Autor Wątek: dank Souls - lore i mechanika  (Przeczytany 281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lifu

  • Wiadomości: 231
  • Dunmer
dank Souls - lore i mechanika
« dnia: Lipiec 21, 2018, 20:54:08 pm »
dank Souls
PBF


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=EOnjJOhOlJI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=EOnjJOhOlJI</a>

    Akcja sesji toczy się w Erze Ognia, około 1000 lat przed wydarzeniami z pierwszej części gry. Klątwa nieumarłych daje o sobie coraz bardziej znać. Lordran, królestwo rządzone przez bogów, którzy zamieszkują górujące ponad nim Anor Londo, zaczyna tonąć w chaosie. Nieumarli popadają w obłęd, mordując innych mieszkańców, aby zdobyć cenne człowieczeństwo - cząsteczkę duchowej mocy, która pozwala na normalną egzystencję. Aby odzyskać zmysły przy pomocy zdobytego człowieczeństwa, korzystają z mocy Pierwszego Płomienia, który z biegiem tego niekończącego się cyklu zaczyna coraz bardziej słabnąć. Bogowie zamieszkujący Anor Londo szukają rozwiązania tego problemu. Mimo, że są czczeni przez ludzi, boją się, że staną się oni z czasem przyczyną zagłady ich oraz stworzonego przez nich świata, o jaki walczyli dawno temu z Wiecznymi Smokami.
    Jesteście jednymi z ludzi dotkniętych klątwą. Co gorsza, nawet dwiema. Kapłani Velki, bogini grzechu, postanowili walczyć z klątwą nieumarłych przy pomocy innej klątwy. Nawet nieumarli, będący przy zdrowych zmysłach, nie mogli liczyć na ich łaskę. Każdy, kto został przez nich naznaczony był ścigany przez sługi Velki i zamykany w magicznym więzieniu, zwanym Malowanym Światem Ariamis. Malowanym - ponieważ Świat Ariamis jest w rzeczywistości wielkim obrazem, znajdującym się w Anor Londo.

(click to show/hide)

    Magiczne płótno tworzy zupełnie inny wymiar, z którego nie da się łatwo uciec. Zimowy pejzaż z zewnątrz wygląda pięknie, jednak nikt o zdrowych zmysłach nie chciałby stać się jednym z jego elementów.
W położonym wysoko w górach forcie mieszkają więźniowie - w dużej mierze nieumarli, pilnowani przez sługi Velki - czarnoskrzydłe harpie.
    Malowany Świat Ariamis powstał jako miejsce, w którym bogowie umieszczali wszystkie istoty oraz przedmioty, które mogły stać się dla nich zagrożeniem. Nie wszyscy bogowie byli jednak zgodni w kwestii klątwy. Lord Gwyn, mimo że bał się ludzi naznaczonych mrocznym znakiem, nie chciał się ich po prostu pozbyć - zarówno on, jak i wiedźmy z Izalith mieli plany przeciwdziałania klątwie. Zamieszkujące podziemne miasto córy chaosu miały nadzieję, że przy pomocy potęgi piromancji uda im się utrzymać Pierwszy Ogień.
    Podobno z każdego więzienia da się uciec, nawet tego stworzonego przez bogów. Niestety, może się to okazać łatwiejsze, niż zapewnienie sobie gwarancji, że nie zostanie się doń wtrąconym ponownie chwilę później. Tylko istota o potężnej duszy jest w stanie zdjąć klątwę kapłanów Velki i uwolnić was ze szponów ścigającej was bogini, które prędzej czy później znowu by się na was zacisnęły.


Schematyczna mapa Lordran:
(click to show/hide)

Przedmioty początkowe (wybierz dwa z listy - możesz wybrać dwa takie same przedmioty, jeśli są one jednorazowego użytku):
Wszystkie przedmioty poza pierścieniami, Estusem i wytrychami to przedmioty jednokrotnego użytku!

