Autor Wątek: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords  (Przeczytany 49675 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #195 dnia: Maj 21, 2016, 09:22:09 am »
w sensie że co? :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Morean

  • Wiadomości: 273
  • Ocean Soul
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #196 dnia: Maj 21, 2016, 11:51:33 am »
W sensie, nie potrzebowałem znaleźć Patty, żeby ukończyć grę. Nie była mi potrzebna na statku.

Co do samego Risena 3. Moim zdaniem najsłabsza część, chociaż jako tako grywalne. System walki został uproszczony przez Piranie do minumum i po dołączeniu do frakcji, to można powiedzieć, że nie da się nas zabić. Przynajmniej ja, odkąd zostałem Piratem Voodoo (swoją drogą beznajdziena nazwa gildii dla tubylców) po prostu przebijałem się przez te hordy potworów jakbym grał w hack'n'slasha, a nie RPGa. Finiszery wyglądają koszmarnie -  w ogóle animacje, Piraniom przydałaby się czystka w tym dziale. O dziwo, walka z Tytanem Śmierci nie była już tak beznajdziejnie łatwa jak w Risen 2.

Muzyka, całkiem klimatyczna. Fakt, że to nie KaiRo, który stworzył naprawdę coś wielkiego w Risenie 1 (jeden z moich ulubionych soundtracków) ale takie lokacje jak Obóz Strażników, Wybrzeże Krabów, czy muzyka podczas bitwy morskiej trzymają soldiny poziom.

Fabuła - nie jest najgorzej, wyrazisty nowy bohater (świetny dubbing moim zdaniem), pomysł na atak Cieni bardzo ciekawy, również z utraconą duszą. Niestety im dalej w las, tym gorzej, Nekroloth to koszmarny antagonista, bez wyrazu, ot kolejny "pachołek z przerostem ambicji".

Podsumowując: Risen 3 jest niezły, grywalny. Ale do przejścia na raz.
Ave Crux, Spes Unica Mea! | Et lux in tenebris lucet, et tenebrae eam non comprehenderunt.
Pracowity Sługa Beliara | Złoty Czempion ŚP | Czempion Podziemia | Tropiciel Turnieju Chowanego | FEiE

Podziemie - Poszukiwacz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #197 dnia: Maj 21, 2016, 16:30:26 pm »
co mi przypomina że przerwałem grę gdzieś w połowie :P Ale co poradzić, tak to jest jak się siedzi okrakiem na płocie miedzy bycie m jak stare, a próbą wyjścia do casuali, do tego przy strasznie ograniczonym budżecie

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #198 dnia: Maj 22, 2016, 08:10:18 am »
Z serią Gothic są problemy w wybraniu najlepszej części, ale w Risenach to 1 chyba najlepiej wypada. Niby to samo, ale bardziej doszlifowane ;d

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #199 dnia: Maj 22, 2016, 09:17:29 am »
mam wrażenie, że przy jedynce najbardziej wiedzieli co chcą z tą grą zrobić, nawt jeśli po drugim rozdziale zabrakło trochę pary (Wyrażaniej questami pobocznymi). Dwójka miała już dziwne decyzje i momenty (tak z dupy zostajemy piratem a tytanem moze być kobieta), zaś w trójce nawet nie gramy poprzednim bohaterem i nagle znowu z dupy mamy te otherworldy i armie nieumarłych.. wszystkie trzy gry mają swoje momenty, ale tylko jedynka nie wyglądała jak nieudolne próby powtórzenia sukcesu popularniejszych tytułów w obrębie już zaczętej marki

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #200 dnia: Maj 22, 2016, 14:44:50 pm »
Można chyba dodać jeszcze fakt, że planowali połączyć fabularnie Risena 1 z Gothic 3. Wiadomo, że pomysł porzucili, ale na proces tworzenia zapewne jakiś wpływ miało.

Fenrir

  • Wiadomości: 890
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #201 dnia: Maj 22, 2016, 15:57:06 pm »
Chyba jedyne co z tego zostało to to, że dzieją w tym samym uniwersum.
Poszukiwacz Podziemia
               
Treser Podziemnych Bestii

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #202 dnia: Maj 22, 2016, 16:01:55 pm »
A były w grze jakieś konkretne wzmianki o tym? Tylko bez domyślania się - konkrety. Wiem, że jako mag najwięcej się dowiemy o fabule, a jako najemnik najmniej.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #203 dnia: Maj 22, 2016, 16:02:11 pm »
biorąc pod uwagę ile ich się ostało, i to nawet w dwójce (trójki az tak dobrze nie pamiętam), cięzko mówić o "porzuceniu" :P usunięto tylko te najbardziej bezczelne i oczywiste z oczywistych by jowood sie nie dosrywał w czasie gdy posiadał licencję (jak intro z którego usunięto fragment gdzie xardas i bezimienny patrzą co się stało ze światem pod ich nieobecność), ale cała reszta pozostała :P Król który upadł z imperium, wyspy południowe, koniecznośc poszukiwania nowej magii, trójca bogów która została wygnana (w tym jeden zły i przebiegły), kapitan greg który po zatopnieniu okrętu przez siły królestwa musiał przebijać się do swoich, faktycznie, zupełnie inna, niezwiązana gra :P

