie miało sens to spoko, ale nie jest potrzebne do szczescia.
ekrany czynności - nie pamietam jak to bylo w r2, ale pamietam ze tam cos dziwnego z tym było

powrót do klimatów europy - jśli ma to fabularny sens i będą utrzymane tropiki w sensownych proporcjach by ni było efektu "ale to znowu zupełnie inna gra", to ok. Miło że robiony ręcznie, to że będzie to kilka większych obszarów a nie freeworld to imho też lepiej, w R2 pozwalało to sensownie prowadzić fabułę.
Frakcje - miło, lubię ten motyw, fajnie by było by było z nimi jak w G1 gdzie pewne swingi były możliwe, a nie jak R2, gdzie był to wybór mocno dyskusyjny i mało znaczący. Tylko czemu znowu robią jakiś "strażników" skoro ich rolę przejęła inkwizycja? (ktora w dwójce niepotrzebnie przerobiono na strzelców kolonialnych i zatraciła klimat, ale to inna sprawa) Znowu retconn?
Cienie - great, nowy przeciwnik, najpierw to niech może tytanów ogarną, bo w dwójce im to nie szło i miało sens tylko w jedynce. Zwłaszczaa że motywy z duszą trącą próbami bycia jak torment rzy jednoczesnym braku umiejętności ciągnięcia takich wątków. Zresztą skąd ci nieumarli? Sensu imho to nie ma, do tego brzmi jak podrabianie fable.

No nic, zobaczymy co z tego się urodzi, ale R2 ma ten problem, że w tym i następnym roku naprawdę będzie wysyp gier z gatunku, i to zapewne lepszych.


Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 22, 2014, 15:16:41 pm »
Byle nie robili jakiś piratów z dupy to sobie zagram. Mam nadzieję, na coś bardziej "poważnego" w ponurych klimatach, bez oczojebnych kolorków.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 22, 2014, 15:17:59 pm »
zawsze mnie to bawi, R2 jest be bo piraci, ale w NK to kazdy grał

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 22, 2014, 15:22:13 pm »
Cytuj
zawsze mnie to bawi, R2 jest be bo piraci, ale w NK to kazdy grał

W NK piraci byli tylko postaciami drugoplanowymi, których oglądamy przez jakąś 1/5 gry, wszystko dalej opierało się o miecze, zbroje i czary. Natomiast w Risen cała gierka była oparta o klimaty pirackie, do tego doszedł proch, brak pancerzy itd. Mam nadzieję, ze dostrzegasz tę subtelną różnicę.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 22, 2014, 15:53:25 pm »
w NK? hell noes, wątek grega to pół gry, drugie pół to aztekowie. Nie mówiąc o wszędobylskich armatach i okrętch rodem z XVIII wieku.
Jedyne co dodał do tego od siebie risen, to że tę broń palną można było chwycić, a płytówki zastąpiły kirysy. Choć to dalej dyskusyjne, bo styl tych 'pirackich' ubrań (zwłaszcza buty np.) nie odbiega nic a nic od tego, co obserwujemy od czasów strażników SO z G1.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1136
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 22, 2014, 16:05:35 pm »
Wg mnie największą zmianą w R2 nie było dodanie piratów, a zmiana średniowiecza na czasy "kolonialne". Tak machaliśmy mieczami/toporami, tu celujemy i bam. Ciekawe jak to rozwiążą.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 22, 2014, 16:08:32 pm »
Atrion, ale używanie tego nie różniło się niczym od używania kuszy w każdej innej grze, ze względu na reload. To tylko zmiana skórki tak naprawdę.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1136
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 22, 2014, 16:11:23 pm »
Niby tak, ale kusz nie "rusznikowałeś" :D

Tak czy siak powrót średniowiecza może być spowodowany tym, że ci bardziej rozwinięci zginęli.

Ursegora i Ismaela to ja nawet z R1 nie pamiętałem. No dobra, Ursegora tak.

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 22, 2014, 16:11:49 pm »
Cytuj
w NK? hell noes, wątek grega to pół gry, drugie pół to aztekowie.

I nie zrozumiał :| Teraz będę musiał strzępić palce na klawiaturze, ale cóż. NK nie jest osobną gierką, tylko tworzy całość z G2, a co za tym idzie mamy przez 4/5 gry klimat Gothicowy i 1/5 piracko-dzunglowy.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 17, 2014, 22:35:45 pm »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=FnMkZGT-sVs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=FnMkZGT-sVs</a>
minitrailer.
bez duuum duuum duuuuuum i szybkich migawek :<
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2014, 23:42:11 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 18, 2014, 11:34:18 am »
Swoją droga zawsze się zastanawiałem dlaczego oni katują cięgle tę nazwę. Każda gra z innej dupy, a dalej zwie się Risen, darowaliby sobie to i nazwali jakoś inaczej.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Nederland

  • Wiadomości: 839
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 18, 2014, 12:45:57 pm »
Jeśli mówi się, że G1 i G2 nie mają ze sobą nic wspólnego pod względem klimatycznym, to zachodzę w głowę, co wspólnego mają ze sobą kolejne części "Risen". Ba, jeszcze próbuje się nam wmówić, że główny bohater z R2 to ten sam gość co w R1, mimo że przeszedł chyba tuzin operacji plastycznych i jakiś reset osobowości.
Every time I rise I see you falling
Can you find me space inside your bleeding heart?

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5816
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 18, 2014, 14:42:55 pm »
ale nikt nie twierdzi, ze zmian w risenach nie ma (i to niestety często słabo wytłumaczonych), tylko że towarzyszą one piraniom już od G1 i jakoś wtedy butthurtu nie było, może poza G3 (i Arcanią, jeśli uznać tę abominację za gothica).

Arim - tbh albo mają jakieś problemy z promowaniem nowych IP i lepiej ciągnąć wszystko pod jedną nazwą, albo są tak zakochani w swoim tworze, że absolutni wszystko musi się toczyć w jednych realiach gothicowo-risenowych, nawet jak chcą spróbowac czegoś z kompletnie innej parafii.

Na marginesie zmiana charakteru była tłumaczona, po prostu minęło kilka lat, które bohater strawił na bezowocnym gonieniu za tytanami, więc załamany porażką popadł w alkoholizm (w tym samym czasie dopracowano też broń palną). To, że jest to słabo wytłumaczone w samej grze i musisz się doszukiwać w zapowiedziach przedpremierowych takich informacji to tylko kolejna z dziur w narracji piranii, wcześniej było to samo (np czemu kruk żyje albo że ludzie wolą panowanie orków niż króla). Większą dziurą jest "czemu inkwizycja, która była siłami specjalnymi, nagle robi za regularne wojsko na modłę kolonialną"

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1136
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 12, 2014, 09:20:01 am »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=FGZ9SNfYbYI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=FGZ9SNfYbYI</a>

Zapewne wszyscy już widzieli, ale dla formalności zarzucę : )

Nawet fajny klimat się szykuje, no ale to tylko trailer CGI.