Autor Wątek: Oko w Oko  (Przeczytany 133132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xilk

  • Wiadomości: 846
  • Deszczowy Sługa Chaosu
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #510 dnia: Lipiec 08, 2014, 23:53:06 pm »
Nie będę wnikał, tak czy siak fajnie by było, aby ranga oznaczała coś więcej niż suchą nazwę. Nowicjusze w danym zakonie powinny czuć respekt do starszych rangą.
No to się zdecyduj, chcesz rangę, jako coś więcej poza nazwą, czy jednak mówisz "nie" propozycji ujednolicenia systemu rang, który jednak ma dać coś wszystkim na danej randze? Wybacz, ale ja osobiście nie widzę sensu propozycji nadawania znaczenia rangą, jeśli każdy zakon i tak będzie rządził się własnymi prawami w przyznawaniu ich. Bo w obecnej chwili jak dasz przedmiot magiczny postaci fantasy na randze V, to dla jednego gracza będzie to coś przydatnego, a dla drugiego nic ważnego, bo przecież ma już lepszy sprzęt opisany w swojej postaci.

Respekt u nowych? No bez jaj, nie każdy na pierwszej randze ma 12 lat, by się bać tych "doświadczonych". Już nie wspominając o sytuacji takiej, że ktoś zachowuje się nieadekwatnie do wyższej rangi, jaką posiada, a potem żąda od nowego, by mu się nie sprzeciwiał, bo on ma rację, gdyż ma rangę o 5 stopni wyższą...

Aby kapituły nie miały dostępu do innych Zakonów.
To raczej na potem. Obecnie mamy problem z aktywnością ludzi, nawet tych "aktywnych". Dlatego obecnie przyda się zmobilizować dotychczasowych bohaterów, by znów pisali i coś robili, a nie tylko przeglądali forum, czekając aż coś samo przyjdzie.

Poza tym jeżeli ktoś obraził przykładowo w Kiju albo OwO jakąś obcą Kapitułę to nie powinno się dawać ostrzeżenia za "obrazę obcej kapituły".
Serio? Zatem mogę wyzywać ludzi spoza mojego zakonu, zarówno ogólnie, jak też w konkretne osoby nie wiadomo jakimi epitetami, a i tak nie ma prawa nic mi się stać, bo to część "walki między zakonami"? Bezsensu, do bluzgania na siebie służą inne strony. Jeśli mamy tutaj rywalizować, to w konkursach, atrakcjach i po wygranej można się ponabijać, że znów triumfuje Podziemie ;)

Zresztą po co danemu zakonowi gość, który nie szanuje regulaminu forum i rzuca obraźliwymi bluzgami? To naprawdę jest takie "klimatycznie"? Ja rozumiem, że dana osoba zostanie ukarana ostrzeżeniami i przez jakiś czas utraci możliwość korzystania z forum, a czasem nawet na zawsze. Tylko po co danemu zakonowi taka osoba?
Deszczowy samotnik ŚP
Anioł Śmierci Podziemia


Klimek

  • Wiadomości: 275
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #511 dnia: Lipiec 08, 2014, 23:55:43 pm »
..................
Cytat: Klimek
natomiast za obrazę kogoś z innego zakonu proponuję dawać zwyczajne forumowe warny o treści "obraza innego użytkownika"
Czy nie odczuwasz pragnienia wolności każdego dnia? Nie czujesz, jak z każdą godziną pragnienie to staje się silniejsze? Pozwól mu pokierować twoim duchem! Czy wiesz, co robisz, próbując zagłuszyć w sobie ten głos? Wyrzekasz się swojej duszy, wyrzekasz się samego siebie! Nie pozwól, by strach tobą kierował. Uwolnij się! Przejrzyj na oczy! Śniący zbudzi się pewnego dnia, wyzwoli swoich poddanych i strąci niewiernych w najczarniejsze czeluści piekieł! Znikną z tego świata jak nieczystości spłukane przez deszcz. Będą błagać o litość, ale wtedy będzie już dla nich za późno. Wtedy zapłacą cenę. Zapłacą ją własną krwią... i własnym życiem!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6274
  • demigod
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #512 dnia: Lipiec 08, 2014, 23:58:15 pm »
kapituła ma dostęp by patrzeć, czy nie ma jakiegoś freda co wynosi, bo jak chcesz inaczej zweryfikować jak nie masz z czym porównać czy to oryginalny pomysł czy ktoś mu podsunął. A wypowiedzi kapituł na inne tematy to takie incydentalne przypadki, ze szkoda gadac. Osobiscie nawet nie czytam, ostatnio tylko zupelnym przypadkiem wpadlem na post lowcy, a ze dotyczyl portalu i jego przezycia.. coz, sprawa dla reportera admina.

