Autor Wątek: Gothic  (Przeczytany 67396 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wixu

  • Wiadomości: 140
Odp: Gothic
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 24, 2013, 13:09:29 pm »
Słyszałem ongiś o tym modzie, ale sądziłem, że będzie to kolejny niedokończony projekt. Gratuluję twórcom wytrwałości, widać że konkretni z nich pasjonaci. I wiecie co? Strasznie się tym modem jaram, będzie powód co by pograć w starego Gothika na nowszych zasadach.  ;)

Klimek

  • Wiadomości: 275
Odp: Gothic
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 24, 2013, 13:17:59 pm »
Cytat: Avallach
Po wielu latach prac i kolejnych wielu dopracowywania niemal gotowej już modyfikacji, grupie osób z forum theModders.org wraz z niedobitkami pierwotnego teamu tM udało się ukończyć i wydać modyfikację Czas Zapłaty. Chyba nie trzeba jej przedstawiać, w oczywisty sposób jest to największa i najbardziej dopracowana modyfikacja do Gothica powstała w naszym kraju, a poziomem zaawansowania przerasta prawie wszystkie, lub nawet całkiem wszystkie, wydane na świecie.

Linki do downloadu (jak mamy nadzieję będzie pojawiało się ich coraz więcej), i instrukcję instalacji oraz możliwość zadania pytań twórcom modyfikacji znajdziecie w temacie premierowym na forum theModders: http://themodders.org/index.php?topic=20904 .

Głównym twórcą modyfikacji, zajmującym się głównie programowaniem, był Orcwarrior. Za scenariusz odpowiada przede wszystkim Shergar. Nad dokańczaniem części programistycznej najwięcej czasu spędził Adanos. Projekt graficzny jest autorstwa Thora. Oprócz nich w różnym stopniu do prac przyczyniły się dziesiątki osób z forum theModders, w tym skromny autor tego posta.

Mała prośba w imieniu teamu: będziemy wdzięczni za każde udostępnienie tego posta na facebooku: https://www.facebook.com/theModders....56308957760042 . Wiele osób zdążyło już zapomnieć przez lata o czekaniu na premierę tej modyfikacji, a często są to nasi znajomi lub znajomi znajomych. W ten sposób przyczynicie się do przypomnienia im o tym modzie. :)

A ja myślałem, że już nie dożyję do takiego ogłoszenia. :) Oczywiście zaraz zasysam moda i zachęcam do tego innych, ponieważ wielu z was z pewnością słyszało już wiele na temat Czasu Zapłaty i zapewne tak jak ja spodziewacie się po tym modzie bardzo wiele. :)

Czy nie odczuwasz pragnienia wolności każdego dnia? Nie czujesz, jak z każdą godziną pragnienie to staje się silniejsze? Pozwól mu pokierować twoim duchem! Czy wiesz, co robisz, próbując zagłuszyć w sobie ten głos? Wyrzekasz się swojej duszy, wyrzekasz się samego siebie! Nie pozwól, by strach tobą kierował. Uwolnij się! Przejrzyj na oczy! Śniący zbudzi się pewnego dnia, wyzwoli swoich poddanych i strąci niewiernych w najczarniejsze czeluści piekieł! Znikną z tego świata jak nieczystości spłukane przez deszcz. Będą błagać o litość, ale wtedy będzie już dla nich za późno. Wtedy zapłacą cenę. Zapłacą ją własną krwią... i własnym życiem!

Nederland

  • Wiadomości: 839
Odp: Gothic
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 24, 2013, 16:19:52 pm »
Ja na pewno nie. Zdążyłem już zauważyć, że mody do G1 nie umywają się do modów do NK.
Every time I rise I see you falling
Can you find me space inside your bleeding heart?

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Gothic
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 24, 2013, 18:21:35 pm »
Jako, że w Gothica grałem dobre 8 lat temu, a modów nie znam żadnych, to mam pytanie co ten mod wnosi do rozgrywki i czy warto kupić sobie G1, aby w niego pograć?

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Klimek

  • Wiadomości: 275
Odp: Gothic
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 24, 2013, 19:29:13 pm »
To co wnosi do rozgrywki, to można znaleźć w internetach. A myślę, że warto w niego pograć, bo jest to, a raczej był, najbardziej oczekiwany mod do Gothica.
Czy nie odczuwasz pragnienia wolności każdego dnia? Nie czujesz, jak z każdą godziną pragnienie to staje się silniejsze? Pozwól mu pokierować twoim duchem! Czy wiesz, co robisz, próbując zagłuszyć w sobie ten głos? Wyrzekasz się swojej duszy, wyrzekasz się samego siebie! Nie pozwól, by strach tobą kierował. Uwolnij się! Przejrzyj na oczy! Śniący zbudzi się pewnego dnia, wyzwoli swoich poddanych i strąci niewiernych w najczarniejsze czeluści piekieł! Znikną z tego świata jak nieczystości spłukane przez deszcz. Będą błagać o litość, ale wtedy będzie już dla nich za późno. Wtedy zapłacą cenę. Zapłacą ją własną krwią... i własnym życiem!

xeroloth

  • Wiadomości: 1290
  • Mistrz
Odp: Gothic
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 03, 2013, 17:47:49 pm »
Poważnie CZ wyszedł? Pełna wersja? Bo ja słyszałem, że wcześniej jakąś otwartą betę wypuścili i mieli łatać, by nie dać plamy na całej linii. Aż sam muszę pobrać i zobaczyć jak się prezentuje modyfikacja, na którą tyle lat czekałem :P

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

C

  • Wiadomości: 1332
  • Masztalerz
Odp: Gothic
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 03, 2013, 22:30:24 pm »
Poważnie.

