Autor Wątek: Dead Space  (Przeczytany 5858 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Dead Space
« dnia: Sierpień 19, 2013, 13:40:58 pm »
Go to the space they said, it will be funny, they said.

Dzisiaj zacząłem przygodę z pierwszą częścią tej serii i powiem, że chyba już miałem dość, za słabe nerwy do tej gry. :D Jak na początku miałem ochotę wyłączyć po 10 minutach to jakoś się przyzwyczajam do niespodziewanych ataków itd. Jedno trzeba przyznać, świetny klimat buduje napięcie, muzyka, ciemne pomieszczenia i odgłosy Nekromorfów jeżą czasami włos na głowie.

Kilka spostrzeżeń i pytań: pomimo tego, że ustawiłem czułość na maksa to i tak ciężko jest celować czasami, i weź tu jeszcze trafiaj w chude kończyny...
Trochę mały ekwipunek, zbiorę kilka pakietów amunicji, zestawów medycznych i już jest pełny, można później ulepszyć, dodając kilka miejsc więcej?
A co z węzłami mocy? Jestem w 4 akcie, dwóch użyłem do otwarcia jakiś drzwi i widzę, że ciężko jest je znaleźć, ulepszam tylko RIG i Piłę plazmową, idzie zdobyć tego na tyle (poza sklepem), żeby dokonać dość dobrych ulepszeń?

|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2013, 14:34:02 pm »
Od kiedy Dead Space to RPG? :^|
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 19, 2013, 14:51:00 pm »
Innego działu niż RPG nie ma, zresztą mamy fabułę, jednego bohatera co już podchodzi pod cRPG, możliwość ulepszania postaci i ekwipunku, jak w Mass Effect. Nie czepiaj się. ;p
|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 19, 2013, 14:58:15 pm »
rpg to płynna definicja, ale nie, DS to nie crpg tylko  dlatego, ze ma elementy rozwoju postaci i ekwipunek. Zresztą,  nawet twórcy nie nazywajją tego rpg, a juz tym bardziej gracze. Po prawdzie, nawet bioware nie nazywalo juz ME2 i ME3 rpg, tylko grą akcji z elementami RPG (a to ze gracze oczekiwali ood niej czego innego to tylko dlatego ze postrzegali przez pryzmat jedynki).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2013, 15:00:24 pm wysłana przez Sentenza »

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

shrike

  • Wiadomości: 181
  • Prezes Drogi Mlecznej
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 19, 2013, 15:00:22 pm »
Ja zacząłem dzisiaj grać w 1 część. Klimat rewelacyjny, trzyma w napięciu, ale mnie np. osobiście bardziej trzymało w napięciu AvP2. W potwory w istocie ciężko trafić, ale jak się je już trochę powali, to wtedy można dokończyć sprawę kopniakami i pięściami (a właściwie, dosłownie piłą plazmową). Gra na razie podoba mi się bardzo. Wygląda na to, że czeka mnie kilka ciekawych godzin na pokładzie USG Ishimura. :)
Akolita Podziemia

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 19, 2013, 15:03:35 pm »
Dam znać jak już porządnie ogram, ale już teraz wiem, że to nie erpeg. Chyba najwyższa pora na pierwszą konkretniejszą rozkminę na tym forum :|

Jedno jest pewne - część odgrywana w kosmosie jest pieniężna*.

* - a więc postanowiono uczynić ją krótką.
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 19, 2013, 16:08:19 pm »
ulepszam tylko RIG i Piłę plazmową, idzie zdobyć tego na tyle (poza sklepem), żeby dokonać dość dobrych ulepszeń?
Chyba na luzie znajdziesz w tej grze ok. 30 węzełków.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

KrzysheK

  • Wiadomości: 76
  • XI
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 19, 2013, 19:39:37 pm »
DS to najlepsza część trylogii jesli idzie o klimat. Na początku co 5-10 minut musialem wciskac ESC i łapac oddech, bo zawsze bardzo mocno wczuwam się w postać i... czasami tam straszy. Szkoda że jak zawsze w ostatnich latach EA zrobiło z klimatu tej gry takie gunwo...
Królewski Rzemieślnik

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 19, 2013, 19:50:15 pm »
No idzie się czasem osrać. :D

