Autor Wątek: Gothic  (Przeczytany 94605 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Gothic
« Odpowiedź #210 dnia: Marzec 27, 2016, 15:27:40 pm »
Grałem w Goldena. Kilka questów więcej, ale też i błędy, których nie ma w podstawce :P Plus brak balansu gdzie nie gdzie. Widać, że beta to była :P

A mi głównie chodziło o to, że większość modów za bardzo ingeruje w grę, która staje się mocno niezbalansowana (w cholerę questów, którymi mamy OP bohatera i bronie).

Podstawka mi wystarcza. Jestem już przed przywołaniem Śniącego i nadal na jednym życiu :D

Lowcap

  • Kapituła Dominium
  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Gothic
« Odpowiedź #211 dnia: Marzec 27, 2016, 16:16:54 pm »
Do jutra: Gothic Universe (1,2,3,ZB) za 13 zł na cdp w wersji cyfrowej.
Golden Mod, no niestety. Błędy skopiowane z angielskiej wersji, do tego banalny sposób na rozmnożenie kasy jako kowal. Z tym, że niewiele ingeruje w samą fabułę to się zgodzę - tutaj zachowano dobry balans).
Dziwię się, że jak powstają mody do G1, to nie stosuje się zmiany, jaką Piranie zrobiły w NK. Skokowo rosnące koszty nauki.

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Gothic
« Odpowiedź #212 dnia: Marzec 27, 2016, 16:21:32 pm »
Cytuj
Dziwię się, że jak powstają mody do G1, to nie stosuje się zmiany, jaką Piranie zrobiły w NK. Skokowo rosnące koszty nauki.

Zależy od objętości moda.
W MT miałeś % walki, nie poziom, i było gówno zbugowane.. a w każdym razie chujowe.
Już lepsze jest jednorazowe zwiększenie kosztu, niźli zabawa w te brednie. :B
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Gothic
« Odpowiedź #213 dnia: Marzec 27, 2016, 17:39:51 pm »
a balans to już w ogóle osobna kwestia, tylko nie chciałem by ten post był znowu wypracowaniem. Na to się jednak niewiele poradzi, gdyż trudno oczekiwać by grupka dzieciaków  zrobiła to, za co w normalnym studio odpowiada oddzielny departament zajmujący się tym jednym aspektem. Często jest to też zresztą kwestia indywidualnej percepcji - jedni tworząc mody są tak hardkorowi, że narzucają dziwaczne ograniczenia i wymagania względem gracza bo "było za łatwo", inni wręcz odwrotnie, są fanami cyferek i rozpierdzielania wszystkiego dookoła, więc też przyznają absurdalne ilości expa oaz przekoksowane przedmioty.  Nie mówie już nawet o tym, że tworząc moda wielu patrzy tylko na swój nowy content nie zastanawiając się jaki to będzie miało wpływ na trudność podstawowej gry...

summa sumarum, z powyższyc powodów prakycznie nigdy nie gram w mody dodające nowe historie, jak te wszystkie goldeny. Doceniam czyjś wysiłek, ale to jednak nie dla mnie - jak już moduję, to albo jest to słynne "quality of life" (zmiany interfejsu or shit) lub przywracające wycięty content (pod warukiem, że faktyzcznie przywraca on rzeczy ukryte w plikach, a nie stanowi twórczą interpretację na temat tego co któryś z devsów powiedział w jednym wywiadzie - z tego powodu mody do kotora tak, IV obóz do gothica I nie).

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Gothic
« Odpowiedź #214 dnia: Marzec 27, 2016, 17:47:43 pm »
Ruskie mody, wszystkie jak jeden mąż mają spierdolony balans, zwłaszcza te gówna rozszerzające, typu returning.
Totalne konwersje jeszcze są grywalne i jakkolwiek zoptymalizowane, no i mają czasem w miarę dobrą fabułę.


Niemieckie mody zazwyczaj mają dobrą optymalizacje.

Dobre mody, z dobrym balansem rozgrywki to na pewno Valeya, Piratenleben też miał dobry balans rozgrywki.
Złote Wrota są też całkiem ciekawe, ale fakt faktem, trudne, przez słabe pancerze i ograniczonych nauczycieli.

Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Gothic
« Odpowiedź #215 dnia: Marzec 27, 2016, 18:30:25 pm »
W Valeye nie grałem dłużej niż parę minut, bo sprawdzałem czy to działa jedynie, ale fajny mod był do G1 o nazwie... nie pamiętam -_- Tak dość mocno zmieniał grę. Całkiem nową tworzył prawdę mówiąc (były tam śpiwory a zaczynamy przy wieży obserwacyjnej i atakują nas wilki.

Golden Mod ma jeszcze ułatwiacze dodawane chyba do beta testów (np. w jaskini przy moście do Starego Obozu jest skrzynia z ubraniem sędziego (mocniejsza nawet od pierwszego pancerza gildii) i 1000 bryłek). No i nie wszystkie teksty są przetłumaczone.

A MT to crap :P

Nie wiem czemu, ale wiele questów w modach nie jest nawet klimatem dopasowanych do podstawowej gry. Nie mówiąc już o języku NPCów (pomijam wulgaryzmy z MT :P)

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Gothic
« Odpowiedź #216 dnia: Marzec 28, 2016, 10:55:45 am »
Zacznijmy od tego, że mody są tłumaczone z niemieckiego/rosyjskiego na angielski, a dopiero potem na polski. Nie liczyłbym też na jakość tłumaczeń z rus/ger na eng, bo tym też zajmuje się niekiedy banda retardów. Potem to się wszystko zniekształca.

No i kwestia oczywiście, że same mody robią spoko ludzie pod względem technicznym, ale potem za "scenariusz" biorą się debile.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Gothic
« Odpowiedź #217 dnia: Marzec 28, 2016, 11:21:59 am »
Tylko balans kopią :P Ale poza tym faktycznie są spoko.

MoG mówi, jakby miał do czynienia z tymi "debilami" od scenariusza :D

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Gothic
« Odpowiedź #218 dnia: Marzec 28, 2016, 11:32:28 am »
MoG - też zależy, niektórzy tłumaczą prosto z niemieckiego z tego co wiem

atrion - przypomniec slynne wojny GS ws TM, zwłaszcza w kontekscie MT? :D

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Gothic
« Odpowiedź #219 dnia: Marzec 28, 2016, 14:09:30 pm »
ale fajny mod był do G1 o nazwie... nie pamiętam -_- Tak dość mocno zmieniał grę. Całkiem nową tworzył prawdę mówiąc (były tam śpiwory a zaczynamy przy wieży obserwacyjnej i atakują nas wilki.
Diccuric! Krótki, ale bardzo fajny.  Miał świetnie zaprojektowaną, śliczną mapę. Aż zagrałbym sobie ponownie, wykorzystując nabytą wiedzę o bugach w G1.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Gothic
« Odpowiedź #220 dnia: Marzec 28, 2016, 14:15:19 pm »
ten mod jak pamietam, był tylko prologiem do pełnej wersji Diccuric, bardzo dobrym prologiem.

Co do tłumaczenia.
obecnie na TM utworzyła się grupa spolszczenia, która tłumaczy bezpośrednio z ru na pl.
Całkiem sporo tłumaczeń robią, a są to ludzie którzy tłumaczyli Podróżnika czy też Returninga.
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Gothic
« Odpowiedź #221 dnia: Marzec 28, 2016, 20:41:12 pm »
A wyszła pełna wersja po prologu do Diccurica?

Ponoć 2 robili jako mod do G2 ;d Ale chyba nie wyszło.

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Gothic
« Odpowiedź #222 dnia: Marzec 28, 2016, 20:49:36 pm »
No ja słyszałem, że to tylko demo do nadchodzącej pełnej wersji. Ale z tego, co pamiętam, nic więcej od tych gości już się nie pojawiło.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Gothic
« Odpowiedź #223 dnia: Marzec 28, 2016, 20:55:08 pm »
Może projekt był zbyt ambitny i ludzie się wykruszyli (brak czasu). Szkoda.

Maniaks

  • Wiadomości: 1208
Odp: Gothic
« Odpowiedź #224 dnia: Marzec 28, 2016, 21:23:36 pm »
Też grałem właśnie w tego Diccurica, ale totalnie go nie ogarniałem. Nie wiem, może byłem wtedy zbyt durny.
Podziemie - Akolita

Dobry Mudżyn! Z Afrika!