Autor Wątek: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans  (Przeczytany 5260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Shamballa

  • Wiadomości: 3
Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« dnia: Listopada 12, 2017, 11:33:11 am »
Witam, mam pytanko dotyczące nie konkretnej gry, lecz ogółem cech postaci na krótki i na daleki dystans w grach rpg, oraz doboru dla nich odpowiednich atrybutów.
Mianowicie, mam listę cech wspólnych dla bohaterow, takich jak:
Parry/ dodge/ block chance;
Szybkość ataku;
szybkość ruchu;
Regeneracja;
Życie za trafienie;
Szansa na critical;
Obrażenia od criticala;
Odbicie damage od tarczy;
Odnawianie skili;


Do wyboru mam trzech bohaterów:
Wojownik - na krótki dystans czyli miecz i tarcza,
Hunter - na daleki dystans czyli dwie spluwy lub coś tam,
Mag - czyli mieszany dystans, różdżka i księga.

Przypuszczam, że dobór odpowiednich cech dla każdej postaci zależy też od konkretnej gry i tego, co mają do dyspozycji bohaterowie (rozna zbroja, inne skile), jednak wydaje mi się, że istnieje jakiś podstawowy system doboru odpowiednich atrybutów do konkretnej postaci i jej dystansu, np.
Szybkość ruchu przyda się magowi lub hunterowi by uciekać, lecz już dla wojownika bardziej korzystna bedzie np. szybkość ataku, bo bije całe grupy, nie pojedyncze jednostki jak np. hunter no i odbicie damage od tarczy, bo tylko on ma tarczę... Albo dalekodystansowe powinny stawać na 'live per hit' a te z bliska na regenerację, o ile dobrze dedukuję... :)
No i takie tam właśnie szczegóły mnie zastanawiają, które cechy dla jakiej postaci przydadzą się bardziej a które mniej, czy mógłby mnie ktoś uświadomić, jak to mniej więcej działa i na co stawiać grając bohaterem krótko,a na co dalekodystansowym?? :):)

Z góry dziękuję za wskazówki ;)


wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 12, 2017, 11:52:23 am »
WSZYSTKO zależy od gry/systemu, okoliczności, szczegółów EQ itd itp. I zadań postaci.

Wojownik może być tankiem, który ma przede wszystkim być wytrzymały (a także szybki, by móc szybko zmieniać cel, chronić zagrożonych dystansowców itd itp), a może być DPS'em, rozdzierającym wrogów na strzępy. Mag może być glass canonem, unicestwiającym wroga w sekundę, a ginący w pół (chyba że pomoże mu wspomniany tank), a może być wielofunkcyjną, samodzielną maszyną bojową. Podobnie łotrzyk-może to być partyzant bawiący się w hit&run, może to być snajper (kolejny glass canon), może być karabinem maszynowym rozdzierającym milionem "krytyków" po 20dmg wszystko co podejdzie. 

Btw, krótki zasięg to kusza czy shotgun, miecz to walka w zwarciu.
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6310
  • demigod
Odp: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 12, 2017, 13:26:38 pm »
No tak nie do końca ward. Mag-dps, mag-machina bojowa i mag-glass canon to nie są odrębne byty, tylko wariacje na temat aretypowego maga. System, okoliczności czy EQ są ważne, ale to są tylko twoje narzędzia oddane ci przez twórcę.

Do tego problemu trzeba podejśc trochę inaczej - zanim zaczniesz dobierać bohaterowi cechy Shambala, musisz się najpierw zastanowić czego TY oczekujesz od swojego wojownika, huntera czy maga. Ja osobiście lubię, gdy mój wojownik potrafi przyjąć na klatę kierowane w jego stronę ciosy, a także być w stanie oddać przeciwnikowi - z tego powodu szybkość ruchu, ataku czy szansa na krytyk nie gra dla mnie aż takiej roli, ale  możliwość założenia każdego dostępnego pancerza, regeneracja czy skille zwiększające szansę na trafienie już owszem. Jeśli ty wolisz zwinnego wojownika preferującego krytyki i uniki - rozwijasz umiejętności z tym związane.

Dopiero tutaj ważny staje się system danej gry czy dostępny eq - nie wszystkie pozwolą ci na zwinnego wojownika, ale takiego quasi tanka jak mój stworzysz chyba w każdej. Najważniejsze jest jednak zastanowić się jaką postac chce się mieć, a następnie przestudiować mechanikę danej gry czy byłoby to wykonalne.


Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Shamballa

  • Wiadomości: 3
Odp: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 23, 2018, 05:41:27 am »
Dzięki za podpowiedzi, ale czytając tę wszystkie określenia, których użyliscie typu
 'tank'quasi, 'dps', 'glass canon'
Dochodzę do wniosku że chyba na prawdę zwierzak że mnie i mam dużo do przestudiowania na temat gier RPG, ponieważ kompletnie nie wiem o czym jest mowa i co się kryje tak dokładnie pod tymi nazwami...
Ale właśnie uruchamiam przeglądare i będę wszystko po kolei sobie wyjaśniać ;D

xilk

  • Wiadomości: 848
  • Deszczowy Sługa Chaosu
Odp: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 23, 2018, 09:04:15 am »
Dzięki za podpowiedzi, ale czytając tę wszystkie określenia, których użyliscie typu
 'tank'quasi, 'dps', 'glass canon'
Dochodzę do wniosku że chyba na prawdę zwierzak że mnie i mam dużo do przestudiowania na temat gier RPG
Nie musisz jakoś studiować, po prostu są to określenia angielskie jakby "roli" lub umiejętności, więc wystarczy podstawowa znajomość języka angielskiego oraz nieco doświadczenia.

