Autor Wątek: Minecraft  (Przeczytany 10442 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Minecraft
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 15, 2013, 13:18:49 pm »
pisze je jeb, wymawia dżeb
nie kumam co wy gadacie na temat robienia z Mc RPG'a. masz tu jakąś fabułę??? ja jej nie widze. nie ma fabuły, qestów, ani nic co stanowi o RPG'yowatości gry. no dobra, jest exp, dzięki któremu możemy zaklnąć broń, zbroje czy narzędzia. i co z tego? możesz to olać, podobnie jak możesz olać handel z wieśniakami czy alchemie. jak chcesz, możesz stworzyć wierzę czarodzieja i bawić się w maga. jak nie, wciąż możesz latać po świecie kopiąc ziemianki na jedną noc
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Pandora - Kaplica Ziemi
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 29, 2014, 18:17:39 pm »
Natknąłem się na stary folder ze screenshotami mojego pierwszego domu w Minecrafcie! Zamieszczę je tutaj.

Powiem wam, że dosyć nostalgicznie się czuję, przeglądając te zrzuty. Dla tego projektu zawaliłem studia na filologii angielskiej trzy lata temu. Baza operacji powstawała w latach 2010-2011, w wersjach od bety 1.5 do 1.8, w świecie, który nazwałem "Pandora" (od planety z "Avatara"). W wersji 1.0 chyba porzuciłem ją zupełnie i usunąłem zapasowy plik zapisu. To było jeszcze przed bajerami typu survival mode, pasku głodu, enderludzi, systemu doświadczenia, alchemii i zaklinania, biomów, i Redstone Update.

Baza inspirowana była kompleksem naukowym Black Mesa z gry Half-Life (zimny, "naukowy"/"poważnobiznesowy" wygląd), z domieszką motywów z gier z serii Touhou (nazewnictwo miejsc, elementy "świątynności" i mistyczności miejsca), gry Portal (elementy wystroju kompleksu Aperture Science) i paru innych.

(Pełen album dla niechcących czytać - zawiera garstkę nieopublikowanych tutaj zrzutów.)

Pierwszy zrzut ekranu zrobiony celowo - mały fragment "Jaskiń Morii", czyli kompleksu naturalnych tuneli pod Kaplicą. Nic ciekawego.
(click to show/hide)

Widok ukończonej całości - wcześniejszych zrzutów ekranu brak, ale początkowo była to duża piaskowa wydma, w której osiedliłem się na początku gry, stopniowo przewiercając się do środka. Pierwszym ukończonym elementem był wielki, szklany penis (słowo daję, nie miałem w ogóle w planie robienia penisa tylko wieży obserwacyjnej, efekt końcowy jaki jest, każdy widzi).
(click to show/hide)

To samo z innej perspektywy - nie wiem, czemu postawiłem przed wejściem ten brodzik. Nawet nie wygląda zbyt ładnie.
(click to show/hide)

Wejście...
(click to show/hide)

Znajdująca się wokół kompleksu linia demarkacyjna wyznaczająca punkt równania wydmy z poziomem morza. Chyba najwięcej "pracy" przysporzyło mi przesypywanie piasku. Chociaż wydma nie wydaje się być taka wielka, zużyłem dziesiątki szpadli na niszczenie jej. Musiałem przenieść ręcznie tysiące bloczków...
(click to show/hide)

Za drzwiami wejściowymi znajduje się wiatrołap ze ścianami grubości 2 bloczków i żelazne drzwi aktywowane panelami naciskowymi (na obrazku tylko jeden ze względu na niski stopień zaawansowania technologicznego, w późniejszej wersji dodany został drugi panel).
(click to show/hide)

Wnętrze - Przedsionek aka Taras Stopionej Ziemi. Pasy z kolorowej wełny na ścianie prowadzą do różnych miejsc w kompleksie (oczywista inspiracja Black Mesą). Dla łóżka nie znalazło się lepsze miejsce. Na wprost, za słupem stanowiącym część Szklanego Penisa, miała znajdować się swego rodzaju sypialnia/"master bedroom", ale jej miejsce zajęło pomieszczenie transportowe.
(click to show/hide)

Widok przez okno na Skarbiec i Kuźnię.
(click to show/hide)

Tunel prowadzący do powyższego. Muszę powiedzieć, że bardzo podoba mi się końcowy rezultat zastąpienia zwykłej podłogi szklaną, podświetlaną i ogrzewaną od spodu lawą. Wyobrażam sobie, że taka podłoga z grubego, wzmocnionego szkła musi być przyjemnie ciepła.
(click to show/hide)

