Autor Wątek: Age of Decadence  (Przeczytany 21910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 05, 2015, 20:53:26 pm »
Druga część wywiadu wrzucona. Komentarze i feedback mile widziane. :)

A tu wersja oryginalna.
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 06, 2015, 19:59:12 pm »
To może ja zacznę, mimo że pomagałem go przygotowac ;p Generalnie jestem zadowolony, że ten wywiad udało nam się w ogóle przeprowadzić i że wyszedł od razu tak dobrze. Mam również nadzieję, że ułatwi nam to zdobywanie kolejnych, z innymi studiami (jeśli macie jakieś typy - zgłaszajcie. HBS aka twórcy Shadowruna? Fargo i Inxile? Podejrzewam że im mniejsza ekipa tym łatwiej będzie go dostać i tym  mniej marketingowego pitu-pitu usłyszymy :P). Parę odpowiedzi uznałbym jednak za dość.. kontrowersyjne.

Dla przykładu, Pillarsy są dla mnie mimo wszystko hardkorowym RPGiem. Jest w nich więcej baldura niż obiecywano i bym chciał, ale biorąc pod uwagę, że nawet baldurów już się nie robi był to tytuł oczekiwany i nawet mimo tej baldurowości naprawdę udany. Podobnie choć lubię oldschoolowe RPGi to nigy nie lubiłem motywu, że gra atakuje mnie jakimiś Trak0 i innym chujstwem bez słowa wyjaśnienia co to jest, jak to działa i dlaczego. W kontekście tej podpowiedzi nalezy się cieszyć, że to najwyraźniej nie od Vince'a zależała wyjątkowa transparentność zasad AoDa i nalezy dziękowac tym, którzy przemówili mu do rozsądku (Oscar?).

Nie rozumiem też tak do końca jego parcia na grafikę - nie wiem wprawdzie jak to wyglądało od kuchni, ale szczerze mówiąc jest to jedna z ostatnich rzeczy które bym ruszał. Technicznie może i wygląda jak z okolic 2003 roku, ale każda lokacja jest unikalna i ma swój styl, również animacje jeśli chcą potrafią być soczyste. Dużo większym problemem tej gry jest dla mnie skromna ilośc plansz w epilogu (serio, podsumowania aktów były już dłuzsze) czy często-gęsto duże lokacje ale z małą liczbą questów (pozdro Ganezzar!), ale nie grafika.

no i na koniec serio mogliby uniezależnić wydanie pudełkowe od liczby egzemplarzy sprzedanych przez ich stronę - lubię ich, ale nie na tyle, by kupować grę przez jakiś dziwny sklep z którego więcej nie skorzystam, wolę mieć na steam lub/i gogu. I na pewno nie jestem w tym osamotniony. Spokojnie mogliby odpalić tego KSa, jakby brakowało kasy to jestem pewien że taki Wahabita kupiłby nawet 5 pudełek byle próg został przekroczony. Ten 1000 kopii byłby mimo wszystko w zasięgu, zwłaszcza jakby zadbano o odpowiednią reklamę na takim codexie

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

C

  • Wiadomości: 1345
  • Masztalerz
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 06, 2015, 20:04:53 pm »
Nadal nie jestem zainteresowany grą, ale z punktu widzenia osoby kartkującej nowości, wywiad z deweloperami brzmi ciekawiej, niż kolejna encyklopedyczna lista na temat niszowego RPGa. Dobra robota, prezesi.

mieszkaniec piwnicy ('''podziemia''')

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 06, 2015, 22:53:01 pm »
Wywiadzik spoko, nawet fajnie że udało się co nieco wyciągnąć na temat kolejnych przedsięwzięć. Tak trochę dość nagle się skończył, pod koniec odnosiłem wrażenie że Vince się rozkręcił i chciał jeszcze pogadać więcej o tym, co mają w najbliższych planach. Ale poza tym spoko. Nie oceniam świeżości i ekskluzywności, bo nie śledzę mediów o AoD - a wydaje mi się że powinienem, żeby mieć pełny obraz. Tak czy siak:

1. Zwłaszcza jak na pierwszy taki wywiad jest całkiem spoczko. Angielski też OK.
2. Możecie wyciągać więcej od maglowanych ziomków, nikt się nigdy nie obraża o ciekawe pytania niezależnie od ich liczby.
3. Nawet dwa-trzy razy dłuższe wywiady możecie puszczać spokojnie w jednym wpisie. Czytało się to szybko, a suspens sprzed tygodnia nic nie dał - cofając się w czasie stwierdzam, że jakbym przeczytał drugą część wtedy od razu po pierwszej to byłoby awwwright. I nikt by was nie posądził o bycie tatarskimi żydami.
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 08, 2015, 21:50:36 pm »
http://rpg-center.pl/age-decadence/garsc-wiesci-od-iron-tower
garść wieści na temat nadchodzących patchy do AoDa, dungeon crawlera oraz Colony Ship RPG. Info o ilości sprzedanych egzemplarzy oraz czerwie pustyni gratis.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

dziki

  • Administracja
  • Wiadomości: 1117
  • la petite mort
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 12, 2015, 21:50:12 pm »
Dla przykładu, Pillarsy są dla mnie mimo wszystko hardkorowym RPGiem. Jest w nich więcej baldura niż obiecywano i bym chciał, ale biorąc pod uwagę, że nawet baldurów już się nie robi był to tytuł oczekiwany i nawet mimo tej baldurowości naprawdę udany. Podobnie choć lubię oldschoolowe RPGi to nigy nie lubiłem motywu, że gra atakuje mnie jakimiś Trak0 i innym chujstwem bez słowa wyjaśnienia co to jest, jak to działa i dlaczego. W kontekście tej podpowiedzi nalezy się cieszyć, że to najwyraźniej nie od Vince'a zależała wyjątkowa transparentność zasad AoDa i nalezy dziękowac tym, którzy przemówili mu do rozsądku (Oscar?).
Przyznam, że momentami jako designer i fan RPGów też miałem ochotę z nim podyskutować, ale nie taki był cel tego wywiadu. :P

Moim zdaniem Pillarsy są równie głębokie (od strony mechaniki) co inne gry na silniku Inifinity, może poza IWD 2. Jedyna różnica między PoE a takim Baldurem, to że jest lepiej wytłumaczony, przez co nie wydaje się tak bardzo skomplikowany. Zresztą, Fallout, do którego pije Vince w tej odpowiedzi, nie ma wcale skomplikowanej mechaniki (jak na tamte czasy). Na tym polega jego geniusz - olbrzymia swoboda ekspresji przy czytelnym systemie rozwoju postaci.
Nadal nie jestem zainteresowany grą, ale z punktu widzenia osoby kartkującej nowości, wywiad z deweloperami brzmi ciekawiej, niż kolejna encyklopedyczna lista na temat niszowego RPGa. Dobra robota, prezesi.
Thx. Co do materiałów encyklopedycznych, to generalnie się zgadzam, ale to właśnie one zaimponowały gościom z Iron Tower, co pomogło uzyskać wywiad. Postaramy się znaleźć balans między różnymi rodzajami materiałów.
Wywiadzik spoko, nawet fajnie że udało się co nieco wyciągnąć na temat kolejnych przedsięwzięć. Tak trochę dość nagle się skończył, pod koniec odnosiłem wrażenie że Vince się rozkręcił i chciał jeszcze pogadać więcej o tym, co mają w najbliższych planach. Ale poza tym spoko. Nie oceniam świeżości i ekskluzywności, bo nie śledzę mediów o AoD - a wydaje mi się że powinienem, żeby mieć pełny obraz. Tak czy siak:

1. Zwłaszcza jak na pierwszy taki wywiad jest całkiem spoczko. Angielski też OK.
2. Możecie wyciągać więcej od maglowanych ziomków, nikt się nigdy nie obraża o ciekawe pytania niezależnie od ich liczby.
3. Nawet dwa-trzy razy dłuższe wywiady możecie puszczać spokojnie w jednym wpisie. Czytało się to szybko, a suspens sprzed tygodnia nic nie dał - cofając się w czasie stwierdzam, że jakbym przeczytał drugą część wtedy od razu po pierwszej to byłoby awwwright. I nikt by was nie posądził o bycie tatarskimi żydami.
Zgadzam się ze wszystkim, następny wywiad na pewno będzie lepszy.