osty za obrazę - tia, walczymy. W konkursach, pojedynkach, opkach czy innych, ale tak poza tym jesteśmy ludźmi wypowiadającymi się na foro i jak ktoś zachowuje się jak kutas wobec pozostałych, to karny kutas w postaci osta mu się nalezy jak psu zupa. Inaczej moglibysmy równie dobrze przestać dawać osty w innych działach foro szarym użytkownikom. Spinek i tak mamy dość i i tak są aż nazbyt pobłażliwie traktowane. Niby mozna forumowe warny ale po co to rozdzielać, by taki potomek smutasa to wykorzystywał by zarabiać osty wolniej?

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #513 dnia: Lipiec 09, 2014, 01:06:32 am »
System rang jest dobry, ale fakt wypadało by żeby znaczyły one coś więcej. Przy czym nie chodzi mi o tego typu gadanie w kiju, piwnicach czy innych takich tam, a o wątki bardziej klimatyczne-tawerna i kilka innych, puki co martwych.

Odnośnie ujednolicenia ich to jasne. W każdym zakonie jest taka sama ilość rang, więc można zrobić by postacie na danych rangach miały dany poziom umiejętności. Tylko że do tego potrzebny jest ogarnięty system RPG.

Co do ostów... za durne wjeżdżanie na kogoś warm powinien być, niezależnie od tego czy obrażony to członek kapituły czy nie. Ofc mam na myśli zdarzenia wielokrotne, nie że raz ktoś rzuci idiotą czy frajerem w kogoś i zaraz warma dostaje. Wyjątkiem oczywiście powinny być tematy klimatyczne, gdzie rozmawiamy jako postacie-chyba nie muszę się rozwodzić dlaczego.
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Arim

  • Wiadomości: 1175
  • Mortal Wombat
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #514 dnia: Lipiec 09, 2014, 07:20:58 am »
Rangi można ujednolicić pod względem skilla w bardzo prosty sposób czyli uproszczony DnD.

1. Na starcie dostajemy x punktów (ilość do ustalenia) i przydzielamy je do atrybutów określających naszą postać (ich nazwy tez można ustalić niżej podaje umowne, aby każdy załapał o co chodzi)

a) Siła - Im większa siła tym większe obrażenia zadawane, wiem że bawimy się tu bez kości, ale to będzie atrybut pozwalający wartościować postaci.

b) Wytrzymałość - Wiadomo nasze punkty życia

c) Magia - Im wyższa tym lepsze zaklęcia możemy opanować

d) Zręczność - Bronie dystansowe

2. Każdy awans dodaje nam kolejne x punktów, które może rozdzielić

3. Po wejściu na wyższe poziomy i pójście droga miecz czy magii odblokowuje nam skille specjalne w każdym zakonie mogą się zwać różnie i dawać inne efekty, ważne aby "siła rażenia" była podobna przy każdej randze

4. Nie ma juz miejsca na bronie z dupy, przydałoby się ujednolicić system tak, aby każda miała umowny poziom zadawanych obrażeń. Pozwoli to uniknąc sytuacji gdy nikt nie ma pojęcia czy "miecz super i na dodatek mega ognia z klejnotem mocy" jest leszy od "miecza wielkiego mroku z jeszcze bardziej mrocznym klejnotem". Na dodatek nagrody będzie można dostosować do uczestników i już nikt nie będzie sie zastanawiał czy wygrana katana jest lepsza od posiadanego juz złotego miecza.

5. To sao tyczy się zaklęć.

6. Bestie też warto by wyposażyć w punkty ataku, zycia itd.

To tak na szybko.

