Dzięki za podpowiedzi, ale czytając tę wszystkie określenia, których użyliscie typu
'tank'quasi, 'dps', 'glass canon'
Dochodzę do wniosku że chyba na prawdę zwierzak że mnie i mam dużo do przestudiowania na temat gier RPG
Nie musisz jakoś studiować, po prostu są to określenia angielskie jakby "roli" lub umiejętności, więc wystarczy podstawowa znajomość języka angielskiego oraz nieco doświadczenia.
Mówiąc już najprostszym językiem. Wszystko zależy, jakie postacie chcesz tworzyć. Możesz chcieć mieć wytrzymałego wojownika, który wytrzyma sporo obrażeń (tzw. tank - od ang. czołg) lub barbarzyńcę, który nie wytrzyma tylu ciosów, co tank, ale za to będzie zadawał spore obrażenia wrogom.
Z tych cech, co wymieniłeś, to:
-
Parry/ dodge/ block chance - to jest unik, zatem istotny jest dla postaci, które są zwykle zwinne/zręczne, dlatego zwykle bierze się go dla łowcy i wojownika ewentualnie, choć niektórzy mogą chcieć też wziąć to dla zwinnego maga.
-
Szybkość ataku - ten atrybut zwykle dotyczy ataków "fizycznych", czyli walki bronią białą (miecz, młot, pałka) lub dystansową (łuk, kusza proca). Dlatego przede wszystkim atrybut ten jest ważny dla łowcy, następnie dla wojownika, a prawie nieprzydatny dla maga, który rzuca zaklęcia.
-
Szybkość ruchu - tu sprawa jest prosta, głównie łowca. Wojownik również, ale zwykle w wielu systemach ciężkie pancerze spowalniają dość znacznie, więc tzw. tank często nie ma zbyt wielkiej mobilności. Mag nie potrzebuje tyle szybkości ruchy, ponieważ zwykle może rzucać zaklęcia ze sporego dystansu, a poza tym wiele systemów daje możliwość magowi magicznie zwiększyć jego szybkość ruchu.
-
Regeneracja - tu zależy czego, bo może być regeneracja życia, jak też energii magicznej zwanej zwykle maną. Regeneracja życia przede wszystkim jest istotna dla wojowników walczących w zwarciu, w drugiej kolejności dla łowców, a magom zwykle się nie przydaje, bo mają i tak małą pulę punktów zdrowia.
-
Życie za trafienie - tzw. wysysanie życia, zwykle dostępne dla wampirów. Wszystko zależy od systemu, jeśli to jest zdolność wampirów, to trzeba brać to dla postaci walczących w zwarciu, ponieważ obrażenia zadawane przeciwnikom w części leczą takiego bohatera. Tylko mówię, zależy od systemu, ponieważ w niektórych z nich niektóre zaklęcia rzucane przez magów mają zdolność wysysania życia i wtedy zabieramy życie wrogowi, a dajemy naszemu magowi.
-
Szansa na critical - wojownik lub łowca, ponieważ to dotyczy tylko broni do walki w zwarciu i dystansowych, a nie magii.
-
Obrażenia od criticala - patrz wyżej.
-
Odbicie damage od tarczy - postacie używające tarczy, czyli raczej wojownik. Ewentualnie mag, jeśli system zakłada, że ma on też jakąś formę tarczy i ta cecha też wtedy działa.
-
Odnawianie skili - głównie mag, ewentualnie łowca. Choć też zależy od systemu, jednak najczęściej odnawianie zdolności sprawdza się na magach, czy też łowcach, którzy też mają trochę przydatnych zdolności.