Aczkolwiek jak pisał Sent - jeśli szczególnie interesuje was jakiś konkretny indie developer, nie krępujcie się pisać. Pierwsza wprawka za nami, możemy uderzyć do kolejnego za jakiś czas. :D
Administracja RPG Center - 'No good deed goes unpunished'

Podziemie - Czarny Mistrz

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 12, 2015, 23:21:53 pm »
Przyznam, że momentami jako designer i fan RPGów też miałem ochotę z nim podyskutować, ale nie taki był cel tego wywiadu. :P

Moim zdaniem Pillarsy są równie głębokie (od strony mechaniki) co inne gry na silniku Inifinity, może poza IWD 2. Jedyna różnica między PoE a takim Baldurem, to że jest lepiej wytłumaczony, przez co nie wydaje się tak bardzo skomplikowany. Zresztą, Fallout, do którego pije Vince w tej odpowiedzi, nie ma wcale skomplikowanej mechaniki (jak na tamte czasy). Na tym polega jego geniusz - olbrzymia swoboda ekspresji przy czytelnym systemie rozwoju postaci.
Dokładnie. Wprawdzie nadal ma fuck-upy i nie tłumaczy wszystkiego tak dobitnie jak AoD, ale sama forma prezentacji z tymi pop-upowymi okienkami, hiperlinkami w tych okienkach byś mógł przypomnieć sobie co to jest to coś co własnie zwiększa ci dana umiejętność i wbudowany podręcznik zasad są na plus. Czytelność nie oznacza zaraz, że coś jest casualowe. Takie pokemony były dla mnie zawsze nieczytelne, co jednak nie przeszkadzało mi nigdy przechodzić ich bez najmniejszego problemu, często bijąc takim charizardem nawet trenerów z samymi wodnymi pokami.

Cytuj
Thx. Co do materiałów encyklopedycznych, to generalnie się zgadzam, ale to właśnie one zaimponowały gościom z Iron Tower, co pomogło uzyskać wywiad. Postaramy się znaleźć balans między różnymi rodzajami materiałów.
no i umówmy się, ze praktycznie wszystkie z nich powstały w czasach gdy wydawało się że to wszystko będzie nieco inaczej wyglądać oraz gdy do premiery niektórych tytułów było półtora roku a nie półtora tygodnia. Takie "budowanie napięcia" pisząc tak naprawdę o pierdołach lub robiąc listy byle tylko coś napisac o tej konkretnej grze uskuteczniają nawet duże portale - taki gram miał do niedawna nawet jasno wskazany cennik takich usług :p Nowsze teksty to raczej recenzje czy inna publiscystyka.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 20, 2015, 22:46:58 pm »
http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-zadania-poboczne-maadoran-spoiler-free
tym razem lista zadań pobocznych z Maadoran, jakby ktoś chciał sprawdzić, czy któregoś nie przeoczył

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Age of Decadence
« Odpowiedź #83 dnia: Marzec 19, 2017, 17:56:00 pm »
Pewno o tym nie wiecie, ale jakiś czas temu miała miejsce premiera Dungeon Rats - spin-offa i jednocześnie prologu Age of Decadence, opowiadającego buncie więźniów w jednej z najważniejszych (i ostatnich znajdujących się na chodzie) kopalni kontynentu. Premiera ta nie odbiła się jakimś szerokim echem, ale też sama gra była jedynie projektem pobocznym - stosunkowo niewielkim drużynowym dungeon crawlerem, skierowanym głównie do tych osób, którym spodobał się system walki oraz świat aoda. Choć DR nie jest ani nie miał być następnym krokiem milowym, myliłby się ten, który nazwałby go chamskim skokiem na kasę - gra nie raz zmusza nas do wysilenia szarych komórek w trakcie starć, oferując przy tym całkiem sporo tekstu do poczytania, udanie podpinając się pod istniejące wcześniej wątki.

Czemu wspominam o niej teraz? Ponieważ kilka godzin temu wraz z najnowszym patchem zostało udostępnione oficjalne spolszczenie, przygotowane wspólnymi siłami przez członków społeczności RPG Codex, RPG-Center oraz oficjalnego forum gry. By z niego skorzystać, wystarczy ustawić w opcjach język polski - tyle i aż tyle. Mamy nadzieję, że zachęci was to do zainteresowania się tym tytułem oraz zapraszamy do dzielenia się uwagami :)

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!