To że niektórzy mają ból dupy i jak gra nie ma w napisach "RISEN 1 - KONTYNUACJA GOTHICA 3, WIECIE, TEGO GOTHICA Z XARDASEM, MAGICZNĄ RUDĄ I ORKAMI" to jest naprawdę jedynie problem ich twardogłowia, bo przecież oczywiste jest że nie mogli tego napisać - ninaczej gra nazywałaby się Gothic 4 :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #204 dnia: Maj 23, 2016, 09:19:19 am »
W R1 dodatkowo postarali się o różnorodność takich pierdółek jak jedzenie (pichcenie ryb ;D). Potem strasznie uprościli wszystko. Nawet broni się nie opłacało wytwarzać zbytnio.

Morean

  • Wiadomości: 273
  • Ocean Soul
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #205 dnia: Maj 24, 2016, 09:07:51 am »
Akurat fakt, że najlepiej rozbudowany był pierwszy Risen. Aczkolwiek dla mnie najbardziej grywalnym i klimatycznym był drugi Risen. W jedynce cholernie wkurwiał system walki, strasznie zniechęcał do grania. W dwójce też nie był najlepszy, ale zdecydowanie już tak nie drażnił. Muszkiety to ostra przesada w tej grze - w ogóle broń palna. Chociaż jakby spojrzeć na to dość realistycznie, to faktycznie takie strzały powinny zadawać dość poważne obrażenia. Wadamy Risena 2 było - kiepsko rozbudowana gra i koszmarnie sztywne dialogi. Jedyny Jaffar dawał radę.
Ave Crux, Spes Unica Mea! | Et lux in tenebris lucet, et tenebrae eam non comprehenderunt.
Pracowity Sługa Beliara | Złoty Czempion ŚP | Czempion Podziemia | Tropiciel Turnieju Chowanego | FEiE

Podziemie - Poszukiwacz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #206 dnia: Maj 24, 2016, 10:29:43 am »
Ja mimo wszystko chyba wszystkie lubię jednakowo, bo każdego za co innego - R1 jest taki najbardziej "kompletny" i innowacyjny we właściwą stronę, z tym całym pichceniem, przekuwaniem broni i tak alej, a jednocześnie czuć było że to kontynuacja a zarazem nowa historia.  Też nie byłem za to fanem walki, kosturów nigd nie umiałem ogarnąć, za to kryształ pocisków to był easymode. Dwójka trochę w drugą stronę - wyglądała trochę jakby miała problem czy opowiada dalszą część historii z jedynki czy nie, za to system walki przy pojedynkach 1 na 1 był najlepszym, jaki PB kiedykolwiek zrobiło, z tymi wszystkimi brudnymi sztuczkami, broniami pobocznymi, kopniakami etc. Szkoda tylko że w większych grupach ten system nie działał już tak sprawnie. Trójka zaś... hm... ona jest dziwna :P Są obozy i są nawet fajne, ale tak wplecone w ten otwarty świat że mogloby ich nie być. Walka tez jest generalnie ok na grupy, ale przypomina arcanię i straciła cały czar w 1 vs 1. Story też niby kontynuuje wątki, ale z nowym bohaterem i w jakiś dziwny sposób, choć wielkie propsy za nawiązania, np z mendozą, czy design niektórych wysp na wzór lokacji z pierwszych gothiców.

Generalnie lubię wszystkie, ale szkoda ze nie udalo im sie wk oncu zrobic czesci łączącej najlepsze patenty  poprzednich gier (inb4 Risen 2, gdzie niemalże zanikł dobowy cykl zachowań dla NPCów). Cóż, może elex?

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #207 dnia: Maj 24, 2016, 15:39:42 pm »
Elex to (mam nadzieję) będzie coś całkiem innego.

A dla mnie walka w R1 właśnie była super. Szybka i z timingiem. Trudna ale nie spierdzielona. 2 faktycznie była fajna do pojedynków, ale przy stworkach te ruchy cepem wyglądały beznadziejnie.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #208 dnia: Maj 24, 2016, 16:50:45 pm »
prz potworach zabrakło odskoków znanych z R1, patch dodał, ale nie testowałem nigdy.

A walka w R1 zasztywna jak dla mnie, zresztą to samo w gothicu. Lurkowanie przeciwników pojedynczo jest fajne na początku, ale gdy trzeba to robic przez całą grę zaczyna nudzić

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Risen, Risen 2: dank Waters & Risen 3: Titan Lords
« Odpowiedź #209 dnia: Maj 25, 2016, 12:44:22 pm »
Ale można było ciąć 2 stworki na raz. Nie jak w G1 i 2 :-P