Autor Wątek: Projekt Absynt  (Przeczytany 10888 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lowcap

  • Kapituła Dominium
  • Wiadomości: 1537
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2017, 17:26:37 pm »
Sprawa pierwsza.
Legion pomaga nam od strony technicznej i robi to naprawdę świetnie. Dostarczone narzędzia są o wiele wygodniejsze od dotychczasowych.

Oryginalnie na RPG-C też miała być karuzela, nawet było na nią miejsce na górze. Ze względów technicznych zrezygnowaliście z niej wraz z Dzikim.
Wordpress to silnik, który możemy w kilka dni dopasować lepiej do naszych potrzeb, niż udało się to z Drupalem w ciągu ostatnich 4 lat.

Odnośnie mnogości kategorii. Jeszcze przed powstaniem RPG-C... wymyślając portal i forum, mieliśmy był przyklepany pomysł, że kolejne działy na forum będą powstawały według potrzeb. Ofc. to chybiło i mamy teraz już schowany dział Inkwizytora z 4 tematami i brakiem postów, a także pękający w szwach temat Wiedźmina w dziale cRPG. By tego uniknąć, blog powinien mieć jak najmniej działów. Co z tego, że bardzo ogólne - reklamując się jako blog (a nie portal) możemy sobie na to pozwolić.
Na naszym wspaniałym Drupalu nad-kategorie nie wyświetlały zawartości kategorii podrzędnych, co było sporym problemem - nienaprawionym po dzień dzisiejszy. Ba, musieliśmy stosować mało przejrzyste obejścia w postaci wypisania działów podrzędnych cRPG na bocznym pasku, by dało się w nie wejść z urządzeń mobilnych.
Tagi są czytelnymi skupionymi wokół siebie przyciskami. Argument, nikt ich nie używa, bo ja ich nie używam jest równie dobry jak narzekanie człowieka spędzającego cały dzień przed komputerem, że dzieci nie bawią się na placach zabaw. Nie uśmiecha mi się przerabianie menu za każdym razem, gdy zaczniemy walić teksty o nowszych grach. Nie tworzymy kompendium wiedzy, nie robimy Wikipedii, nie budujemy portalu. To ostatnie jak widzimy wokół nie wyszło. Tak samo nie mamy gwarancji, że blog się uda. Pozostaje nam starać się uczynić go jak najlepszym. To nasza ostatnia deska ratunku, bo chyba wszyscy się zgodzimy, że trupów nie ma co podtrzymywać przy życiu.

Zacząłem przenosić nadające się jeszcze teksty - kopiowanie nieaktualizowanych od kilku lat informacji na temat np. Tormenta mija się z celem, bo gra już wyszła.

PS: "Odwrócenie ról" - jakoś nie przypominam sobie, by Legion hejtował portal.
Kliknij, aby wejść: Czat tekstowy i głosowy

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5681
  • demigod
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 26, 2017, 19:47:52 pm »
Sprawa pierwsza.
Legion pomaga nam od strony technicznej i robi to naprawdę świetnie. Dostarczone narzędzia są o wiele wygodniejsze od dotychczasowych.

Oryginalnie na RPG-C też miała być karuzela, nawet było na nią miejsce na górze. Ze względów technicznych zrezygnowaliście z niej wraz z Dzikim.
Wordpress to silnik, który możemy w kilka dni dopasować lepiej do naszych potrzeb, niż udało się to z Drupalem w ciągu ostatnich 4 lat.
Pewno dlatego, że poza dragiem nikt nawet nie próbował, ale w/e. Chodzi o to, że póki co wordpress pomaga na jedne problemy, ale też rodzi nowe, których wcześniej nie było, tak więc ciężko nazwać zmianę jednoznacznie pozytywną.

Cytuj
Odnośnie mnogości kategorii. Jeszcze przed powstaniem RPG-C... wymyślając portal i forum, mieliśmy był przyklepany pomysł, że kolejne działy na forum będą powstawały według potrzeb. Ofc. to chybiło i mamy teraz już schowany dział Inkwizytora z 4 tematami i brakiem postów, a także pękający w szwach temat Wiedźmina w dziale cRPG. By tego uniknąć, blog powinien mieć jak najmniej działów. Co z tego, że bardzo ogólne - reklamując się jako blog (a nie portal) możemy sobie na to pozwolić.
A ktoś powiedział że ma być ich wiele?
 Mówię o sposobie ekspozycji contentu, który delikatnie mówiąc jest w obecnym buildzie do dupy i nie zachęca do współpracy ze stroną/blogiem/zwałjakzwał. Wrzuć te istniejące teksty do końca, a następnie postaw się na miejscu kogoś kto pierwszy raz  na tę stronę wszedł i spróbuj się dowiedzieć, że istnieje na niej felieton o naturze spoilerów. Przypominam, nie ma listy ani w menu bocznym ani podstrony z taką listą, bo trzeba aktualizować/rani czyjeś poczucie estetyki - twoją jedyną pomocą jest chmura tagów, gdzie macie już ich czternaście, mimo że wrzuciliście dopiero trzy teksty; zreszta, nawet jak wpadniesz na to, by odkopać tag "felieton", to żeby natknąć się na ten kontkretny tekst o spoilerach bedziesz musiał go jeszcze wyscrollować z listy długości papieru toaletowego zawierającej inne felietony, ponieważ wyszukiwanie po tagach wyświetla ci pełny preview długi na całą wysokość twojego ekranu dla kazdego tekstu opisanego danym tagiem. Pomijam fakt, że pisząc felieton np. czemu granie złym ssie odwołam się do co najmniej pięciu gier, co znowu wydłuża chmurę o kolejne pięć pozycji oraz sprawia, że poszczególne tagi wyświetlają coraz więcej tekstów, bo w jakimś felietonie wspomniałem zdaniem o danej grze.