Inwestuję głównie w Piłę plazmową, mam nadzieje, że później nie okaże się to błędem.
|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 19, 2013, 21:59:48 pm »
Ten domyślny pistolecik, plasma cutter, tak? Jak najbardziej da się z nim przejść grę. Amunicja do niego jest tania i powszechna. Jest bronią nudną, ale precyzyjną i skuteczną.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 19, 2013, 22:03:27 pm »
Boże jak mnie ten Lewiatan denerwuje... bardziej posranego mini bossa w grze nie widziałem, amunicji mi ciągle brakuje, żeby go zabić, karabin mam za słaby, piła tylko w zwarciu, a pistolet też niewystarczający... jak nie urok to sraczka. Ma ktoś na niego taktykę?
|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 19, 2013, 22:15:33 pm »
Lewiatan to boss, a nie miniboss. Pamiętam, że jest dosyć skomplikowany i ma chyba 3-4 fazy, ale generalnie należy używać swoich telekinetycznych supermocy. Czasem Lewiatan pluje takimi wybuchowymi kulami, je można złapać i użyć jako broń, miotając w niego (bo w komorze nie ma grawitacji). W pomieszczeniu dryfuje też trochę wybuchających beczek, czy co to tam było.

Masz save point tuż przed walką i chyba gdzieś tam w okolicy był też sklepik, więc powinieneś móc się zaopatrzyć w spory zapas amunicji.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2013, 22:19:10 pm wysłana przez C »

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 20, 2013, 11:07:37 am »
Węzły się znajdą, a i kasy będziesz mieć tyle, że będziesz je kupował :D

Najlepiej wpierw dawać w RIG i Piłę, ale pamiętaj też, że w miejscach blisko "regeneratora stazy" możesz bez obaw spowalniać wrogów i szybko uzupełniać zapas. Staza jest gites ;)

Lewiatan jest upierdliwy, ale są tam dookoła porozrzucane butle wybuchające, a i jego "wybuchające kulki" można łapać telekinezą i odrzucać :P No i zawsze możesz skakać na drugą stronę pomieszczenia :)

Co do dalszych części - dla mnie liczy się przede wszystkim fabuła. DS2 jest straszniejsza w wielu momentach, a i sam początek jest ciekawy :)

W DS1 podobał mi się efekt próżni i wysysania powietrza :D

Pozdrawiam i życzę miłej gry :D

Jak coś to pytajcie :D

TheFlood

  • Wiadomości: 439
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 24, 2013, 14:26:35 pm »
Dead Space to jedna z moim ulubionych serii.

Najlepsza pod względem klimatu rzeczywiście jest jedynka. Sterowanie jest irytująco nieprecyzyjne, ale ja dałem radę to przełknąć, więc każdy powinien sobie z tym poradzić :P

Anyway, Elrarth, owszem, da się zwiększyć pojemność ekwipunku (poprzez ulepszanie kombinezonu), a węzłów mocy (bez kupowania) w grze jest mniej więcej tyle, coby starczyło na ulepszenie w pełni jednej broni i RIGu.

Piła plazmowa owszem, chociaż ja zawsze ulepszałem karabin impulsowy, 200 kulek w magazynku to słodkości.

Dwójka też jest świetna, chociaż już mniej straszna - ale to z powodu tego, że gracz po pewnym czasie oswaja się z nekromorfami ; )

Trójka to już nie horror, tylko rasowa gra akcji, co można nazwać wadą (w końcu szkoda trochę tego klimatu...) ale ja i tak polecam zagrać, coby poznać zawiązanie fabuły i pobawić się wcale przyjemnym systemem customizacji giwer. I mimo tego że nekrosy wybiegają dziesiątkami, nadal zdarzają się momenty w których atmosferę da się kroić nożem :P

Elrath

  • Wiadomości: 641
  • kmdr
Odp: Dead Space
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 24, 2013, 15:44:13 pm »
No i przeszedłem w końcu.

Co do węzłów, fakt można ich więcej kupić niż znaleźć, jeżeli ktoś dobrze rozplanuje zakupy.
Udało mi się ulepszyć na maska RIG pomijając tylko 2 ulepszenia zasobniku tlenu, piłę plazmową, której zabrakło tylko 2 poziomów pojemności magazynku i karabin pulsacyjny, obrażenia na maska, ale żeby zabić te "lepsze nekromorfy" (te ciemniejsze co "płaszczki robiły je z martwych ciał) to musiałem używać piły albo wyrzutni pił - super broń choć jej  nie modyfikowałem. W ogóle chyba najbardziej przerażającym, w sensie widzisz i mówisz wtf is that?! były te "dzieciaki", a najbardziej irytujące to te bez nóg no i ten "nieśmiertelny".
Jeżeli chodzi o fabułę i klimat:
(click to show/hide)

|Mroczny Paladyn Podziemia| |Srebrny Surfer '11| |Przecinak| |Irytator3000|