PS Respekt do ludzi z wyższą rangą to można czuć na jakiejś wyprawie, a nie na foro :D Serio, średnie wrażenie robi na mnie 12-latek z V rangą :D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2014, 07:23:35 am wysłana przez Arim »

"Ta część lenna, utrzymuje się z garbarstwa. Jest to po prostu centrum całego garbarstwa, na którym można dość sporo zarobić. Co prawda, ludzie w prowincji utrzymują się jeszcze z innych wyrobów, ale garbarstwo jest najbardziej rozpowszechnione."

Podziemie

Damiano_gt

  • Wiadomości: 1858
  • Xqwzts
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #515 dnia: Lipiec 09, 2014, 08:09:39 am »
Nie czytałem Waszych postów o systemie awansowania, ale każda próba kombinowania przy tym kończyła się stwierdzeniem, że to co mamy teraz jest najlepsze.
Klasztor - Fechtmistrz

xilk

  • Wiadomości: 846
  • Deszczowy Sługa Chaosu
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #516 dnia: Lipiec 09, 2014, 09:49:20 am »
..................
Cytat: Klimek
natomiast za obrazę kogoś z innego zakonu proponuję dawać zwyczajne forumowe warny o treści "obraza innego użytkownika"
Umiem czytać ze zrozumieniem, dlatego w ostatnim akapicie swojego postu spytałem: "Zresztą po co danemu zakonowi gość, który nie szanuje regulaminu forum i rzuca obraźliwymi bluzgami?". Odpowiesz mi? Na tym forum ostrzeżenia same się cofają w stosunku 5% dziennie (nie mówię tu oczywiście o banicji na stałe, ale o zwykłych ostrzeżeniach). Co za tym idzie, nawet jak gość dostanie ostrzeżenie za obrazę innej osoby, to po x dniach wróci i znów będzie robił to samo. Zatem pytam, po co taki gość w danym zakonie i całym ŚP, jak nie potrafi szanować zasad dowolnego forum? A prawda jest taka, że na każdym forum (poza jakimś robionym dla jaj) jest punkt, że nie można obrażać innych użytkowników.

System rang jest dobry, ale fakt wypadało by żeby znaczyły one coś więcej. Przy czym nie chodzi mi o tego typu gadanie w kiju, piwnicach czy innych takich tam, a o wątki bardziej klimatyczne-tawerna i kilka innych, puki co martwych.
Aby rangi znaczyły coś w klimatach fantasy, to musi być jednolity system rpg dla rozgrywek dla ŚP. Co zresztą proponowałem w poprzednim poście.

Odnośnie ujednolicenia ich to jasne. W każdym zakonie jest taka sama ilość rang, więc można zrobić by postacie na danych rangach miały dany poziom umiejętności. Tylko że do tego potrzebny jest ogarnięty system RPG.
Jak będzie zdecydowanie, że taki system chcemy wprowadzić, to można zrobić ogarnięty system RPG. Jest to sporo roboty, więc najpierw musi być wstępna zgoda, a potem można próbować zrobić system rpg, nawet na bazie już istniejącego.

Wyjątkiem oczywiście powinny być tematy klimatyczne, gdzie rozmawiamy jako postacie-chyba nie muszę się rozwodzić dlaczego.
To raczej oczywiste i chyba nikt nie wnosi, by karać za klimatyczne wpisy w sesjach, czy tawernach. Chodzi o ewidentne sprawy, gdzie w czasie dyskusji w Kiju, OwO jedna osoba obraża drugą, wyzywając ją od najgorszych.