A oto i skromna Kuźnia. Sporo czasu zajęło mi kombinowanie nad wystrojem i umieszczenie lawy za piecami. Wełniany szlak nie ciągnie się dalej, bo bliskość z nieosłonioną lawą powodowała zapłon wełny.
(click to show/hide)

Wspomniana nieosłoniona lawa, czyli spalarka do niepotrzebnych przedmiotów. Naprawdę podoba mi się ten pomysł i projekt. Znajduje się w samym środku pieców, dość łatwo wrzucać tam przedmioty i nie można przez przypadek tam wpaść. Zabawne, że drewniana tabliczka zapalić się nie jest (może teraz jest, kiedyś nie była) w stanie, w przeciwieństwie do wełny.
(click to show/hide)

Skrzynka na datki - grałem w single player, więc oczywiście była bezużyteczna, ale pomysł jest zaczerpnięty z kaplicy Hakurei z Touhou, która (kanonicznie? chociaż prawdopodobnie jest to wymysł fanów) boryka się nieustannie z problemami finansowymi.
(click to show/hide)

Skrzynie w Skarbcu.
(click to show/hide)

Ogłoszenia przy wejściu na ścianie Szklanego Penisa. Jeśli jeszcze nie zauwazyliście, naprawdę uwielbiam tabliczki w Minecrafcie. Ta sekcja wspomina o gniewie Bogów Ziemi, czyli o trudnościach z budową podziemnego kopleksu wydobywczego.
(click to show/hide)

Niegdyś do Morii wchodziło się przez poprzeczny tunel znajdujący się w Szklanym Penisie. To ogłoszenie informuje o jego zamknięciu, o powstaniu nowej, szybszej metodzie transportu do podziemia, oraz o całkiem nowej bazie górniczej, do której można się za jego pomocą dostać.
(click to show/hide)

Punkt obserwacyjny w główce Szklanego Penisa znany jest także jako Filar Niebios. Ciasteczko dla każdego, który wie, z jakiej gry ukradłem nazwę (nie jest to zbyt trudne do odgadnięcia). Umieszczony obok jest numer warstwy, na której znajdują się dwie tabliczki - relikt z czasów, kiedy trudno było, naciskając F3, ustalić poziom, na którym się stało. Wtedy jeszcze mapy miały tylko 128 pól wysokości. Znacznie później zmieniono ten limit do 256, a obecnie pewnie jest on jeszcze większy, ale w Minecrafta nie grałem od bardzo dawna.
(click to show/hide)

...? Nie pamiętam tego miejsca, ale widocznie gdzieś w ścianie ukryte było przejście do tunelów konserwacyjnych...
(click to show/hide)

...prowadzących do służących jedynie dekoracji olbrzymich sprężyn wsporniczych, na których utrzymywała się Kaplica.
(click to show/hide)

Sprężyny, niestety, zbudowane były z kostki brukowej, a nie z żelaza czy innej stali (ze względu na małą dostępność tego surowca), ale i tak podoba mi się ten pomysł. Tak, zaczerpnąłem go z Portala 2 - na podobnych utrzymywał się kompleks badawczy Aperture Science.
(click to show/hide)

Zejście w głąb ziemi, do kaplicy właściwej, stąpając wewnątrz mojego Szklanego Wiertła, Które Przebija Niebiosa.
(click to show/hide)

Gdzieś w okolicach tej tabliczki znajdowało się wejście do Morii - przechodziło ono prosto przez środek Penisa i jego rdzenia z lawy.
(click to show/hide)

Na niższych poziomach Penis przebija sekcje jaskiń. Rozbijanie szkła i wychodzenie na zewnątrz jest surowo zabronione z powodów bezpieczeństwa - chociaż jaskinie są dość dobrze oświetlone, nikt nie wie, co czai się w ich zakamarkach. (To znaczy, wie: creepery.)
(click to show/hide)

Jeszcze niżej Penis styka się z fragmentami Sieci Łapiącej Klejnoty, czyli systemu wąskich tuneli, w których wydobywane są diamenty (występujące od warstwy 16 do 0).
(click to show/hide)

Najniższy poziom Penisa...
(click to show/hide)

...i kaplica właściwa - łał, to pieprzone nic. Nigdy nie miałem pomysłu, jak udekorować dół. Więc macie więcej lawy.
(click to show/hide)

W drodze na punkt obserwacyjny - od warstwy 107. zaczynały się chmury.
(click to show/hide)

Widok kompleksu nocą, z góry.
(click to show/hide)

KOMNATA GWIAZD[/megalomania]...
(click to show/hide)

...a.k.a główka Penisa. Więcej ujęć z góry.
(click to show/hide)