Człowieczeństwo - Ten czarny duszek jest nazywany człowieczeństwem, ale niewiele wiadomo o jego prawdziwej naturze. Skoro dusza jest źródłem całego życia, to czym innym może być człowieczeństwo?

Użycie przedmiotu zapewnia 1 punkt człowieczeństwa. Leczy odniesione obrażenia.

Rzadki pierścień ofiary - Ten tajemniczy pierścień stworzony został podczas rytuału poświęconego Velce, bogini grzechu. Jest to wyjątkowo rzadka błyskotka. Noszący go wojownik nie traci nic w chwili śmierci, a wszystkie rzucone na niego klątwy ulegają rozproszeniu. Niestety, pociąga to za sobą utratę pierścienia, który się rozpada.

Butelka Estusa - Trunek ceniony przez nieumarłych, pomaga szybko zregenerować odniesione rany.

Przedmiot odnawialny. Można użyć raz przed odpoczynkiem.

Pierścień przychylności i ochrony - Pierścień symbolizuje przychylność i ochronę bogini Finy, której piękno jest ponoć nie do opisania.

+1 do rzutów na blok oraz unik

Zestaw wytrychów - być może z ich pomocą uda się otworzyć niektóre zamki.

Przedmiot wielokrotnego użytku.

Chwilowa klątwa - Kończyna ofiary klątwy. Tymczasowa klątwa umożliwia walkę z duchami. By walczyć z duchami, które są istotami przeklętymi, trzeba stać się przeklętym. Najbezpieczniejszym, choć strasznym sposobem jest odcięcie ręki umarłemu.

Kamień oczyszczenia - Popielaty kamień okalający czaszkę. Tajemny skarb Arstora, hrabiego Cairn. Zmniejsza intensywność klątwy, może ją zdjąć. Ludzie są bezradni wobec klątw, mogą jedynie przekierowywać ich efekty. Kamień oczyszczenia nie zdejmuje klątw, ale przejmuje je na siebie. Sam kamień był niegdyś osobą lub inną istotą.

Talizman Lloyda - Talizman wykorzystywany przez rycerzy-kapłanów Allfathera Lloyda do polowania na nieumarłych. Nie pozwala na regenerację Estusem na ograniczonym obszarze. W świecie zewnętrznym nieumarli są wyklętymi istotami, a rycerze-kapłani Lloyda są cenionymi łowcami nieumarłych. Ten błogosławiony talizman blokuje regenerację nieumarłych, pozwalając rycerzom walczyć z nimi bez obaw.

Ponętna czaszka - Przedmiot magiczny. Czaszka z cicho zawodzącymi duszami. Rzuć ją i rozbij, aby dusze zaczęły przyciągać do siebie pobliskie istoty.

Zielony pąk (3 sztuki) - Zielony chwast w kształcie kwiatu. Pomaga odzyskać wytrzymałość.
To wyjątkowo gorzkie, gryzące zioło zbiera się czasem w dużych ilościach. Jest to roślina jednoroczna występująca w pobliżu zbiorników wodnych.



Rodzaj broni początkowej (wybierz jedną z listy):

Broń jednoręczna + tarcza
Broń dwuręczna
Łuk lub kusza


Przymierza początkowe (możesz wybrać jedno z listy):

Wojownicy Słonecznego Blasku
Przywódca: Lord Gwyn
Lokacja: Anor Londo
Początkowa umiejętność: Włócznia błyskawic (5 użyć przed odpoczynkiem). Pozwala na ciskanie we wrogów błyskawicami (5 razy po odpoczynku).
Przedmiot: Talizman - Medium pozwalające czynić cuda z wykorzystaniem boskiej mocy.

Droga Kryształowego Smoka
Przywódca: Seath Bez Łusek
Lokacja: Kryształowa Jaskinia
Początkowa umiejętność: kryształowa magiczna broń (2 użycia przed odpoczynkiem) - pozwala na zaklęcie broni swojej lub sojusznika, aby zadawała ona zwiekszone obrażenia przeciwnikom.
Przedmiot: Różdżka - Medium pozwalające na rzucanie zaklęć.