Ale jak mówiłem, już mniejsza o to, że ktoś nie będzie mógł ich znaleźć - wiekszym problemem jest to jak chcesz w takich warunkach kogoś przekonać, by poświęcił kilka dni na napisanie ambitniejszego tekstu.

Cytuj
Na naszym wspaniałym Drupalu nad-kategorie nie wyświetlały zawartości kategorii podrzędnych, co było sporym problemem - nienaprawionym po dzień dzisiejszy. Ba, musieliśmy stosować mało przejrzyste obejścia w postaci wypisania działów podrzędnych cRPG na bocznym pasku, by dało się w nie wejść z urządzeń mobilnych.
Tagi są czytelnymi skupionymi wokół siebie przyciskami. Argument, nikt ich nie używa, bo ja ich nie używam jest równie dobry jak narzekanie człowieka spędzającego cały dzień przed komputerem, że dzieci nie bawią się na placach zabaw.
Tagi się sprawdzają... jak możesz wybrać kilka na raz by znaleźć coś bardzo konkretnego (w naszym przykładzie, felieton+undertale). Do biblioteki jak znalazł, gdy szukasz czegoś o historii gospodarczej starożytnej persji, ale nie na kompletnie randomowym blogu pozwalającym wybrać tylko jeden tag. Póki co obecny system jest jeszcze mniej przejrzysty niż to co było na drupalu, ale nie przez mniejszą liczbę kategorii, tylko przez traktowanie przez system każdego wrzuconego tekstu jak gównonews, który za dwa dni traci ważność.

Cytuj
Zacząłem przenosić nadające się jeszcze teksty - kopiowanie nieaktualizowanych od kilku lat informacji na temat np. Tormenta mija się z celem, bo gra już wyszła.
no to chyba było jasne dla wszystkich


Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Lowcap

  • Kapituła Dominium
  • Wiadomości: 1537
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 17, 2017, 22:31:53 pm »
Minęły Święta, wracamy do roboty.

Changelog:
Wszystko co nadawało się z Wastelanda i Pillarsów zostało skopiowane. Jutro zabiorę się za resztę.
Dodaliśmy dział Podziemia, zapełniłem go Drogą Wiary. Hasło do konta jest dostępne, wiec w każdym momencie możecie go zmienić. Musi on być wrzucony dwa razy: http://absynt.rpg-center.pl/2017/04/17/podziemie/#more-369 http://absynt.rpg-center.pl/sp/podziemie/

Legion poprawił chmurę tagów, zmniejszył wielkość czcionki, przetłumaczył kolejne fragmenty layoutu i ogólnie wprowadził udoskonalenia.

Ogólnie zapomnieliśmy zadać kluczowe pytanie na początku. Na kogo można liczyć, jeśli chodzi o teksty w przyszłości?
Kliknij, aby wejść: Czat tekstowy i głosowy

wardasz

  • Wiadomości: 922
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 20, 2017, 23:30:20 pm »
teksty o królestwie i od czasu do czasu jakieś opowiadanko. czyli jak było tak jest
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć

mnikjom

  • Wiadomości: 330
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 21, 2017, 16:45:35 pm »
No to fajnie kto lubi w pupkę?

Dominium Teunotter - Obywatel
Zabójca Potworów

Księstwo Linz


Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5681
  • demigod
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 21, 2017, 17:03:02 pm »
Jak zapowiadałem, ja mogę coś raz na jakiś czas, jak mnie najdzie lub zainteresuje. I raczej o czymś niszowym, nie ważne jak kogoś z tego powodu będzie boleć dupa.

Na pewno jednak nie będzie to tak często jak jeszcze do niedawna, moze jeden tekst na miech-dwa.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Pola

  • Wiadomości: 489
  • Dr Ro
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 23, 2017, 11:55:09 am »
Cytuj
Ogólnie zapomnieliśmy zadać kluczowe pytanie na początku. Na kogo można liczyć, jeśli chodzi o teksty w przyszłości?