Rangi można ujednolicić pod względem skilla w bardzo prosty sposób czyli uproszczony DnD.
Właśnie o takim czymś myślałem. Jak powiedziałem, trzeba w takim przypadku rozpisać atrybuty, umiejętności i zdolności. Wnioskowałem też, by plusy do awansu zastąpić, czy to doświadczeniem zbieranym przez postać, czy punktami na rozwój postaci. A to wyłącznie po to, by nie było rozwoju postaci opartych wyłącznie na "skokach" w czasie awansowania. Powiedzmy, że mamy dwie osoby na V randze. Pierwsza awansowała na nią kilka miesięcy wcześniej, wygrywając po swym awansie kilka konkursów i atrakcji. Druga dopiero niedawno awansowała. Pod względem umiejętności stoją na tym samym poziomie, różnią się ewentualnymi zdobytymi przedmiotami w konkursach. Ja jednak widziałbym, aby między awansami ludzie też mogli zdobywać punkty na rozwój postaci. Oczywiście mniej, niż przy samym awansie, ale jednak wypadałoby, aby różnice między początkującym na V randze, a osobie która już kilka konkursów wygrała będą na V randze, jednak były.
Deszczowy samotnik ŚP
Anioł Śmierci Podziemia


wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #517 dnia: Lipiec 09, 2014, 10:07:33 am »
Jak dla mnie system Arima pasuje, z jednym małym ale, ale o tym zaraz. Odnośnie nieskokowego rozwoju postaci i awansów... a nie można tego połączyć? Znaczy się że mamy postać, która za udział w sesji czy tawernianej wyprawie zbiera PD. I za te PD może się rozwijać. Z drugiej strony, zbieramy plusy i awansujemy na wyższe rangi, za co także dostajemy PD. Dużo PD. Jak za np sesję dostaje się 50-150 PD, to za awans na przykład 1000PD (licząc że 100 to jedno rozwinięcie, awans zdolności z poziomu x-1 na x kosztuje x rozwinięć). Dodatkowo można ograniczyć te magiczne itemki do rangi-jak jest item dla rangi 7, a podejdzie osoba z rangę 5, to go nie ruszy, jakby był młotem Thora.

Na koniec to małe ale-punkty życia. Won, precz, wyjazd, zamknąć w sejfie i utopić w jeziorze. Punkty życia to ten sam poziom walki co "to ja go tne". Puki mamy tylko sesje, tawerniane wyprawy i takie tam, a o grze MMO czy jakiejkolwiek innej ani widu ani słychu stoję murem za systemem realistycznej walki (ciąłeś tu i tu, miecz wszedł tak i tak głęboko, krwawisz tak i tak mocno, powalczysz jeszcze se zapewne tyle i tyle (a przynajmniej tak ci się zdaje))
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

xilk

  • Wiadomości: 846
  • Deszczowy Sługa Chaosu
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #518 dnia: Lipiec 09, 2014, 10:18:27 am »
Jak dla mnie system Arima pasuje, z jednym małym ale, ale o tym zaraz. Odnośnie nieskokowego rozwoju postaci i awansów... a nie można tego połączyć? Znaczy się że mamy postać, która za udział w sesji czy tawernianej wyprawie zbiera PD. I za te PD może się rozwijać. Z drugiej strony, zbieramy plusy i awansujemy na wyższe rangi, za co także dostajemy PD.
Właśnie coś takiego mniej więcej proponowałem powyżej, zatem jak dla mnie jest to dobry pomysł. Z jednej strony mamy doświadczenie za sesje rpg, a z drugiej za awanse zarówno exp, jak też zdolności specjalne do wyboru, zależne od wybranej ścieżki.

Na koniec to małe ale-punkty życia. Won, precz, wyjazd, zamknąć w sejfie i utopić w jeziorze. Punkty życia to ten sam poziom walki co "to ja go tne". Puki mamy tylko sesje, tawerniane wyprawy i takie tam, a o grze MMO czy jakiejkolwiek innej ani widu ani słychu stoję murem za systemem realistycznej walki (ciąłeś tu i tu, miecz wszedł tak i tak głęboko, krwawisz tak i tak mocno, powalczysz jeszcze se zapewne tyle i tyle (a przynajmniej tak ci się zdaje))
Skoro mamy mieć ujednoliconą broń, czary i statystyki, to punkty życia są wymagane. Zobacz, masz miecz zadający 50 obrażeń, siła postaci to 40. I teraz potrzeba jakiegoś życia, które można tym obrażeniami odebrać. W przeciwnym razie będą to suche statystyki, których nie wykorzystasz w sesji rpg. Przynajmniej ja tak to widzę.
Deszczowy samotnik ŚP
Anioł Śmierci Podziemia