Słudzy Chaosu
Przywódca: Queelana
Lokacja: Izalith.
Początkowa umiejętność: kula ognia (5 użyć przed odpoczynkiem)
Przedmiot: Płomień piromancji - Ogniste medium wykorzystywane przez piromantów z Wielkiego Bagna. Jest to podstawowe narzędzie każdego adepta magii płomieni.

Droga Bieli
Przywódca: ?
Lokacja: Parafia kapłanów z Thorolund
Początkowa umiejętność: Leczenie (2 użycia przed odpoczynkiem)
Przedmiot: Talizman - Medium pozwalające czynić cuda z wykorzystaniem boskiej mocy.

Słudzy Nito
Przywódca: Lord Nito
Lokacja: Grobowiec Olbrzymów
Początkowa umiejętność: możliwość przyzwania widma nieumarłego (1 użycie przed odpoczynkiem), który będzie pomagał w walce.

Inne przymierza, na które możecie trafić:

Strażnicy Otchłani
Przywódca: Kaathe
Lokacja: Otchłań ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Droga Wiecznych Smoków
Przywódca: ?
Lokacja: Jezioro Popiołów

Gdy spotkacie przywódcę przymierza, do którego należycie, będziecie mieli okazję nauczyć się nowych umiejętności. Istnieje także możliwość zmiany przymierza podczas rozgrywki, ale może wiązać się to z pewnymi konsekwencjami.


Elementy mechaniki związane z walką:

Klasy pancerza i modyfikator do uniku* przy rzucie k6 (przy niektórych typach przeciwników może ulec zmianie)
Ciężka - zbroje płytowe, kolczugi -3 do wyniku
Średnia - połączenie elementów obydwu klas -2 do wyniku
Lekka - zbroje skórzane, szaty -1 do wyniku

*Atakujący przeciwnik wykonuje rzut k6. Należy mieć przynajmniej taki sam wynik (z modyfikatorami), żeby uniknąć ataku. Cięższy pancerz pozwoli wam na przeżycie większej liczby ciosów, natomiast szaty potrafią zapewnić nieco większą ochronę przed magią. Nie rozpisałem tego na liczby, ale będę brał to pod uwagę podczas rozgrywki.

Podstawowa mechanika blokowania przy rzucie k6 (przy niektórych typach przeciwników może ulec zmianie)
5-6 - 1/4 wytrzymałości postaci
3-4 - 1/2 wytrzymałości postaci
2 - cała wytrzymałość
1 - cała wytrzymałość i przełamanie bloku

Gdy wartość wytrzymałości spadnie poniżej zera, blok zostaje przełamany i gracz narażony jest na ataki. Brak wytrzymałości oznacza, że uniki oraz ataki gracza mogą być nieskuteczne.

Człowieczeństwo:
Start: 2 punkty człowieczeństwa
Śmierć: -1 punkt człowieczeństwa
Przyzwanie poległego gracza: poświęcenie 1 człowieczeństwa przez gracza przyzywającego

1 punkt człowieczeństwa - ograniczona możliwość korzystania z czarów/cudów/piromancji
0 punktów człowieczeństwa - dalsze ograniczenia umiejętności postaci

Nieumarły, który nie posiada człowieczeństwa zaczyna popadać w obłęd. Liczę tutaj na inwencję twórczą samych graczy.


Odpoczynek:
W Lordran znajdziecie magiczne ogniska, połączone z pierwszym płomieniem. Możecie przy nich odpocząć aby zregenerować czary, cuda, piromancje oraz Estusa. Poświęcając człowieczeństwo, możecie przyzwać przy ognisku poległego towarzysza.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2018, 10:34:57 am wysłana przez Lifu »

Bogactwo dla nas, władza dla Beliara!