Co do CZ: Szybka Nauka (do nauczenia się np. u Miltena w obozie rebeliantów) to najbardziej połamana umiejętność w modzie. Dyskutujcie.

Czy jakiś zapaleniec próbował już zdobyć Szybką Naukę 2 na 4. poziomie, czyli chyba najwcześniej, jak to możliwe? Jest po prostu najlepszym skillem. +3 PNy na poziom to sporo.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

xeroloth

  • Wiadomości: 1290
  • Mistrz
Odp: Gothic
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 03, 2013, 22:35:10 pm »
A jeśli porównywać poziomem trudności z 'normalnym' w mrocznych tajemnicach, czy nocą kruka - jak się gra? Łatwiej/trudniej?

Najlepszy Gladiator ŚP * Mistrz Gladiatorów ŚP
Kronikarz Podziemia * Kowal Podziemia

Seksrator

  • Wiadomości: 187
  • Cham i Prostak
Odp: Gothic
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 04, 2013, 09:58:51 am »
I jak to wygląda od strony stabilności, crashy i bugów? Bo mam zamiar zagrać po ukończeniu returninga.

C

  • Wiadomości: 1332
  • Masztalerz
Odp: Gothic
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 04, 2013, 13:02:56 pm »
Chociaż na podforum o modzie na stronie Themodders znajdował się wielki i chyba dosyć aktualny wątek pełen postów poświęcony raportowaniu błędów i crashów, to znajomemu gra śmigała na Win7 bez żadnych problemów - używa tylko tej łatki do Gothic Player Kita, która zmienia limit klatek na 60, jak w G2. Może to poprawia stabilność gry...

Jak już gdzieś mówiłem, na pytanie o poziom trudności nie bardzo jestem w stanie odpowiedzieć, zobaczywszy tylko pierwszy rozdział. NK i MT mają dość przesadnie wyśrubowaną trudność, gdzie bez kurczowego trzymania się Szponu Beliara i specjalnych metod typu zdobywania pancerza Łowcy Orków wcześnie w grze odpowiednio raczej trudno gdziekolwiek zajść (nie wspominając o tym, że gra czystym magiem w NK jest w sumie niemożliwa) - w Czasie Zapłaty przynajmniej w przypadku siły nie zauważyłem, by zaimplementowano wkurzający system progów z NK, gdzie na każdym następnym poziomie trzeba wydawać coraz większą ilość Punktów Nauki na jeden punkt statystyk. Natomiast nauka posługiwania się bronią wymaga pewnych poziomów siły i zręczności, ale te wymagania są raczej łaskawe.

Istnieją też dosyć przesadzone umiejętności typu pasywnej regeneracji zdrowia w tempie 1 HP na sekundę, która pozwala na częściowe uniezależnienie się od jedzenia i mikstur leczenia na wczesnym etapie gry. To pomaga, przynajmniej w I rozdziale, bo przerwy między walkami są na tyle długie, że jesteśmy w stanie się zregenerować dostatecznie szybko, a cena sprzedaży przedmiotów teraz wynosi 1/8 ich wartości i z magiczną rudą nie jest jakoś super, więc pieniądze wydane na leczenie szybko się zwracają.

W CZ ataki bronią białą trafiają WSZYSTKIE cele w polu zasięgu ciosu, więc wojem gra się łatwo, bo można walczyć z grupą przeciwników naraz i wygrać nawet, jeśli parę z nich ma nas na trzy hity. W ten sposób pokonałem wielką matkę aligatorów i jej świtę w jaskince, w której w G2 osiadają Kervo i Geppert, a potem Łowcy Smoków.

Nie wiem, jak gra się magiem/łucznikiem.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

Damiano_gt

  • Wiadomości: 1858
  • Xqwzts
Odp: Gothic
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 24, 2013, 09:43:53 am »
Dziś mija dziesięć lat, od kiedy poznałem Gothica.

Zainstalowałem już sobie dwójkę i planuję przejść ją taką postacią, jak za pierwszym razem.

Tylko, że będę musiał edytować niektóre umiejętności, bo nie mam czasu, żeby biegać po lasach i zdobywać punkty doświadczenia.
Klasztor - Fechtmistrz

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Gothic
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 24, 2013, 10:10:21 am »
Cóż za podróż sentymentalna i powrót do młodzieńczych lat.

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3013
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Gothic
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 24, 2013, 10:19:40 am »
Lepiej niż ja ostatnio. Dogorywałem w alkoholiczno-narkotykowym amoku, leżąc na kanapie u kumpla. Naszła mnie myśl "ale bym pograł w Gothiczka...". Z rana (15:00) jak wytrzeźwiałem od razu zainstalowałem.

Good times.
Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

Maniaks

  • Wiadomości: 1159
Odp: Gothic
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 24, 2013, 10:57:48 am »
Dziś mija dziesięć lat, od kiedy poznałem Gothica.

Pamiętasz to co do miesiąca i dnia? Podziwiam. Ja nie mogę sobie przypomnieć, kiedy dokładnie zacząłem grać w jedynkę.
Podziemie - Akolita

Dobry Mudżyn! Z Afrika!
 

Damiano_gt

  • Wiadomości: 1858
  • Xqwzts
Odp: Gothic
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 24, 2013, 11:45:29 am »
Pamiętam, bo to była moja druga konkretna gra na komputer i spędziłem przy niej szmat czasu. Ponadto taką datę łatwo zapamiętać.

Wersja, w którą grałem nie miała dźwięku w filmikach. Filmu początkowego chyba nawet nie było. A okno ekwipunku było rozciągnięte na cały ekran. Gra zmieściła się na jednej płycie CD.
Klasztor - Fechtmistrz