Klimek

  • Wiadomości: 275
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #519 dnia: Lipiec 09, 2014, 10:58:16 am »
Ja osobiście jestem przeciwny takim statystykom jak HP czy zadawane obrażenia. Lepsze są opisowe rozwiązania a walkę kontroluje MG, który bierze pod uwagę poziom/rangę walczących i sposób, w jaki opisują oni swoje ciosy, chwyty itp. Brałem udział w takim pewnym PBF, że nie było żadnych statystyk tylko sam poziom, który odzwierciedlał doświadczenie postaci nabyte podczas podróżowania. Sprawdzało się to bardzo dobrze, nie miało się tego przytłaczającego wrażenia, że wszystko zależy od cholernego rzutu kością zamiast od naszych umiejętności.
Czy nie odczuwasz pragnienia wolności każdego dnia? Nie czujesz, jak z każdą godziną pragnienie to staje się silniejsze? Pozwól mu pokierować twoim duchem! Czy wiesz, co robisz, próbując zagłuszyć w sobie ten głos? Wyrzekasz się swojej duszy, wyrzekasz się samego siebie! Nie pozwól, by strach tobą kierował. Uwolnij się! Przejrzyj na oczy! Śniący zbudzi się pewnego dnia, wyzwoli swoich poddanych i strąci niewiernych w najczarniejsze czeluści piekieł! Znikną z tego świata jak nieczystości spłukane przez deszcz. Będą błagać o litość, ale wtedy będzie już dla nich za późno. Wtedy zapłacą cenę. Zapłacą ją własną krwią... i własnym życiem!

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #520 dnia: Lipiec 09, 2014, 10:59:12 am »
Da radę. Nie trzeba opisywać oręża za pomocą DMG, są setki innych spodobów. Długość (chyba nie trzeba wyjaśniać), wywarzenie (modyfikator do zdolności szermierczych), masa i ostrość (modyfikatory do siły). Z drugiej strony mamy pancerz postaci i jej ciało (im więcej ma krzepy, siły, atletyki czy jak by tego nie nazwać tym więcej ma mięśni, wiec trudniej dobrać się do wewnętrznych organów). Wiem, wymaga to bardziej skomplikowanego sytemu, ale w efekcie mamy "dość głęboką ranę na prawym ramieniu, uniemożliwiającą ruszanie łokciem (przecięte mięśnie) i krwawiącą dość obwicie, ale na szczęście z pomniejszych żył a nie aorty" zamiast "tracisz 15 hp"
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Damiano_gt

  • Wiadomości: 1858
  • Xqwzts
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #521 dnia: Lipiec 09, 2014, 11:19:27 am »
Za dużo kombinujecie, Panowie.

Wątki fabularne w ŚP polegają na wyobraźni, a nie cyferkach.
Klasztor - Fechtmistrz

Klimek

  • Wiadomości: 275
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #522 dnia: Lipiec 09, 2014, 11:25:15 am »
To ja o tym właśnie mówię. Opierać system RPG tylko na wyobraźni a nie skomplikowanych statystykach i wyliczaniu wszystkiego... a bo ten gracz ma 19 siły a niewykończony miecz zadający 20 obrażeń wymaga 20 siły, więc już go nie będzie mógł używać...

Jestem zdecydowanie przeciwny "ostatystykowaniu" systemu RPG.
Czy nie odczuwasz pragnienia wolności każdego dnia? Nie czujesz, jak z każdą godziną pragnienie to staje się silniejsze? Pozwól mu pokierować twoim duchem! Czy wiesz, co robisz, próbując zagłuszyć w sobie ten głos? Wyrzekasz się swojej duszy, wyrzekasz się samego siebie! Nie pozwól, by strach tobą kierował. Uwolnij się! Przejrzyj na oczy! Śniący zbudzi się pewnego dnia, wyzwoli swoich poddanych i strąci niewiernych w najczarniejsze czeluści piekieł! Znikną z tego świata jak nieczystości spłukane przez deszcz. Będą błagać o litość, ale wtedy będzie już dla nich za późno. Wtedy zapłacą cenę. Zapłacą ją własną krwią... i własnym życiem!