Mówiąc już najprostszym językiem. Wszystko zależy, jakie postacie chcesz tworzyć. Możesz chcieć mieć wytrzymałego wojownika, który wytrzyma sporo obrażeń (tzw. tank - od ang. czołg) lub barbarzyńcę, który nie wytrzyma tylu ciosów, co tank, ale za to będzie zadawał spore obrażenia wrogom.

Z tych cech, co wymieniłeś, to:
- Parry/ dodge/ block chance - to jest unik, zatem istotny jest dla postaci, które są zwykle zwinne/zręczne, dlatego zwykle bierze się go dla łowcy i wojownika ewentualnie, choć niektórzy mogą chcieć też wziąć to dla zwinnego maga.
- Szybkość ataku - ten atrybut zwykle dotyczy ataków "fizycznych", czyli walki bronią białą (miecz, młot, pałka) lub dystansową (łuk, kusza proca). Dlatego przede wszystkim atrybut ten jest ważny dla łowcy, następnie dla wojownika, a prawie nieprzydatny dla maga, który rzuca zaklęcia.
- Szybkość ruchu - tu sprawa jest prosta, głównie łowca. Wojownik również, ale zwykle w wielu systemach ciężkie pancerze spowalniają dość znacznie, więc tzw. tank często nie ma zbyt wielkiej mobilności. Mag nie potrzebuje tyle szybkości ruchy, ponieważ zwykle może rzucać zaklęcia ze sporego dystansu, a poza tym wiele systemów daje możliwość magowi magicznie zwiększyć jego szybkość ruchu.
- Regeneracja - tu zależy czego, bo może być regeneracja życia, jak też energii magicznej zwanej zwykle maną. Regeneracja życia przede wszystkim jest istotna dla wojowników walczących w zwarciu, w drugiej kolejności dla łowców, a magom zwykle się nie przydaje, bo mają i tak małą pulę punktów zdrowia.
- Życie za trafienie - tzw. wysysanie życia, zwykle dostępne dla wampirów. Wszystko zależy od systemu, jeśli to jest zdolność wampirów, to trzeba brać to dla postaci walczących w zwarciu, ponieważ obrażenia zadawane przeciwnikom w części leczą takiego bohatera. Tylko mówię, zależy od systemu, ponieważ w niektórych z nich niektóre zaklęcia rzucane przez magów mają zdolność wysysania życia i wtedy zabieramy życie wrogowi, a dajemy naszemu magowi.
- Szansa na critical - wojownik lub łowca, ponieważ to dotyczy tylko broni do walki w zwarciu i dystansowych, a nie magii.
- Obrażenia od criticala - patrz wyżej.
- Odbicie damage od tarczy - postacie używające tarczy, czyli raczej wojownik. Ewentualnie mag, jeśli system zakłada, że ma on też jakąś formę tarczy i ta cecha też wtedy działa.
- Odnawianie skili - głównie mag, ewentualnie łowca. Choć też zależy od systemu, jednak najczęściej odnawianie zdolności sprawdza się na magach, czy też łowcach, którzy też mają trochę przydatnych zdolności.
Deszczowy samotnik ŚP
Anioł Śmierci Podziemia


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6310
  • demigod
Odp: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 24, 2018, 19:27:01 pm »
Tank - z angielskiego "czołg", jego rolą jest odciąganie uwagi przeciwnika i przyjmowanie ciosów na klatę, podczas gdy pozostali członkowie drużyny zajmą się zadawaniem obrażeń

DPS - skrót od damage per second, czyli "obrażenia  na sekundę". Generalnie postać, która ma zadawać możliwie dużo obrażeń w jak najkrótszym czasie. Ot, przeciwieństwo tanka

Glass canon - rodzaj postaci, która poświęca wszystko dla zadawania jak największych obrażeń. Ot, taka bardzo skrajna wersja DPSa.

you're welcome :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

wardasz

  • Wiadomości: 883
Odp: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 25, 2018, 11:01:25 am »
dodam jeszcze że najczęściej mianem DPS'a określa się rozmaitych wojowników (szermierzy, łotrzyków i takich tam) zaś glass canonami (co oznacza szklaną armatę, nietrudno się domyśleć skąd wziął się termin) nazywa się postacie zasięgowe, głównie magów. aczkolwiek jak powiedziałem-najczęściej, czyli nie zawsze

chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

roogs

  • Wiadomości: 9
Odp: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« Odpowiedź #7 dnia: Września 05, 2024, 10:53:58 am »
W D&D terminologia „DPS” odnosi się do postaci, które zadają duże obrażenia w krótkim czasie, takich jak wojownicy czy łotrzyki, podczas gdy „glass cannon” opisuje postacie, które mają ogromny potencjał ofensywny, jak czarodzieje, ale są bardzo podatne na ataki i mają słabą obronę. W D&D te pojęcia odnoszą się do stylów gry i budowy postaci, gdzie DPS oznacza wysoką wydajność w zadawaniu obrażeń, a glass cannon wskazuje na postacie o dużym potencjale ofensywnym, ale niskiej wytrzymałości.






____________________
https://www.medipakiet.pl/blog/witamina-d3-poznaj-witamine-slonca/