Autor Wątek: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans  (Przeczytany 128 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Shamballa

  • Wiadomości: 2
Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« dnia: Listopad 12, 2017, 11:33:11 am »
Witam, mam pytanko dotyczące nie konkretnej gry, lecz ogółem cech postaci na krótki i na daleki dystans w grach rpg, oraz doboru dla nich odpowiednich atrybutów.
Mianowicie, mam listę cech wspólnych dla bohaterow, takich jak:
Parry/ dodge/ block chance;
Szybkość ataku;
szybkość ruchu;
Regeneracja;
Życie za trafienie;
Szansa na critical;
Obrażenia od criticala;
Odbicie damage od tarczy;
Odnawianie skili;


Do wyboru mam trzech bohaterów:
Wojownik - na krótki dystans czyli miecz i tarcza,
Hunter - na daleki dystans czyli dwie spluwy lub coś tam,
Mag - czyli mieszany dystans, różdżka i księga.

Przypuszczam, że dobór odpowiednich cech dla każdej postaci zależy też od konkretnej gry i tego, co mają do dyspozycji bohaterowie (rozna zbroja, inne skile), jednak wydaje mi się, że istnieje jakiś podstawowy system doboru odpowiednich atrybutów do konkretnej postaci i jej dystansu, np.
Szybkość ruchu przyda się magowi lub hunterowi by uciekać, lecz już dla wojownika bardziej korzystna bedzie np. szybkość ataku, bo bije całe grupy, nie pojedyncze jednostki jak np. hunter no i odbicie damage od tarczy, bo tylko on ma tarczę... Albo dalekodystansowe powinny stawać na 'live per hit' a te z bliska na regenerację, o ile dobrze dedukuję... :)
No i takie tam właśnie szczegóły mnie zastanawiają, które cechy dla jakiej postaci przydadzą się bardziej a które mniej, czy mógłby mnie ktoś uświadomić, jak to mniej więcej działa i na co stawiać grając bohaterem krótko,a na co dalekodystansowym?? :):)

Z góry dziękuję za wskazówki ;)


wardasz

  • Wiadomości: 921
Odp: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 12, 2017, 11:52:23 am »
WSZYSTKO zależy od gry/systemu, okoliczności, szczegółów EQ itd itp. I zadań postaci.

Wojownik może być tankiem, który ma przede wszystkim być wytrzymały (a także szybki, by móc szybko zmieniać cel, chronić zagrożonych dystansowców itd itp), a może być DPS'em, rozdzierającym wrogów na strzępy. Mag może być glass canonem, unicestwiającym wroga w sekundę, a ginący w pół (chyba że pomoże mu wspomniany tank), a może być wielofunkcyjną, samodzielną maszyną bojową. Podobnie łotrzyk-może to być partyzant bawiący się w hit&run, może to być snajper (kolejny glass canon), może być karabinem maszynowym rozdzierającym milionem "krytyków" po 20dmg wszystko co podejdzie. 

Btw, krótki zasięg to kusza czy shotgun, miecz to walka w zwarciu.
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5545
  • demigod
Odp: Dopasowanie cech do postaci na bliski lub daleki dystans
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 12, 2017, 13:26:38 pm »
No tak nie do końca ward. Mag-dps, mag-machina bojowa i mag-glass canon to nie są odrębne byty, tylko wariacje na temat aretypowego maga. System, okoliczności czy EQ są ważne, ale to są tylko twoje narzędzia oddane ci przez twórcę.

Do tego problemu trzeba podejśc trochę inaczej - zanim zaczniesz dobierać bohaterowi cechy Shambala, musisz się najpierw zastanowić czego TY oczekujesz od swojego wojownika, huntera czy maga. Ja osobiście lubię, gdy mój wojownik potrafi przyjąć na klatę kierowane w jego stronę ciosy, a także być w stanie oddać przeciwnikowi - z tego powodu szybkość ruchu, ataku czy szansa na krytyk nie gra dla mnie aż takiej roli, ale  możliwość założenia każdego dostępnego pancerza, regeneracja czy skille zwiększające szansę na trafienie już owszem. Jeśli ty wolisz zwinnego wojownika preferującego krytyki i uniki - rozwijasz umiejętności z tym związane.

Dopiero tutaj ważny staje się system danej gry czy dostępny eq - nie wszystkie pozwolą ci na zwinnego wojownika, ale takiego quasi tanka jak mój stworzysz chyba w każdej. Najważniejsze jest jednak zastanowić się jaką postac chce się mieć, a następnie przestudiować mechanikę danej gry czy byłoby to wykonalne.


Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!