Damiano_gt

  • Wiadomości: 1858
  • Xqwzts
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #523 dnia: Lipiec 09, 2014, 11:32:07 am »
To ja o tym właśnie mówię.
Źle zinterpretowałem Twojego posta.


Próby zastąpienia opisów postaci cyferkami już były. Próby zastąpienia argumentów do awansu cyferkami też już były, o czym pisałem wyżej.

Tu naprawdę nie ma sensu dalsza dyskusja, bo system, który obowiązywał do tej pory, tzn. "na wyczucie" sprawdza się znakomicie.

Przypominam Addona, który poległ bohatersko w walce ze stadem zęb... tzn. z innymi fanklubowiczami, gdy chciał wprowadzić system plusów do awansu w całym ŚP.
Klasztor - Fechtmistrz

xilk

  • Wiadomości: 846
  • Deszczowy Sługa Chaosu
Odp: Oko w Oko
« Odpowiedź #524 dnia: Lipiec 09, 2014, 11:52:22 am »
Ja osobiście jestem przeciwny takim statystykom jak HP czy zadawane obrażenia. Lepsze są opisowe rozwiązania a walkę kontroluje MG, który bierze pod uwagę poziom/rangę walczących i sposób, w jaki opisują oni swoje ciosy, chwyty itp. Brałem udział w takim pewnym PBF, że nie było żadnych statystyk tylko sam poziom, który odzwierciedlał doświadczenie postaci nabyte podczas podróżowania. Sprawdzało się to bardzo dobrze, nie miało się tego przytłaczającego wrażenia, że wszystko zależy od cholernego rzutu kością zamiast od naszych umiejętności.
1) Nikt nie mówi o rzucaniu kością.
2) Propozycja Arima i moja ma dać tyle, że właśnie umiejętności będą się liczyć, a nie, że ktoś sobie wpisze w kartę nie wiadomo jakie zdolności i nagle ciężko porównać jego postać do innych, które mają taką samą rangę.
3) Skoro tak nie pasuje Ci system rpg jaki jest proponowany, to zrób coś twórczego i napisz, jakie znaczenie mają mieć rangi? Tylko proszę na początku byś nie rzucał hasłami, że np. osoba na I randze ma siedzieć cicho, gdy w luźnej dyskusji wypowiada się nastolatek, mający postać na IV randze...

Da radę. Nie trzeba opisywać oręża za pomocą DMG, są setki innych spodobów. Długość (chyba nie trzeba wyjaśniać), wywarzenie (modyfikator do zdolności szermierczych), masa i ostrość (modyfikatory do siły).
Tylko zauważ, że nie każdy używa broni do walki wręcz. Są też łuki/kusze, które wszystkim Twoimi propozycjami nie da się opisać. A magia? Zapomniałeś już, że mamy tutaj też magów? I co, czary też będą długie, wyważone, będą miały masę i ostrość?

Samą propozycję Wardasza rozumiem i jej jako takiej nie neguję. Jednak jak sam zauważyłeś system będzie skomplikowany, a ja bym jednak stawiał na prostotę. W dodatku, jak napisałem powyżej, nie wyobrażam sobie w takim systemie używać magii.

Tu naprawdę nie ma sensu dalsza dyskusja, bo system, który obowiązywał do tej pory, tzn. "na wyczucie" sprawdza się znakomicie.
No tak, zostawmy to wszystko, jak jest i niech rangi nadal nic nie znaczą poza: "wow mam X rangę, a moja postać fantasy i tak robi wszystko na wyczucie w sesji forumowej".

Próby zastąpienia opisów postaci cyferkami już były. Próby zastąpienia argumentów do awansu cyferkami też już były, o czym pisałem wyżej.
Jak sam zauważyłeś, były to wyłącznie próby i kończyło się na tym, że nawet nie spróbowano przetestować danego systemu. Równie dobrze możesz twierdzić, że kupujesz jogurty tylko jednej firmy, a reszty nawet nie spróbujesz, bo po co?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2014, 11:54:55 am wysłana przez xilk »
Deszczowy samotnik ŚP
Anioł Śmierci Podziemia