Promień Światła Ziemi + jakieś pierdu-pierdu o ludzkości. Bajer latarni polega na tym, że ten słup lawy pochodzi wprost od naturalnego jej jeziora na dnie szklanego filaru.
(click to show/hide)

Plantacja drzew a.k.a Gaj. Now with 100% fewer trees! (Prawdopodobnie zrzut zrobiłem zaraz po ścięciu wszystkich drzew.) Pochodnie na ziemi są niepotrzebne jeśli sadzonki mają dostęp do światła słonecznego, ten rozkład zaczerpnąłem z projektu podziemnej plantacji, ale dzięki bardzo dobremu oświetleniu (każda sadzonka przylega bezpośrednio do jednej pochodni, dzięki czemu ma największy możliwy poziom światła), sadzonki mogą zmieniać się w drzewa nawet w nocy.
(click to show/hide)

Szyb wentylacyjny (oczywiście nie służy wentylacji, gdyż cyrkulacji powietrza w Minecrafcie nie ma, natomiast podprowadziłem sobie za jego pomocą murawę, by móc w razie czego pokryć nią ogołoconą ziemię) i Taras Obserwacyjny, z którego można obcinać liście z koron drzew.
(click to show/hide)

Widok z Tarasu i rzut okiem na dach. Stąd i z drugiego obrazka widać, że z jakiegoś powodu Gaj ma wzmocnione ściany (grubości 2 bloczków zamiast jednego). Chyba jakoś wtedy ufortyfikowałem tą drugą warstwą cały kompleks dla dodatkowego poczucia bezpieczeństwa i przytulności.
(click to show/hide)

Składzik przy przylegającym do Gaju poletku pszenicy. Mówiłem już, że naprawdę lubię tabliczki? Na drugim obrazku Burek, chyba miał jakoś inaczej na imię, prawdopodobnie "37", bo chyba taki miał identyfikator numeryczny, gdy naciskało się F3, by wyświetlić dodatkowe informacje. Potem, oczywiście, identyfikatory usunięto, bo pozwalały w F3 podejrzeć rozmieszczenie mobów w dużym promieniu wokół gracza.
(click to show/hide)

Wejście do pomieszczenia transportowego, upstrzone tabliczkami i zbędnym "The" przed "Train Station". Więcej przystanków nigdy nie powstało. Gdy teraz się nad tym zastanawiam, tych "To the" chyba też nie powinno być.
(click to show/hide)

Tuż za drzwiami ukazuje się bardzo surowe wnętrze i portal do netheru. Pod nim znajduje się zejście do kolei i przystanek.
(click to show/hide)

Working in the coal mine, going down, down, down... (tory wiodące na dół, konstrukcja w stanie jeszcze surowszym od centrum transportowego)
(click to show/hide)

A oto i baza Klatka Kopciuszka. Tekst na tabliczce oczywiście wywołuje skrzywienie na twarzy, ale należy w tym miejscu wspomnieć, że nazwa pochodzi od piosenki z Touhou 8: Imperishable Night, "Cinderella Cage - Kagome, Kagome" (uwaga na wysokie stężenie trąbek!), która przygrywała mi pewnie w tle w trakcie stawiania klocków. Wzmianka o czystej klatce w nieczystym świecie to flavor text z początku poziomu, w którym gra ten utwór.
(click to show/hide)

To samo miejsce, z głową obróconą nieco w lewo. Wbrew pozorom, Sztuczne Podziemne Słońce to po prostu trochę lawy w szklanej formie, a nie generator wytwarzający energię przez fuzję jądrową. Nazwa jest ściągnięta z ostatniego ataku w grze Touhou 11: Subterranean Animism
(click to show/hide)

Zejście do Sieci Łapiącej Klejnoty. Tak, nazwa również pochodzi z Touhou (TH8, Heaven Spider's Butterfly-Capturing Web).
(click to show/hide)

...strasznie megalomańska ta nazwa jak na prostą siatkę tuneli 5x5!
(click to show/hide)

Druga wersja półautomatycznego poletka pszenicy. Automatyzacja polega na tym, że na górze, za przeszkloną ścianą, znajduje się bloczek wody zapieczętowany bloczkiem ziemi (widocznym na obrazku). Rozbicie bloczka powoduje, że woda rozlewa się do kanalików poniżej i zalewa całe pole, "zbierając" pszenicę za mnie.
(click to show/hide)

Bloczek ziemi nad kanałami. Cała konstrukcja jest trochę duża, nieporęczna i czasem bloczek ziemi wpadał w trudne do dosięgnięcia miejsce. Dlatego mechanizm został zastąpiony tłokami podpiętymi do okablowania z redstone, gdy już rzeczone tłoki pojawiły się w grze (1.8 albo 1.0, chyba).
(click to show/hide)