Od razu zaznaczam, że przydługie txt jw. traktujace o wszystkim i o niczym omijam(sorry nawet jesli są mądre czy coś to już mam dość tych przydługich monologów ;( )

Nie wiem czy na blogu o rpg będzie miejsce na hotsy, ale ja chętnie czasem coś w tych klimatach bym napisała lub dostarczyła jakieś info, mogę też wrzucać jakieś zdjęcia cosplayów ;)
(poprzednim razem też zaproponowałam pomoc w konkretnych dziedzinach, ale gdy dostałam info że mam się zająć tłumaczeniem mechaniki jakiś wybuchów czy czegoś tam już nie pamiętam do czego to było, to na tym moja pomoc się skończyła.)

 P. A. 73%

☆☆☆|| Wtajemniczona||☆☆☆


Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1668
  • make war, not love
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 23, 2017, 13:22:50 pm »
Blog o giereczkach, bo tak naprawdę to mało tu fanów rpgie wbrew temu co sugeruje nazwa. :D

Każdy może pisać o czym chce, zmuszanie ludzi do pisania i czytania o niszowym gównie jak widać, nie wypaliło.
W końcu to blog ma być.
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 5681
  • demigod
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 23, 2017, 13:45:53 pm »
Kiedy dojdziecie do tej części o o helikopterach, wyważaniu drzwi o 6 rano i internowaniu  w jakimś obskurnym miejscu? :D

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1668
  • make war, not love
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 23, 2017, 14:05:30 pm »




« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2017, 14:11:24 pm wysłana przez Legion »
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

Lowcap

  • Kapituła Dominium
  • Wiadomości: 1537
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 08, 2017, 23:02:04 pm »
Dziękuję. Polu nic nie stoi na przeszkodzie, by pisać o Hotsach, wrzucać opowiadania, recenzje planszówek...

Skończyłem kopiować teksty. Brakuje nam nazwy i ofc. domeny - to drugie nie jest problemem, bo można dowolną domenę w dowolnej chwili podpiąć pod istniejący serwer. Ten jest opłacony do połowy sierpnia.

Czym jest blog nazwany roboczo abysentem? Osobiście traktuję go jako ostatnią nadzieję tego forum. Możemy długo rozwodzić się co poszło nie tak, to nie ma sensu. Jesteśmy tu i teraz.

Mamy dwa-trzy miesiące na eksperyment. Z portalu o RPG, zmienić się w blog o szeroko-pojętych grach. Dlaczego już nie o RPGach? Bo po co się ograniczać. Zapraszam dosłownie każdego, kto chciałby opublikować cegiełkę.

Czy uratuje to ŚP? Szczerze mówiąc nie wiem. Natchnie naszą całą społeczność? Mam nadzieję.
To strzał, daleki, w kierunku celu. 13 sierpnia miną 4 lata od naszego powstania.

Jak zmiany wpłyną na forum? Poza zmianą adresu ( oczywiście będzie aktywne przekierowywanie) przeorganizuję działy (zacznę pewnie z dzień-dwa wcześniej). Pojedyncze gry będą otrzymywały tylko subfora - by zachować przejrzystość.
Przy tworzeniu nowych działów wrócimy do ustaleń jeszcze z forum roboczego, gdzie przygotowywaliśmy rpg-c. Czyli unikamy tworzenia pustych działów, te będą powstawać w miarę potrzeb.
Byłbym niezwykle wdzięczny za odzew.


tl;dr
Podajcie jakieś pomysły na nazwę :)
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2017, 23:11:37 pm wysłana przez Lowcap »
Kliknij, aby wejść: Czat tekstowy i głosowy

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1668
  • make war, not love
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 09, 2017, 03:04:34 am »
ABYSENT
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

GuRt

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1659
  • None was given.
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 10, 2017, 15:40:47 pm »
Shazbot!

Nawet domena shazbot.pl jest wolna.

Energy Fingers

(energyfingers.pl wolne)

Dysbonkulator

(j/w)

"Twarz czy dupa?"

(twarzczydupa.pl wolna, twarz-czy-dupa.pl tak samo)

Kopyść Zagłady

(doomspoon.pl wolne)

re-destylat

(redestylat.pl wolne)
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Lowcap

  • Kapituła Dominium
  • Wiadomości: 1537
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 10, 2017, 23:46:00 pm »
Shazbot...
Zmodyfikowany abysent, czyli abysynt. Brzmi lepiej ( dzięki mnikjom). Ogólnie skłaniam się ku niemu, jak na mój gust jest w miarę spoko. Biorąc pod uwagę, że nie ograniczymy się do sztywnej ramy "RPGi".

Dostane coś jeszcze? :)
Kliknij, aby wejść: Czat tekstowy i głosowy

wardasz

  • Wiadomości: 922
Odp: Projekt Absynt
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 10, 2017, 23:51:21 pm »
a ja wciąż twierdzę, że dodanie h na koniec nazwy zajebiście ją poprawia, uklimaca
chcesz czegoś? pisz pw, powiem ci gdzie mnie można znaleźć