Ruch wody sprawiał, że prawie całe zbiory spływały do tego punktu zbiorczego. Wystarczyło wstawić nowy blok ziemi, zasiać na nowo i voila!
(click to show/hide)

Widok nowego pola z zewnątrz.
(click to show/hide)

I ostatni rzut okiem na kompleks (z nowym polem) z góry, w dzień.
(click to show/hide)



...może wy też pochwalicie się swoimi bazami?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2014, 18:19:50 pm wysłana przez C »

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Minecraft
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 18, 2015, 15:56:59 pm »
[NIE MOGĘ SIĘ OBUDZIĆ]

Parę tygodni po sprzedaniu przez Notcha praw do Minecrafta Microsoftowi, fanowskie serwery typu Bukkit dostały pozew na mocy Digital Millennium Copyright Act za łamanie praw autorskich. Chciałem tylko zainstalować jedną modyfikację na moim domowym serwerze... :-\

EDIT: jednak okazuje się, że podczas gdy wszystkie te nazwy, które słyszałem jeszcze rok-dwa temu: Bukkit, Spout, Forge, nie działają, jedna alternatywa nadal żyje. Nazywa się Spigot. Niestety (a może stety?), postawienie tego serwera wymaga uprzedniej kompilacji poprzez Gita, co dla laika jest abstrakcyjną odmianą piekła. Przynajmniej jest to interesujące piekło. Podczas gdy standardowy serwer MC waży 8 megabajtów, Spigot ma 32, przy czym wszystkie pliki używane w kompilacji ważą 300MB. Mam nadzieję, że jeszcze dzisiaj uda mi się odpalić ten serwer i zainstalować jedną modyfikację.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2015, 17:01:08 pm wysłana przez C »

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

Lowcap

  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Minecraft
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 18, 2015, 18:41:05 pm »
Poważnie? Wszystko to padło? Szkoda, używałem kiedyś bukkita wraz ze spoutcraftem. 14 pluginów.
W sumie to mogę podesłać Ci kopię serwera. Niestety bez dodatków metro nie będzie działać.

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Minecraft
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 18, 2015, 18:44:19 pm »
Dobra, może nie wszystko. Na pewno Bukkit, co do Spoutcrafta i Forge nie jestem pewien. Natomiast Spigot okazuje się kontynuacją Bukkita, która trwa nadal. Właśnie wgrałem na niego jedną z licznych bukkitowych modyfikacji. Działa bardzo ładnie. :3

Pewnie, zarzuć tutaj tą kopią. Uwielbiam zwiedzać.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

Lowcap

  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Minecraft
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 19, 2015, 10:13:12 am »
Udało mi się go wczoraj odpalić, działał na Minecrafcie 1.2.5. Fajnie, że obecny launcher pozwala na wybranie starszej wersji gry - dzięki temu wszystkie pluginy działały :) .

Paladyn Łowca

  • Wiadomości: 298
  • Nic nie jest tym, czym zdaje się być.
Odp: Minecraft
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 19, 2015, 10:33:07 am »
Chciałem tylko zainstalować jedną modyfikację

Rany, jak to dziwnie brzmi... Odzwyczaiłem się od takich ilości modów ;)

"Milcz albo powiedz coś takiego, co jest lepszym od milczenia."
Pitagoras

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Minecraft
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 03, 2015, 16:21:18 pm »
Jeden to mało, ale jakoś nie mam siły na ogarnianie konfiguracji każdego z osobna. Mam zwyczaj zbytniego zagłębiania się w konfigurację tych modyfikacji, ich readme/dokumentacji, czasami kodu źródłowego. Ze zwykłej ciekawości, która niestety kosztuje mnie bardzo dużo czasu. Oczywiście można też zwyczajnie skopiować folder zawierający moda do odpowiedniej podkategorii w folderze serwera.

Patrzcie na to!



To chyba jakieś oficjalne zabawki bazujące na franczyzie. Ich opakowania noszą logo Mojangu. Mój brat doprosił się jednego z takich zestawów, ale z drugiej serii, ze Steve'em i kuniem. I bloczkiem siana. Całkowita cena wynosiła 50 złotych, zgaduję, że równowartość około 15€. Dajecie wiarę? Przecież to bardziej figurki kolekcjonerskie, niż zabawki. Części są wykonane z jakiegoś plastiku, który nie jest nawet za tą cenę tak miły w dotyku, jak ten, z których wykonane są klocki Lego. No ale niech ma, niebawem się znudzi.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')